Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni hastaya yeni ilaç

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Hastateker tarafından paylaşıldı.

?

Dağ Bisikleti mi yol bisikleti mi

  1. Carraro cr 052

    54,5%
  2. B'Twin Rockrider 560

    45,5%
  1. Hastateker

    Hastateker Forum Bağımlısı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    609
    Beğeniler:
    494
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Osman Özgün Yıldız
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhabalar herkese merhabalar!
    Bisiklete geçen yaz kafayı taktım. Hem de ne biçim. Bu sene üniversite sınavı olmasa türkiyeyi gezecek kadar çok taktım ve de istiyorum. Bu kadar hevesli olmama rağmen hata yapmamak için yazıyorum. Siz değerli üyelerin deneyimlerinden faydalanmak istediğim için açtım konuyu. Siz de tahmin etmişsinizdir, bisiklet seçiminde kararsızlık yaşıyorum malesef. %70 yol %30 da bisikleti kararsızlığındayım malesef. Ben yol da gideceğim tabi ki de Ankara'm da nerede dağ tepe var doyasıya gezecek. Yol da gideceğim amacım hız değil doyasıya gezmek. Iller arasında gezmek ya da il içinde kilometrelerce gezmek. Yol bisikletini bu yüzden istedim. Ama nedense tüm ailem dağ dağ diyo ve bir bakıma haklı sebeblerle geliyorlar karşıma. Mazgallar omuzlarımı, çukurlar oturgacımı ağrıtacağını biliyorum. Ve de dağdan beni en uzaklaştıran şey amortisör...
    Onun bakimı masrafı ve de ağırlığı.
    Ben düzgün bir seçim mi yapmışım yoksa acemice mi?

    Sağolsun ailem karşılayacak ve de birikmiş param var.
    Carroro cr 052 tiagra modelini düşündüm tüm bu bisiklet hevesim boyunca. Düzgün ve de uzun vadede amatörlüğümü alır üzerimden diye düşündüm. 2000 tl gibi fiyatı var. Kask tayt alet bilmem ne onları da alacağız babamla.
    Boyum 1.83 kilom 93. Ve de 100 civarına gider bu sınav senesinde. Ama normal kilom 85 dir ona göre hesap edeceğim. Uygun kadro boyum da 56 diye gördüm internette doğru mudur?

    Hevesimi hatalara değil de doğrulara yönelteceğiniz için teşekkür ederim.
    Ben kısaca sorularımı düzenleyeyim kolaylık olsun :)
    1) Yol bisikleti beni ileride yolda bırakır mı?
    2)Özgürlüğü çok severim dağa bayıra kendimi vururum ileri de diye korkuyorum :D kamp yapmaya filan giderim çünkü yol bisikleti değil de 26 mtb beni daha çok çekiyor
    3)Yol bisikleti mi dağ bisikleti mi derken
    Carraro Cr 052
    Btwin rockrider 560
    Güzel seçimler mi eksiklikleri var mıdır bu 2 bisikletin?
     
    Paramedik112 ve Tolga Çelebi bunu beğendi.
  2. OnurÖzdağ

    OnurÖzdağ Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2015
    Mesajlar:
    127
    Beğeniler:
    72
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Onur Özdağ
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Dağ bisikleti alıp Mosso marka rigid(düz) maşa alabilirsiniz. Üstünden çıkan maşayı da satarsanız daha da güzel olur ve bisikleti 500-1000 gram civarı hafifletirsiniz.
     
    Paramedik112 ve Hastateker bunu beğendi.
  3. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bunların ortasıııııı tur bisikleti :)
     
    SerkanH, Berke, Edip Dinçer ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  4. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Aradığın şey yol bisikleti de değil dağ bisikleti de değil. Düz maşa şehir bisikletlerine bakman daha doğru olacak.
     
    Edip Dinçer, Deniz ve Hastateker bunu beğendi.
  5. Feyyaz Baydar

    Feyyaz Baydar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Feyyaz Baydar
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Dediklerine göre tur bisikleti alman senin için daha uygun olabilir.. Hem yolda hem dağda sınır tanımam dersen en doğru karar Tur Bisikleti.
     
    Hastateker bunu beğendi.
  6. Hastateker

    Hastateker Forum Bağımlısı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    609
    Beğeniler:
    494
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Osman Özgün Yıldız
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Herkese çok çok teşekkür ederim. Araştırıp bir kaç yere baktıktan sonra bir yazı dikkatimi çekti size de aktarmak istiyorum bir kaç kelimesini. "Yarışlara katılmayacaksan ultagraya xtr ye gerek olmadığını. Şehirde sürülen dağ bisikletindeki mtb vitesinin ya da dağda sürülen yol vitesinin boşa..."
    Ben şehirde kullanacağım.
    Kısmetse şehirler arası yollarda kullanacağım. 3lü aynakol kullanmak için illaha dağ bisikleti almaya gerek yok. Ben sora setin 3lü aynakolunu da kullanabilirim. Bu sebeble B'twin triban 520 beni harika çekti. Ya da bu seviye de bisikletler.
    Herkese çok teşekkür ederim bu forumu kuranlara da tebriklerimi iletiyorum. Okudukça aydınlandım gerçekten :D
    Büyüklerim seçimi mi yaptım. Aklımda bir sorum var izninizle;
    Boyum 1.83 bacak boyumu ölçünce(dıştan)=101cm ;(içten) 82 cm çıkıyor benim kadro boyum nedir? Boya göre 60?
    Btwin triban 520 seviyelerinde biraz daha üstü de olabilir, tavsiye bekliyorum.

    Herkese keyifli pedallamalar benim gibi öğrenci kardeşlerime iyi tatiller dilerim:)
     
  7. Paramedik112

    Paramedik112 Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Ömer
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşım hangi marka bisiklet alırsan al ama 29 jant alırsan rahat edersin diye düşünüyorum.
     
    Hastateker bunu beğendi.
  8. emre_s

    emre_s Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    132
    Seviye:
    @Paramedik112 Şehir tur bisikletlerinde sadece 28 var maalesef.
    @Hastateker senin ilacın bende kardeşim gel sen bana
    Sana ne yol bisikleti lazım ne de bir dağ bisikleti sana bir Şehir-Tur bisikleti lazım bütçen anladığım kadarı ile 2000 TL bu para ile liste fıyatı 2137 TL olan Sedona 345 i alabilirsin. Eğer dersen ben maşa da süspansiyon istemiyorum düz maşa dersen 410 Senin için biçilmiş kaftan. Ama 410 unun 2015 modelini al çünkü 2016 modelinde renkler afedersin ama içine edilmiş. Yani sen şehir tur bisikleti araştır hem kendinde diyorsun şehir şehir gezmek demişsin hayırlı akşamlar aklına takılan bir şey olursa yaz elimden geldiğince yardımcı olurum.
    @geziniyo abi arkadaşa lütfen yardımcı ol
     
    Hastateker ve geziniyo bunu beğendi.
  9. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @Hastateker Öncelikle hoş geldin foruma...Hocam ailenin dediğini sağda solda okuduklarının hepsini unut... @emre_s çok doğru söylemiş inam sedona 410 senin için biçilmiş kaftan :) Hiç düşünme...Ha başka dersen carraro sportivr serisine de bi göz at ama senin işini 26 çözmez, 29 da uzun yolda sana gelmez direkt 28 çözer işini :)
     
    Hastateker, emre_s, Deniz ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  10. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Geziniyo'nun önerisi olan 410 çok güzel ve hafif bir bisiklet. Ben de öneririm. Kadro boyu için de şu linke göz atabilirsiniz:
    Bisiklet alırken boy seçimini doğru yapmak

    410 dışında öneri isterseniz de forumda tur bisikleti tavsiye/öneri diye aratabilirsiniz :)
     
    Hastateker, Tolga Çelebi ve geziniyo bunu beğendi.
  11. emre_s

    emre_s Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    132
    Seviye:
    @geziniyo
    Abi ben işte yaa :)
    @Hastateker bu arada ben Sedona 300 sport kullanıyorum ben alırken 410 çok pahalıydı memnunum ikiside güzel bisiklet...
     
    Hastateker, Deniz ve geziniyo bunu beğendi.
  12. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @Deniz Tezcan Valla senin tecrübelerin bi de renkleri doğrultusunda önerdim direkt :)
     
    Hastateker, Deniz ve emre_s bunu beğendi.
  13. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.333
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Eğer 2500e çıkabiliyorsan fuji touring al Ankara güngörlerden senşn aradığın bisiklet o. Yok çıkamazsan 410 tavsiyesi mantıklı.
     
    Hastateker bunu beğendi.
  14. emre_s

    emre_s Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    132
    Seviye:
    @geziniyo Abi 2016 Modeli ama çok iğrenç rengi var gördün mü bilmiyorum dosyayı bulamadım bulsam atacaktım...
     
    Hastateker ve geziniyo bunu beğendi.
  15. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @emre_s Yook görmedim bakayım hemen :)
     
    Hastateker bunu beğendi.
  16. Feyyaz Baydar

    Feyyaz Baydar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Feyyaz Baydar
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    @geziniyo Selamlar, Sedona 410 yaklaşık kaç kg'dır. Teşekkürler..