Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yeni başlayanlara öneriler

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Onur Onursal tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Onur Onursal

    Onur Onursal Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Fixed gear başlığı altında araştırdım ama pek bişeye rastlamadım. Bende dahil yeni başlayanların biraz tavsiyeye itiyacı olduğunu düşünüyorum çünkü fixed gear yeniden bisiklete binmyi öğrenmek gibi bişey. İlk defa bindiğimde yaşadıklarıma istinaden yazıyorum aşağıdakileri.

    1. Bisikletin pedallarını hiç durmadığı için siz boş bulunu pedal çevirmeyi bıraktığınızda kısa bir denge problemi yaşanıyor. Buna alışmak için biraz kilometre yapmak ve dur kalk yapmak gerek diye düşünüyorum.
    2. Aniden durmanız gerektiğinde boş bulunup ayaklarınızı bütünüyle kasarsanız dizlerinizi serbest bırsakmadığınız için yine bisikletin üstünde hopluyorsunuz.
    - Bisiklette arka fren olmadığı için durmak gerektiğinde frenliye göre daha zor duracağımızı düşündüğümüzden biraz panik yaşanıyor. Acaba gerçekten durma mesafesi uzuyor mu? Skid denilen hareketi yapmadan frenlı bisikletteki gibi çabuk durmak mümkün oluyor mu?
    - Yine fren yaparken bazılarımızın huyudur durma tamamlanmadan ayagı pedaldan çekmek ve yere uzatmak bu bisiklette tendon ve bacak çizmeye sebebp veriyor. Paniklense bile gerçekten durma tamamlanmadan ayagın pedaldan çekilmemesi gerektiğine inanıyorum.
    - Durmayla ilgili problemler yaşandığı için bisikleti genel olarak çevremizdeki (bildiğin önümüzdeki) araçlarla mesafeyi daha hassas ayarlayarak kullanmaya başlıyoruz. Bu hep boyle mi olacak? Bu basitçecik bisikletle trafikte araçlar arasında slalom yapamayacak mıyız. Önünüze yaya atladığında normal bsikletle idare etmeyi becerdiniz peki fixed ile ne yaptınız?

    3. Kaldırımdan inip çıkarken sürtmesin diye pedal konumunu istediğimiz gibi ayarlayabiliyorduk. inmeli çıkmalı durumlarla başa çıkmayı öğrenmek ne kadar sürüyor. Ben kısacık bi kaldırıma çıkmaktan bunu daha düşünürken vazgeçiyorum iniyorum keza ayaklarda da bağlamalar var.

    4. Bisiklet ister istemez yüksek döndürme kuvvetlerine maruz kalıyor. Kullandığı malzemelerin dayanıklılığı, ömrü konusunda sıkıntı yaşayan oldu mu?

    5. Trafikte kullanmaya alışmanız ne kadar zamanınızı aldı? Kaç saatlik ya da kaç km lik kulanım sonunda oldu? Kendinize güvendiğiniz halde trafikte sıkıntı yaşadınız mı? Durmakta zorlandınız mı? Düşüş ne kadar yaşadınız?

    6. Bi süre sonra normal bisikleti kullandığım hızda ve serilikte kullandım diyeniniz var mı?

    Bu ve buna benzer konu ve sorularla yeni başlayanların kafasındaki soru işaretlerini yok edebilirsek ne mutlu.

    Bu arada yeni bir üye olarak tüm forum üyelerini de selamlıyorum.
     
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Aramıza hoşgeldin Onur. Fixed gear' bisikletle yaşadıkların, tecrübeler, zorluklar çok normal. Bindikçe, düştükçe açılacaksın, bu öyle birşey. Nasıl söyliyeyim bu işin doğası bu, anlatılarak öğrenilecek birşey değil. Fixed gear bisikletler gerçekten biraz cesaret, karagözlülük ve soğukkanlılık istiyor. Ama sonuçta bindikçe gelişen bir beceri bu. Sorduğun sorulara bir yığın "tahmini" cevap gelecek fakat bu iş dene-yanıl-hisset-öğren metodu ile gelişecek bir şey. Ben trafik içinde fixed gear bisikletlilerin yol veya MTB' li kadar hızlı kullananlarını gördüm (Bknz. Halil Uygun), gözlerimle tanık oldum, adam bağdat cad. trafiğinde yol bisikletinden hızılı gidiyordu. Amerika'da Kuryelerin deli trafik içinde bir kırmızı ışıktan diğerine yarıştıklarına tanık oldum. İşin içinde biraz beceri birazda " delilik" var tabii.
     
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    İşlerimin yoğunluğundan bakamıyorum , Kusura bakmayın diorum önce.

    Mustafa Abim kulağımı çınlattı sağolsun :D
    Gelelim sorulara ;

    1: Buna alışmak için çok değil - deliler gibi km. yapmanız gerekmekte.
    2: Hoplamak bir süre daha (1 hafta benim için) devam ediyor.
    Durma mesafesi uzuyor , dikkatli olmak şart.
    Ayağınızı pedaldan çekmemelisiniz - Track Stand öğrenmek zorundasınız.
    Trafik , işte işin en zevkli kısmı bu.
    En önemli noktalardan birisi her zaman 5 araba önünüze bakın , sürprizlere açık olmalısınız , kaza yapma olasılığınız çok yüksek,
    Trafik içinde slalom mu yapmak istiyorsunuz , Çok kolay - Mustafa Abinin dediği gibi - kaba tabirle biraz çizik olmanız şart.

    Kaldırıma gelmeye yakın solak yada sağlak olma durumunuza göre pedalı geriye çevirerek ayarlamalısınız. (Video paylaşım sitelerindeki freestyle fixed videolarında rahatlıkla görebilirsiniz bu yöntemi)

    Malzeme kalitesi önemli.
    Yalnız önemli bir nokta var - Dünyanın en sağlam pist göbeğini alsanız bile dişliyi takmadan önce metal-metal yapıştırıcı sürmek ve 2-3 gün bekletmek zorundasınız. Çünkü bu göbekleri pist yarışçıları bile ters eksende zorlamaz ama siz hayatınızı ona bağlıyorsunuz, yoksa dişler sıyırır.

    Trafik te kullanmaya alışmam nerdeyse 6 ayımı aldı.
    Kendime hep güvendim , hiç düşemedim 1 kere kafamı yardım.

    6. sorunun cevabı evet, Benden başka evet diyen çıkmaz zaten.

    Son olarak.
    Alışma süreci dışında frensiz fixed kullanan ve hep trafikte kullanan bir insan olarak şunu söylemek isterim ;

    Bu işin şakası yok,
    Trafik içinde rüzgarın dibine vurarak ve arabaların aralarından deliler gibi geçmek istiyorsanız eğer.

    Her türlü sorularınızı bekleriz ,
     
  4. Tolga Ahıskalıoğlu

    Tolga Ahıskalıoğlu Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Çok güzel bir konu olmus konuyu acanada cevap verenlerede ayrı ayrı tesekkür ediyorum.
     
  5. Onur Onursal

    Onur Onursal Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bugun tecrübe ettim; Yeni başlıyorsanız uzun yokuşlardan aşağı inmeye kesinlikle kalkmayın. Kısa yokuşlarda pratik yapın. Benim beklediğimden daha zor oldu yokuşta yavaşlamak (durmak bi kenara dursun).
     
    Serden Us bunu beğendi.
  6. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yeni başlarken en az 1 fren kesinlikle olmalı bence, hele bir de dişli oranı büyükse yavaşlamak daha da zorlaşıyor. Ben 52x19 kullanıyorum fren olmadan yokuş aşağı yavaşlamak çok zor.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  7. Onur Onursal

    Onur Onursal Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yokus asagi giderken baska hic bir bisiklette on freni bu kadar cok kullanmak istemezsin :)

    Bisikletin sade goruntusuyle ilgili estetik kaygilara hatta takintili olmaya hazirlikli olun; Bisiklet kilidini sele borusunda degil kendi ustumde tasiyorum. Sele borusuyla sarmas dolas olmus bisey bu bisiklete yakismiyor diye dusunuyorum. Hatta su an fren kilavuzlari ve suluk baglama cikintilari gibi seyler de gozume batmaya basladi. Dahasi gece kullanirken arka lambayi da kendi ustumde tasimaya baslayacagim sanirim. (On fren i kullaniyorum diye gormezden geliyorum)
     
  8. GokhanAK

    GokhanAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    302
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    Başlamadan önce bu soruların hepsi belkide daha fazlası benim kafamda da vardı.

    Ama yukarıdada söylenenler gibi biraz karagözlü ve cesur olmak gerek...

    Fix'de mantelide şudur;
    "Tehlike ile karşılaştığında diğer bisikletler gibi frene yüklenip yavaşlayarak tehlikeyi atlatmak yerine, tehlikeli noktadan sağa veya sola sürat kesmeden kaçarak kurtulmaktır."

    Ön Fren kullanılmalı mı kullanılmamalı mı sorusuna cevabım Türkiye'de biniyorsan "EVET" . Ben çok denedim frensiz kullanmayı ama Ankara'da beceremedim. Daha sakin illerde kullanılabilir kanaatindeyim. O videolarda deli gibi lamlardan geçen çocukların ülkelerindeki bisiklete saygı ile bizde ki saygı arasında dünyalar kadar fark var.

    Ayrıca ön frenli bir fix bisiklet, arka kontra frenli ön jant frenli bir bisikletten çok daha güvenli ve çok daha kısa sürede durur. Yeterki nerde ne yapacağını bil ve hızlı karar ver.


    Son olarak,
    Yavuz Oymak abimizin bir tabiri ile bitireyim.
    Fix, Bisiklete binmeyi ve hükmetmeyi bilenlerin kullandığı bir alettir.

    Saygılar
    Gökhan
     
  9. Onur Onursal

    Onur Onursal Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Biraz cesaretli olmakta kesinlikle fayda var. Herkesin ölçütleri birebir sizin için geçerli olacak diye bişey de yok. Kendinizi hazır hissettiğinizde trafiğe çıkın ama bisikletle aylarca çalışsanız da bence trafikte nasıl olacağını yine bilemezsiniz unutmayın. Bir çok kişi 2 hafta kadar trafik dışında çalışmışken ben 3. gün trafiğe çıktım. Lastik şişirmek gerekmese belki 2 hafta bende çıkmayacaktım ama çıktım ve pişman olmadım.

    Beklenmedik bişey olduğunda da panik yapmak fren mesafesini uzatıyor. Aniden durmak gerktiğinde elinizin altında fren olmadığından duramayacağınızı düşünüp panik yapabiliyorsunuz ama mevcut zamanınızı iyi kullanıp normal frenle durur gibi durmak ta mümkün.

    Daha 3 gündür trafikteyim ama 3 gün oncekine nazaran durmayı daha iyi beceriyorum. Daha ileride daha iyi durabileceğime de inanıyorum. Hatta frenli bir bisikletle fren mesafeleri farkını ölçmeyi bile düşünüyorum; Eger birbirine yakın mesafelerde durabildiğimi görürsem bana daha çok güven verir diye düşünüyorum. Aynısını sizde deneyebilirsiniz.
     
  10. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    gerçekten çok zorlayıcı
     
  11. Major Tom

    Major Tom LAZARUS

    Kayıt:
    27 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    462
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    bursa
    Adı:
    kenan Ç.
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    merhabalar biraz konuyu hortlatmış olucam ama konu kirliliği yapmamak için buraya yazıyorum fixed bisiklete yeni başlayanlar için başka öneriler nelerdir ne tür kadrolar uygun olur
     
  12. e.yildiz

    e.yildiz Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2012
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    fixed bisiklete yeni baslayanlar kendini aykiri hissetmeli, tehlikeyle ic ice olmaya alismali. fren gibi gereksiz ve kapitalist urunlerden uzak durmalidir.

    yeri geldiginde trafikte slalom yapmali, kendi yeteneklerini yucelterek cocuklara carpmayi goze almalidir. ayni zamanda da farkli mecralarda bisikletliye saygi diye haykirabilmelidir.

    eger yeteri kadar hipster ve aykiri degilseniz single speed secin.
     
    Major Tom bunu beğendi.
  13. air28-3

    air28-3 Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    1.022
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    YOL BİSİKLETİ CANdır.. :mzkdnlmk::cool:
     
    Major Tom bunu beğendi.
  14. Major Tom

    Major Tom LAZARUS

    Kayıt:
    27 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    462
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    bursa
    Adı:
    kenan Ç.
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @e.yildiz o kadar aykırı olmasamda koyun değilim hocam kullanabilir miyim?:D
     
  15. karakas19

    karakas19 Yeni Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Haziran 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muğla
    Adı:
    Furkan Karakaş
    Bisikleti sabit vitese çeviricem parça seçimi konusunda yardım istiyorum
    Kadro boyu 50 çelik gerekirse bütün parçaları değiştiririm fiyat konusunda orta halli klasik olmalı giriş bisikleti olucak 700 tl ye kadar hatta fazlası olur
     

    Ekli Dosyalar: