Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yarışçılara Temel Tavsiyeler

Konu, 'Sporcu Odası' kısmında Hakan Yazman tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Yarışçılara Temel Tavsiyeler.
    Merhaba sevgili arkadaşlar, bu yazımda özellikle yeni başlayanlar hedefli olmak üzere, belli seviyede bütün sporculara çok faydalı olacak bilgileri sunmak istiyorum, inancım ve amacım bu sayede yarışlarımızın ve sporcularımızın kalitesinin artmasına önemli bir katkıda bulunabilmektir, aşağıda sunduğum maddeler, gerek yılların verdiği (acı-tatlı) tecrübeler gereksede bir çok kıymetli insanların paylaşımları sayesinde vücut bulmuştur, sizlere tüm verebildiklerimin bana verilenler olduğunu, bu vesileyle bu yolda benim de bir öğretmen ve öğrenci olduğumu, bilginin ve paylaşmanın güzelliğini tekrar tekrar belirtmekte zarar görmüyorum , ve bu bilgilerin uyguladığında yeri geldiğinde hayat kurtarıcı olabileceğine olan inancım da sonsuzdur, yine ben bir dağ bisikleti yarışçısı olduğum için öneriler Mtb yarışçıları odaklıdır, ancak diğer yarışçıların da bir çok temel maddelerden yararlanabileceğini düşünüyorum, bu kadar giriş yeter sanıyorum sizi daha fazla sıkmadan yarışçılar için temel tavsiyelere geçelim...

    1- Bir yarışçı olarak En Temel vazifeniz kendinizi ve bisikletinizi korumaktır. Bunun önemini size ne kadar anlatsam az olur, sizi tehlikeye atacak durumlarda her zaman tedbirli ve limitleriniz içinde gitmeniz hayatı önem taşımaktadır eğer kötü bir kaza yaparsanız ve sakatlanırsanız ihtmaller dahilinde uzun süren sakatlıklar yaşayarak spordan uzak kalmanız hatta yarış hayatınızın sona ermesi söz konusu olabilir, bana yarışmadan önce tavsiye için gelen herkese hep bunu söylerim, en önemli şey kendinizi ve bisikletinizi korumaktır, elbette bir yarışçı olarak hesaplanabilir riskler almanız gereken zamanlar olacaktır, çok zor bir teknik etapta eğer kaza anında düşebileceğiniz yerler çok tehlikeliyse bunu hesaplamalı teknik yetenekleriniz dahilinde gitmeniz hayat kurtarıcı olacaktır, örnek olarak 2006 fethiye parkurunu vermek istiyorum, teknik etap oldukça zor ve düştüğünüz takdirde çok kötü sakatlanacağınız çıkıntılı sert kayalar içeriyordu, kendi kendime burayı asla risk almadan geçmem gerektiğini söyledim, nitekim yarıştada tecrübeli yarışçılar da dahil olmak üzere bir çok ağır kazalar oldu, bir kaç kemik kırılması da dahil olmak üzere. Bir çok teknik etap elinize alarak koştuğunuz takdirde önemli bir vakit kaybı yaşamayacağınız gibi bir çok zamanlar denemeler göstermiştirki bisiklet elde koşarak daha hızlı geçilebilmektedir. Bisikletinizi korumak da ikincil vazifenizdir, düşünün bir yarışta olabilecek en kötü şeylerden biri teknik sorun nedeniyle yarış dışı kalmanız veya çok fazla vakit kaybetmenizdir, öyle ki yarış için yapılan hazırlıklar, yapılan bütün antrenmanlar, yarışa gidip gelmek için harcadığınız para ve zaman hepsi heba olacaktır, bu yüzden yarış esnasında bisikletinizi sorunlardan uzak tutmanız hayati önem taşımaktadır, dikkatli izlediğinizde tecrübeli yarışçıların daha az teknik sorun yaşadığı, daha az lastik patlattığını (evet yarışta lastik patlatmamak da bir tecrübedir!) göreceksiniz. Netice olarak bir yarışta en önemli şey yarışı tek parça olarak sağlıklı olarak bitirebilmektir, o zaman hep beraber tekrarlıyoruz, bir yarışçı olarak birinci vazifemiz kendimizi ve bisikletimizi tehlikelerden korumaktır.

    2- Bisikletinizin bakımını yapın: Yarış öncesi bisikletinizi temizleyin, zincirinizi yağlayın, vites,fren, amortisör ayarlarını gözden geçirin, vidalarınının sıkılığı (özellikle gidon, boğaz, vites somunlarını) gözden geçirin.

    3- Patlak önleyici sistemler kullanın: Patlaklar yarışlarda en yüksek reytingi alan sorunların başında gelmektedir :) Bu yüzden bunlara önceden önlem almaya çalışın, mesela evde zamana karşı iç lastik değiştirme antrenmanı yapabilirsiniz :). Patlak önleyici sistemlerden kullandıklarım arasında en iyisi Stans sıvı sistemidir, tubeless sistem + stans sıvı önerebilirim. Diğer ucuz sistemler de şerit, slime vs kullanılabilir.

    4- Malzemelerinizi alıştırın: Yarışa minimum 10 gün kala yeni taktığınız bir parçayı alışma devresine alın, ister yeni bir zincir olsun, ister yeni bir amortisör olsun yarışa sokmadan önce en az bir hafta çok fazla zorlamadan kullanın, bu sayede yeni donanımınızın ömrünü ciddi anlamda uzatacaksınız aynı zamanda yeni donanımınızda herhangi bir oluşabilecek sorunu önceden farkedebilecek, yine kendiniz de yeni donanımınıza alışmış olacaksınız...

    5- Malzemenizi yarış öncesi asla parça değiştirmeyin: Çok acil olmadıkça yarışın hemen öncesi bisikletinizin herhangi bir donanımını asla değiştirmeyin, önceki maddeyi kapsamakla beraber, yarış öncesi malzemesinde değişiklik yapan sporcuların yarış esnasında sorun yaşama riski daha fazladır.

    6- Zincirinizi iyi takın: Fazla önemsenmeyen bir konu ancak yarışı bitirebilmeniz için hayati önem taşıyan parçalardan biri de zincirdir, zaman içinde zincirinizi iyi monte etmeyi öğrenin veya çok iyi bilen birine taktırın, kişisel olarak söylemem gerekirse ne kadar güvenirsem güveneyim zincir pimimi asla başkasına taktırmam her zaman kendim takarım. Yine zincirinizi bir kez taktıktan sonra mümkünse değişimi gelene kadar asla sökmeyin, sökmeniz gerektiğinde shimano zincirler için sadece kendi özel pimiyle takılması gerektiğini unutmayın (kmc missing link sahipleri biraz daha şanslı gibi bu konuda, ancak missing link bir zayıf nokta olabilir extrem koşullarda, kişisel olarak sadece shimano ürünlerini ve zincirlerini tavsiye ediyorum). İyi bir zincir aşınma ölçüm aleti edinin (tavsiye rohloff) ve zincirinizi ara sıra ölçün değişimi geldiğinde hemen değiştirin, bu sayede aynakol ve ruble dişlilerinin gereksiz yıpranmalarının önüne geçeceksiniz ve zincir kopma, viteslerin kötü geçmesi gibi birçok sorunu önleyeceksiniz.

    7- Parkurda antrenman yapın: Ne kadar tecrübeli olursanız olun, parkurda yarış öncesi antrenman yapmalısınız, yine yarış stratejinizi belirlemeniz açısından, parkurda antrenman yaparken nerelerde geçiş yapacağınızı, nerelerde gücünüzü koruyacağınızı, teknik etaplarda nasıl davranacağınızı, feedzone ve start finiş alanlarını gözden geçirin.

    8- Teknik toplantılara katışın: Bazı yarışçılar önemsemese de teknik toplantılara mutlaka katılın, burada parkur hakkında alacağınız küçücük bir bilgi dahi yarış gidişhatını ciddi bir şekilde değiştirebilir.

    9- İyi bir feedzone yardımcısı belirleyin: Sanırım bir yarışçı için en kötü şey feedzone'a (beslenme veya teknik yardım destek alanı) yorgun argın geldiğinde kendisine dolu matarasını verecek arkadaşanının başkalarıyla sohbet ettiğini veya uzaklarda kuşları seyrettiğini, hatta daha da kötüsü yerinde olmadığını görmektir. Destek noktasında duracak kişi güvendiğiniz, sizi ve yarışınızı önemseyen birisi olmalıdır, ona matara(ları)nızı ve gerekiyorsa teknik destek malzemelerinizi (pompa, yedek cant vs) daha önceden teslim edin, yine gerekiyorsa yarıştaki pozisyonunuzu, en yakın rakibinizin veya lider yarışçının ne kadar uzakta olduğunu veya ne zaman geçtiğini takip edip size söylemesini isteyebilirsiniz. Yine iyi bir feedzone yardımcısı sizi psikolojik olarak desteklemeli, siz geçerken size tezahurat yapması tercih sebebi olabilir...

    10- Yarış stratejinizi belirleyin: Yarışa hangi rakipleriniz katılıyor? Kimleri kollayacak ve kimlerin gitmesine izin vereceksiniz? Hangi etaplarda hızlı olacak, nerelerde temponuzu koruyacaksınız, teknik etaplar da nasıl davranacağım, bisikletle mi yoksa elimde mi inmem daha mantıklı? Yokuşların zorluğu ne durumda, çok dik çıkışları enerji tasarrufu açısından elde mi çıkmalıyım, işler ters giderse nasıl davranacağım? Gibi soruların cevaplarını önceden belirlemeniz iyi olacaktır, zira yarışın kaotik temposunda bunları hesaplamaya zamanınız olmayabilir, yarış alanı bir deneme alanı değil, uygulama alanı olmalıdır.

    11- Yokuşlarınızı ve tekniğinizi geliştirin: Dağ bisikleti yarışları büyük oranda yokuş ve teknik performansına dayanmaktadır, çevrenizdeki bulabileceğiniz en dik ve en uzun yokuşta uzun mesailer yapmak sizi yarıştaki tırmanış etaplarında işinizi oldukça kolaylaştıracaktır...

    12- Üst vücudunuzu geliştirin: Bu şekilde hem bisikleti kontrolünüz kolaylaşacak, kaza yapma riskiniz azalacak, düştüğünüz takdirde ise sakatlanma riskiniz azalacaktır, bu konuda en temel antrenmanlar bench-press, şınav, barfiks, sandlalyeler arası dips vb dir...

    13- Birinci maddeyi tekrar tekrar okuyun ve asla zihninizden çıkarmayın: Bir yarışçı olarak yapmam gereken en önemli şey, kendimi ve bisikletimi tehlikelerden korumaktır.

    14- Yokuşlarda öne kapanın, inişlerde kendinizi geriye verin.

    15- Enerjinizi tasarruflu kullanın: Eminim ki silahın atılmasıyla birlikte bütün gücünüzle basmak isteyeceksiniz, ancak en verimli eforlar belli bir tempoyu kuruduğunuz ve son turda içinizde ne varsa bitirecek şekilde temponuzu ayarlayabildiğinizde elde edilmektedir, bunun istisnası ilk startlooptan sonra başkasını geçmenizin zor olacağı bir single track varsa buraya mümkün olduğunca önde girmeniz mantıklı olacaktır. Yine tezahürat yapan arkadaşlarınızın önünden veya start finiş noktasından geçerken alkışlayan seyircilerin önünden geçerken ayağa kalkıp sprint atmanız elegant görünebilir ama akıllıca değildir...

    15- Antrenmanlarınızı programlayın; ölümüne antrenman yapmayın, unutmayın en yüksek eforlar sadece yarışlara saklanmalıdır. Bir yarış haftasında, pazar gününü yarış günü varsayarsak, önceki çarşambadan sonra ağır antrenmanlar yapmamanız yerinde olacaktır, yarışa yeterince dinlenmiş olarak girmeniz çok önemlidir...


    16- Bir yarış günlüğü tutun: yarış sonrası kendinizce yarışın analizini yapın ve bir yerlere not edin ve yarış tecrübe günlüğünüze aktarın; neler iyiydi, neler eksikti, sorun yaşadıysam neden oldu bir daha olmamaması için nasıl hareket etmeli, yokuşlarda ve teknik etaplarda performansım nasıldı, neleri geliştirebilirim gibi soruları yarış sonrası değerlendirerek not almak çok faydalı olacaktır...

    17- Isının: Yarış başlangıç noktasında yer almadan önce en az 30 dakika kadar ısının, yavaş başlayıp tempoyu arttırın, sonlara doğru bir kaç sprint çalışın ve nabzınızı max nabzınızın %85 ine kadar çıkarın, 5 dakka kadar soğuyup start noktasındaki yerinizi alın. Start noktasında beklerken bir kaç esnetme hareketi yaparak kalan zamanı değerlendirebilirsiniz...

    18- Soğuyun: Yarış bitiminde yapılan en büyük yanlış bisikleti hemen bir kenara atıp dinlenmektir, bunun yerine 5-10 dakika kadar hafif bir tempoda gezinin (diskalafiye olmamak için kaskınızı çıkarmayın!) ve esnetme hareketleri yapın bu sayede kaslarınız çok daha çabuk kendine gelecektir ve ertesi gün ağrılar içinde uyanmayacaksınız... Ayrıca yarış sonrası bol sıvı ve hafif şekerli gıdalar tüketin...

    19- Yol verin: kendinizden güçlü bir sporcuya gerektiğinde yol vermek bir zayıflık değil, bir kalitedir ve sportmenliğin gereğidir. Yol verirken kendinizi ve diğer yarışçıyı tehlikeye atmadan yapın. Geçişler dağ bisikleti yarışlarının önemli bir kısmını oluşturmaktadır, özellikle yokuşlarda elinize almak zorunda kaldıysanız arkadan binerek gelen ve yokuşu temiz çıkmaya gayret gösteren bir sporcuya yol vermelisiniz ve işini kolaylaştıracak şekilde davranmalısınız. Sizin geçmeniz gerekiyorsa önceden "yol" şeklinde öndeki sürücüyü uyarın, geçişi icra ederken "sağından geçiyorum" veya "solundan geçiyorum" şeklinde ikaz edin. Eğer bulunduğunuz yer geçişe müsait değilse öndeki sürücüyü müsait olduğunda geçmek istediğinizi belirtebilirsiniz.
    Zor bir yokuşta Sizi geçen yarışçıya tezahürat etmeniz de yerinde ve güzel olacaktır. Hile yapan, sportmence davranmayan sporcuların eninde sonunda dışlandığını, bir şekilde (gerek sakatlıklarla, gerek kazalarla veya dışlanarak) bu sporun dışına itildiğini asla unutmayın.

    20- Eğlenin: Yarışmak size hiç olamayacağınız kadar yüksek bir fitnes düzeyi sağlayacaktır, yeni bir çok yer görmenizi, bir çok arkadaş edinmenizi sağlayacak ve hayatınızda yaşayacağınız en yoğun deneyimleri yaşatacaktır, her ne şekilde yarışırsanız yarışın eğlence unsurunu işin içine katmayı unutmayın.

    Sağlıklı ve mutlu bir spor hayatı dilerim, ayağnız pedaldan, lügatınızdan intervaller, sprintler, dik yokuşlar, zihninizden en iyiye ulaşma arzusu hiç eksik olmasın :)
    Hakan Yazman
     
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bu arada önemle belirtmek istiyorum birinci madde sadece yarışçılar için değil bütün bisikletçiler için temel kuraldır, bisiklet aracı, bir araba gibi koruyucu bir tabaka içermediği için bir bisikletçinin en birincil görevi kendisini hayati tehlikeye atacak durumlardan sakınmaktır... Örnek vermek gerekirse bir araba kapısının açılabileceğini hesap etmeli (öncelikli araba içini sürücü varlığı açısından kontrol ettikten sonra ki bu artık otomatikleşmiş olmalı tecrübeli sürücüler için) kapının açılma riskine karşı arabayla aranızda yeterli alan bırakarak güvenli mesafede geçmeli, yakından geçmemiz gerekiyorsa acil durumda durabilecek hızda geçmelisiniz. Unutmayın kaza olduğunda yerde acılar içinde kıvranırken kimin haklı olduğunun veya hatalı olan kişinin ne kadar ceza alacağının hiç bir önemi ve anlamı yoktur zira durumunuzu düzeltmeyecektir, bu yüzden mutlu ve uzun bir bisikletli yaşamı için lütfen 1. maddeyi asla aklınızdan çıkarmayın...
     
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Yine yarışçılar açısından dönmem gerekirse 1. kuralı ihlal ettiklerinden dolayı bir çok yeni başlayan (ve nadiren tecrübeli yarışçılar da) çok kötü deneyimler geçirebiliyor ve bazen yarış hayatı daha başlamadan sona erebiliyor, güvenli yarışılabilir mi ? Bu soruya cevabım eğer teknik yetileriniz ve limitleriniz içinde gidiyorsanız %99 oranında evettir. Dağ bisikleti sporu tehlike içeren bir spordur ama gerekli önlemleri alırsanız size getireceği mutlulukları ve güzel deneyimleri fazla bir sorun yaşamadan büyük bir zevkle yaşayabilirsiniz.
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Hakan abi bu sözünün üstüne Türkiye şampyonasında hırs ve ve sıcağın etkisiyle yaşadığım talihsizlik aklıma geldi birden hüzünlendim... Teknik ne kadar iyi olsada doğal olaylarda zaman zaman tehlike yaratabiliyor...
     
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Aslında yazarken sen de aklıma gelmedin değil Çağrı, ancak ben talihsizlik veya sıcak gibi şeyleri pek kabul etmiyorum, her zaman bütün kazalarımda sorumluluğumu alırım kişisel olarak, ve benim hareketlerim yanlışlarım sonucunda olduğunu bilirim, kendimiz dışında şeyleri bahane etmek kolaydır ama sorunu çözmemize yardımcı olmaz (hani çok güzel bir laf var ya bahanelerin vardır ya sonuçların diye), kişisel olarak herkesin kendi deneyimlerinden %100 sorumlu düşünüyorum. Yine bir yarışçı anlatıyordu işte şöyle oldu bisikleti kontrol edemedim diye, niye diye sormaya başladım, onu söyleyince o niye dedim o şekilde 5-6 soru sonra derine inince kendisinin sınırları dışına çıktığından kaza yaptığını anladı... seninde şüphesiz yeteneklerinin üzerine çıktığından kaza yaptın kanımca, orada daha dikkatli giderek en fazla 3-5 sn kaybederdin diye düşünüyorum ama yarışı sağlıkı bitirebilirdin...
    Elbette en büyük dersler kötü sonuçlardan çıkmak zorunda değil, zaten ilk maddenin dikte edilmesinin amacı da bu ;)
     
    Osman D., atta, Artık Yok ve 14 kişi daha bunu beğendi.
  6. punkermanmania

    punkermanmania Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2006
    Mesajlar:
    425
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    harıka bılgıle ıcın tekrar sagol .zevk ile okudum
     
    bmxserdar ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  7. yarıscı

    yarıscı Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2007
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    antalya-merkez
    Seviye:
    Çok faydalı bir yazı.

    Teşekkürler Hakan Abi...
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  8. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    onerıler ıcın tesekkurler hakan abı yarıscı degılım ama gunluk hayatta kullanabılecegımız seyler var :)


    kaskı cıkarınca neden dıskalıfıye olunuyor kı cok garıbıme gıttım :)
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  9. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Elbette bir çok insanın yaralanabileceği maddeler var ;) ...
    Soruna gelince, yarış alanında kasksız bulunmak diskalifiye sebebidir, diskalifiye olan insanlar mevcut...
     
  10. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bunlar gerçekten de yararlı bilgiler, herkesin okumasını şiddetle tavsiye ederim emeginize saglık cok güzel bilgiler var, ve herkes uygulayabilir ister yarışçı olsun ister hobi kullanıcısı olsun ;)
     
  11. bmxserdar

    bmxserdar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    329
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    world
    Seviye:
    Slm ArkadaŞlar Hakan Yazman KardeŞİme Bu GÜzel Konuyu
    Yazdigindan Dolayi Gazİantep Bmxserdar And Mtb
    Adina Çok TeŞekkÜr Ederİm Saygilarla
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  12. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İyi dileklerinizden dolayı ben teşekkür ederim...
     
  13. alperenkıvılcım

    alperenkıvılcım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2007
    Mesajlar:
    346
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    yalova
    Seviye:
    ÇOK teşekkürler güzel bir yazı :)
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  14. Al_adam

    Al_adam Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Düşüncenize ve kaleminize sağlık

    :)
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  15. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Zaten Hakan abi hırsımdan yazmışım insan hırsa kapılınca sınırlarını falan kaçırıyor haliyle zaten dikkatsizlikler ve sınırı aşmalar dış etkenlerden önce hırstan kaynaklanıyor..
     
    d.berkay ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  16. bmxserdar

    bmxserdar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    329
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    world
    Seviye:
    hakan akrdeşim gerçek ten cok güzel bilgiler cok teşekkür
    ederim gaziantep bmxserdar ve mtb team saygılarla tüm
    bisiklet forum üyelerine
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  17. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Çok teşekkürler Serdar'cım Gaziantep'e de selamlar
     
  18. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    Çok güzel ve faydalı bilgiler için teşekkürler.:)
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  19. spokesman

    spokesman Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Şubat 2007
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    izmir-karşıyaka
    Seviye:
    Hakancım ellerine sağlık,

    Herkes için çok yararlı bilgiler sunmuşsun.

    Bilgi ve tecrübelerini paylaştığın için teşekkürler.

    Sağlıklı ve bisikletinle kal.

    Saygı ve sevgilerimle,

    Mustafa Dinç
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  20. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim Mustafa abi, İzmir'e selamlar...