Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yeni başlayanlar ve kendini güçlendirmek isteyenler buraya...

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Cebrail ŞEKER tarafından paylaşıldı.

  1. Cebrail ŞEKER

    Cebrail ŞEKER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    536
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    sivas
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar ben size milli takım kampımızda gördüğümüz derslerimi sizlerle paylaşmak istedim...öncelikle size antreman şeklini anlatacağım yeni baylayan bir kişi için veya düzenli antreman yapmak isteyen bir kişi için geçerlidir bu yazıcaklarım emin olun bu bilgileri bulamayacaksınızdır...ilk antremanımız

    (KB)antremanı yani kompenzasyon antremanı çok az kuvvet. Performansın %40 ila %50'si kullanılacak bu antreman için nabızımız (160) eksi yaş örneğin benim yaşım 15 160'dan 15 çıkarıyorum 145 kalıyor yani benim bu antremanda maksimum nabzım 145 olucak...

    (TD1) antremanı yani temel dayanıklık antremanı burada'da az kuvvet. Performansın %50 ila %70'i kullanılır buradada 170 eksi yaş

    (TD2) yani temel dayanıklık 2 antremanıorta kuvvet.Performansın %70 ila %80 kullanılır..180-yaş

    (GB) antremanı yani gelime bölgesi antremanı yüksek kuvvet. Performansın %80 ila %90 'ı kullanılır 200- yaş

    (UB)antremanı yani uç bölge antremanı yüksek yüksek kuvvet performansın %90 ila %100 'ü kullanılır 220-yaş






    bunlardan ayrı olarak yokuş antremanlarıda vardır... (K1)antremanı yükleme süresi (6 saniye) tekrarlar (8-10)kere yapılır
    yoğunluk yani yokuşun eğimi %4 ila %8 olmalı
    yolbisikletine göre dişli sayısı(42-16)'dır
    her 6 saniye yüklenmeden sonra 5 dk dinlenme ama dinlenme 5 dk (td1) antremanı yapılarak dinlenilcek bisiklettenn inipde oturup dinlenme değil...


    (K2) antremanı yükleme süresi (20 saniye) tekrarlar 3-10
    pedal devri (70)
    seri dinlenme yani (td1) bölgesinde yine (15 dk)
    ısınma süresi (20 dakika)
    antreman bittikden sonra 10 dk (td01) yapılacaktır
    (mkf) maksimum kalp frekansıda 120 olacak
    dişli sayısı yol bisikletine göre 39-17


    (K3) antremanı bu antremanda vucut enerji hazırlanmasına geiyo (asit-laktik) oluşumlu ( aneorobik)
    yükleme süresi (75 saniye) tekrarlar (6)ila(12)
    yoğunluk-yüksek performans basabilir (600-700)watt
    pedal frekansı (80-100)devir
    dinleme(15-20)dk. (td1) bölgelerinde
    (mkf) maksimum kalp frenkansı (120-140)
    dişli --yok burada WATT var

    (K4) antremanı antremanın hedefi : yarışdaki gibi yokuşta tempolu veya ritim değişmelere özel kuvvet antremanı
    ısnma(30)dk. (td1) bölgelerinde
    yükleme süresi (20dk)-(120)dk.
    dişli sayısı yarışta nasıl ısınarak dişli kullanıyorsan öyle kullan....




    (K5)antremanı yükleme süresi (20-25)dk.(5 ila 15) km yapılır tekrarlar(2-5)defa yapılır...
    bundada dişli sayısı yok (k3) antremanından küçük
    pedal devri (60-80) devir
    dinlenme(20-30)dk (td) ve (kb)bölgelerinde



    bunların dışında yazıcağım bir şey daha var kendinizi bir araba gibidüşünün ve sert dişli cevirmeyin yani arabayı 4. veya5. vitesde kaldıramazsın sizde kedninizi öyle düşünün yavaş yavaş yükselin
    mesela (TD1) antremanını 2veya3 hafta yapın onda sonrada (TD2) 'ye geçin sonra o bitince yavaş yavaş yükselin birden yükselmek isterseniz MOTORU BOZARSINIZ
     
  2. kolbe

    kolbe Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    132
    Şehir:
    İSTANBUL-SİVAS
    Seviye:
    paylaşım için teşekkürler... bunlara gerçekten ihtiyacım vardı...
     
  3. Emirhan Atasöz

    Emirhan Atasöz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Mart 2010
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    345
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Teşekkürler.
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  4. Semih DORU

    Semih DORU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2010
    Mesajlar:
    285
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    Gebze
    Seviye:
    Paylaşım için teşekkürler
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  5. taner-ince

    taner-ince Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    bir-yer-genelde-ev
    Seviye:
    hocam yaşım 33 nabzım max kaç olmalı
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  6. Emre Binme

    Emre Binme Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2010
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim bu bilgiler için, kendimce aklıma uygun geleni yapmak değilmiş onu anladım sayenizde, özellikle nabız konusunda zorluyormuşum kendimi.
    Tekrar teşekkürler paylaşımınız için
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  7. Hasan Oğuz

    Hasan Oğuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bilgiler için çok teşekkürler gerçekten değerli bilgiler.
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  8. Cebrail ŞEKER

    Cebrail ŞEKER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    536
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    sivas
    Seviye:
    hocam yaşım 33 nabzım max kaç olmalı demişsiniz mesela örneğin antremanlar için belirli yaş sayısı vermişimdir ona göre hesaplaya bilirsiniz mesela (td1) antremanında 33 yaşına göre 170-yaş
    sizin yaşınız 33 ise 170 den 33 çıkarıyosunuz maksimum nabzınızı öğreniyosunuz
    170-33=137 kalır yani sizin bu antremanda maksimum nabzınız 137 artıcak her antremanın farklı yanlız hepsi için geçerli değil.....
     
    kolbe bunu beğendi.
  9. Burç Deniz

    Burç Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2010
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Tebrikler.Sonunda bilimsel ders vermeye başlamaları yol almaya başladığımızın ispatıdır!Gelen Milli başarılarda çok geç kalmış başarılardır aslında ama cidden çok sevindiricidir.Tüm Milli Takıma girebilenleri tebrik ediyorum.
    Hocam dersleri kim verdi?Şu yeni alman antrenörmü.Bizim kilerde bukadar teknik terim bilen(ki burdaki cümle kuruşlarına bakılırsa bilgisayarla çevrim yapılmış gibi görünüyor)olacağını zannetmiyorum.Mesela Kompensesyon(Compensation ingilizcesi;compensationbereich almancası)un anlamını bilen yoktur!Size onu öğrettilermi mesela?:in:
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  10. Cebrail ŞEKER

    Cebrail ŞEKER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    536
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    sivas
    Seviye:
    hayır bu bilgileri bizim yeni yıldız takımının başında olan AHMET ÇİFTCİ öğretmiştir kendi yaptı bir kitap üzerine çalışıyoruz tabi ikide bu bilgilerde alman antrenörün katkısı var kendisi ANTALYA KEPEZ BELEDİYESi SPOR KULÜBÜNÜNDE antrenörüdür...
     
    kolbe bunu beğendi.
  11. Burç Deniz

    Burç Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2010
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Ahmet hocamı?Ahmet hocaya lafım yok.Kendisini tanırım.Ülkemizin başarılı sporcu üreticilerindendir.Selamımı söylersin.Beni hatırlamaz Atilla Atayın eski sporcularındanım.
    Ama kompensasyonu söylemedin hala!
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  12. Cebrail ŞEKER

    Cebrail ŞEKER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    536
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    sivas
    Seviye:
    evet kompenzasyon antremanı bütun antremanların en küçüğü olandır yani çok düşük antreman metodudur gezinti gibi...
     
    kolbe ve taner-ince bunu beğendi.
  13. Ayhan Bağcı

    Ayhan Bağcı Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2010
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    İstanbul - Edirne
    Seviye:
    18 yaş geç mi acaba bir yarışçı olmak için?
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  14. Cebrail ŞEKER

    Cebrail ŞEKER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    536
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    sivas
    Seviye:
    yeni başlamak için biraz geç olabilir ama kendine güveniyosan kendini iyicebir güçlendir ve yarışlara katıl derecene bak baktın ki grupda gidiyosun yarışlarda durumun iyi ozaman senden iyi bir sporcu olur .... ben kendim 15 yaşındayım milli takımdayım ben şuan bile kendime göre 2 sene geç kaldım diyorum ama genede çok şükür....
     
    kolbe ve taner-ince bunu beğendi.
  15. Ayhan Bağcı

    Ayhan Bağcı Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2010
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    İstanbul - Edirne
    Seviye:
    ben bayadır sürüyorm, uzun yol flanda gidiyorm.. bu yaz zorlicam baya kendimi.. seninlede irtibata geçmek isterim tabiki.. sabahları yola çıkan senmisin siyah mayolu?
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.
  16. Cebrail ŞEKER

    Cebrail ŞEKER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    536
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    sivas
    Seviye:
    evet benim bende yenibosnada oturuyorum..
     
    kolbe ve taner-ince bunu beğendi.
  17. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Paylaşım ıcın teşekkürler , arabanın 4. 5. viteste kaldırılmaması cok guzel bır ornek ek olarakta deposu bos olan motor calısmaz sanırım ? :D Demek ıstedıgım antreman yanında alacagımız sıvı ve vıtamın mıneraller nedır ? Bunlarada acıklık getırmek lazım .... Sonucta benzınlı motora mazot koyarsak motor mafolur :D:D , iyi forumlar :)
     
  18. Burç Deniz

    Burç Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2010
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Kompensasyon un türkçe anlamı =geri kazanım demektir.(teknik terim olduğundan çok uzun aramalar sonucunda zar zor öğrendim bunu)
    Yani insan zor bir antrenman gününden sonra kendini çok yorgun hissediyorsa yorgunluğunu atması için,bacaklarda biriken laktik asiti binebze eritmek için (ki asıl yöntemlerinden biride masaj dır)yapılan çok yumuşak binilen(nabız 120 civarlarında olacak,ısınma gerekmez,kesinlikle zorlama olmayacak seri çevrilen) bir antrenman türü.Zorlanmadan sonra hemen dinlenilmez çünki,çok hafif devam edilir.
    Eskiden yarıştan,ağır antrenmanlardan sonra bizim sporcular ölü gibi yatarlardı genelde.Ama kazakları gördüm,2 saatlik yarıştan sonra 4 saat daha çok yumuşak biniyorlardı...
     
  19. taner-ince

    taner-ince Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    bir-yer-genelde-ev
    Seviye:
    kardeşim anlatım keşke daha basit anlaşılır olsa idi ben hiç bişey anlamıyorum td bir ney td iki ne düzgün anlaşılır şekilde ifade edemezmisiniz acaba yazınızı kaç km çeviricez kaç ruble kaç ayna nabzı hep 137 demi tutucam yukarısı zararlımı yani biraz anlaşılır tüm halkın anlayacağı daha basit bir anlatım seçersen çok güzel olur kardeş eline slaık şimdidien
     
    Cebrail ŞEKER ve Barış TOPÇU bunu beğendi.
  20. Mahmut Can Kaymaz

    Mahmut Can Kaymaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    342
    Beğeniler:
    213
    Şehir:
    Karabük-biskar
    Seviye:
    teşekkürler ihtiyacım vardı benimde çok iyi oldu bu :)
     
    Cebrail ŞEKER bunu beğendi.