Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni! Kadro Boyama

Konu, 'Kadrolar' kısmında Özkan Şeşen tarafından paylaşıldı.

  1. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Eski bisikletimi nasıl adam ederim diye araştırırken hem bisikletforum dan hemde diger kaynaklardan topladığım bilgilerle bir deneme yaptım..Çıkan sonuç görüntü olarak tatmin etsede dayanıklılık olarak kesin birşey söyleyemiyorum. Toplayıp pedal basınca deneyimlerimi bu başlık altında paylaşırım.

    Kendi iş yerim olduğundan boyamanın yapılacagı yer havalandırma vs. problem olmadı. Lafı daha fazla uzatmadan hemen malzemelere geçelim.

    Kullandığım malzemeler;

    1- Marshall SET Boya Sökücü
    [​IMG]

    2- DUPLI-COLOR Astar boya - Sentetik gri renk kullandım.
    [​IMG]

    3-Metylan Color Spray - Siyah Mat Akrilik ( Sentetiğin daha dayanıklı olduğunu daha sonra öğrendim. Demekki gözümüzden kaçmış.)
    [​IMG]

    4- 400kum zımpara ve 1200 kum zımpara

    5- Nalburlardan bulabileceğiniz pas sökücü sprey.

    6- Maske ve kalın cins eldiven.

    Not: Sevgili arkadaşlar bu dökümanı hazırlamak için bir plan kurmamıştım. Arkadaşlarımın ikazı üzerine hazırladım. Bu yüzden boya sökme - zımpara ve astar kısımlarının resimleri yoktur. Bitmiş hali ile ekleyeceğim. Zaten forumumuzda araştırılınca boya sökme ile ilgili resimler mevcuttur.

    Uygulama;

    Boya sökme işlemini normal boya fırçası ile yaptıktan sonra 4-5 dk içerisinde kaldırıp temizledim. Benim kadroda bagzı kısımlara sürmeme rağmen pek başarılı olamadı. Çok az tortu kaldı. Bu yüzden sadece 400kumluk zımparayı hem kenar köşe hemde sökülmeyen boya tortularını almak için fazla kol kası kullanmadan temizledim.

    Sıra geldi pasları temizlemeye. Bilindik usül pas sökücü ve 1200kumluk su zımparası kullanarak tüm kadro ve maşa parıl parıl parlayana kadar uyguladım. Burada en önemli husus sabırlı olmanız.

    Astara sıra gelince etiketinde belirtilen talimatlara ve zamanlara (her kat 2 şer saat) uyarak toplam 4 kat astar sprey uyguladım. 2 kat araya 1200 lük zımpara ile ve su ile ıslatarak bastırmadan zımpara çektim. son katı attıktan sonra 1 gün kurumaya bıraktım.

    Kullandığım boya çabuk kuruduğu için 20 şer dakika arayla 4 kat boya attım. Yine her kat arası sprey boyada oluşan çok küçük taneleri su ile zımparalayarak düzelttim.
    Not: Boya atma esnasında eğer ufak ufak belli noktalarda kabarma olursa endişelenmeyin..1200 luk zımpara ile iyice temizleyip (alttan astarı gözükebilir, sıkıntı yok.) pürüzsüz olana dek zımparalayın..ve o kısmı 2 kat astarlayıp tekrar boya ile aynı uygulamayı yapın.

    Velhasıl kelam tüm işlemler bittikten sonra şöyle bir kadroya sahip oldum.

    Resimlerin kalitesi için kusura bakmayın dediğim gibi plan dahilinde olmayan bir yazı olunca böyle oluyor. Bitmiş halini detaylarıyla ve kaliteli resimlerle paylaşırım.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Umarım yardımcı olurum.

    Kolay gelsin.
     
  2. Yunus YILMAZ

    Yunus YILMAZ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2010
    Mesajlar:
    643
    Beğeniler:
    658
    Seviye:
    Maşallah içerde davul , pedal , kadro herşey mevcut...
    Güzel paylaşım için teşekkürler.
     
  3. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Yunus abinin dediği gibi ortam gayet güzel :)
    Bateriler bisikletler falan :)
    Keşke aşama aşama resmini çekseydiniz :)
    Yinede emeğiniz için sağolun bisikletinde resmini en kısa zzamanda bekliyoruz :)
     
    Yunus YILMAZ bunu beğendi.
  4. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar ben teşekkür ederim. Bitmiş halini havaların durumuna bağlı olarak tamamlayabileceğim.

    Müzik stüdyosu ve enstruman satışı yaptığım için ortalığı anca okadar toparlayabildim :)
     
    Yunus YILMAZ ve Kutay Özdemir bunu beğendi.
  5. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Önemli değil abi.Tam tersine ortamdaki dağınıklık ortama renk katmış :)
     
  6. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    Mükemmel olmuş Paylaşımınız için teşekkürler.Fakat bir adım daha eksik kalmış oda cila (PASTA DEĞİL) sadece cila.
    ÇBS BELCO alıyorsun (piyasadaki en ucuz cila olduğu için) boya kurumuştur taze değildir umarım bir bezle cila atıyorsun. Uygulama kutuyu iyicene çalkala beze veya üstüpüye dök.Kadronun önce bir bölümüne sür.1 - 2 dakıkada kuruduktan sonra yine başka bir temiz bez veya üstüpü ile sil.Bir kaç kere uygularsan mükemmel olur. Hatta ayda bir falan da bir kat olarak cilalarsan bisikletinin üstünde toz dahi durmaz.
    Kolay gelsin.
     
  7. Çetin Erkan

    Çetin Erkan Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2011
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Fırın boyası hem daha zahmetsiz ve masrafsız hemde daha kaliteli ve orijinal olur o kadar emek harcamana da gerek kalmaz :) Ama yine de bu da senin tercihin ona bir şey diyemem emek harcamışsın güzel paylaşım olmuş :)
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  8. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Selam.

    Dediğiniz yöntem aklıma gelmedi değil.Ancak cila atarsam bu sefer parlak kalacak değilmi? Emin de değilim. Mat tercih ettiğim için vernik vs. uygulamamıştım. Ama matlığını bozmadığı sürece koruyucu olarak her türlü ürünü kullanırım tabi. :)

    Teşekkür ederim.
     
    Kutay Özdemir bunu beğendi.
  9. Erdem Akcan

    Erdem Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2009
    Mesajlar:
    632
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    ANKARA/DEMETEVLER
    Seviye:
    bence çok başarılı ...... emeğinize sağlık
     
  10. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selamlar.

    Bende teşekkür ederim.

    Fırın boya için endişelerim var. Yüksek ısının alüminyum kadroda ki etkileri vs. İşin masraf kısmına gelince 30-40 TL civarı bir maliyeti oldu zaten. Başka bir posttada belirtmiştim burda açıklamayı unutmuşum önemli olan en iyisini kendim yapabilmek..Bunun hazzı farklı olsa gerek.:)
     
    Kutay Özdemir bunu beğendi.
  11. onur ti

    onur ti Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    istanbul/Kemerburgaz
    Seviye:
    Mat vernik olduğunu duymuştum. 2010 scott sub 20 bisikletimin üstünde boya yok. Sadece yazıları ve satıcının anlatımıyla (!) mat vernik vurulmuş. Sizin istediğiniz gibi herhangi bir parlama yok.
     
  12. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Biraz konu dışı olacak ama ben bu boyanan kadronun bottom bracket ölçüsünü ve tipini öğrenebilirmiyim? Fotoğraflarda son derece kalın görünüyor, göz yanılmasımı acaba aklıma takıldı sormadan edemedim:)
     
  13. TanerT

    TanerT Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2011
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Tebrikler.. temiz işçilik.. Mat renk kadroya ciddi bir hava vermiş. Selülozik gerçekten daha mı sağlam bilmiyorum ama, öyle ise, selülozik mat bir vernikle bu durumu telafi edebilirsiniz gibime geliyor ama böyle de çok iyi.

    Yakında ben de böyle bir işe girişmeyi planlıyorum. İtinalı bir temizlikten sonra, alüminyum malzemenin doğal rengini koruyup, kaliteli ve uygun bir vernikle kaplamayı düşünüyorum.
     
  14. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba Onur

    Teşekkür ederim. Gelişi güzel araştırdım ahşap yüzeyler için karşıma çıkıyor. Bir ara bostancı sanayi yapmalıyım. Saolasın.



    Aytaç bisiklet 1992-94 yılları (tam hatırlayamadım) arasında hediye olarak gelmişti. Markası Murray (USA) BB ölçüsü tam iki kırmızı ek yerlerinin arası 39cm. 39,5cm de denilebilir.

    [​IMG]
     
    Kutay Özdemir bunu beğendi.
  15. Miraç ACEMOĞLU

    Miraç ACEMOĞLU Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    SAMSUN
    Seviye:
    ellerinize sağlık süper olmuş... davulda sağlammış:)
     
  16. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim. Valla vakit yada bir an evvel olsun bitsin gibi bir derdim yok. Eğer sıkıntı yaşarsam tekrar boyayı söküp uygulamaya geçerim. Birde aklımda astarı normal boya ile atma fikri var(fırçayla).Sprey den daha kalın atacağı aşikar.Zımparası normalden daha da çok uğraştırabilir sadece. Şimdilik mat cila deneyeceğim. Sizede kolay gelsin. Umarım sizde istediğiniz sonucu elde edersiniz. :)


    Merhaba Miraç. Teşekkür ederim. İşte meslek müzik olunca bu ülkede bizimkide aylak kasap hesabı.:p

    Bahara da az kaldı..:)


    Düzeltme: İmla
     
    Kutay Özdemir bunu beğendi.
  17. TanerT

    TanerT Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2011
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Son resimde boyamayı sepha üzerinde yaptığınız anlaşılıyor. Boya değmiyecek bir yerden tutturup telle asmanız daha sağlıklı ve kolay olurdu sanırım.
     
  18. djmakoshark

    djmakoshark Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    kuşadası
    Seviye:
    çok güzel olmuş, fakat siprey boya ile boyanan şase vs bunun gibi ham haldeki malzeme ,çok üzün ömürlü olmuyor(ben belki 500 kutu boya kullanmışımdır.)tabi olmasıda mümkün biz bunu nasıl başardık öncelikle ,boyançak malzemeyi ısıttık , bu biraz daha ömrü uzattı fakat en ufak çarpmada boya malzeme üstünden kalkıcaktır, siprey boya bu tarz boyama icin tamamen gereksiz masrav oldugunu anladık.
    bu boyalar sellozik diye satılır fakat tamamen sellozik deyildir.
    bu boyanın aynı marka astarı ve aynı marka vernigi kullanılırsa, çok daha iyi sonuc alınır,fakat yine söylüyorum boyaya verilen para ile 100 gr sellozik oto boyası dedıklerı boya alarak boyatmak cok daha mantıklı ve uzun ömürlüdür.
    unutmadan pıyasada satılan vernik lerde mat yarı mat parlak olanları tam sellozik deyildir.
     
  19. Özkan Şeşen

    Özkan Şeşen Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2011
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba Taner,

    Evet o konuda haklısın. Bu şekilde hem biraz ortalığı kirlettim hemde ters düz yaparak bitme süresi normalinden uzadı. Ancak şartlar buna el verdi. Sehpa dediğin antika bir radyo bu arada:)




    Selam djmakoshark,

    Evet genel olarak mesajlardan anladığım kanı şu ki; boya üzerine uygulanacak vernik veya cila daha korunaklı olacak. Bunu en kısa sürede deneyeceğim. Bilgiler için de ayrıca teşekkür ederim.
     
    Kutay Özdemir bunu beğendi.
  20. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Özkan, sanırım sorumu yanlış anladın. Chainstay açıklığını vermişsin, ben Bottom Bracket, yani orta göbek yuvasının ölçüsünü sormuştum. Yinede teşekkür ederim