Yeni bisikletin ruble zincir alışma süreci

Yağız Gökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2014
Mesaj
815
Tepki
1.854
Şehir
İstanbul
İsim
Yağız GÖKMEN
Bisiklet
Focus
@-Cihan- ince ayarı yapamamıştır yüzde yüz ne alışması ben onu anlamadım motormu bu rodajı olsun :) sende yaparsın 2 video izleyerek suluk kafesi takmaktan kolay arka vites ayarı
 
Scudo

-Cihan-

Üye
Kayıt
19 Mayıs 2016
Mesaj
37
Tepki
24
Şehir
İstanbul
İsim
Cihan Y.
Bisiklet
Giant
@Serkan Mıstınoğlu Hocam çok birşey beklemiyorum lakin tourney sistemimde bile daha rahat geçiş yapılıyordu. Bisiklet ilk teslim alındığındada yağ gibi akan bir sistem vardı şuan çark değişmeye korkuyorum.

@Yağız Gökmen İsterse dünyanın en hassas ayar yapan adamı gelsin , olmaz olmuyor
Servisle iletişime geçince bilgilendiririm cevaplar için teşekkür ederim
 

gokberk88

Daimi Üye
Kayıt
16 Mart 2016
Mesaj
389
Tepki
211
Yaş
35
Şehir
ANKARA
İsim
gökberk
Bisiklet
Mosso
bende de 4700 tiagra var. bugün tekrar gittim bisikletçiye gene ayar yaptı düzeldi. bence daha iyi bir ustaya götürün bisikletinizi
 

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.361
Tepki
823
Yaş
46
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
Devrini bulamıyorsunuzda ondan o sesler oluyor bende de vites değişim devrini yani çevirme hızı doğru ise sesiz geçer yoksa ses yapar. Arabada nasıl devrinde vites değiştirirseniz değiştiğini anlamazsınız yoksa ses yapar yada araba sendeler

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

-Cihan-

Üye
Kayıt
19 Mayıs 2016
Mesaj
37
Tepki
24
Şehir
İstanbul
İsim
Cihan Y.
Bisiklet
Giant
Bisikleti 2 ay önce mosso fabrikaya yani servise yolladım . Yağlayıp getirmişler . Hiçbir fark olmadı ne desem boş ..
"Ayarlar iyi olmuş abi eskisi gibi "demekten başka birşey gelmedi elimden . 2 gün önce mosso cavalier tourney deneme fırsatım oldu ve sorunun bisiklette olduğunu takıntı yapmadığımı anladım . Başka ne yapabilirim bilmiyorum metin bisiklete götürdüm bundan birşey bekleme dura ace mi bu dediler , tilmen bisiklete götürdüm ultegra mı la bu dedi . Heryerden darbe yiyorum dostlar tek kaldım

Bu arada sorun vites kolunda yada telde olabilir mi diye bir düşünüyorum . Çünkü gergi vidasıyla ne kadar iyi bir ayar yapsamda örneğin 7-8 aralığında (10lu rublede bu aralığın L ve H vidayla alakası yok sanırım ) düşürmeye çalışsam çıkmıyor ayar yapıyorum bu sefer tersi oluyor yine olmuyor milimetrik oynasam dahi geçişte bir sertleşme oluyor . Deliriyorum sanırım
 

Deniz Duman

Daimi Üye
Kayıt
14 Kasım 2014
Mesaj
211
Tepki
154
Şehir
İzmir
@-Cihan- vites gecislerin alisma sureci falan olmaz. Ya kablolarda agriza vardir ya telde yada vites ayarlarinda. Vites kolunda da olabilir. Teli ceken ve bırakan bi mekanizma ve yay var. Mutlaka bisey ya arizali yada ayar duzgun degildir.
 

Haluk Eke

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
338
Tepki
1.300
Yaş
74
Şehir
Muğla/Datça
İsim
Haluk Eke
Başlangıç
1956—57
Bisiklet
Specialized
1. Arka aktarıcı en küçük dişliye inecek şekilde sağ vites kolunu ard arda sola doğru tıklayın.
2. Zincirin en küçük dişlide olduğundan emin olduktan sonra bir elinizle kadro alt borusu boyunca orta göbeğe giden sapğdaki vites telini bir parmağınızla çekerek gerin ve arka aktarıcınızın oynayıp oynamadığına bakın.
3. Şimdi bisikletinizin arka tekerini bir park veya tamir standı ile yukarıya alın.
4. Bir elinizle deminki gibi bir parmağınızla vites telini gerip pedalı çevirerek vites attırmaya başlayın.
5. Bunu zincir en büyük dişliye gelene kadar sürdürün. Teli germeye devam ettikçe zincir büyük dişliye kadar sorunsuz ard arda geçebilmelidir.
6. Eğer zincirin bir büyük dişliye geçişi bir yerde takılıyorsa bu takılmanın germe noktanızdan arka aktarıcıya kadar olan vites teli bölümünden mi, yoksa arka aktarıcının kendisinden mi kaynaklandığını inceleyin. Teli germekle arka aktarıcı hareket etmiyorsa el ile aktarıcının yukarı kısmından destek sağlayın (bacaklardan sakın itmeyin). Yıne geçmiyorsa aktarıcınız sorunlu olabilir. Tabi bütün bu işlemler sırasında pedalınızı hep çeviriyor olmanız gerekiyor.
6. Eğer zincirin geçişleri en büyük dişliye kadar sorunsuz gerçekleşiyorsa, zincir, ruble ve aktarıcınız sağlam demektir.
7. Sorun bu durumda germe noktanız ile fren-vites kolu arasındaki vites teli bölümünün kablo içinde rahat hareket etmemesinden (değişik nedenleri olabilir) veya fren vites kolunun (STI) arızalı olmasından kaynaklanıyordur.
8. Sabırlı olun, stressiz bir şekilde ve düşüne düşüne bu incelemeleri yapın. Sonunda nedeni bulacaksınız :harika:
 

-Cihan-

Üye
Kayıt
19 Mayıs 2016
Mesaj
37
Tepki
24
Şehir
İstanbul
İsim
Cihan Y.
Bisiklet
Giant
@Haluk Eke Çok teşekkür ederim harfiyen deneyeceğim . Kablolar kadronun içinden geçiyor onu nasıl yapsam bilemedim
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
Benzer sorun benim bisiklette de var.
Zinciri değiştirdikten sonra sık kullandığım vitesler yük altına girince vites düşüp tekrar düzeliyor.
Benim sorun galiba rublede, 4. zinciri taktım ve 9 bin kmye geldi.
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@-Cihan-

@-Cihan-
@-Cihan-

@-Cihan-

bu mesajlardan anladığım kadarıyla benzer bi sistem kullanmadığın için garipsiyorsun, çıkan sesler ve gecikme normal, muhtemelen büyük dişliye geçerken bu sorunu yaşıyorsun, vites geçene kadar kolu olması gerekenden biraz daha fazla it, rahat bi şekilde pedal çevirebilirken yapmalısın bunu, yani fazla güç uygulamadan pedal ve zincire. şunu da dipnot olarak söyliyim, arka dişlini incelediğinde bazı yerlerde vites geçiş için yivler bulunurken çoğunda yoktur, eğer yivlerin olmadığı yerde vites değiştirirseniz zincir dişliyi yakalayabileceği yere kadar bi kaç başarısız deneme yapabilir, yine bu yivlere denk geldiği bi zamanda geçiyorsa ne zaman geçtiğini hissetmeyebilirsiniz. kullandıkça daha iyi alışacak ve hissedeceksin bence, tourney yerine yol bisikleti aktarıcılarıyla karşılaştırman daha doğru olacaktır