sinan_zorlu
Üye
- Kayıt
- 26 Eylül 2013
- Mesaj
- 71
- Tepki
- 23
- Şehir
- bursa
Arkadaşlar bu başlık aslında biraz konu dışı ancak nereye açacağımı bilemediğimden eğer hatalı ise şimdiden özür diliyorum.
Uzun yıllar otomotiv yan sanayisinde çalıştım, bir kaç ay yurt dışında çalışma imkanım oldu ve çalışma hayatım boyunca canımı sıkan bir kaç anım oldu sizlerle paylaşmak istedim.
Son yıllarda gittikçe azalan bir trend izlese de çoğu yabancı otomotiv markası, kendi araçları için Türkiye'de üretilen kalıp, aparat gibi üretim araçlarında kullanılan her türlü mamül ve yarı mamülün kendi ülkelerinin malı olmasını istiyorlar. Dedim ya son yıllarda maliyet biraz daha ön plana çıktı ancak bir örnek vermek gerekirse daha 2 sene öncesine kadar satılmakta olan fransız bir üreticinin D segmenti olan aracın kalıplarının imalatını yaparken adamlar çelik dahil bir çok bileşenin fransa'dan alınmasında ısrar ettiler. Kalıbı biz tasarlıyoruz, biz imal ediyoruz ancak adamlar kalıbı oluşturan tüm parçalardan kendi ülkelerine para kazandırıyorlar.
İkinci olarak ise yaklaşık bir 6 ay italya'da bir projede görev aldım. Proje boyunca gördüğüm şu:
1. adamlar 9:00-15:00 arası çalışıyor, 90 dakika öğle tatilleri var
2. aklınıza gelebilecek tüm dükkanlar günde yaklaşık 4 saat çalışıyor.
3. bu 4 saatin 2 saati gündüz, 2 saati akşam üstü. yani marketten bir şey alacaksanız bu saatler arasında aldınız aldınız alamadınız ertesi güne sarkıyor
4. eczaneler bile aynı fark eden bir şey yok.
5. benzinlikler en uzun süre çalışan dükkanlar. akşam saat 8:00'a kadar açık
peki bu adamlar neden bu kadar az çalışyor diye düşündüm, çünkü adamların hurda arabalarına yıllardır tonlarca para döktük biz. biz onların yerine zaten o kadar fazla çalıştık ki onların fazla çalışmasına gerek kalmadı.
Bu belki size abartılı gelebilir, bizzat yaşadım o yüzden bir karar aldım, o günden beri çok kritik şeyler hariç yerli malı alıyorum.
Demek istediğim bu forumda yazan kişilerin kaçı profesyonel? yani hayatını bisiklet sürerek yarışmalara katılarak kazanıyor? ya da günde 2-3 saat bisiklete biniyor? eğer günde 4-6 saat arası bisiklete biniyorsanız diyeceğim bir şey yok ancak gördüğüm kadarı ile herkes bu işi hobi olarak yapıyor. yani eğlenmek, keyif almak için.
Bu durumda şunu sormak istiyorum: günde 2 saat'ten az bisiklet süren bir insan için 10.000TL'lik bir bisiklet ile 1600TL'lik bir bisiklet arasında ne kadar fark olur? ya da yerli kaliteli bir bisiklet ile yabancı bir bisiklet arasında?
Burada yorumları okuyorum ve sürekli görüyorum Trek al, Ghost al, Merida al, yok alman markası yok kadro çok güzel. Tamam bunların hepsine katılıyorum. Haklısınız ancak şunu unutmayın yabancı marka aldığınız zaman sizin ve bizim paramız yurt dışına kaçıyor, toplum olarak fakirleşiyoruz. onlar ise zenginleşiyor. şunu diyebilirsiniz yerli bisikletler de yurt dışından parça alıp burada monte ediyorlar. Tamam doğrudur ancak en azından montaj bedeli, emek bedeli burada kalıyor ve bizim firmalarımız kazanıyor. Bırakın bizim firmalarımız kazansın, büyüsün günü gelir belki onlar da kadro üretir...
Demem o ki arkadaşlar lütfen marka takıntısını bırakın. hafta sonları sahilde gezeceğim, günde en fazla 1 saat bineceğim diye yabancı markalara kaptırmayın kendinizi. gidin alın bir sedona, carraro, salcano binin keyfinize bakın. aradaki fiyat farkına değmez inanın. adam alivio setli bisiklet için 1700TL para istiyor arkadaşlar, gidin yerli marka alın o fiyata deore setiniz olsun. tamam kadro süper falan da en nihayetinde uçmuyor bu alet, kendi kendine de gitmiyor. pedala basacaksın işte. günde 1 saat kullanacaksan kadro süper olsa da arada ne kadar fark vardır? bu farka değer mi?
Son bir husus ta alacağınız bisiklet ne kadar iyi olursa olsun servisi yoksa tırtır arkadaşlar. dedim ya uzun yıllar otomotiv sektöründeyim. yıllarca en kaliteli makineyi alalım, parası neyse öderiz mantığı vardı. tamam aldılar. ancak servisi Türkiye'de yok. arıza oldu mu 3 ay makineyi unut. ne anladım ben bu işten. Adam gitti yarı fiyata oldukça kaliteli japon marka aldı, servis Türkiye'de. arıza mı oldu arıyor telefonla 2 saatte tamam. en uzun arıza 1 hafta sürüyor. işte arkadaşlar gerçek kalite budur. e sizin alacağınız yabancı bisikletin servisini de Türkiye'deki firma verecek, yada aldığını yer. o zaman yerli yabancı arasında hiç fark kalmayacak inanın bana.
Uzun bir yazı oldu. buradaki fikirler kimseyi bağlamaz en nihayetinde benim şahsi görüşlerim. ama unutmayın ithal aldığınız her mal bizi fakirleştiriyor. sizin için önemi olmayabilir ancak b u ülke gelecekte çocuklarınıza kalacak. onlara daha fakir bir ülke bırakmayın.
Uzun yıllar otomotiv yan sanayisinde çalıştım, bir kaç ay yurt dışında çalışma imkanım oldu ve çalışma hayatım boyunca canımı sıkan bir kaç anım oldu sizlerle paylaşmak istedim.
Son yıllarda gittikçe azalan bir trend izlese de çoğu yabancı otomotiv markası, kendi araçları için Türkiye'de üretilen kalıp, aparat gibi üretim araçlarında kullanılan her türlü mamül ve yarı mamülün kendi ülkelerinin malı olmasını istiyorlar. Dedim ya son yıllarda maliyet biraz daha ön plana çıktı ancak bir örnek vermek gerekirse daha 2 sene öncesine kadar satılmakta olan fransız bir üreticinin D segmenti olan aracın kalıplarının imalatını yaparken adamlar çelik dahil bir çok bileşenin fransa'dan alınmasında ısrar ettiler. Kalıbı biz tasarlıyoruz, biz imal ediyoruz ancak adamlar kalıbı oluşturan tüm parçalardan kendi ülkelerine para kazandırıyorlar.
İkinci olarak ise yaklaşık bir 6 ay italya'da bir projede görev aldım. Proje boyunca gördüğüm şu:
1. adamlar 9:00-15:00 arası çalışıyor, 90 dakika öğle tatilleri var
2. aklınıza gelebilecek tüm dükkanlar günde yaklaşık 4 saat çalışıyor.
3. bu 4 saatin 2 saati gündüz, 2 saati akşam üstü. yani marketten bir şey alacaksanız bu saatler arasında aldınız aldınız alamadınız ertesi güne sarkıyor
4. eczaneler bile aynı fark eden bir şey yok.
5. benzinlikler en uzun süre çalışan dükkanlar. akşam saat 8:00'a kadar açık
peki bu adamlar neden bu kadar az çalışyor diye düşündüm, çünkü adamların hurda arabalarına yıllardır tonlarca para döktük biz. biz onların yerine zaten o kadar fazla çalıştık ki onların fazla çalışmasına gerek kalmadı.
Bu belki size abartılı gelebilir, bizzat yaşadım o yüzden bir karar aldım, o günden beri çok kritik şeyler hariç yerli malı alıyorum.
Demek istediğim bu forumda yazan kişilerin kaçı profesyonel? yani hayatını bisiklet sürerek yarışmalara katılarak kazanıyor? ya da günde 2-3 saat bisiklete biniyor? eğer günde 4-6 saat arası bisiklete biniyorsanız diyeceğim bir şey yok ancak gördüğüm kadarı ile herkes bu işi hobi olarak yapıyor. yani eğlenmek, keyif almak için.
Bu durumda şunu sormak istiyorum: günde 2 saat'ten az bisiklet süren bir insan için 10.000TL'lik bir bisiklet ile 1600TL'lik bir bisiklet arasında ne kadar fark olur? ya da yerli kaliteli bir bisiklet ile yabancı bir bisiklet arasında?
Burada yorumları okuyorum ve sürekli görüyorum Trek al, Ghost al, Merida al, yok alman markası yok kadro çok güzel. Tamam bunların hepsine katılıyorum. Haklısınız ancak şunu unutmayın yabancı marka aldığınız zaman sizin ve bizim paramız yurt dışına kaçıyor, toplum olarak fakirleşiyoruz. onlar ise zenginleşiyor. şunu diyebilirsiniz yerli bisikletler de yurt dışından parça alıp burada monte ediyorlar. Tamam doğrudur ancak en azından montaj bedeli, emek bedeli burada kalıyor ve bizim firmalarımız kazanıyor. Bırakın bizim firmalarımız kazansın, büyüsün günü gelir belki onlar da kadro üretir...
Demem o ki arkadaşlar lütfen marka takıntısını bırakın. hafta sonları sahilde gezeceğim, günde en fazla 1 saat bineceğim diye yabancı markalara kaptırmayın kendinizi. gidin alın bir sedona, carraro, salcano binin keyfinize bakın. aradaki fiyat farkına değmez inanın. adam alivio setli bisiklet için 1700TL para istiyor arkadaşlar, gidin yerli marka alın o fiyata deore setiniz olsun. tamam kadro süper falan da en nihayetinde uçmuyor bu alet, kendi kendine de gitmiyor. pedala basacaksın işte. günde 1 saat kullanacaksan kadro süper olsa da arada ne kadar fark vardır? bu farka değer mi?
Son bir husus ta alacağınız bisiklet ne kadar iyi olursa olsun servisi yoksa tırtır arkadaşlar. dedim ya uzun yıllar otomotiv sektöründeyim. yıllarca en kaliteli makineyi alalım, parası neyse öderiz mantığı vardı. tamam aldılar. ancak servisi Türkiye'de yok. arıza oldu mu 3 ay makineyi unut. ne anladım ben bu işten. Adam gitti yarı fiyata oldukça kaliteli japon marka aldı, servis Türkiye'de. arıza mı oldu arıyor telefonla 2 saatte tamam. en uzun arıza 1 hafta sürüyor. işte arkadaşlar gerçek kalite budur. e sizin alacağınız yabancı bisikletin servisini de Türkiye'deki firma verecek, yada aldığını yer. o zaman yerli yabancı arasında hiç fark kalmayacak inanın bana.
Uzun bir yazı oldu. buradaki fikirler kimseyi bağlamaz en nihayetinde benim şahsi görüşlerim. ama unutmayın ithal aldığınız her mal bizi fakirleştiriyor. sizin için önemi olmayabilir ancak b u ülke gelecekte çocuklarınıza kalacak. onlara daha fakir bir ülke bırakmayın.