Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yayli shock mu havali shock

Konu, 'Süspansiyon' kısmında caner(bmx) tarafından paylaşıldı.

  1. caner(bmx)

    caner(bmx) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    baslikta sordugum gibi arkadaslar yayli shock mu havali shockmu arasindaki farklar nelerdir marka manitou genelde freeride amacli kullanicam simdiden tessekur ederim yorumlariniz icin
     
  2. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    FR için yaylı tercih etmelisin derim. Downhill için sana kalmış. Ben hiç havalı maşa kullanmadım, nasıl tepki veriyor bilmiyorum. Dhciler genelde havalı modeller tercih ediyor, en bilineni RS boxxer.

    Bu arada genelde FR için kullanacagım derken? FRnin tanımı biraz geniş... 100mm FR maşası da var, 180mm de var.. Hangi model düşünüyorsun?

    Edit: Yukarda RS boxxer yazdım, wcyi dusunerek.. Yoksa race ve team modelleri boxxerin yaylı
    ( http://www.sram.com/en/rockshox/downhill/boxxer/#tab1 )
     
  3. caner(bmx)

    caner(bmx) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    abi yanlis anlamissin arka shock olarak masa olarak deil yinede tessekkur ederim
     
  4. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ah pardon, dogru :) Ama yine de aynı... FR için yaylı, dh için sana kalmış derim. Kilon çok fazlaysa yaydan şaşma ama

    Googlea coil vs air +shock yazıp sonuçları okuyabilirsin. Ya da daha sonra yazarım ben türkçesini, şuan kafam hala :sonst1zde
     
    caner(bmx) bunu beğendi.
  5. DWHL

    DWHL Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bence de hem dh hemde fr için yaylı derim... Çünkü yaylı sistemler hem daha hassas çalışıyor hemde biraz daha sağlam yapıdalar. öte yandan all mountain gibi bişi yapıyorsan daha hafif olacağı için havalı modelleride düşünebilirsin.
    türkiye şartlarında fr veya dh yapmak için öncelikle tırmanmak gerektiği için zorunlu olarak tırmanış yapıyorsundur... kullanım alanına uygun malzemeyi seçmekte fayda olacağını düşünüyorum...
     
    HaliliOzturk ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Travel mesafesi 140 civarı olan ön ve arka amortisörlerle oldukça verimli bir şekilde iniş ve çıkış yapabilirsin tabi daha fazlasını istemek senin elinde ama 140 travelli bütün havalı modeller ihtiyacını karşılayacaktır... All Mountain ve Fr ye yakın tarzda...
     
  7. caner(bmx)

    caner(bmx) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ikisi arasinda bir secim yapmam lazim resimlerini gonderiorum freeride amacli kullanicam yardimci olursaniz sevinirim

    MANİTOU EVOLVER ISX-6
    [​IMG]

    Manitou Swinger Coil
    [​IMG]
     
  8. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    görünüş bakımından ben yaylı olanını tercih ederdim :)
     
  9. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Getirtmek istediğin dh kadro için soruyorsan bunu bence yaylı kullanmalısın.
     
  10. brkgktn

    brkgktn Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Ocak 2008
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    yalova
    Seviye:
    havalı tabiki
     
  11. caner(bmx)

    caner(bmx) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    havali derken nedeninide soyleseydin banada faydali olurdu
     
  12. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Madem hala karar vermedin...

    En buyuk farkları.. Havalı suspansiyonun sertliginin, kiloya göre bir pompa ile kolayca ayarlanabilmesi. Değişik sürüş tarzlarına göre SAG ayarı yapmak çok daha kolay (Drop yapacaksan biraz daha hava basarsın, bottom out rezistansı artar. DH yapacaksan havasını alırsın, daha çok SAG olur, daha yumuşak çalışır suspansiyon) Yaylı sistemde kiloya ve sürüş stiline göre farklı yaylar kullanman gerekir. En buyuk farkları bu.

    Kötü yanlarına bakalım.. Yaylı sistem havalıya göre daha agırdır ama aynı zamanda daha basittir. Havalı sistemlerde shaft borusu civarından hava kaçırma riski vardır. Belirli süreler sonunda sisteme tekrar hava basman gerekebilir. Aynı markanın havali ve yaylı aynı modelini deneme şansım olmadıgı için (fox dhx diyelim ornegin..), çalışmalarında ne tür farklar var bilmiyorum. Okuduklarıma göre söyleyeyim.. Yayli sistemin direnci düzgün şekilde artıyor (progresif yay kullanırsan iş değişir tabi). Havalıda ise travelin ilk kısımları yumuşak, sona dogru çok sertleşiyor, travelin hepsini bu sebepten ötürü kullanamıyorsun, diyolar.. Öte yandan shock degil ama, full travel kullanan pek çok boxxer biliyorum, izledigim videolardan. Havalı sistemlerin hazneleri kısıtlı. Icınde de yuksek basınclı hava var. Bir drop sonrası sistemdeki havanın tamamen boşalma riski var.

    Farkları böyle.. Bu sebeplerden ötürü.. FR yapacaksan, yaylı sistem al, kilona uygun yay tak, keyine bak. Benim olayım dh diyosan, bisikletindeki diger donanımlar da kendi kategorilerindeki en hafif ürünlerse, o zaman havalı bi shock al. Öte yandan frenlerin Avid Code, lastiklerin maxxis minion dhf ise ornegin, boşu boşuna "shocku havalı alayım, kilosu düşsün aletin" deme. Yaylı al, daha güvenlidir, daha basit sistemdir, çogunlugun dedigine göre daha yumuşak çalışmaktadır, daha az sorun çıkartır.

    Yaylı shock alacaksan, kadronun suspansiyon dizaynının ne oldugunu, kaç mm traveli oldugunu, alacagın suspansiyonun shaft uzunlugunu ve kilonu yaz, alman gereken yay direnci hakkında da yardımcı olmaya çalışayım.
     
    pykalisto ve d.berkay bunu beğendi.