Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni cyclocross salcano cyc02 değerlendirme

Konu, 'Cyclocross' kısmında Engin Sarı tarafından paylaşıldı.

  1. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Sevgili arkadaşlar,
    Öncelikle bu forum ve özellikle bu bölüm (cyclocross bölümü) sayesinde cyclocross bisikletler ile daha yakından ilgilenmeye başladım ve sonrasında yabancı forum ve sitelerden daha fazla bilgi aldım. Bu bölüme yazan arkadaşların (bölüm yöneticisi Bora arkadaşımız, farklı cyco seçeneklerini ayrıntılı bir şekilde inceleyen laciverti bey, sonra düşüncelerini cömertce paylaşan kudret kurtcebe, eser sevinç, gökhan toros arkadaşlarımız) bilgi, fikir ve tecrübelerinden çok faydalandım. Sonrasında bir cyclocross edinme arayışına girdim. Hali hazırda cannondale yol ve şehir, corratec mtb bisikletim var idi. Şehir bisikletini satarak biraz bütçe ve evde yer yarattım. ve bir kaç aylık bir araştırma sonucunda, fiyat, performans, kullanıcıların deneyim ve görüşleri, ihtiyaçlarıma cevap verebilirlik, satış sonrası hizmet, estetik gibi kriterleri hesaplayıp salcano cyc02 modelinde karar kıldım. Forumda cyc02 kullanıcısı Gökhan Ö. (Samsun'dan) arkadaşımızın deneyimlerini ince ince okudum. Aynı bisikleti kullanan Tolga Günsezer arkadaşımızın fikir ve tecrübelerinden, hem forumdaki yazıları hem de özelden yazışmalarımız sayesinde çokca yararlandım. Ve bugün Ankara'daki değerli bisikletçi abimiz Red Bisikletten Taner Kunt aracılığıyla bir salcano cyc02 (56 cm) satın aldım ve ilk sürüşümü yaptım. İlk izlenimlerim son derece olumlu. Ama burada değerlendirmelerimi uzun uzun yapmaktan önce, bu bisikleti almamda katkısı bulunmuş ve ismini andığım tüm arkadaşlara içten bir teşekkür etmek isterim. Soru ya da meraklarınızla ilgili ben de deneyim ve değerlendirmelerimi seve seve paylaşabileceğimi söylemek isterim. Sevgilerimle, iyi forumlar.
    [​IMG]
     
  2. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.982
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    engin bey,
    hayırlı olsun yalnız boyunuz kaç idi ? 56 kadro almışsınız üst boru uzunluğu 56 cm ....
    gökan toros dostum onun boyu 1.83, 56 kadro kullanıyor yol ve cyclo larda boy önemli arka borunun uzunluğu yani seleden ayna kola uzunluk pek önemli olmuyor gökan toros dostumuzun iki bisikleti var biri cyclo diğeri yol ,üst boru aynı uzunluk 56 cm ama diğer arka boru cm olarak fark ediyor cyclo küçük gelmiyor gökan dostuma ,önemli olan ,üst boru uzunluğu olarak dikkat çekmekte, şimdi benim bisiklet tam anlamı ile hibrit oldu ama kadro mtb kadrosu tabi ,28 jant alexrims jantlar bisiklete hız getirdi, teker hacmi 700 x32 maxxis over driver stabilize ve sert düz toprak canavarı gidon ise yarış gidonu değil tabi mtb gidonu ,bisikletin gidonunu yarış gidonu yapma olayım malesef yok çünki arkadan yengeç fren sistemi takılamıyor açıkça bisiklete kelepçeli fren sistemide yapmak istemiyorum orjinali bozmamak lazım evet şimdi 48 ayna kol slx var ona göre orta göbekten bağlanan fren sistemi var bunlar düşündüğüm yeni kompenantlar ve tabi zincir değişecek ve arka ruble sram benim oda gene sram olacak 9 lu, arka aktarıcı sorunsuz dönüyor hala, xt deore model...
     
    Engin Sarı bunu beğendi.
  3. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kudret bey,
    boyum 183, bacak arası boyum 83 cm (ilginçtir gökhan arkadaşımızla aynı sanırım ama kilom 81 kg. bu gökhan toros arkadaşımızla farklı gibi, zira o yokuşçu gibi duruyor :) ) Kadro geometrisi ile ilgili de araştırma yapmıştım. Tam bir "cyclocross fiting" ile ilgili doküman ve hesaplama cetveli bulamadım. Ama yabancı forumlardan epey okudum. Genel olarak yol kadrosunda uygun olan boyun, bir boy küçüğü söyleniyor, öneriliyor. Benim yol kadrosunda hesaplamalarıma göre, ki en iyi hesaplamayı compettive cyclist sitesinde yapabiliryorsunuz. Çünkü burada sadece basit bacak arası boy değil, kol uzunluğu, dış bacak, üst bacak, yerden boynun başlangıcına kadar ki uzunluk, ön kol uzunluğu gibi 6-7 farklı vücut ölçüsünü hesaba katarak bir boy öneriyor. Sonra da üç farklı kullanıma göre, size uygun kadro ölçü ve geometrisini belirliyor. Oradaki hesaplamalarda bana uygun olan 56,5 cm, 57 cm ve 57,5 cm gibi rakamlar çıktı kadro boyu için. Genel olarak kadro boyu büyüdükçe konfor, küçüldükçe performans kullanımı öne çıkıyor değerlendirmede.Yol bisikletimde 58 cm kadro kullanıyorum, bana bir iki cm büyük ama gidon boğazını 10 cm. tutuyorum ve rahat oluyor. Haklısınız yol ve cyclocross da üst boru uzunluğu (maşanın girdiği noktadan sele borusunun girdiği noktaya kadar- siz yazınızda arka boru demişsiniz sanırım yanlışlıkla) daha önemli. Aslında daha önemlisi aktif üst boru uzunluğu bildiğim kadarıyla. yani tam olarak üst borunun uzunluğu değil de, yani maşanın gidon boğazına girdiği yerin merkezi ile, onun hizasında sele borusunun ortası arasındaki yere paralel hayali çizginin boyu. Yol bisikleti geometrisini gösteren çizelgelerde markalar bu ölçüyü mutlaka gösteriyorlar. Ama bu ölçülerin standart olmadığını da biliyorum, kullanıma göre değişiyor. Ben kendi ölçülerime sahip pro bisikletçilerin hangi kadroları kullandığını araştırmıştım bir ara. Mesela norveç şampiyonu thor hushovld (bmc takımından) hemen hemen aynı boy ve kilodayız, 56 cm seat tube ve 56 cm top tube kullanıyormuş (garmin takımında cervelo kullanırken ki bilgilere ulaşmıştım). Ama geçen yılın Tour de France şampiyonu Bradley Wiggins, 1,91 cm boyunda ama 55 cm kadro kullanıyormuş (kaynak sarper günsal). kardo boy ve geometrisi kullanım düzeyi profesyonelleştikçe stile ve vücudun çalışma biçimine göre değişiyor muhtemelen. Bu bike fitting işini artık yazılım yardımıyla yapıyorlar sanırım iyice.
    cyc02 yi almak istediğinde salcanonun sitesinde ya da herhangi bir yerde, geometri bilgisine ulaşamadım. Taner abiyle stokta bir tane 53, bir tane de 56 boy bulduk. Üst boruyu sorduk, bilmiyorlar tabi. (Bu arada ölçülerle ilgili bilgisizliğin, isim vermeyeyim, çok büyük marka ve distribütörlerinde de söz konusu olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Bir tanesine telefonda M kaç cm diye sordum bir model için, bilmediğini ölçmesini rica ettiğimde de nasıl ölçüleceğini bilmediğini söylemişti, ben de tarif ederek bir ölçüm almıştım) Ölçtürdük, 56 için içten içe 52 dediler. Muhtemelen bu 56 cm. dedik ve onda karar kıldım. Aslında bana 54 cm boy tam olacaktı ama ben tercihimi biraz konfordan yana kullanarak, 1 cm. küçüğünü değil, büyüğünü tercih ettim. Dün 50 km kadar kullandım, gayet rahatım bisiklet üstünde.
    Bir ara sizin gibi, şehir bisikleti ya da büyük bir mtb kadrosundan, bir takım modifiyelerle, cyclocross yapabilir miyim diye düşünmüştüm. Ancak şimdilik, cyclocross kadro geometrisinin, sürüşte çok açık bir şekilde hissedildiğini söyleyebilirim, uzun zamandır mtb, şehir, yol bisikletini eş zamanlı olarak kullanan birisi olarak.
     
    Mahsus Mahal ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  4. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Öncelikle hayırlı olsun Engin Bey, kazasız belasız sürmek nasip olur inşallah.

    Üzülüp moral bozukluğu yaşamamanız için şu tavsiyede bulunabilirim, markadan herhangi bir beklentiniz olmasın. Ben ufak bi kaza geçirdim geçen sene. Garantiden değişim gibi bi beklentim yok ama paramla bana yedek parça satmaktan bile kaçıyorlar. Bu ve bazı kişisel sebepler yüzünden bisikletim o zamandan beri kenarda yatmakta. Artık gözüm karardı, kalan 1 senelik garantiyi de gözden çıkartıp kadroyu ve etiketleri temizleyip kendim boyamayı ve dış görünüşünü değiştirmek istiyorum. Bi marka arkasında durmadığı malı üzerinde adı bulunmamalı bence. Ama siz satış sonrası hizmet kriteri deyince tutamadım kendimi :) Daha yaşadığım başka başka şeyleri de gene okuduğunuz konu başlığında detaylıca anlatmıştım. Sadece tek bi sebebe dayanmıyor yani izlenimlerim bildiğiniz üzere...Bu arada sele'niz bu bisikletin üzerinde fabrika çıkışı olarak gördüğüm 3. farklı model. Salcano hakikaten eline geleni takıyor bisikletlerinin üzerine.

    Neyse konuyu dağıtmayayım :) Bunlar dışında bende kullanırken gayet memnundum hem CX tarzından hem de kadro ve komponentlerden.
    Keyif alarak kullanacağınıza eminim. Memnun olacağınız bi karar almanıza yardımcı olabilmişsem ne mutlu.
     
    Mahsus Mahal ve Engin Sarı bunu beğendi.
  5. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.982
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

    evet bu siteden bakıyorum tek tek açıklama yapmakta bacak boyu kol uzunluğu ölçme evet baz alıyorum burayı..bilgi için teşekkürler..boyunuz aynı gökan dostum ile 56 kadro doğru seçim..
    engin bey üst boru uzunluğu evet çok önemli arka boru dediğim ise sele kilidinden ayna kola olan boru ..
     
    Engin Sarı bunu beğendi.
  6. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Haklısınız Gökhan,
    Şirket profesyonalizminden çok uzak görünüyor Salcano, en azından bireysel müşreti hizmetlerinde. Ama öte yandan C. Türkiye Bisiklet Turuna, milli takıma ve çeşitli büyük çaplı bisiklet organizasyonalarına sponsor oluyorlar. Umarım zamanla, tek bir kullanıcının bile memnuniyeti ile ilgilenmenin, en az büyük sponsorluklar kadar önemli olduğunu kavrayacaklar. Tanıtıma harcanan para düzeyleri bu oldukça, müşteri memnuniyetine gelmeleri kaçınılmaz olacak aslında. umarım bu süreçte mağdur ettikleri bisikletçi çok olmaz. Ben satış sonrası hizmet derken, ustaya (Red bisiklet) olan güvenimi düşünerek söylemiştim, yoksa markadan söylediğiniz gibi çok beklentim olmaması gerektiğini hem sizin tecrübelerinizden, hem bir çok göstergeden anlıyorum. En basitinden, bisiklet üzerindeki bir çok vida tam sıkılmış değildi, hepsini sırayla sıktım. Mesela trafik içinde gidonun, basit bir frende taklaya ya da düşmeye sebeb olması içten bile değildi. Ya da bir cyclocross un rublesini 11-23 yapmak, profesyonellikleri hakkında fikir veriyor elbet. Öte yandan, bisikletin üzerindeki hiç bir parçanın salcano tarafından üretilmediğini de biliyorum. kadrodan, çekiş setine, gidondan lastiklere kadar her şey farklı markaların ürünü. Salcano montaj yapıyor, stikerlarını yapıştırıyor ve satış sonrası hizmet veriyor ve tüm bu yaptıklarında da maalesef vasatı aşamamış görünüyor. Ancak tüm bunları toplayıp bir hesap yapınca, fiyat açısından tercih edilebilir, diğer markalara göre rekabetçi bir fiyat çıkıyor ortaya. kendi ihtiyaçlarını ve bisiklet donanımlarını fiyat/performans olarak bilen, belli bir teknik bilgisi olan, ve satış sonrası fazla beklentisi olmayan (aslında benim türkiye bisiklet piyasasındaki izlenimime göre bu sadece salcano için söz konusu değil. bir çok mağaza garanti ve değişim vb. ek maliyet çıkaran şeyler konusunda çoğu zaman çekingen ve isteksiz davranıyor, standart prosedürlerden ziyade kişiye göre davranıyor) insanlar için bence iyi bir seçim. Ancak haklısınız, o kadar para verip, ağız tadıyla binememek çok can sıkıcı bir durum. Bence, eğer cyclo jantı bulamıyorsanız, 29'er mtb jantlarından birini temin edip, bisikletinize binmeye devam edin. sevgiler,
     
    Mahsus Mahal bunu beğendi.
  7. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Bende cyclocross almak istiyorum ama biraz ikna edilemeye ihtiyacım var. Cyclocross ile yol bisikleti arasında ikilemde kalıyorum. Şu an single speed yol bisikletim var çok memnunum ama bundan sonraki hangisi olmalı hala karar veremiyorum. Cyclocross, yol bisikletine göre daha mı rahat?
     
  8. Engin Sarı

    Engin Sarı Canyon Ultimate CF SL

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba Cenk, cyclocross evet yol bisikletine göre daha konforlu. Temel nedeni lastikler...daha kalın daha yumuşak lastikler üzerinde seyrediyorsun. Konfor artıyor, akıcılık azalıyor. Konforla ilgili ikinci etken, cyclo kadronun vucüda verdiği daha dik pozisyon, daha rahat ettiriyor yol bisikletine kıyasla. Çünkü yol bisikleti geometrisi eğilmek durumunda bırakarak aerodinamik bir avantaj sağlamaya yönlendiriyor. eğik pozisyon bedeni daha çok yoruyor haliyle, boyun, bel, karın ve arka kol kaslarına falan daha fazla yük biniyor, omurga daha çok yoruluyor. Ama bunun daha fazla hız gibi bir kazancı oluyor. Cyclocross bisiklete yol karakteri kazandırmak, tersine göre daha olası. ince lastik, daha uzun gidon boynuyla daha yatık bir vücut pozisyonu, aynakol ve ruble dişlileri ile oynayarak daha hızlı ve akıcı bir bisiklet haline getirmek mümkün cyclocross'u. Ama yol bisikletini cyclocross yapmak imkansız gibi. Çok kalın lastik takamazsınız, arazi de falan gidemezsiniz. Ben sizin yerinizde olsam, önce cyclocross alırdım, bir çok ihtiyacınızı karşılar. single speed ile zaten asfaltta kullanıyorsunuz. cyclocross ile toprak yollar ya da arazide de kullanabilirsiniz. ya da bagaj takılabilen modeller alırsanız, tura çıkabilirsiniz. Eğer biraz daha hız, akıcılık ve performans isterseniz, o zaman yol bisikleti düşünmeye, ya da cyclocross unuzda lastik vb. değişiklikle ihtiyaçlarınızı karşılama yoluna gidebilirsiniz.