Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yaylı amörtisör ile havalı amörtisör arasında ne tür farklar var

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Faik BİLGİN tarafından paylaşıldı.

  1. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    arkadaşlar havalı amörtisör almayı düşünüyorum şu anda bende yaylı var havalı amörtisörün avantajları nelerdir yaylı amörtisör'e göre şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim saygı ve sevgilerimle
     
  2. Nevzat KÖSEOĞLU

    Nevzat KÖSEOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.505
    Beğeniler:
    634
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    yaylı amörtisörler biraz daha agır oluyor
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yayli amortisorler daha agirlar, o nedenle bugun butun ust duzey amortisorler (DH'ler bile) hava ile calisacak sekilde imal ediliyorlar. Ancak bir iddiaya gore yayli amortisorlerin tepkisi daha iyiymis, sahsen denemedim.

    Onun disinda bence en buyuk artisi, surucuye gore zahmetsizce ayarlanmasi, kilonuza gore hava basabilmeniz. Yayli amortisorlerde ne yazik ki yayi degistirmek gerekiyor.
     
  4. ugurcani

    ugurcani Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    biskiye
    Seviye:
    ortlama fiyarları nedir acaba
     
  5. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    yani aradaki tek fark ağırlık mı?bisikletin performansı felan nasıl etkilenir acaba ağırlık hafiflediği için biraz etkiler ama ne biliyim sürüş açısından + yönleri yokmudur benim için ağırlık o kadar önemli değil önemli olan sürüşümü nasıl etkileyeceği mesela diyelimki 70km hızla girerken çukura girdik yaylı amortisör mü? daha çabuk tepki verir yoksa havalımı? havalı amortisör'ün ömrümü daha uzun yoksa yaylı amortisörünmü şeklinde sorular kafamı kurcalıyor bunlara bir yanıt verebilirmisiniz arkadaşlar
     
  6. M.Haktan Derin

    M.Haktan Derin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    693
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Malatya
    Seviye:
    70 km hız ile mumkun oldugunca cukurdan kac :D cok kotu sonuclar dogurabilir...
    Tepki bende biryerde okumustum halil abinin dedigi gibi yaylı amortisorler daha hızlı tepki veriyormus(Ama kaliteli bise ise )
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yayli amortisorler ile havali amortisorleri boyle karsilastirmak aslinda cok yanlis. Hangi yayli amortisor, hangi havali amortisor sorusu daha onemli.

    70 Km hizla cukura girmeni ben de tavsiye etmem keza amortisor kurtaramayabilir seni.

    Ancak aklinda olsun, surus kalitesi, tepki, performans dediginde onemli olan amortisorun ne ile calistigi degil, ne kadar kontrol sistemi oldugudur. Rebound, Low Speed Comp., Motion Control, Lock Out, Terralogic gibi sistemler ureticiler tarafindan gelistirilmis surus kontrol sistemleridir. O nedenle marka/model belli olmadan konusmak biraz bos.
     
  8. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    arkadaşlar 70 km dedimse mesela dedim isteyen bu sayıyı yukarı çeker isteyen aşağı sorun o değil bizim buralarda birkaç tane havalı amortisör var kaldırımdan inerken(20cmlik)amortisör dibe vuruyodu belki onlar çok yumuşatmış olabilir ama bilmem yağlılarda başıma gelmedi yaylının tek sorunu bence boşluk yapması zamanla bilmiyorum belki havalılarda yapar ama yaylı amortisörler artık terçihim değil eğer böyle giderse havalı amortisöre geçeceğim bide bir taraf havalı bir taraf yağlı olan amortisörler var belki özel bir ismi vardır bilmem ama onlar nasıl performansları ağırlıkları felan yani
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    20 cm.lik yayli amortisor? Oyleyse Amasya'da henuz tanismadigimiz DH yapan arkadaslar var demek ki. Ancak yaylari biraz yumusak sanirim :).

    Yayli amortisor bosluk yapar diye bir sey yok, havali amortisor bosluk yapar diye birsey de yok. Bu kaliteden kaynaklanan bir durum. Tabi genel olarak havali amortisorlerin daha ust model olduklarini ve bu nedenle daha kaliteli olmalari gerektigini dusunebilirsin, buna bir sozum yok.

    Havali amortisorlerin cok buyuk bolumunun sag bacaginda yag vardir, bu lock out ve rebound sistemi icin gereklidir. Magura'nin bir modeli (adi gelmiyor aklimda) ve eski Rock Shox'larin bazilari ile yeni (2007 ve ustu) SID Race'lerde her iki bacak da havali.
     
  10. Nevzat KÖSEOĞLU

    Nevzat KÖSEOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.505
    Beğeniler:
    634
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    ben manıtou black kullanıyorum yaylı bir amortisör 1700 gr vede tepkisi mükemmel
     
  11. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    benim 20 cm lik dediğim kaldırımın yüksekliği ama benim şu anki amortisörüm 13cm
     
  12. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    benim max hızım 69.4 km hızdı hehhehe
     
  13. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    ben yarın metreden atlıyorum ama esneme 4 5 santim anca :D rst olduğu için işkence aleti gibi bişey :D
     
  14. NightHawk

    NightHawk Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Ankara 100.Yıl
    Seviye:
    Bende RST Gila SL var, yayını daha yumuşak bir yayla değiştirdim, süper oldu tavsiye ederim. Yayı da havalı silah tamircilerinden edinebilirsiniz. (eski yayı yanınızda götürün ebat ve tel kalınlığı ölçümü için) Bütçe yetersiz ise ve yaylı kullanmanız kaçınılmaz ise söylediğim yöntemi deneyin. Ben Amerika'dan Maccari 'den getirttiğim E3650 yay'ı kullandım. Boyunu biraz kısaltmak zorunda kaldım.

    http://www.airguns.citymax.com/catalog/item/251488/5414946.htm
     
  15. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ben de RST Omega Air kullanıyorum.Fiyatı yaklaşık 260 YTL.Şu ana kadar bi sorununu görmedim.Alınca bisikletçinden kilona göre hava bastır tamamdır. Ben tavsiye ederim.
     
  16. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    arkadaşlar bende srt 500 var 10cm sadece 4 cm yaylanıyor tabii daha fazlada yaylanıyor ama zorlarsam ama ne bileyim yenilik istiyorum şu anda araştırıyorum eğer uygun bir fiyata bulursam havalı/yağlı alacağım
     
  17. Samet Demirbaş

    Samet Demirbaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2008
    Mesajlar:
    301
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Kdz.Ereğli
    Seviye:
    havalı ve yaylı kullanmıstım.Tepkı olayıda dedıkleri gbi yaylıda daha fazla gbıme qLdı.
     
  18. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    o zaman ben amortisörümü değiştirmeyim yaylı amortisörüme bakım yapıyım