mtb mi almak istiyorsunuz,yoksa yol bisikletimi,yoksa şehirmi,
kullanım amacı ne olacak ,
uzun turlaramı gitmek istiyorsunuz yoksa sadece dağdamı kullanacaksınız,
şehir içindemi kullanacaksınız.öncelikle buna karar vermek ,ondan sonra bisikleti almak,,
çoğu insan burada kısa mesafe düşünmekte o zaman 26 jant dağ bisikleti ya da şehir bisikleti ama uzun yollara gitmek istiyorsanız kesinlikle 50 diş yarış bisikleti teker hacmi 23 olacak size zaman kazandırır ,eğer zaman ile derdiniz yok ise yavaş yavaş gezerek gideceğim diyorsanız şehir bisikleti 28 jant alarak arkaya bagaj koyarak konaklaya konaklaya gidersiniz ,
sele üstünde tarzlar farklıdır ,işe bisiklet ilemi gideceksiniz alın bi dahon katlanan bisiklet taşıması kolay ..
tur olayını seven dostlar var burada, bu forumda 15 günlüğüne bisiklet turu yaparlar 30 kilo yükle ile türkiye turuna çıkarlar rahmetli süleyman dostum gibi ,çadırınızı alırsınız uyku tulumu alır bi güzel dolaşırsınız türkiyeyi bu da bi tarzdır sele üstünde bisiklet ile seyahat....
boyunuz uzun ise küçük kadro almayacaksınız ,her zaman bisikleti deneme şansınız olsun ,bisikletçiye gidin ve seleye oturun ,gidonu tutun ,sürün, baktınız kendinizi rahat hissettiğiniz ,bisikleti alın ,ama rahatsızlık hissetti iseniz almayın o kadro size göre değildir,kesin olarak sağ dizin kırık olmaması lazım bunun için seleye oturun ,sağ pedal aşağıda olsun ,sağ ayağınızı koyun sağ diz kırık olmayacak, olursa rampalarda zorlanırsınız ve böyle kullanmaya devam ederseniz kıkırdak zedelenmesinden tutunda diz ağrılarına bel ağrılarına kadar uğraşırsınız ,,,,
bacağı uzun olanların küçük kadro almasını tavsiye etmem sorun yaşarlar,bacağı kısa olanlar ise büyük kadro alırlar ise onlarda sorun yaşar,,benim boyum 1.74 dür mtb scott karbon scale 30 aldım ,10 kilo 700 gram idi ,large kadro idi ,üst boru uzunluğu 53 cm dir bacak uzunluğum ise 83 cm dir eylül sonu 50.000 km gelecek olan bu bisiklette ,tam 5 yıl 5 ayına girerken ne kıkırdak zedelenmesi ,ne de bel ağrısı ,ne de bilek ağrısı, ne diz ağrısı hiç bi şey yaşamadım ,doğru kadro idi ve asla sürücü hatası yapılmamıştır ,,,
kilitli pedala geçince 3 adet sola düşüş oldu ama hafif bi şekilde hata bende idi çünki sola kuvvet verince düştüm asla sola ağırlık verilmez dururken soldan kilitli pedalı çıkarmak hüner ister,,,,kilitli pedal yüzde 30 karla pedalşöre rampada döner hele hele uzun yollarda çok faydası vardır ,,,,klasik pedal vakit kaybıdır mtb alacaklar şehir alacaklar ve yol bisikleti alacaklar kesin kilitli pedala geçsinler zamanla alışacaklar ve memnun kalacaklar,,
sele üstünde 4 üncü tarz bisiklet cyclo cross bike dir standard teker hacmi 700 x32 de kalır bu bisiklet yol gidonludur ve stabilize ve sert düz toprak mekan artı asfalt bisikletidir özgürlüğüne düşkün olanların ve her yola girmek isteyenlerin ve her yolda sürat yapmak isteyenlerin bisikletidir benim bisikleti bu tarza dönüştürmeye çalıştım olduğu kadar oldu ..disk frenli olanları vardır yengeç fren sistemli olanları vardır ,v-break sistemli olanları mevcuttur ,,
çoğunluk mtb ye yönelik olduğu için ,ve ülkemizde malesef yollar bol kasisli ve çukurlu ve mazgallı olduğu için uzun zaman mtb amortisörlü bisiklet kullandım korkusuzca 2.2 teker hacim ile 26 jant ile mazgalların üzerinden geçtim ama malesef 700 x 32 de durum böyle değildir ..yol kullanacaklar artı şehir kullanacaklar ve artı cyclo cross kullanacaklar bütün dikkatlerini yola verecek en ufak bi dalgınlıkla mazgala gireriz,,,her yer bubi tuzakları ile dolu sürekli aynı mekanlarda süren tehlikenin ve riskin nerede olduğunu bilir ve asla hataya düşmez yeni gidilen yollarda çok dikkatli olmak ise şarttır...
bisiklet alırken kesin olarak deneme şansımız olmalı ilk seleye biniş önemlidir...
kullanım amacı ne olacak ,
uzun turlaramı gitmek istiyorsunuz yoksa sadece dağdamı kullanacaksınız,
şehir içindemi kullanacaksınız.öncelikle buna karar vermek ,ondan sonra bisikleti almak,,
çoğu insan burada kısa mesafe düşünmekte o zaman 26 jant dağ bisikleti ya da şehir bisikleti ama uzun yollara gitmek istiyorsanız kesinlikle 50 diş yarış bisikleti teker hacmi 23 olacak size zaman kazandırır ,eğer zaman ile derdiniz yok ise yavaş yavaş gezerek gideceğim diyorsanız şehir bisikleti 28 jant alarak arkaya bagaj koyarak konaklaya konaklaya gidersiniz ,
sele üstünde tarzlar farklıdır ,işe bisiklet ilemi gideceksiniz alın bi dahon katlanan bisiklet taşıması kolay ..
tur olayını seven dostlar var burada, bu forumda 15 günlüğüne bisiklet turu yaparlar 30 kilo yükle ile türkiye turuna çıkarlar rahmetli süleyman dostum gibi ,çadırınızı alırsınız uyku tulumu alır bi güzel dolaşırsınız türkiyeyi bu da bi tarzdır sele üstünde bisiklet ile seyahat....
boyunuz uzun ise küçük kadro almayacaksınız ,her zaman bisikleti deneme şansınız olsun ,bisikletçiye gidin ve seleye oturun ,gidonu tutun ,sürün, baktınız kendinizi rahat hissettiğiniz ,bisikleti alın ,ama rahatsızlık hissetti iseniz almayın o kadro size göre değildir,kesin olarak sağ dizin kırık olmaması lazım bunun için seleye oturun ,sağ pedal aşağıda olsun ,sağ ayağınızı koyun sağ diz kırık olmayacak, olursa rampalarda zorlanırsınız ve böyle kullanmaya devam ederseniz kıkırdak zedelenmesinden tutunda diz ağrılarına bel ağrılarına kadar uğraşırsınız ,,,,
bacağı uzun olanların küçük kadro almasını tavsiye etmem sorun yaşarlar,bacağı kısa olanlar ise büyük kadro alırlar ise onlarda sorun yaşar,,benim boyum 1.74 dür mtb scott karbon scale 30 aldım ,10 kilo 700 gram idi ,large kadro idi ,üst boru uzunluğu 53 cm dir bacak uzunluğum ise 83 cm dir eylül sonu 50.000 km gelecek olan bu bisiklette ,tam 5 yıl 5 ayına girerken ne kıkırdak zedelenmesi ,ne de bel ağrısı ,ne de bilek ağrısı, ne diz ağrısı hiç bi şey yaşamadım ,doğru kadro idi ve asla sürücü hatası yapılmamıştır ,,,
kilitli pedala geçince 3 adet sola düşüş oldu ama hafif bi şekilde hata bende idi çünki sola kuvvet verince düştüm asla sola ağırlık verilmez dururken soldan kilitli pedalı çıkarmak hüner ister,,,,kilitli pedal yüzde 30 karla pedalşöre rampada döner hele hele uzun yollarda çok faydası vardır ,,,,klasik pedal vakit kaybıdır mtb alacaklar şehir alacaklar ve yol bisikleti alacaklar kesin kilitli pedala geçsinler zamanla alışacaklar ve memnun kalacaklar,,
sele üstünde 4 üncü tarz bisiklet cyclo cross bike dir standard teker hacmi 700 x32 de kalır bu bisiklet yol gidonludur ve stabilize ve sert düz toprak mekan artı asfalt bisikletidir özgürlüğüne düşkün olanların ve her yola girmek isteyenlerin ve her yolda sürat yapmak isteyenlerin bisikletidir benim bisikleti bu tarza dönüştürmeye çalıştım olduğu kadar oldu ..disk frenli olanları vardır yengeç fren sistemli olanları vardır ,v-break sistemli olanları mevcuttur ,,
çoğunluk mtb ye yönelik olduğu için ,ve ülkemizde malesef yollar bol kasisli ve çukurlu ve mazgallı olduğu için uzun zaman mtb amortisörlü bisiklet kullandım korkusuzca 2.2 teker hacim ile 26 jant ile mazgalların üzerinden geçtim ama malesef 700 x 32 de durum böyle değildir ..yol kullanacaklar artı şehir kullanacaklar ve artı cyclo cross kullanacaklar bütün dikkatlerini yola verecek en ufak bi dalgınlıkla mazgala gireriz,,,her yer bubi tuzakları ile dolu sürekli aynı mekanlarda süren tehlikenin ve riskin nerede olduğunu bilir ve asla hataya düşmez yeni gidilen yollarda çok dikkatli olmak ise şarttır...
bisiklet alırken kesin olarak deneme şansımız olmalı ilk seleye biniş önemlidir...