Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yay maşa ve hidrolik maşa arasında belirgin fark var mı?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında fulham tarafından paylaşıldı.

  1. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    hidrolik maşa nın ne avantajları vardır. yay maşaya göre
    teşekkürler
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Öncelikle bir yanlışı düzeltiyim, yağların sıkışma özelliği yoktur, bu yüzden de hidrolik maşa yalan değil ancak yanlış bir kavramdır. Maşaların yaylanma mekanizmaları sol bacağın içinde, kilit mekanizmaları da sağ bacağın içinde bulunur. Bu kilit mekanizması kimi zaman mekanik, kimi zaman ise yukarıda belirttiğim yağların sıkışmama özelliğinden yola çıkarak hidrolik bir sistemle yapılır. Hidrolik maşa kavramı da buradan gelir. Yağ yolunu kapatan bir valf sistemi maşanın çalışmasını engeller vs vs...
    Yaylı maşalara karşılık havalı maşalar diye düşünüyorum bu sorunuzu ve ona göre yanıtlıyorum.
    Havalı maşalar, sürücünün kilosuna göre basıncı ayarlanarak tam performans alınmasını sağlarlar. Yaylı maşalarda ise her ne kadar sertlik ayarı varsa da bu havalı maşalarla rekabet edebilecek bir teknoloji değildir. Aslında yurtdışında bir çok üretici, farklı ağırlık aralığındaki kullanıcılar için farklı sertlik derecelerine sahip özel yaylar üretirler, ancak bu henüz ülkemize ulaşmış bir hizmet değil maalesef.
    Eğer aklınızda olan marka/model varsa onları yazın daha detaylı cevaplar alabilirsiniz... :)
     
    otec bunu beğendi.
  3. otec

    otec Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Şubat 2006
    Mesajlar:
    958
    Beğeniler:
    792
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:

    sağ bacak yoksa? :)
     
  4. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    teşekkürler. rockshox, ayarlı, yay maşa olacakmış alacağım bisiklette.
    ayar dediği benim kiloma göre ayaralanabilecek anlamında mı? yani ben manuel olarak ayarlayabilecek miyim?
    iyi bir maşa mı bu?
    not:alacağım bisiklet trek 4900
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bir Cannondale'ci gördüm sanki :)
    O zaman da bu sistemler birbirinin içine geçmiş şekilde çalışıyorlar diye biliyorum. Bir ara Cannondale'in Fatty amortisörlerinin iç şemasını gösteren bir resim bulmuştum, tekrar bulabilirsem foruma upload ederim :)...
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yaylı amortisörlerde çevrilen bir ayar kolu (sol bacağın üzerinde, minik bir vana gibi) yardımı ile maşanın sertliği ayarlanır ve kilonuza uygun hale getirilir. Ancak çoğu yaylı amortisörde (belki de hepsinde) kesin bir çizelge yoktur. Siz maşayı sertleştirirsiniz ve en beğendiğiniz, rahat ettiğiniz konumda da bırakırsınız.
    Almak istediğiniz Trek 4900 ile ilgili daha detaylı bilgi BURADA mevcut. Maşanın markası Rock Shox Judy J1'mış, 80 mm.lik. Bu maşa giriş seviyesinin bir iki basamak üzerinde iyi kaliteli bir maşa. En nihayetinde Rock Shox... Eğer yeni başlayan bir kullanıcı iseniz sizi hayli hayli memnun edebilecek bir maşadır. Maşa hakkında da detaylı bilgiyi de BURADAN alabilirsiniz.
     
    Gürsel A. ve Tuğrul bunu beğendi.
  7. otec

    otec Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Şubat 2006
    Mesajlar:
    958
    Beğeniler:
    792
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ben bi tane ekliyorum :)

    [​IMG]
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    :) Teşekkürler... Yağ haznesinin içerisinde, yukarda bulunun oval cisimcik, lock out valfi olsa gerek. Normalde maşa yaylanırken o da yağın içerisinde geziniyor. Valf kapatıldığı zaman ise 2 odacık arasındaki yağ akışı durduğu için maşa kilitlenmiş oluyor. Görüldüğü gibi de maşanın kilit ve yaylanma mekanizması birbirinin içerisinden geçiyor. :)
     
    Tuğrul bunu beğendi.
  9. otec

    otec Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Şubat 2006
    Mesajlar:
    958
    Beğeniler:
    792
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    teşekkürler BİLİRKİŞİ

    :winkenlux :winkenlux :winkenlux :winkenlux :winkenlux
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yok yaf ne bilirkişisi :). Öyle olduğunu ben de bir yerden okumuştum. Cannondale'in sitesi falandı sanırım emin değilim. Aklımdakileri yazdım işte :)
     
  11. otec

    otec Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Şubat 2006
    Mesajlar:
    958
    Beğeniler:
    792
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    lafın gelişi yaavv :)
     
  12. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hehe :) Tamam o zaman ;)