Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni trend şarjlı bisiklet

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Aykut Subaşı tarafından paylaşıldı.

  1. Aykut Subaşı

    Aykut Subaşı Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    496
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Türkiye'ye Çin'den elektrikli bisiklet ithal eden ve bir yılda 10 bin adetlik satış hedefleyen Biselect firması üç ayda 3 bin adetlik dağıtım yaptı. Ürünler iki yıl garantili. Talep ağırlıklı olarak yazlıklardan geliyor


    Biselect, Türkiye'ye mayıs ayında ithal etmeye başladığı elektrikli bisikletlerden bir yılda 10 bin adet satmayı hedefiyor.

    Türkiye'de bulunan 20 bayiye 3 bin elektrikli bisiklet verdiklerini belirten Biselect Genel Müdürü Erdoğan Karataş, bugüne kadar 800 bisiklet sattıklarını söyledi. En çok Antalya, Muğla, İzmir, Çanakkale gibi tatil bölgelerinde satış yaptıklarını ifade eden Karataş, Adana, Adaparazı, Düzce ve Trakya'dan da talep geldiğini aktardı.

    Elektrikli bisikleti motosiklet kullanmaya yeni başlayanların tercih ettiğini söyleyen Karataş, "Şehiriçinde işyeri yakın olanlar ve sahil güvenlik çalışanları bu bisikletleri tercih ediyor. Çocuklarına karne hediyesi olarak alanlar da oluyor" dedi. Bisikletleri Çin'den ithal ettiklerini açıklayan Karataş şöyle konuştu: "Bu araçlar Çin'den ABD ve Kanada'ya da satılıyor. Kalitesi konusunda garanti veriyoruz. Türkiye çapında 20 bayimizle iki yıl boyunca garanti sağlıyoruz."

    50 km hız yapıyor
    Elektrikli bisikletlerin fiyatı 1150 ile 1575 YTL arasında değişiyor. Cep telefonunun şarj edilebildiği her yerde 8 saatte şarj edilebilen bisikletler, modeline göre 35-50 kilometre aasında hız yapabiliyor. Biselect, hızı takılan bir parçayla 25 kilometrede sınırlandırabiliyor. Aküsü tamamen şarj edilen bisiklet, 50 kilometre yol kat ediyor. Bir ay boyunca her gün şarj edilen bisiklet, 1500 kilometrede 5 YTL'lik elektrik tüketiyor.
    [​IMG]
    Taşınabilir boyuttaki yedek adaptörüyle toplam 100 kilometre yol alabilen bisiklet, egzostu olmadığı için hava ve gürültü kirliliği de yapmıyor. Şarjın bittiği yerde ise bisiklet pedallarıyla kullanılabiliyor. Elektrikli araçların kullanımında en önemli faktörlerden biri olan güvenlik acil kapatma düğmesi ile sağlanıyor. Elektrikli aracın kontrolden çıkması ya da frenlemede sorun yaşanması halinde, sürücü acil kapama düğmesine basarak motoru durdurabiliyor. Bisiklette elektrikli ABS de bulunuyor..

    Plaka ve vergi yok
    Elektrikli bisikletler, Sanayi Bakanlığı'nın yönetmeliklerine göre bisiklet olarak kabul edildikleri için ehliyet veya palaka istenmiyor. Dolayısıyla vergi de ödenmiyor. Bunlar da benzinli motosikletlere göre avantaj sağlıyor.

    Bisiklet olarak kabul edildikleri için sadece şehiriçinde kullanılabiliyor. En düşük motorlu benzinli motosikletler bile 50 kilometrede iki litre benzin yakıyor.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    8 saat sarj, 50 Km yol demekmis oyle yaziyor.
    1500 Km icin 30 defa sarj edilmesi gerekiyor en azindan.

    Bu da 30x8= 240 saat yani 10 gun sarjda kalmasi demek bu aletin (bana gore bisiklet degil, kisisel gorusum :) ).

    Simdi anlamadigim su var, bu alet 240 saat sarjda kalacak ve sadece 5 YTL mi elektrik faturasi gelecek? Bu kadar sure cep telefonum sarjda kalsa daha fazla tutar.

    Yoksa 1500 Km'de, Km basina veya otomobillerdeki ortalama hesabi gibi 100 Km basina mi 5 YTL'lik elektrik harciyor.

    Son sorum, surucunun agirligi bu durumu nasil etkiliyor?
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  3. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Niçin elektrikli bisiklet yaparlar anlamam. Hadi yaptılar, adına bisiklet eklemeseler bari. Bir anlamı kalmıyor ki..
     
  4. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gürültü kirliliği konusu doğru ama duman yaymaması kirlilik yapmadığı anlamına gelmez. Otomotiv endüstrisi bu mavalı okumaya bayılıyor, elektrikli araçlar sanki kirliliğe çareymiş gibi gösteriliyor. Oysa ki elektrik üretimi son derece kirli bir süreç. Elektriğin önemli bölümü petrol, doğalgaz ya da kömür gibi enerji kaynaklarından üretiliyor. Üstelik elektriğin üretilmesi ve iletilmesi çok kayıplı süreçler. Elektrikli bir motosiklet alacağınıza normal benzinli bir motosiklet alırsanız çevreye belki de daha az zarar vermiş olursunuz.
    Ha, elektrik üretiminde temiz yöntemlere geçilirse orası ayrı.
     
    bisikletcanavari bunu beğendi.