Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni trend - Aero yol bisikletleri

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Güney Tuncer tarafından paylaşıldı.

  1. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,
    bu başlık altında aerodinamik olarak iyileştirilmiş yeni yol bisikleti modellerini toplamayı düşündüm. Yabancıların tabiriyle "aero-road" sınıfı son birkaç yıl içinde giderek daha da popüler olmaya başladı.

    Trendin ilk öncülerinden biri olan Canada'lı Cervelo firmasının en son modeli olan S5 ile başlayalım. Aluminyum olarak üretilen S1, ardından büyük ses getiren S2 (karbon) ve S3 derken serinin en sonuncusu olan bu model "S5" yaklaşık 2 yıldır piyasada. Cervelo hiç şüphesis piyasanın en tecrübeli ve karbonfiber üretimine en fazla arge ayıran oyuncularından biri.

    [​IMG]

    Diğer bir tecrübeli firma ise Ridley. Yeni Noah ve 2012 de revize olan Noah Fast dikkatleri çekiyor. Rakiplerine göre daha bir zamana karşı "TT" modeli gibi duran Noah Fast 'in en güzel artılarından biri v-brake tasarımını andıran bütünleşik frenleri ve uçuk fiyatı :)

    [​IMG]

    İddalı TT modelleriyle göz kamaştıran İsviçre'li BMC firması da yerinde duramadı ve 2012 yılı içinde popüler "Team Machine SLR 01" modeline bir aero dokunuş yaptı.. ve karşınızda TMR01. Bisiklet dünyasının yeni Setalth 'i ! Önde bütünleşik V-fren tasarımı, arkada ise BB'bin altına yerleştirilmiş kaliper fren tasarımları ve hepsinden önemlisi genel görüntü cidden muazzam.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Fiyat/performans denildiğinde akla ilk gelen firmalardan biri olan ve Ultimate CF modelleriye oldukça sevilen Canyon yeni modeli Aero Road CF ile karşınızda.

    [​IMG]




    Meshur yarışçı Mario Cipollini'nin de bisiklet ürettiğini çoğumuz bilir. Geçtiğimiz yıl, ilgi çekici bir reklam kampanyası ile duyurulan ve ismi James Bond'dan esinlenen yeni Cipollini Bond :

    [​IMG]

    Cipollini Bond'un kuşkusuz en ilgi çekici tarafı özellikle "farklı olmak için" tasarlandığını düşündüğüm modüler chain stay tasarımı..

    [​IMG]


    İspanyol BH firması da 2012 Interbike'da tanıttığı G6 modeli ile görücüye çıktı.. TdF 'de de yarışan popüler yol kadrolarının "G5" aero-dinamik versiyonu olan bu modelin 850 gr. larda kalan ağırlığı, BB386evo göbek tasarımı ve oldukça hoş görünen maşası ile dikkat çekiyor.

    [​IMG]


    "F1" modeli oldukça tutulan Felt firması da aero road sınıfına nispeten geç adım atan firmalardan biri fakat yeni AR1 modeli hiç öyle durmuyor.

    [​IMG]


    ve tabi Trek, Specialized ve Scott gibi ABD firmaları da boş durmadı..
    İlk olarak Specialized reklam kampanyalarında meşhur otomobil üreticisi McLaren ile yeni modeli Venge'i yan yana koydu.. Yukardaki güçlü rakipleri göz önüne alındığında koyması da gerekiyordu galiba :)

    [​IMG]


    Ardından Scott yeni modeli Foil'i duyurdu. (Bu ismi nereden bulmuşlar acaba :) )
    [​IMG]


    ve Trek yeni modeli "Madone 7" serisiyle yurtdaşlarının arasında kesinlikle son noktayı koyan taraf oldu. Bu model muhtemelen Trek markasına hayranlık duymama vesile oluyor. Trek mühendisleri bişeyleri değiştirecekseniz işte böyle yapın dercesine nispet yapmışlar. Şaka gibi bir ağırlıkta "750 gr" olan yeni aerodinamik kadrosununda pek çok yenilik var. Özellikle Kadroya özel olarak TRP firması tarafından tasarlanmış aero frenler ve arka fren kaliperinin BB altına alınmış olması

    [​IMG]


    Tam da bizim Giant nerede derken adamlar bombayı patlattı. Tasarımı yeni biten ve ismi "Propel" konulan yeni canavar 2013 yılı içinde satışa sunulacak.. Giant mühendisleri bu modelin tasarımının tam 80 kere sil baştan yapıldığını söylüyor.. (Normalde 3-4 kere de bitermiş) ve web sitelerinde "dünyanın en aerodinamik yol bisikleti" şeklinde çok iddalı sözler sarfediyorlar. Yaptıkları teste göre şu anda piyasada bulunan ve açık arayla en iyi rüzgar tüneli derecelerine sahip olan Cervelo S5'i alt etmeyi başarmışlar.. ve ayrıca Propel'in meşhur TCR Advanced SL modelileriyle yarışacak kadar da "rijit" olduğunun altını çizmişler.. Non-slope TT kadro geometrisi ve TRP ile ortaklaşa geliştirilen yeni fren tasarımları dikkat çeken noktaları.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Osman D.

    Osman D. Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    737
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Antalya\Kepez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Hoş bir yazı olmuş :)
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  3. feseceli

    feseceli Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2013
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Güzel bir derleme teşekkürler...
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  4. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ve devam edelim..

    ABD-Nasa' ya titanyum ekipman üretimi de yapan LiteSpeed’in bisiklet sektöründeki varlığı nerden baksanız 20 yılı aşkındır devam etmekte. Bu zaman zarfı içinde çok başarılı titanyum bisikletlere imza atan firmanın sahibi olan “American Bicycle Group” geçtiğimiz dönemde meşhur üretici Merlin’i de satın almıştı. Yalnız egzotik materyallere çalışmayı seven bu firma da kendini karbonfiber furyasına kaptırdı. Özellikle ABD de popüler olan “R” modellerini ve ardından aero olan “C” modellerini piyasaya sürdü. 2013 yılında ise tasarımını ve ayrıca kullandığı karbon materyalleri ve üretim tekniklerini yenilediği yeni aero modelini C1R tanıttı.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Üzerinde en fazla yazılıp çizilecek modellerden biri de hiç kuşkusuz meşhur İtalyan üreticinin Bianchi’nin yeni modeli Oltre XR. Aerodinamik unsurları rakipleri kadar göze iddalı görünmeyen bu model bir önceki modelinden daha aero, hafif (900 gr. altı) ve %30 daha rijitmiş ( Karbon nano-tube, x-tex vs gibi süslü püslü terimler işe yaramış demek ki :) ) Oltre XR’ın dikkat çekici bir diğer noktası ise aşırı uçlarda gezinen fiyatı.

    [​IMG]


    Ve yine bir İtalyan, Kuota ile devam edelim. Kuota Kom Evo’unu her seferinde hayranlıkla gözlemlediğim Selçuk abi’me selam ederek başlayalım. 900 gr.altı, bb ve drop out larına kadar full karbon üretilen bu Italyan aygırı da 2013 yılında aero trendine uyak uydurdu.. Ve popüler Kom Evo modelinin yeni aero versiyonu olan Kuraro karşınızda :

    [​IMG]


    İtalyan'lardan Alman'lara geçiyoruz. Şu meşhur mücevherci Storks la olan isim benzerliğinden dolayı olsa gerek. Bu her seferinde Storck markasına sanki bir mücevhermiş gibi bakmama vesile oluyor :) Gerçi fiyatları göz önüne alındığında sadece isim benzerliği olmadığı da ortaya çıkıyor.. Geçtiğimiz yıl, 2012 de, firma yeni aero road modelini "Aernario" piyasaya sürmüştü. 4bin euroluk Lighweignt jant setiyle gelen aşağıdaki bebeğin 8bin euroluk fiyatı aslında çok da pahalı sayılmaz, hatta rakiplerine göre ucuz bile. (ve itiraf ediyorum alışveriş listemin ten tepesindeki modellerden biridir)

    [​IMG]


    İspanyol Orbea firması'da, yurtdaşları BH kadar agresif olmasa da, 2011 yılı içinde popüler Orca modellerine hafif aero dokunuşlar yaptılar. Kendi içinde Gold, Silver ve Broze olarak farklı modellere ayrılan Orca serisi sahiplerinin yorumlarına göre "özellikle rijitlik anlamında" piyasadaki en iyi fiyat/performans modellerinden biri durumunda. Non-slope kadro geometrisi ve kendine özgün chainstay tasarımının yanısıra sele kelepçesi ve kablo giriş yuvalarında ufak ama dikkat çekici detaylara sahip.

    [​IMG]
     
  5. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    ABD menşeyli olan ve ilk ful karbon fiber bisiklet kadrosunu üreten firma (1986 yılında) olarak tarihe geçen Kestrel'in popüler Talon modelinin yenilenmiş ve aero yapılmış hali Talon SL :

    [​IMG]


    Az paraya çok iş modellerinden biri de efsanevi salon bisikletçisi Chris Boarman'ın sahibi olduğu Boardman markasının Air 9 serisi. Kariyerini aerodinami üzerine kuran birinden kötüsü beklenemezdi zaten.

    [​IMG]


    Söz yarışçıladan açılmışken devam edelim. Kendi ismini kullarak bisiklet üreten yarışçıların belki de en ünlülerinden biri İtalyan Maurizio Fondriest dir. 1998 yılında profosyonel spor kariyerini sonlandırarak bisiklet üretimine geçen Fondriest bir dönem çelik (biri evimde şu anda :) ) ve aluminyum kadrolar üretmiş ardından karbonfiber işine de girmiştir. Hafif aerodinamik iyileştirmelerle 2012 de piyasaya sürdükleri ve özellikle maşa tasarımıyla dikkatleri çeken TF3 serisi :

    [​IMG]


    İtalyan butik üreticilerinin en ünlülerinden biri de hiç şüphesiz Scapin. Özellikle karbon, çelik ve titanyum malzemeleri beraber kullandıkları, sanat eserlerini andıran, melez kadrolarıyla ünlü firma bu yıl içinde ful karbon olan yeni Etika RC modelini piyasaya sürdü (finiş yine mükemmel.. Bu firma boya işinde kimi çalıştırıyor acaba? )

    [​IMG]


    Avrupa'dan Uzakdoğu'ya geçiyoruz. Taiwan'lı Velocite firması, 2011 yılı içinde, ödüllü tasarımcı Lewis Mathiske ile beraber geliştirdikleri yeni modelini "Helios Aero" piyasaya sürmüştü. Aynı tasarımcının bu yıl piyasaya çıkan (kendi adına ürettiği) Aerowave Corsa ile muhtemelen bire bir aynı tasarım :)

    [​IMG]
     
  6. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.792
    Beğeniler:
    1.346
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Güzel paylaşımınız için teşekkürler. Nedense Specialized a bakarken aşağıdaki resimleri çağrıştırdı bana. İçlerinden en çok onu beğendim belki de, her an bir çita gibi ivmelenecekmiş sanki ya da jaguar gibi cesur bir pozu var.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Topigin acilmasi iyi bir tesadüf olmus. Ben de bu konuda bir seyler yazmayi düsünüyordum. Elimdeki "Tour" dergisinin 2013 Subat sayisinda aero yol bisikletleri üzerine bir test var. Teste tabi tutulan bisikletler:

    1- BH G6 8.5

    [​IMG]


    2- BMC TimeMachine TMR 01

    [​IMG]

    3- Kuota Kuraro

    [​IMG]

    4- Neil Pryde Alize

    [​IMG]

    5- Rose Xeon CW

    [​IMG]

    6- Trek Madone 7.9

    [​IMG]

    7- Simplon Nexio

    [​IMG]

    8- Storck Aernario Platinum

    [​IMG]

    ve normal bisikletlerle kiyaslayabilmek icin referans bisikleti olarak Specialized Venge ve Canyon F8 in 2007 modeli alinmis.

    Bütün bisikletler rüzgar kanalinda bir dummy bisikletci, ayni fren ve vites takimlari (yani ayni kablolar kullanilarak) karsidan 45 km/ h ve yandan 10 km/h rüzgarla, önce Mavic Cosmic Carbone SL, sonra da Zipp 808 jantlarla teste tabi tutulmus.

    Ayrica dummynin oturma pozisyonu da gidon üstü gidon alti, gidon ortasi, fren pozisyonu gibi farkli sekillerde denenmis. Ortaya cikan sonuclar pek cok grafikle kiyaslanma sunulmus. Bir vaktim oldugunda grafikleri tarayicidan gecirip sunmaya calisacagim.

    [​IMG]

    1. diagramda gelen havanin acisi degistikce Cw degerinin nasil degistigini gösteriyor.
    2. Diagramdaki lacivert sütunlar Mavic jantlarla 45 km/h icin gerekli Watt degerini, acik mavi sütunlar ise Zipp jantlarla gereken gücü gösteriyor.

    Görüldügü gibi en aerodinamik kadri BH da. Fakat Zipp jant takilinca en avantajli duruma gecen Rose Xeon Cw.
     
  8. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Paylaşımınız için teşekkürler,yalnız psikolojimizi bozuyor bu aletler:) rüya gibi valla hepsi birbirinden çekici ve güzel:)
     
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sevgili İhtiyar,
    tam da bir sonraki mesajımda Rose ve Simplon'dan bahsedecektim ki siz test sonuçları altına eklemişsiniz. İkisi de de özellikle mtb tarafında popüler olan Alman firmaları. Yalnız sizin bahsettiğiniz Tour dergisi de yanılmıyorsam bir Alman. Demek istediğim Rose'un bir çıkması bu vesileyle mümkün olabilir :) Ama hakkını da yemeyelim alet oldukça zarif ve göze hoş tabi. Bileğinin hakkıyla da galip çıkmış olabilir.
    BH ye gelince o modelin test sonuçlarının çok iyi çıkacağını tahmin etmiyorum. Tamam aerodinamik tasarımcı değilim ve ayrıca bu işlerden de öyle çok anlamam. Ama testleri iyi çıkan bisikletlerin ortak bir noktası var o da non-slope yani TT tarzı tasarımları. Üst boru slope olmaya başladığı zaman karşıdan gelen rüzgarın direk vuracağı yüzeyin alanı arttığı için değerler düşüyor. Bu yüzden nerdeyse tüm TT lerin üst boruları düz ve yere paraleldir. Özellikle BH, Speciazlied, Fondriest ve Bianchi bu anlamda 1-0 yenik başlıyor.. BMC ve Giant bu anlamda bence en doğru tasarımları yapmışlar ama işte klasik tarzın fazlasıyla dışına çıktıları için kimilerine çok iddalı kaçabilir.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  10. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sevgili Yusuf,
    evet bence de Specialized yeni yasarımı Venge ile al benisi en yüksek tasarımlardan birini yaptı. Gerçekten bir pantere benziyor :)
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    İhtiyar hocam testte şöyle bir fark var söylediğinden. ZIPP jantlar ile en aerodinamik kadro Specialized Venge, alttaki tabloya bakarsak.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  12. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sevgili Baran,
    bu konuyu açmanın bir nedeni de Türk bisiklet severlerin dünya piyasasında neler olduğuna dair az çok fikir sahibi olmalarını istemem.
    Burada biraz sadece 3-4 markaya takılıp kalan Türk distribütörlerine biraz da "Türkiye'de de artık herşey var" diyenlere nispet yapıyoruz :)
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  13. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]

    Yukaridaki grafik, Zipp jantlar kullanilarak kac watt iktisat yapildigini kiyasli olarak gösteriyor.
    Sirasiyla Storck, BMC ve Trek, en az kar edenler jantlarin degismesinden. Rose 10 watt kara geciyor.


    [​IMG]

    Bu grafik daha ilginc. 2 tane 0,5 litrelik icecek bidonu, aerodinamiyi genellikle (-) yönde degistiriyor. Fakat Neil Pryde' da pek az, Simplonda (+) etki yapiyor. Yani simplon, icecek bidonlari sayesinde aerodinamisini daha da iyilestiriyor.


    [​IMG]

    Aerodinami icin en önemli etken, sürücünün oturma pozisyonu. Bu grafikte tamamen ortaya cikiyor bu durum.

    Abfahrtshaltung= Inis pozisyonu.( Hani büyük turlarda kafa göz yarma pozisyonu var ya, öyle iste, yumurta gibi)
    Unterlenker = Alt gidon pozisyonu
    Bremsgrief tief = Eller alt gidonda frenlerde.
    Bremsgrief oben = Eller gidonüstü frenlerde
    Oberlenker = Eller gidonda (ortaya yakin)

    Inis pozisyonunda en az Watt ihtiyaci olmasi normal. Fakat ilginc olan eller üst pozisyonda frenlerde iken, alt pozisyonda frenlere göre daha aerodinamik.

    Bu da pek cok yariscinin, inislerde nicin alt gidonu tutmayip, frenleri yukaridan tutarak, hem rahat, hem de daha aerodinamik pozisyonda inmelerinin aciklamasi.
    Tabi, kelle koltukta inenlerin durumu daha baska.
     
  14. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sürücü posizyonu tabiki en önemli parametre ama biz aynı sürücü ve aynı posizyonda bisikletlerin ne kadar fark yarattığını inceliyoruz tabi.

    Burada Giant'ın yapmış olduğu test sonuçları var.. 40 Km/h hızda 1 saat gidiliyor ve süre anlamında yapılan tasarruf sonuçlarını vermiş.
    Bu testin kuvvetle muhtemel doğru olduğunu tahmin ediyorum. Nedenine gelince Cervelo'dan sonra gelen ve açık arayla kötü olanların hepsi slope tasarım. Demiştim ya onlar 1-0 yenik başlıyorlar diye. Zaten kendileri de (Ridley, Specialized ve Scott) 40 km/h hızlarda normal modellere göre 20W civarı güç tasarrufu yaptıklarını söylüyorlardı. Ama Cervelo ve Giant 30W üstü değerler açıklamıştı.

    [​IMG]
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  15. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]

    Hayir.Specialized Venge sadece referans kadro olarak verilmis. Digerleri ila kiyaslamak amaciyla degil. Zaten teknolojisi Mc Laren Formula 1 teknolojisi. Canyon F8 de referans kadrosu olarak verilmis.

    [​IMG]
     
  16. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Haklisiniz. Fakat benim okudugum test ve makalede, ayni test icerisinde bu konuya da deginilmis oldugu icin ekledim. Vurgulanmak istenen, kadrolarin aerodinamisi artirmanin, sürücü pozisyonunun gelistirilmesine kiyasla daha az etkili oldugunu, normal bisiklet kullanicilarina vurgulayarak anlatabilmek amaciyla. Tabii ki sürücü oturma seklini düzelttikten sonra yapabilecegi tek sey, kullanilan malzemenin aerodinamisi ile oynamak.
     
  17. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yazdiklarimi biraz daha acayim da yanlis anlamalar olmasin.
    Test Rose 1. demiyor. Fakat Zipp jant takilinca Rose kadronun aerodinamisi en cok degisiklige ugruyor. Yani kadronun önüne koyulan jantin, hava akimini degistirmesi sonucu, arkadaki kadronun aerodinamisinde ne kadar önemli rol oynadigini anlatiyor. Ayni sey takilan su bidonlariyla da, benzeri etkileri incelemek amaciyla uygulanmis. Yani salt kadronun aerodinamik olmasi yeterli degil, denmek isteniyor.

    Bisikleti bir bütün olarak incelemenin, yani, kullanilan jant, su bidonu, binicisi, fren telleri vs. ile incelemenin önemini anlatmaya calisiyorlar.

    Diger yandan, amaclari alman firmalarinin reklamlarini yapmak degil, fakat dergi almanca konusulan ülkelere hitap ettigi icin, onlarin piyasalarinda bulunan mallar agirlikli dogasiyla!
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  18. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    evet Venge reklamlarında Mc Laren'le yan yana idi ama bu onun F1 teknolojisi taşıdığı anlamına gelmez tabi :)
    Specialized sahipleri kızıp darılmasın ama piyasada o modelinden çok daha iyileri var. Bence Venge'in albenisi haricinde referans kabul edilebilecek hiç bir tarafı yok.
    Ama özellikle belli bir markayı üstün göstermek için kullanılabilir tabi :)
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  19. Serdar Unalan

    Serdar Unalan Aktif Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    16 Aralık 2012
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu sanat eserlerinin fiyatları ne mertebelerde acaba?
     
  20. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    2013 renk semasi onceki versiyona gore daha iyi olsada Cervelo S5 iclerinde gercekten en cirkini, 58 ve ustu bedenlerde o uzun alin borusu cok cirkin duruyor.
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.