Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yere paralel kadro

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında biker torque tarafından paylaşıldı.

  1. biker torque

    biker torque Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İSTANBUL
    CANNONDALE caad5 gibi bazı kadrolar'un üsk kısmı yere paralel iken başka yeni modeller öyle değil. kadro geometrisindeki bu farklılık neyi etkiliyor acaba?
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Buna slope deniyor ve kadroya olan hakimiyetinizi arttırmayı amaçlayan bir tasarım... Daha detaylı bilgiyi yol bisikletiyle daha derinden ilgilenen arkadaşlara bırakıyorum...
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  3. canmurad

    canmurad Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    354
    Şehir:
    KONYA
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bende merak ediyordum . evet şöyle anlayacağımız bir dilde yorum yaparlarsa çok memnun olurum . konuyu açana ve cevaplayana şimdiden teşekkürler ... :)
     
  4. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Evet yeni trend slope kadro tipi, tırmanışlarda avantajlı oluyormuş...
     
  5. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Ben bir avantajı olduğu kanısında değilim, daha çok ticari kaygı taşıyan bir tasarım.
    Oturma borusu kısaltılarak daha hafif kadrolar yapılabiliyor bu yöntemle. Aynı zamanda firmalar her boy kadro üretmektense sloping dizayn sayesinde bir boydaki kadroyu farklı aralıklardaki boylar için satıyorlar. Bu da üretimde büyük bir hız kazandırıyor.
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bir de duz kadro yapip, cok ufak boyda kadro uretmek pek mumkun olmuyor. Cunku ust boru yere paralel oldugunda kadro boyu ufaldikca alin borusu hizla kisaliyor, saniyorum 48-50 cm civarlarinda da artik daha kisalacak alin borusu kalmiyor. Bir bakima daha ufak kadro yapmak icin de slopping tarza uretim yapmak zaruri sanirim.
     
  7. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    Bunu daha öncede duymuştum,caad 5 ve red bull'u bu konu ile ilgili denemiştim.caad 5 pedala bastığınızda daha çabuk cevap verebiliyor red bull'da bunu yakalayamadım.aynı şekilde gıant yeni modellerine binmedim ama epey eski gıantlarda bile bu özellik mevcut.Hakan abininde dediği gibi tırmanışta etkili olduğu kanısındayım.Hornet abininde dedikleri mantıklı ama caad5 gibi bir kadro sürüş rahatlığı için özenle tasarlanmıştır diye düşünüyorum.
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ama Cannondale ile Red Bull'u da karsilastirmak hata bence. Bana oyle geliyor ki standart bir C.dale kadro, en iyi Red Bull'dan daha iyi sonuc verecektir :).
     
  9. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    sıradan bir red bull deildi halil abi c.dalenin jant setini red bulla taktığımda cdaleden daha hafif oluyordu.zaten ben marka açısından deilde red bull'un üst borusu yere paralel olmadığı için denemiştim.
     
  10. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bana kalırsa işin biraz temeline inmekte fayda var. bisiklette yere ne değer? iki tekerlek. üst boru düz olsa veya eğimli olsa bu bişey değiştirirmi?
    -HAYIR
    peki bisiklette insan nereye temas eder? toplam 5 bölge: 2 ayak, 2 el, 1 sele üst boru düz olsa bu elin açısını değiştirirmi? HAYIR ÇÜNKİ MAŞA BOYU AYNI YÜKSEKLİK AYNI! peki bu ayak açıısını değiştirirmi? ALAKASI BİLE YOKK!!! Sele açısını değiştirir mi? KEL ALAKAA!!:D yani sonuç olarak ister düz olsun ister dik bu hiçbişeyi değiştirmez çünki sizin o boruyla bir işiniz yok bu sadece tasarım. ama gidin istediğiniz bisiketçiye diyin bu düz paralel boru ne işe yarar? başlar iki saat laf salatasına:D iki gün sonra tekrar gidin bu eğimli botu ne işe yarar? başlar yok iyi yokuş çıkarmışda inermişde bilmemneymiş:D aslında açıları ve temeli düşününce sistemin ne kadar basit olduğunu görüyoruz. bu sadece firmaların taleplerini arttırabilmek adına arzlarını arttırıp piyasa paylarını arttırmayla ilgili:) ben olsam pek böyle şeylere bakmazdım alır bir tane binerdim:) 5. bisikletimde şunu öğrendimki bisiklet bizsiz birer hiç istediği kadar kaliteli eğimli düz açılı paralel olsun:) böyle şeylere kafa yorma bence... kendine iyi bak
     
  11. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Kadro küçüldüğü için genel sağlamlık artar, dolayısıyla rijitlik ve pedal verimi de, ayrıca ağırlık merkezi aşağı çekildiği için viraj hakimiyeti artar ve kıvraklık artar, bunlar aklıma gelenler slope kadrolar için. Yine kanımca ufak kadrolarda arka çatal açıları iyileştiği için sürüş kalitesi artıyor...
     
    deutz ve ahmet ozgen bunu beğendi.
  12. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    tabii hakan abi küçülen ön üçgen bölgesi sayesinde yanal rijitlik arıyor.
     
  13. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Cannondale Caad 5 kadroları hala "slope" diğer bir deyişle "compact" a girer, üst boru arkaya doğru 1cm kadar yatıyor.

    Üst borunun yere paralel olduğu kadrolara klasik veya standart geometri diyoruz.

    Bu konuyla ilgili bir yazı hazırlamıştım, aşağıdaki linkten bulabilirsin.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=285483#post285483
     
    coşkun ayaz bunu beğendi.