Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yaz'a şimdiden hazırlık yapıyorum. lastikler değişime gidiyor.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında chnkrmz tarafından paylaşıldı.

  1. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    kış ve kar gelmesiyle bisikleti artık pek kullanmıyorum.
    ama bisiklet 2. el olması ve ilk sahibinin yarışçı olması sebebiyle lastikler baya bi kullanılmış ve kenarlardan iplerini salmaya başladı.
    çıkan ipleri anneme versem bana çorap örerdi.

    yaz ayına girmeyle beraber bisikletimde tublese geçmeyi düşünüyorum. sadece lastikler değişecek. jantlar uyumlu ( mt 65 )
    almayı düşünüp karar verdiğim lastikler de conti. x-king 2.2
    ama aklıma şöyle bişey geldi.

    enduro tutkunu olduğum içinde: arka lastiği 2.4 - ön lastiği 2.2 yapsam nasıl olur :)

    motosikletlerde arka tekerin kalın ön tekerin ince olmasının nedeni:
    Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.

    Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.

    Kısaca ön tekerleği yol döndürür.

    Arka tekerleği motor

    alıntı

    arazi sürüşlerinde bana katkısı olmaz sa hiç heyecana girmeyip ön arka 2.2 mi alayım.
     
  2. ihsan onur şener

    ihsan onur şener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben crazy bob kullanıyorum 2.35 lik lastik. Table topa gore nerdeyse hiç kaymıyor. Table top biraz daha inceydi.
     
  3. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    crazy bob bana şekli itibariyle pek çekici gelmiyor :)
     
  4. ratm

    ratm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    633
    Beğeniler:
    933
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Hakan Engin
    Seviye:
    arkaya takacağın lastiğin deseni ve tutunma yapısı da önemli bence. Eğer çok tutunan ve dişli lastik aldığında (hans dampf gibi) bu sefer çıkışlarda çok zorluk oluyor, sadece inişe yönelik düşünmek gerekiyor. All mountain bisikletlerinde o yüzden arkaya daha düz desenli ve akıcı lastik takıp öne hans dampf gibi bir model takabiliyorlar. Çıkışlarda öne çok yük binmediği için sorun olmuyor, ve inişlerde de zaten genelde yük öne bindiğinden çok faydalı oluyor. Böyle birşey de düşünebilirsin.
    Motorsiklet arka lastiklerinin geniş olmasının sebebinin frenden çok çekiş olduğunu düşünüyorum. Gaza bastığında motorun tutunup gücü yere verebilmesi için geniş yapıyorlar. Enduro motor kullanan birisi olarak söylüyorum bunu. İlla ki frende de faydası var ama ilk aklıma benim çekiş geliyor.
     
    Ahmet Can Köksal bunu beğendi.
  5. eozalp1914

    eozalp1914 İZMİRLİ ALTAYLI !

    Kayıt:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İzmir- Denizli
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hocam dağ lastiğinde continin yol'daki kadar başarılı olmadığını düşünüyor ve duyuyorum. Bütçeni belki biraz esnetir ama maxxis ikon diye bir lastik var incelemeni tavsiye ederim