Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni Bisiklet ya da Eskisini Adam Etme

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Racsen tarafından paylaşıldı.

  1. Racsen

    Racsen Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2008
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    Merhabalar ben 97-99 yıllarında bisiklete çok binerdim. O zamanlar ilgiliydimde Seda bisiklette bisikletimi boyatıp amörtisörlü ön maşa, kırmızı tekerlekler vs uğraşıyordum öyle kendi kendime.Daha sonra ÖSS, müzisyenlik derken bıraktık şu sıra tekrar başladım bisiklete binmeye yanlış hatırlamıyorsan 96 yılından kalma bir Bisan bisikletim var.Fotoğraflarınıda koymaya çalışıcam.

    Şu sıra yeni bisiklet için pek bütçem yok yeni bisiklet almaya kalksam maks. 250 YTL gibi bir rakama çıkabilirim.Bende acaba benim Bisanın kadrosuna orta halli bir şeyler yavaş yavaş toplasam mı diye düşündüm.

    İlk önce lastik ve cantları değiştiriyim diyorum arka cantım yamuldu geçen kaldırıma çıkarken,sürtüyor :). Burdaki bisikletçim 85 ytl ye ön arka cant ve iç dış lastik değiştirebilceğini söyledi kaliteli malzemeler olmıyacak sanırım fakat herhalde işimi görür.Daha sonrada vites,fren kollarını değiştirmek istiyorum.

    Fakat kafamdaki düşünce bu bisiklete deyip deymiyeceği yada yukardakilerin hiç birini yapmayıp bu yaz bunla idare edip seneye bahara daha güzel bir bisiklet alabilirim.O dönemdeki bisanları hatırlayanlar vardır belki tam olarak modelini falan bilmiyorum en güzeli fotoğraf olacak sanırım.
     
  2. Racsen

    Racsen Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2008
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    [​IMG]

    Yukardaki benim emektar az takla atmadım bunun üstünden :) Kusuruma bakmayın biraz bakımsız.Yukarda da bahsetmiştim eskiden lastiklerini ve ön maşayı değiştirmiştim birde boyandı onun haricinde bir değişiklik yok.Kadro boyu bana uygun (1.86 boyum,83 cm kadro) Nerden başlasam nasıl yapsam bilemedim :).Diğer parçaların resimleride aşağıdaki linkte mevcut sayfa yüklenmesi uzamasın diye link verdim.

    http://picasaweb.google.com.tr/racsen/Bisan
     
    gokhancan bunu beğendi.
  3. lindemann

    lindemann Onursal Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2006
    Mesajlar:
    1.666
    Beğeniler:
    1.201
    Seviye:
    Bence ugrassan bunu adam edersin yavas yavas... paran oldukca parca alirsin. Sele borosu yamulmus sanirim.. :)
     
  4. ugurcani

    ugurcani Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    biskiye
    Seviye:
    e 250 ytl sıfırlanır be :D profesyonel kullanmayacaksan bence yenile :)
     
  5. Racsen

    Racsen Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2008
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    Evet 250 ytl ye başlangıçlardan baya bir parça alırım gibi duruyor :) Pro. kullanmıyacam işte şehir içindeki turlar sadece.



    Bende onu düşündüm taksitle falan almaya kalksamda buna 250 ytl yatırmamdan daha iyi bir şey alamıcam sanırım?. En azından parça parça almış olurum dedim.

    Evet sele borusu yamuk kısaydı 1 hafta öncesine kadar biraz dışarı çıkardım baktımki yamulmuş :)
     
  6. Racsen

    Racsen Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2008
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    Şu sorumuda eklemek istedim ben yavaş yavaş( belki 2 sene gibi bir sürede) bu bisikletin parçalarını yenilesem en son da orjinal olarak sadece kadrosu kalcak olsa aldığım parçalara uygun hafif bir kadro bulma şansım olur mu?
     
  7. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki kadronuz fazla upgrade için uygun olmayan 1” alın borulu ve resimler beni yanıltmadıysa vites kulakçığı olmayan bir model. Bu tip bir bisikletle arazide performanslı bir biniş yapmak pek mümkün olmadığından sabit bir 1” maşayla hafif ve ucuz bir değişime gitmenizi önerebilirim. Alın borusu tarafında kir/pas/yağ karışımı bir şeyler görünüyor. Oraya da bir dikkat etmeniz gerekebilir. Değiştireceğiniz orta halli bir jant seti, lastikler, fren bacakları ve fren kollarıyla sürüş kalitenizi katlayabilirsiniz. Yalnız vites kulakçığının muhtemel eksikliği nedeniyle tourney’den daha üst bir model arka vites seçmeniz çok zor. Alacağınız yeni jant setinin arka göbeğinin mevcut 6’lı rublenize uygun olması gerek. Vites sistemi için önerebileceğim yenilikler; temiz bir ruble ve daha kullanışlı vites kolları. Vites tellerini değiştirip, aslında çok sağlam olan Shimano SIS’lerinize yapacağınız bakım/yağlama (eğer araziye girip dakikada 30 vites değiştirmeyi düşünmüyorsanız) sizi uzun süre götürür. Fiyatlamaya gelecek olursak. Orta halli bir jant setini 80 ytl olarak düşünsek, fren bacak ve kolları (acera serisi bacaklar ve metal bir fren kolu; mesela tektro) 40 ytl, lastikler için de CST’nin ucuz ve tırtıksız modellerinden düşünürsek 150 milyon civarına bütün bu değişiklikleri gerçekleştirip, üzerine bahşişinizi bile bırakabilirsiniz. Böylece kibar bir kullanımla bisikletin ömrü 25 seneye kadar çıkabilir. Ya da bir süre bekleyerek bütçenizi 500 ytl civarına çıkarıp, giriş seviyesi bir mtb sahibi olarak aluminyum bir bisiklete terfi edebilirsiniz. Tercih sizin. Kolay gelsin.
     
  8. Racsen

    Racsen Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2008
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    Cevabınız için teşekkürler, ben genelde şehir içinde kullanıyorum bisikleti süper belediyemizin çukurlu yolları hariç pek araziye girmiyorum. :)

    Önerileriniz için tekrar teşekkürler tek tek değiştirmek yerine yakın zamanda bir 150 ytl ayırıp dediklerinizi yaptırıcam muhtemelen Seda bisiklete.Dediğim gibi şu anda 500 ytl bir bütçe çok uzak gözüküyor benim için 3-5 sene içinde o yüzden bunu kullanmayı daha keyifli hale getirmek istiyorum hemde emektar sonuçta :).

    Tam anlayamadığım bir nokta var ön maşayı değiştirme mi öneriyorsunuz değil mi? Şehir içinde kullanıcağım iğçin sabit bir maşa daha uygun sanırım benim için?

    Tekrar teşekkürler.

     
  9. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet çatalı değiştirmenizi önerdim. Nedeni de bu tarz bir modelin ekleyeceği performans/ağırlık değerleri birbirine pek yakın değil. Biraz ağır bir kadronuz olduğu için en azından ön tarafta hafifleyebileceğinizi düşünüyorum. Tabii eğer çatalın çalışmasından memnunsanız, "çukura girerken falan iyi oluyor, kalsın" diyorsanız değiştirmenize gerek yok. :)

    Bütçenin 3 aşağı 5 yukarı oynayabileceğini belirteyim. Bence kesin fiyatları öğrenmeden (işçilik dahil) kolları sıvamayın. Şunu da yineleyeyim, arka göbeğin rubleye uyumu için ucuz göbek, sağlam bir çember (zac 19 olabilir) ve teller şeklinde düşünebilirsiniz jant setinizi.

    Rica ederim, tekrar kolay gelsin...