Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni bir fixie

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında MertDokur tarafından paylaşıldı.

  1. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar yaklaşık 2 senedir zaman zaman birkaç parça alarak topladığım fixie bitti. Birazdan uyuyacağım için kısaca yazıyorum, merak edenler sorularını sorabilirler.

    Bu kadroyu ve aynakolu 1-1.5 sene kadar önce halilden aldım, aldığımda üzerinde yarısı kalkmış 7-8 kat boya vardı, uzun süre (aylarca) zımpara yaptım çoğu bitti ancak sonunda kumlamacıda yaptırdım 10 dakika sürdü ve tertemiz oldu üzerinde hiç pas kalmadı, sonra ordan boyaya gitti, elektro-statik boya ile boyandı. Bu arada kumlama ve boya işini İMES'te yaptırdım ATS kumlama ve CEMAŞ'ta boyandı, çok temiz iş çıkardı iki yerde ve toplam 35 lira tuttu tavsiye ederim buraları. Yine 1-2 sene kadar önce forumdan Mustafa Bey'den aldığım modolo fren kollarını kullandım. Elimde kadrodan önce aldığım dia-compe brs 101 kaliperler vardı ancak kısa geldiklerinden tektronun bir bmx fren kaliperini kullandım (tek pivotlu tabiki...) şu an sadece ön fren var arka freni 1-2 gün içinde alacağım ama bir süre sonra frenleri tamamen sökmeyi düşünüyorum... Bu kolları ve kaliperleride başka bir projede kullanabilirim. Kadronun markasını bilemiyorum şu an logosuda atölyede bir yerlerde kayıp vaziyette o yüzden gösteremiyorum ama bir pist kadrosu bu sayede zincir gerginliği rahat ayarlandı. Tekerlekler cyclo cross tekerlekleri ebayden aldım amerikadan geldiler gümrükte ufak bir sorun yaşandı 5 lira gibi bir para ödendi ve halloldu aklınızda olsun, panaracer pasela lastikler var...Neco furş, borla boğaz ve vitra gidon kullanıldı. Sele ise selle italia. bisiklet Velespitte Kamil tarafından toplandı, uzun süre kadromuda sakladı sağolsun bütün sorunları bir şekilde çözmeyi başardı, göbekler kadroya tam oturmadığı için kadroyu ve maşayı açtı. şu an hiç bir yamukluk gözükmüyor. göbek shimano nexus, önce pek sıcak bakmıyodum, değiştiririm sonra diye düşünüyordum ama görüntüsüde kullanımıda çok rahat geldi o yüzden şimdilik ellemeyi düşünmüyorum. kadronun rengi ile arasında ton farkı bile olmamasıda çok iyi oldu. Zincir olarakta bmx zinciri kullandım. bisiklet toplanalı birkaç gün oldu herhalde bir 100 km yapmışımdır bu yolun ikinci yarısında parçalar birbirine alışmış oldu ve çok rahat gidiyor. Ağırlık takıntım yok aslında ama aşağı yukarı 8.5 kilo. Çelik bir kadro için oldukça hafif oldu. Sürmesi inanılmaz, fixie sürmek bambaşka bir deneyim ve herkese tavsiye ediyorum. insanı teknik olarak düzgün sürmeye zorluyor ve insan asla durmadan hep yumuşak hareketlerle akıcı bir biçimde sürüyor. o bağlanmış olan bez tokyo haritası bu arada : )

    Bisikletin yapımı sırasında bilgi veren ve destek olan halil'e, velespitten alperen ve kamile, Mustafa bey'e de buradan teşekkürlerimi gönderiyorum.
     
  2. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Resimlerdende görülebileceği gibi hem eski hemde yeni stilde parçalar kullandım. Bence karışık olması sadece modern yada sadece klasik bisikletlerden farklı kendine has bir havası oldu.

    http://img139.imageshack.us/gal.php?g=p7130065.jpg

    Resimlerin olduğu galerinin linkide budur...
     
    Doruk Atay ve Can Sonbay bunu beğendi.
  3. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    anlatımınızla kişiyi ss e özendiriyorsunuz.Asil bir duruşu var.Umarım sorunsuzca,uzun süre kullanırsınız.
     
  4. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Özellikle aynakol boyaması çok hoşuma gitti, kim yaptıysa ellerine sağlık valla.
     
  5. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok güzel, çok sade... iyi günlerde kullanın. Sisteme alışıp frenlerden de kurtulmanız dileğiyle.
     
  6. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    buradan açık olarak gözükmelerini sağladım buyrun...

    ilginiz için teşekkürler, aynakolun orijinal boyası üzerine halilden aldığım sırada yapıştırılmış stickerlar var. Bence de çok iyi duruyolar sökmedim Halil sağolsun, grafikçi adamın hali başka oluyor : )
     
  7. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    güzel olmuş kazasız sürüşler
     
  8. kayhan

    kayhan Misafir

    bisikleti güzel yapmışsınız. ayrıca sabit bisiklet sürüş tasviriniz çok açıklayıcı. sabitte beni korkutan uzun yokuşlar İstanbulu çok bilmiyorum ama sanki barbaros bulvarını tırmanmak nasıl olur yada ankarada cinnah. deneyiminiz arttıkça buradan iletirseniz sevinirim
     
  9. tatata

    tatata Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Emeği geçen herkesin eline sağlık..Harcadığınız zamana ve dökülen tere değmiş..Tebrikler...Özellikle bir pist kadrosu ile bu projenin gerçekleştirdiğniz için şanslısınız...Ülkemizde de bu tip projelerin artmasına çok seviniyorum..Bol pedallı günler..
     
  10. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    tekrar teşekkürler, birkaç yokuş deneyimim oldu deli gibi bisiklet tepesindeyim haliyle. şimdilik çıkamadığım bir yokuş oldu o da kısa ama çok dikti, inip yürüyerek çıktım. barbaros bulvarı kadar uzun olmasada aşağı yukarı aynı eğimde yokuşlar denedim çok fazla sorun olmadı. burada önemli olan dişli oranı, bende çok ufak bir pist dişlisi var ancak aynakolum 44 dişli olduğundan çok yüksek bir viteste değilim. oranım yaklaşık 4.

    bugün bisikleti maalesef yağmurda sürmek zorunda kaldım ve dağ bisikletine göre zor olsada çok ciddi bir durum söz konusu değil. ancak su tarafından üstü kapatılmış bir mazgala takıldığım için ufak çaplı bir nehire düştüm bisikletle beraber ve fren kollarım çizildi (ühü).

    inişler içinse bisikleti frensiz yavaşlatmak mümkün ve freni (henüz hala sadece ön frenim var) çok az kullandım. ancak ben güvenlik açısından bir ön fren takılmasını makul buluyorum hala, Sheldon Brown'un sitesinde de aynı şeyi söylüyordu. Ama tabi bu kullananın tercihi, hiç sorun yaşamadan frensiz kullandığını gördüm Halil'in ama onun bisiklet üzerindeki hakimiyeti açık ara daha iyi benden. Bu yüzden bir frenle başlayın derim sonra duruma göre bakarsınız. zaten böyle giderse hem tekniğim hemde gücüm ve hızım çok artıcak bunlarda sürüşü kolaylaştıracaktır tabiki...

    Bu arada benimde sormam gereken birşey var, acaba bu kadroya ne kadar güvenmeliyim? sonuçta 30 yıla yakın bir zamanı devirmiş olduğunu düşünüyor herkes. dışında hiç pas kalmadıysada içini bilmek tabiki mümkün değil, bugünkü gibi yağmurlu bir havada kadroya su kaçması ne kadar sorun yaratır? bunların cevabını biri verirse çok iyi olur.
     
  11. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    uzun zamandır forumda yeni bir fixie yoktu görünce çok sevindim.emeğinize fazlasıyla değmiş ben çok beğendim boyası kadrosu üzerindeki malzemeleri hepsi çok güzel bir fixie olmuş.hayırlı olsun güle güle kullanın.
     
  12. Ekrem Özarslan

    Ekrem Özarslan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Üper bi bisklet inş.bende bir gün bi fixie toplarım.
    inş fixieyi doğru yazmışımdır. :D
     
  13. kayhan

    kayhan Misafir

    Kadro anladığım kadarı ile çelik. 30 yıllık ve paslanma vardı. sizde kumlama uyguladınız. Tabi kumlamada sonucta aksamın incelterek zayıflatabilir.

    Metal aksamlarda süreden çok kullanma aksamın direncini azaltır. Yani metal yorgunluğu denilen şey. 30 seneden çok nasıl ve ne kadar kullanıldığı önemli.

    Bisikletle yokuş aşağı inerken kadro kopuyor sizde yere düşüyorsunuz. bence bu düşük bir olasılık. Kadro metal yorgunluğundan dolayı parçalanmadan önce bir belirti verecektir diye düşünüyorum. Minik çatlaklar oluşur ve bu çatlaklar kullanmaya devam ederseniz ilerlemeye başlar sonrada kopar yada parçalanır. Arada bir çatlak kontrolü yaptıktan sonra bence gönül rahatlığıyla binebilirsiniz.

    Paslanma konusunu bilmiyorum ama yüzeysel olduğunu ve önemsiz olduğu kanısındayım. yani içine su kaçtı paslandı yolda giderkende kadro koptu. böyle birşey olmaz.

    Fren kollarına gelince tabi çizilecek, şanındandır. Resim de poz veren bisikletçi değil gerçek bisikletçi olduğunuzu gösterir. :)
     
  14. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    kayhan bey sağolun verdiğiniz bilgiler için, çatlak kontrolü yaparken rekorlarda mı görürüm sizce ilk sorunları?

    Fren kolları konusunada katılıyorum aslında ama yinede insanın için acıyor : )
     
  15. kayhan

    kayhan Misafir

    kadro borularının birleşme yerleri benim gördüğüm çatlaklar genelde sele borusunun girdiği borunun birleşme yerleri birde maşanın geçtiği borunun birleşme yerleri.
     
  16. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Fazlasıyla hoş görünüyor. Sade görüntüsünün altında yatan fixed aktarım 30 senelik kadronun görüp göreceği en agresif yapı bence.

    Güle güle kullanın
     
  17. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yorulmadan oluşan çatlaklar mikro çatlaklardır. gözle görüleceğini pek sanmıyorum hasarın (eğer hor kullanıldıysa), aşırı zorlamamanızda fayda var bence. Sonuçta çoğu kişinin 30 yaşında arabası bile yok.
    Bu arada gerçekten çok güzel olmuş.
     
  18. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    arkadaşlar rahmetli Sheldon Brown'un bisikletlerinden birini gördümde... 1916 yapımıydı 'mead ranger' ve baba onu hakkaten kullanıyormuş. O saatte anladımki önemli değil, çok zorlasamda kullanılamayacak hale ancak yavaş yavaş gelir diye tahmin ediyorum o yüzden artık içim rahat, herkese teşekkürler yorumları için.

    Bir önerisi olacak olan olursa buyrun... bu arada galiba yakında drop barları kesip TT gidonu yapıcam, daha kullanışlı olur gibi geldi şehir içinde.
     
  19. kayhan

    kayhan Misafir

    gidon boynu içinde daha klasik bir boyun düşünebilirsiniz tabi ergonomiyi bozmuyorsa
     
  20. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    onu düşünmüştüm ama eski yeni karışık olsun diye özellikle bunu kullandım... birde ergonomi durumuda söz konusu, gidonuda bu yüzden ergo bend kullandım (-ki çok rahat geldi..) klasik bir gidon olmasına rağmen elimde, estetik önemli tabi ama kullanım daha önemli geliyor.