Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni Nesil Avid Yağ Değiştirme

Konu, 'Frenler' kısmında Halil Emre Ozlu tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar, eğitici yazılarıma devam ediyorum, Tüm yazılarım Sadece ve sadece bisikletforum.com içindir. Bu yazıyı başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. Tüm yazılarımda işlemleri bizzat uygular, resimleri bizzat çekerim. Bir teşekkürü çok görmeyin, illa işi düşen arkadaşlar olur, Google'da aranınca bizim yazımız çıkar biz de faydalı oluruz... Sevgiler hepinize...

    Burada Avid Elixir CR üzerinde hidrolik yağı değiştirmeyi anlatmaya gayret edeceğim. Eksiklerim, hatalarım olursa çekinmeden yazınız ben de hep kendimi geliştirmeden yana olarak birçok şey öğrendim. Tüm arkadaşlardan ricam da kendilerini her anlamda geliştirsinler. Çünkü; İyi bir bisikletçi mümkün olduğunca kendi tamirini, montajını, bakımını kendisi yapar.

    Bildiğiniz gibi yeni model Avid frenlerde rezervuar yok artık. Yani var ama eskisi gibi kolda yağ girişinde değil, iç rezervuar teknolojisi (Taperbore) kullanıyorlar. Detay için bkz:
    [​IMG]

    İç rezervuar yüzünden artık dıştan yağ damlatarak hava almak imkansız. Bu teknoloji bence çok güzel.. Hem diyafram rezervuar kapağı derdi yok, yırtılması, kaybolması vs, hem de yağ değiştirmek sadece 3 dakika sürüyor. Çok kolay ve sorunsuz. Yeni nesil bir Avid frenin yağını değiştirmek için bir kite ihtiyacınız olacak. Bu kit için kesinlikle Avid'in orijinal kitini tavsiye ederim. Ben başka bir markanın ucuz bir setini de kullandım. Yağı baloncuk yapıyor ve Avid'in performansını vermiyor. 15 dolar gibi bir ucuzluk için değmez, orijinalini alın. Hem yağı da daha fazla, Avid'de 120ml yağ oluyor. Bir fren yaklaşık 10ml yağ alıyor yani defalarca kullanılabilir.

    (Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır.)

    Öncelikle Frenin pedlerini çıkarıyoruz. Eğer pedlere yağ bulaşırsa çıkması çok zor. Çıksa bile performans kaybı oluyor hiç o riske girmeyin.. Sonra çıkan ped yerine tampon koyuyoruz.

    Avid in ürettiği dot 5.1 yağ dot 4 e göre 10 kat yüksek kaynama noktasına sahip. Ayrıca çok efektif basınç iletiyor. Tüm bu işi bilenler piyasadaki en iyi fren yağının avid'in 5.1 i olduğunu ifade ediyor. Yalnız bu yağı çok solumamaya ve açıkta yaranız varsa eldivensiz kullanmamaya dikkat ediniz. Zira içerisinde üreme sistemini bozacak maddeler içeriyor.

    Enjektörlerin ikisinin de içine 15ml kadar yağ alıyoruz. Bu miktar biraz fazla ama ben fren sistemi içerisinde uzun süre yağ gezdirebilmek ve varsa havayı tam alabilmek için çok yağ almayı tercih ediyorum. Çünkü yağı pompalamaya başlayınca siz de çıkan balonları fark edeceksiniz.

    Fren sisteminin içerisindeki yağ eskimişse şırıngalara yağ doldurmadan önce fren sisteminin içerisindeki yağı şırınga ile boşaltınız!

    Önce fren kolunu alıyoruz, kolu kaliperden daha yukarı kaldırıyoruz ki içerideki yağ açılan vida deliğinden boşalmasın. (illa içindeki yağı boşaltmak durumunda değiliz, belki amacımız yağ değiştirmek değil, havasını almaktır) sonra şırınganın birisini buraya takıp, iyice sıkıştırıyoruz. Saat yönüne çevirince sıkışır.
    (Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. )

    daha sonra kaliperi koldan daha yüksek seviyeye kaldırıp, kaliperdeki vidayı çıkarıyoruz ve öbür şırıngayı kalipere takıyoruz. iki şırınga da takıldıktan sonra yağı değiştirmeye hazırız.

    Bir şırıngadan bastırırken öbür şırıngadan vakumluyoruz. Bu süre içerisinde epey baloncuk çıkıyor hatta sistemde ne çok hava varmış şaşırıyorsunuz. bu işlemi birkaç kere tekrarlıyoruz ama dikkat ediniz şırıngaları yer çekimine ters tutun ki fren içine şırınga içindeki havayı vermeyin.

    Daha sonra yağın çoğunu kol tarafındaki şırıngaya verin, birazcık kaliper tarafında kalsın. Ardından da fren kolunu sıkın. Fren kolunun içersindeki hava da çıksın, oranın yağı da değişsin. Bu işlemi de tekrarlayın, bir süre sonra kol tarafındaki yağ kalipere gönderilmiş olacaktır. Balonlar da bitecektir.

    Ardından şırıngaların kilitlerini (uçtaki kırmızı yer) kilitliyoruz, şırıngaları sökerken yağı dökmek istemeyiz.

    Sonrasında ise evvelâ kol tarafını üste getirip, şırıngayı çıkarıyoruz, sızma olmayacaktır. Olursa sorun var demektir, pad contact ayarını sıkıştırmamış da olabilirsiniz. Benim tavsiyem pad-contact ayarını orta seviyeye getirip bu işlemi yapın. Ne çok sıkın ne de gevşek bırakın.
    (Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. )

    Şırıngayı çıkardığınız yere vidayı kapatın, sonra kolu yere koyun. Kaliperi yukarı kaldırıp onun şırıngasını çıkarın. Burada bir ufak damla yere düşebilir çok önemli değil ama hava almasın o düşen yerine, hemen vidayı kapatın. Frenleriniz hazırdır.
     
  2. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    sabit olması gerekiyor....ellerinize sağlık.
     
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Teşekkürler Halil bu yazında cok güzel resimlerde harika.En güzelide forum için emek harcaman.
     
    halil karaoglan bunu beğendi.
  4. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Evet aslında yağ değişiminde fren sisteminin sabit olması gerekli ama ben bu frenleri satacaktım ( ilan devam etmekte) o sebepten kurmadım. Ama sabit olması şart mıdır, ya da sabit olmamasının ne türlü zararı var bilemiyorum. kolaylık için diyorsunuz belki ama yağ akmaması için sabitlenmemesi daha avantajlı. Çünkü kaliperi ve koly yukarılara kaldırıp, şırıngaları öyle çıkarmak daha iyi..

    Teşekkürler katkılarınız için :)
     
  5. halil karaoglan

    halil karaoglan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:

    Halil Emre abim öncelikle emegin icin cok tesekkur ederim. Güzel bir bilgi daha verdin forum ailesine . Soner arkadasımız konunun sabit olması lazım demis diye anladım ben. Frenlerin hareketli olmasında bir sakınca söz konusu olmaz :D.Tekrar tesekkurler.
     
    Halil Emre Ozlu ve sonEr´´ bunu beğendi.
  6. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Detayli ve faydali paylasim icin tesekkurler.
    Konu sabitlenmistir...
     
  7. Tolga Yücel

    Tolga Yücel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    510
    Beğeniler:
    335
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yararlı bilgiler için teşekkürler,gerçekten aydınlandım.. resimli anlatmanda herşeyi pekiştirdi iyi forumlar
     
    Halil Emre Ozlu bunu beğendi.
  8. Açerya Baştuğ

    Açerya Baştuğ Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    izmir/gaziemir
    Seviye:
    İşime yarayacağına inanıyorum paylaşım için teşekkürler :)
     
  9. Mehmet Emin

    Mehmet Emin Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara Abidinpaşa
    Seviye:
    Teşekkürler. Böylesine detaylı bilgiyi bisiklet satın aldığımız mağazalar bile vermiyor, sebebini siz düşünün...
     
  10. Ateş Kılıç

    Ateş Kılıç Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ellerinize saglık sayenizde hallettim Allah razı olsun
     
  11. Derviş Özcan

    Derviş Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2011
    Mesajlar:
    470
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Çarşamba, Samsun
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    sağol kardeş.
     
  12. Derviş Özcan

    Derviş Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2011
    Mesajlar:
    470
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Çarşamba, Samsun
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    birde şey avid bleed kiti ne kadara aldınız özelden veya burdan yazarsanız çok sevinirim birde türkiyede nerde satılıyor..saygılar
     
  13. Kamil BULUT

    Kamil BULUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2011
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Henüz bakım seviyesine gelemedim ama sık kullanılanlara kaydettim.Kesinlikle işime yarayacak.Teşekkürler.
     
  14. selami atay

    selami atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2011
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    çok teşekkürler arkadaş paylaştığınız değerli bilgiyi baştan sona okudum aslını söyelemek gerekirse çok bir şey anlamadım yağ değişim tam olarak nasıl yapacağımı avid juicy 3 kullanıyor salcano astro270 srd.fren bakım zamanı gelince tekrar tekrar okur yapmaya çalışırım
     
    halil karaoglan bunu beğendi.
  15. Erdem Ş.

    Erdem Ş. Misafir

    Çok teşekkürler. Şu an kullandığım MTB'de hidrolik fren sistemi yok ama ilerisi için çok faydalı olacak bilgiler. Sağolun. Emeğinize sağlık.
     
  16. serhat uslu

    serhat uslu Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2013
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Iğdır
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    süper bir paylaşım bende buradaki paylaşımlar sayesinde bisikletin dilinden daha iyi anlayacağımı düşünüyorum.
     
  17. Gökhan Sümer

    Gökhan Sümer Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2011
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Öncelikle paylaşım için teşekkürler. Benim merak ettiğim diğer bir konuda: bu yağ değişim kitini nereden aldınız ve kaça aldınız acaba. Bu kitin içerisine yağ dahil midir. Dahil değilse ne tür yağları kullanabiliyoruz? Bu konularda da bizleri aydınlatırsanız sevinirim. İyi forumlar.
     
  18. Ata BEYAZ

    Ata BEYAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Antalya
    Bilgili paylaşımınız için teşekkürler Sn. Halil bey.
     
  19. Celalettin aktaş

    Celalettin aktaş Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    3 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Niğde
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Halil bey oncelikle ellerinize sagolun, cok tesekkurler. Bu arada baslik sabitlenmeli. Ayrica bir sorum var. dot 5.1 butun elixis serisine olurmu. Birde blend kiti turkiyede satan bir yer varmi

    GT-I9500 cihazımdan tapatalk ile gönderildi. Bu nedenle Türkçe imla hataları içerebilir. Kusura bakmayın.
     
  20. Yusuf G.

    Yusuf G. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Ocak 2013
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    591
    Şehir:
    Kocaeli/Gölcük
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Başlık zaten sabit hocam :) cepten girince fark edemediniz sanırım.