Yarışçılar bakar mısınız

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında mehmet roy tarafından paylaşıldı.

  1. mehmet roy

    mehmet roy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2014
    Mesajlar:
    394
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaslar forumdaki yariscilardan tavsiye istiyorum
    Yaklasik 10km boyunca cok hafif rampa gidebilecegim bir parkur var
    10km boyunca hic bitmiyor bu hafif rampa

    Sehir bisiketi var elimde suspansiyonsuz
    Siz bu tarz yollari kacini viteste ve ortalama kac kadans da gidiyorsunuz
    Ya da ortalama kac km hizla ve kac kadansla gidiyorsunuz diyim
     
  2. berkayyy

    berkayyy Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2016
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    berkay
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    yarisci deilim ama oturarak dusuk vitesye gitmeni tavsiye ederim kendine uygun bi vites bul ayni tempoda cik derim
     
    Tolga Çelebi bunu beğendi.
  3. Sefa01

    Sefa01 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    290
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    10 km yarış mı? Yarışmak farklı turlamak farklı


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  4. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.931
    Beğeniler:
    4.621
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    10km'lik bir rampayı tırmanmak için neden özellikle "yarışçı" arkadaşlardan yardım istediniz onu anlamadım...
     
  5. #5
    mehmet roy

    mehmet roy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2014
    Mesajlar:
    394
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Rampa derken yuzde 10 egim en fazla
    Yarisci arkadaslarin bu tarz yollardaki ortalama hizini ve kadansini merak ettim
    O tarz antrenman yapmak istiyorum
     
  6. hakan64

    hakan64 Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Mart 2014
    Mesajlar:
    1.223
    Beğeniler:
    676
    Şehir:
    -
    Adı:
    hakan
    Seviye:
    vitesi bilmem ama en az 90-120 arası bi kadansla çıkmanız daha iyi olur
     
  7. Altın Sikke

    Altın Sikke Programmer

    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    437
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Doğukan S.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    "Ben" ayakta, orta vites tercih ederdim
    MTB POVER!!11!!1 :koptum:
     
  8. Erkin Kalender

    Erkin Kalender S-WORKS VENGE 2014 -- SPECIALIZED TARMAC SL4

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    7 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    808
    Beğeniler:
    1.262
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Erkin
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdi,şehir bisikletiyle yarışmıyoruz bu ilk soylemek istedigim sey.Ikincisi,yarışta bir rampada kondüsyon 1 kilo 2 bisiklet 3.siradadir.Misal,80 kiloya 1.85 boyundayim.Kondüsyonum iyi.Bisikletim 8.4 kg bir yol bisikleti.En yakın dostum 51 kilo,1.70 boyunda,kondüsyonu 1 gömlek aşşağıda,bisikleti 7kg.Aramızda fark yok.Herkes biryerden dengeleyebilir.O yüzden net konuşmak mümkün değil.Kullandığınız ayakkabının tabanındaki Kal'in malzeme kalitesi bile değiştirir.Size dostane tavsiyem,yol bisikleti alıp ekipmanlarınızı tamamladiktan sonra bir powermetre edinmek ve ayni rotada her cumartesi(misal) baz alarak çetele tutmak.Böylece gelişiminizi gözlemleyebilirsiniz.


    Saygılar
     
    selmantuncer ve Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  9. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.466
    Beğeniler:
    5.230
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    10 kmlik bir yokuşu 90-120 kadansla :eek::eek:
     
  10. Aazam

    Aazam Yeditepe Bisiklet Grubu üyesi

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    8 Ocak 2016
    Mesajlar:
    605
    Beğeniler:
    653
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aazam
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yokuşlardan çıkabilmen için bir ritim tutturman lazım. Her bünyenin farklı olur. Sana bağlı herşey
     
  11. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.086
    Beğeniler:
    8.180
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Başkalarının vitesi veya kadansı önemli değil.

    Önemli olan:

    1) Bir saat boyunca nabzını devamlı yükseltmeyecek en yüksek kadansın nedir onu bul. Yani öyle bir kadans bul ki kendine; bu kadansla sürerken bir saat önceki nabzın neyse bir saat sonraki nabzın aynı olsun ama bu kadans senin yapabileceğin en yüksek kadans olsun.

    2) Bu kadansta sürerken öyle bir vites bul ki; bacağına uyguladığı direnç kadansını düşürmesin ve nabzını devamlı arttırmasın ama bu vites senin bir saat boyunca kesintisiz sürdürebileceğin en yüksek vites olsun (bacakların kasılmadan, yorulmadan).

    Bisiklet denge oyunudur: Sadece yanlara düşmemek için değil, geri düşmemek için de denge gerekir. Bunun için de bisiklette 'enerji ekonomi'sini iyi öğrenmek gerekir (en az enerjiyle yola aktarılan en fazla güç)
     
  12. hakan64

    hakan64 Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Mart 2014
    Mesajlar:
    1.223
    Beğeniler:
    676
    Şehir:
    -
    Adı:
    hakan
    Seviye:
    @taner07 hafif eğimli yokuş çıkılmaz mı o kadansla? bence çıkılır. yokuşları çıkmak istiyorsan yüksek devirli sürmen lazım. %10eğim deseydi 70kadansa kadar düşmek normal diyecektim ama hafif rampalarda 90-120 arası iyidir
     
  13. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.686
    Beğeniler:
    17.084
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
  14. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Onursal Üye

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.608
    Beğeniler:
    1.363
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  15. mutlu07

    mutlu07 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    1.015
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  16. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.139
    Beğeniler:
    1.220
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    %10 eğim ? cok hafif rampa ?
     
    mehmet.ali ve chnkrmz bunu beğendi.
  17. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.902
    Beğeniler:
    2.936
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arkadasin yariscidan kastı ''yaris'' yani ''yol bisikleti'' herhalde :)
    Ayrica her yarisci belli egimlerde ayni vites ve ayni kadansi yapiyor olsaydi aralarinda fark olmazdi :)
    En ideali herkesin soyledigi; bisikletinize, yola ve kondisyonunuza gore ideal kadansi yakalamak ve surekli gelistirmeye calismak ;)
     
    Ahmet.KOÇ bunu beğendi.
  18. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.796
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    80-90 arası kadans kabul edilebilir bir rakam. 34/26 kombinasyonda 70 kadans çeviriyorum,34/30'a geçince 80-90 kadansa geçiyorum. ( gücüm yeterse geçmeye çalışıyorum :) )
     
  19. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    2.212
    Beğeniler:
    3.077
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Ben 80 altina dusmuyorum. 10km boyunca yokus cikacaksam basta bayagi rahat bir tempo belirliyorum. 1km sonra cabucak yorulmaya baslamissam hemen tempomu daha da dusuruyorum. Maksat hic bir zaman bitik hale gelmemek.
    Yani uzun yokuslarda hep cok garanti gidiyorum. Hersey cok yolunda giderse sonlara dogru tempoyu biraz artiriyorum.

    Vites ise onemli degil hep kadansa, kalp atışına ve yorgunluguma bakiyorum. Ayni yokusu ayni kadans ama farkli viteste ciktigim cok olmuştur. Turun 10.kmsi ile 150. Kmsi ayni olmuyor :)

    Özeti: normalden yavas bir tempo ile basla, 8p'in altına dusmemeye çalış, yorulursan vites dusur kadans düşürme ve hep garanti git, yedekte bir parça enerjin hep kalsin.

    Yokus bittiğinde düzlükte hizlanamiyorsan gereksiz zorlamissin demektir.
     
    Bahadır Gürel bunu beğendi.
  20. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.931
    Beğeniler:
    4.621
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Madem öyle bende bir soru sorayım. 1. vitese kadar düştük diyelim. Rampa dikleşiyor ve kadans git gide azalıyor. Kadansı arttırmak için ayağa kalmak mı, yoksa selede otururken sert basmak mı daha makbuldur?

    Not: Çapraz yapmaktan bahsetmiyorum, lütfen çapraz yap demeyin...