Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yeni zincir, yeni v-brake fren seti, ama hemen degil.. yardim...

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında bikergrrl tarafından paylaşıldı.

  1. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    cocuklar selam.. benim TREK 3700'um var, 1 yasini bu gunlerde dolduruyor.. Uzun vadede (hemen acele degil, vakit ve nakit oldukca) fren ve zamanla zinciri degistirmeyi dusunuyorum..

    su anda uzerindeki hersey orijinal hali.. ben bir degisiklik yapmadim..

    ne tavsiye edersiniz? marka, model, performans, ve tabii ki fiyat araligi.. vaktiniz oldukca ve akliniza geldikce bu topicde paylasirsaniz sevinirim.. ben de bir fikir sahibi olur sizin onerileriniz uzerinden kendim biraz arastirma yapip dogru marka/modelde karar kilabilirim diye dusunuyorum...

    herkese simdiden tesekkurler
     
  2. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Zincir olarak KMC X8 tavsiye edebilirim. Kendim de kullanıyorum, oldukça memnunum. Ama sizin yerinizde olsam, nakit oldukça yavaş yavaş parçaları alıp 9'lu sisteme geçerdim. Ben uzun zamandır biriktiriyordum, kısmet bu zamanaymış... Haftaya 9'lu sisteme geçiyorum artık :) Bu arada V-Fren olarak da Paralel baskı XT ya da eski LX'lerden tavsiye ederim, LX'in bundan önceki modeli de paralel baskı... Yani almışken en aşağı LX olsun derim. Tabi bütçeniz elveriyorsa Avid Speed Dial 7 ya da Speed Dial SL de tavsiye ederim. Speed Dial 7 ön ve arka toplamda 360 gram... Oldukça iyi bir ağırlık.
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bikergrrl merhaba
    Zincir için eğer bulabiliyorsan KMC'nin zincirleri kesinlikle iyi bir tercih olacaktır. Fazlasıyla memnun kalacağından şüphem yok.
    Ancak frenler için LX'lere XT'lere uçmana gerek yok bence. Çünkü onlara gelene kadar 3700'de değişmesi gereken bir sürü şey çıkabilir. Ayrıca o kadronun üzerinde 9'lu sistemin de çok bir getirisi olmayacaktır.
    Frenler için benim tavsiyem Alivio. Bunu hobi kullanıcısı olan herkese şiddetle tavsiye ediyorum :). Başka konularda da uzuuun uzun yazmıştım nedenlerini. Ancak kısaca iyi fiyat/performans oranı ve kartuş pabuçları :).
    Şimdiden hayırlı olsun...

    Not:Zinciri değiştirirken rubleyi de kontrol ettirmeyi unutma lütfen ;).
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  4. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    9'lu sistemi biraz acarmisiniz? her ikiniz de :D
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    :) 9'lu sistem dediğimiz Deore veya yukarısı. Yani 27 vitesli çekiş sistemleri.
    Arkada 9 dişli, önde 3 dişli var. Bunların 27 ayrı kombinasyonu yapılabiliyor :). Bu sistem HG denilen daha ince bir zincir kullanıyorlar. Dişlileri de buna özel.
    8'li bir sistemi 9'luya çevirmek için arka vites, arka dişli, ayna kol ve vites kollarıyla beraber zincirin de değişmesi gerekiyor :).
    Uzun iş vesselam :D.


    EDIT : Konuyu daha uygun olacağını düşünerek Atöyle kısmına taşıyorum.
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  6. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    ve gercekten benim icin su anda hic gerekli degil :D

    zincirimi degistirmek istememin sebebi, gectigimiz hafta temizlerken cok da guvenilir birsey olmadigini gormus olmam.. simdilerde idare ediyor, ama bilgim ve naktim dahilinde daha iyi bir alternatifi el altinda tutmak iyi olur diye dusundum, 2.si icin kendi butcemi, 1.si icinse sizi devreye soktum :)

    frene gelince, benim ana kullanim alanim trafik. Hem yaya hem arac yogunlugunda kullaniyorum, sehir icerisinde araba yerine geciyor bisikletim. Hizli surusum, ani duruslarim olasi. E, Istanbul da yagmurlu alan.. Dolayisiyla bisikletim daha saglam bir fren setini hakediyor gorusundeyim :)

    tum oneriler, gecmis ve gelecek, icin simdiden herkese bir kere daha tesekkur!!!
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ben şehir içinde kullandığım Road Runner'ımda Alivio frenler kullanıyorum. Çok da memnunum. Vites sistemim de Alivio. Gayet yeterli :). (hatta bisikletimin önde 2 arkada 8 dişlisi var :) 16 vitesli oluyor kendisi...)
    Tavsiye ederim...
     
  8. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ta kendisi :). Gri olanı benim tercihimdir :D.
     
  10. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    hmm kesinlikle shik ve hesapli..

    ben birazcik karistirdim, hatta foruma uye firmalarin stoklarina bakip fiyat da aldim..

    xtleri bir kenara birakiyorum, o kadar ucmaya gerek yok gercekten.. ama Deore LX (digerlerine nazaran hafif sanirim, gerci Alivio'nun agirligi yazmiyor ama) ve ozellikle Deore 530 - S tasarimi acisindan bana cok etkileyici geldi..

    bisikletimi seviyorum ama sonsuza kadar onunla kalacagim diye bir sartim yok :D yani uzun sureli bir birliktelik bizimkisi.. ama gene de onu upgrade ederken ilerde bir gun kadroyu da degistirebilirim diye dusunuyorum. :)
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hmmm :). Öyleyse daha şık bir kadroya geçiş yaparken daha şık frenlere geçmek anlamlı olabilir.
    Ne biliyim açıkçası bu işlerden az çok anlayan birisi olarak 3700'ün üzerinde LX malzeme bana biraz garip gelir. Ancak bisikletle alakası 3 tekerlek zamanından kesilmiş birisi de baktığında bir anlam ifade etmez tabi ki :).
    Sonuç olarak her iki fren de ihtiyacını yeterince karşılayacaktır. Gerisi zevk, beğeni, bütçe vs meselesi :).
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  12. bikergrrl

    bikergrrl Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.106
    Beğeniler:
    798
    Seviye:
    lx konusunda gene haklisiniz haliliozturk beycigim :D biraz dusununce bana da fil ustu kelebek gibi geldi.. alivio her zaman elde var bir.. ancak ben sanirim deore 530-s yonunde kararimi verecegim.. agirligi ne bulamadim, ama tasarimina hasta oldum :) baktikca bakasim geliyor :p

    tum yardimlariniz icin tesekkurler, bu egzersizi sonra bir ara dis lastikler icin de yapalim
     
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Dış lastik? :) Tabi ki neden olmasın.
    Bu arada LX BR-M580 180 gr, Alivio BR-M430 209 gr :). Kararınızda etkili olur mu bilmem.

    Kaynak : WeightWeenies
     
    bikergrrl bunu beğendi.
  14. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba, Trek kullanıcısı olmanız kaliteli bisikletçiliğe meraklı olduğunuzu gösteriyor.
    Bir de 3700'ün normal haliyle yetinmeyip, eksik arayıp, terfi düşünmeniz daha da sevindirici :)
    Shimano'nun hiçbir fren modelinde model yükseldikçe fren verimi yükselmez.
    Sadece o seriye ait, rengine ve parça üzerindeki yazılı baskıya uygun olan seti tamamlayıcı olarak görülebilir.
    Fiyat / performans / ağırlık kriterlerine göre en iyi modeli Alivio'dur.

    Paralel baskı özelliği eskiden beri LX ve XT modellerinde var, ama çok da ihtiyacınız olan bir özellik değil.

    Hafiflik konusunda merakınız varsa, alacağınız her parçanın gram hesabını yapın :) ama fiyatına ve o fiyata değeceğine de bakarak :)

    Shimano'nun en hafif fren seti LX ( BR-M580 kodlu olan) tir.Çifti 380gr dır.
    XT, 502gr.
    XTR 400gr dır.

    Ama dediğim gibi seçeneğiniz Alivio veya 580 kodlu LX olsun.

    Trek 3700'ün katalog bilgisinde 7li sistem kullandığı yazıyor, diğer deyişle 21vites.
    9luya olmasa da 8'liye geçerseniz son süratiniz artacaktır, zira sizin rubleniz 13-34, 8li ve 9lu sistemlerin rubleleri 11-32 veya 11-34 olur.(rublenin en küçük dişlisi ne kadar küçükse ve aynakolunun en büyük dişlisi ne kadar büyükse hızınız o kadar artar.)
    İstanbul ikliminde, sık binen ve ani kalkış duruşları olan birisi olduğunuza göre çok gecikmeden zincir değiştirmeniz lehinize olacaktır.

    Terfiye her zaman dönen ağırlıklardan başlayın, ki hafifliği ilk hissedeceğiniz yer orası olacaktır;
    Dış ve iç lastik, çemberler, göbekler, teller şeklinde uzun vadeli bir terfi size çok uzun mesafeler gidebilmenizi ve/veya çok daha az yorulmanızı sağlayacaktır.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.