Yeni Başlayanlara Öneriler?

Konu, 'Downhill / Freeride' kısmında MertTheGreat tarafından paylaşıldı.

  1. MertTheGreat

    MertTheGreat Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2009
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Merhaba,

    Ben DH olayına izlediğim birkaç filimden sonra merak saldım, bende yapmak istiyorum!.. ve bu konuda daha önce yapmış arkadaşlardan bilgi almayı umuyorum.

    • ilk olarak DH yapmak için Türkiye'de yerler var mı?
    • nasıl yapılıyor, tepeye nasıl çıkıyorsunuz? beniz izlediğim bir kaç filimde adamlar teleferiğe bisikletleri koyup çıkıyorlar kayak yapar gibi?..
    • nasıl bir bisiklet almak gerekiyor ben bazı firmaların internet sitelerine baktım bu tarz bisikletler nerdeyse 9 10 senelik araba fiyatında 5 10 bintl kadar, yani başlarken bile bu kadar para vermek gerekiyor mu?

    bu konuda ilgili arkadaşlar bildiği kadar cevap yazarsa sevinirim.

    Saygılar!..
     
  2. yunus koç

    yunus koç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2008
    Mesajlar:
    361
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    istanbul-küçükyalı
    Seviye:
    tam bi bilim yok ama erkal abi vs. sizi bilgilendiricek kişiler var.bildiğim kadarıyla tam teşeküllü bi yer yok ama iniş yapabileceğin tepeler var.tepeye çıkma olayına gelince tam teşekküllü bi parkur olmadığı için teleferik olayı out.yani nasıl çıkarabiliyosanız öyle çıkın downhill bisikletler pahalıdır evet ama yeni başlarken 10 bin tl vermenize gerek yok türkiyede hem tam bi downhill denebilecek hemde 5 bin tl nin altında bisikletler vardır.ama dediğim gibi bu tür bisikletler diğerlerine göre biraz daha pahalıdır.ama bu işi yaparken koruyucu giysi kask vs hayati önem taşır.doğru yanlış benim bildiğim bu kadar.
     
  3. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ben de yazayım bildiklerimi...

    -Turkiye'de sadece bu iş için el ile oluşturulmuş bir parkur yok bildigim kadarıyla. Binilen yollar genelde yuruyus patikaları, itfaiye için açılmış yollar vs oluyor. El yapımı parkurları (ozellikle de World Cup ayarında) yakın gelecekte görecegimizi zannetmiyorum.

    -Nasıl yapılıyor? Tepeye cıkıp salıyorsunuz kendinizi. "Tepeye nasıl cıkarım?"; orası size kalmıs. Tasıtla cıkacaksanız o tasıtı kullanacak bir baskası olması her zaman tercih edilir. Bineceginiz yerler evinize uzaksa bisikleti bir tasıta koyup gitmeniz daha iyi olur. 20 30 km pedal cevirip, sonra daglara bayırlara cıkıp, sonra geri donmek cok yorucu olacaktır.

    -Nasıl bir bisiklet almak gerekiyor? Bu sizin butcenizle alakalı ancak bence imkanınız el verdigi surece iyi ve kaliteli bir bisiklet almalısınız. Surus esnasında aklınızdan "bu bisiklet su yolda catlar kırılırsa ne olur" gibi birsey gecmemeli. Buna sebebiyet veren bir donanımınız varsa o isten zevk alamazsınız. Ayrıca iyi bir bisikletiniz varsa bilirsiniz ki yapamayan sizsiniz, bisikletiniz degil. Bu sekilde kendinizi daha da zorlayabilirsiniz. "Baslarken ucuz birseyle basla, begenirsen daha pahalı birsey alırsın" dusuncesine ben cok katılmıyorum. Fiyattan daha onemli bir husus da su tabi; DH icin yapılmıs bisikletlere bakın. Gidip de bir XC kadrosu alıp bununla DH yapmaya kalkmayın.

    Bu sorularınızın dısında ben ekstra olarak sunu diyeyim. Tepeinişi yapabilmek için bir tepenizin olması gerekiyor. Bulundugunuz noktada bu tarz suruse imkan saglayan (veya saglama potansiyeli olan) alanlar var mı? Ankara'nın cografik yapısını tam olarak bilmiyorum. Kısaca dedigim su: dumduz bir yerdeyseniz, bu sporu yapamazsınız. Aynı sekilde zeminin nasıl oldugu da onemli. Heryer agac ise binecek yolunuz yok demektir. Olası mekanların ne ayarda oldugunu biliyor musunuz?

    Elle bir tepeye cıkartacaksanız aleti, atıyorum cıkıs 1 saat suruyorsa, inis maksimum 4 dakika falan suruyor. Degiyor mu? Bence evet. Ama sizin icin aynısı gecerli olmayabilir. Bunu da hesaba katın.

    Bineceginiz yerlere surekli bisiklet uzerinde gidecekseniz, ayrıca bu bisiklet sizin 'her amac için' kullanacagınız alet olacaksa, sele borusunun kesintisiz olmasına dikkat edin. Biryerlere pedal basarak giderken o selenin XC pozisyonuna yakın yuksekliklere cıkabiliyor olması cok cok isinize yarayacaktır emin olun. (Neden bahsediyorum merak ediyorsanız: Scott Gambler (kesintili) - Orange 224 (kesintisiz))

    Birşey alacaksanız, 100 defa dusunun, 1 defa alın. Arastırmanızı cok cok iyi yapın.

    Turkiye'de distributoru olan bir firmadan bisiklet alın (Cannondale, Specialized, Giant, Scott, ??) Olası bir sorunda deniz aşırı işlerle ugraşmak zor olacaktır.

    Son olarak da sunu diyeyim. Egimi olan bir yere şu 3 tekerlekli cocuk bisikletlerinden de koysanız, assagıya iner bir sekilde. Yavas olur, sarsıntılı olur, ama olur. Diyecegim su. Ne kadar agresif, hızlı vs inecekseniz, o kadar amacına uygun donanım alın. Yoksa pekala XC kadrosu ile de DH yapabilirsiniz evet.
     
  4. MertTheGreat

    MertTheGreat Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2009
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    ilginiz için yunus koç ve OzgurIskin arkadaşlara teşekkür ederim, bikaç bisiklet var düşündüğüm bi bakarsanız sevinirim:

    1.
    2.
    3.
    4.
     
  5. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    Bu 4 bisikletin de DH sürüşü ile en ufak bir alakası yoktur. Almanız gereken bisiklet aşağıdaki linklerdeki gibi olmalıdır.

    http://www.kackarbisiklet.com/tr/urun_detay.asp?productID=873&catID=1&subcatID=85

    http://www.kackarbisiklet.com/tr/urun_detay.asp?productID=1132&catID=1&subcatID=85
     
    Doruk Atay bunu beğendi.
  6. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    908
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bunların hiçbiri "iniş" bisikleti değil. Yani araziden hızlı inişler yapmak için elverişli değil. Ne sağlamlık ne de performans olarak.

    Bana kalırsa doğrudan Dh bisikleti ile başlamayın bu maceraya. Önce fr tarzı Trek Fuel-ex ya da Marin'in Fr-All Mountain bisikletlerini bir inceleyin.
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.282
    Beğeniler:
    9.867
    Seviye:
    Arkadaslar yukarida cok güzel yazmislar, ama madem hem bisikletten hem de DH'den uzaksaniz, benim tavsiyem yukarida linklerini verdiginiz bisikletlerden birisini alip, XC dedigimiz disiplinle baslamaniz. Hem kondisyon, hem de dag bisikleti disiplini icin faydali olacaktir.
     
    mhmmd167 ve Onur Kula bunu beğendi.
  8. MertTheGreat

    MertTheGreat Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2009
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    neyse arkadaşlar ben vazgeçtim!..
    bi bisiklete 3000$ ya da 3000€ kadar para veremem, ben en iyisi gidiyim bi yol bisikleti alıyım :( şimdilik!..
    ilginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim...
     
  9. yunus koç

    yunus koç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2008
    Mesajlar:
    361
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    istanbul-küçükyalı
    Seviye:
    yol mu bari xc alsaydın ya.o DH e daha yakın en azından arazi için:D.nese yinede senin tarzına en uygun bisikleti seçtiğine dikkat et sonra pişman olma.:in:
     
  10. MertTheGreat

    MertTheGreat Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2009
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    xc modelleri nerde satılıyor ben bulamadında firmaların listelerinde o da 2000$ falansa zaten ben gazeteden aldığım bisikletime döniyim bari :( açıkcası ben en fazla 1000$ harcıyabilirim ki o kadarda harcamayı beklemiyordum yani toplam tüm mazemeler tutar diye düşündüm kask, koruyucu kıyafetler falan.

    Bu arada New World Disorder 9'u izlediniz mi ordaki adamlarda habire bi tepeden atlıyıp zıplıyorlar, ama bisikletler sizin gösterdiğiniz gibi arkadan amartüsörlü değil onlar nasıl bisiklet kullanıyorlar?
    bura ya da burda
     
  11. cakhiy

    cakhiy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Haziran 2007
    Mesajlar:
    534
    Beğeniler:
    234
    Şehir:
    istanbul/fatih
    Seviye:
    çünkü onlar street-dirt jump bisikletleridir.. onlarda sadece ön maşa kullanılır..
    bu tarz türde başlıca marka ve modelleri giant stp ve brass, connandole chase ,spezialed p serisi türkiyede satılan başta gelen bisiklet modelleridir....
    bütçen 1000$ dolar civarıysa sana brass1-2 tavsiye ediyorum...
    www.kackarbisiklet.com burdan ulaşabilirsin.. kadro alcam diyosan sedona x11 var(2008) ondan da alabirsin
     
  12. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    908
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    NWD'deki tek amortisörlü bisikletler, verdiğin bağlantıdaki bisikletlerden çok farklı.
    NWD'dekiler, DJ ya da Street tarzı bisikletler; yani hem kadro boyları, hem kadro açıları, hem de sağlamalıkları ve malzemeleri açısından çok farklı yapıdalar.

    Kısacası biraz ağır ve çok sağlam bisikletler.

    Net kararlar vermeden önce iyice araştır.
    Ayrıca, bir Dh tarzı, bir yol bisikleti, bir gazete bisikleti dersen:) , kimse samimiyetine inanmaz ve yardımcı olmaz.:in:
     
    Onur Kahraman bunu beğendi.
  13. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.394
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    o zaman 900$ fiyatı olan giant brass 1 modelini alın. çünkü 1000$ fiyatında DH/FR bisikleti bulamazsın bulsanda çok kaliteli olmayacaktır. brass 1 hem parçaları olsun hem kadrosu olsun yeni başlayanlar için ideal. 900$ bisiklete verin

    aşağıda verdiğim linklerdeki ürünler sokak sürüşüne başlaman için yeterlidir ;)

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?cPath=24_196&products_id=2412

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?products_id=2509

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?cPath=26_92&products_id=1110
     
    Sinto ve Doruk Atay bunu beğendi.
  14. specialized-s

    specialized-s Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2008
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    slm arkadaşım ben Gambler kullanıyorum kesintili yada kesintisiz olmasının hiçbir önemi yok bilmediğin konularda konuşmasan daha iyi bilgi vermiş olursun
    1. si gambler zaten çift borulu ve çift klips 'li

    yanlış bilgi vermeyelim lütfen...
     
  15. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    yılmaz özgür'ün bahsettiği şey y tipi kadroların düz yolda fazlaca çalışması o yüzden kesintisiz birşey önermiş.Bu haftasonu Specialized big hite bindim ormanda sonra benimkisine bindim ikisi arasındaki farkı hemen anladım.Benim bisikletimle çıkılablen bir eğimi big hitle çıkmak hayli yorucu.
    Yoksa Scott kötü ürün yapar anlşamında söylediğini sanmıyorum :)
     
  16. specialized-s

    specialized-s Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2008
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    adana
    Seviye:

    yok yaa bence en iyisi city bikes ' lar gerektiğinde dh 'de yaparsınız fr 'de all mountain 'de xc 'de anlayacağınız hepsini yapar, hatta cycle ball bile

    bence bu konu alır başını gider hem bisikletten hem de DH'den uzağiz...
     
    Sinto ve Özgür Tunalı bunu beğendi.
  17. specialized-s

    specialized-s Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2008
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    yok erkalim sorun değil... insanlar yanlıs anlaya bilir yeteri kadar acıklama yapmamış arkadaşım. onun için yadım , bir de bu konu biraz yoruma acık bir konu oldugundan yanlışlar olabiliyor. bu arada dost big hit fh tarz da bir bisiklet..
     
  18. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Benim ne dedigimi anladıgını zannetmiyorum.

    Bisikletinin 'seattube'u (sele borusunun kadrodan gectigi kısım) kesik. Y tipi kadroların genel sorunu seleyi yukarı assagı fazla cıkartıp indirememendir, zira kadro yapıları buna izin vermez. Sen bisikletini FR/DH amacıyla kullandıgın icin, selen muhtemelen alcak pozisyondadır, ve sele borunu buna gore kesmissindir. 30-40 cmlik bir sele borusu kullanamazsın bisikletinde, zira amortisöre çarpar. Yok bu uzunlukta bir sele borusu kullanacaksan da, selen cok yukarıda demektir.

    Bisikletini teleferikle, bir baska tasıtla vs bir yerlere cıkartıyor/goturuyorsan, bu hadisenin bir onemi yoktur evet. 'Interrupted-uninterrupted seattube' farkını, 18-19 kiloluk bisikleti uzun kmler boyunca sele uzerinde oturup pedal cevirmek zorunda kaldıgında anlarsın. Benim yukarda bahsettigim hadise de zaten budur. Yoksa gambler iyi bisikletmis kotu bisikletmis; bu benim tartısma konum degil.

    Bu dedigimi anladıysan, ve buna ragmen gamblerla sele uzerinde pedal basmak daha kolaydır vs diyorsan da.. Kısaca: degildir.
     
  19. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu sele borusu kesintili veya kesintisiz çokta kafaya takmamak gerek bence bu mevzuyu.Sonuçta her gülün bir dikeni var.Bisiklet freeride veyaa downhill olsun sele borusunu istediğiniz kadar uzatsanızda yukarı doğru eğimde zaten pedallamayı unutun.Çünki tam bir hammallık oluyor.Bunu freeride veya downhill bisikleti kullanan arkadaşlar zaten bilirler.Yok ben pedallayarak tepeye kadar çıkıyorum diyen varsa kendi bilir:D Sele borusu olayının düzlüklerde ise çokda önemli olmadığını düşünüyorum.Sele borusunu normal konumdan birkaç santim yukarı alınca düz yoldada rahatça pedallanabiliyor.Dikkat edilmesi gereken sele borusu kesintili kadrolarda sele borusunu uygun uzunlukta kesmek.
     
    Sinto bunu beğendi.
  20. mhmmd167

    mhmmd167 Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bi xc kadrosu ile dh yapılmaz kesinlikle fakat yeni başlayan biri teknikleri, hareketleri vs. kendince deneyen için xc kadro nasıl sorunlarla karşılaşır ve tavsiye eder misiniz?
    (başlamak isteyen fakat şu anda dh alamayacak durumda olan xc sahibi BİRİ)