Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yardım

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Atakan Türkmen tarafından paylaşıldı.

  1. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:
    arkadaşlar ağır aletlerden kurtulmak istiyorum daha hafif birşeyler denemek istiyorum ve fg çok hoşuma gitti birkaç bölümde nasıl çevirebiliriz sorusu sorumuş ve kimse yanıt alamamış dedimki bunu konuya dökmek en iyisi

    lütfen normal bir yarış bike ını fg ye nasıl cevirebiliriz birisi anlatsın 250 300 ytl yi gözden çıkardım ii bi artırıcı ruble ve göbek parası yani eşit gibi kafaya koydum yapacağım lütfen birkişi ayrıntılı olarak anlatsın
     
  2. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yol bisikletinizin arka teker göbek bağlantısı nasıl? Tekeri ileri-geri oynatabileceğiniz ray gibi bir bağlantı mı, yoksa zincir gerginliği ayarlayabilmeniz için imkan tanımayan bir bağlantı mı?

    Arka aks genişliğiniz nedir? 120-126-130mm?

    Kullanacağınız krank kolu kaç ayna taşıyor? 1-2-3 adet? Bu dişlilerin kesit merkezlerinin aynakol göbeğinin merkezine olan mesafeleri kaç mm? 38-...-50mm?

    Dönüşüm için ne tür parçalara ihtiyacınız olduğuna bunları belirledikten sonra karar vermek gerekiyor.
     
    Doruk Atay ve Atakan Türkmen bunu beğendi.
  3. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:
    bunlar güzel sorular ama ss yada race tarzı bir bike yok bende elimde dhx 5.0 lı 200mm lik bi ön maşalaı bisiklet var tahminimce fg olmaz :D sıfırdan bir bisiklet alıp yapacağım arkadaşım 1.85 boyunda 120 kilo bir adamım ona göre bir yol bisikleti ve fg hepsinin önerisini sizden bekliyorum bana bir dh bike ı yada bir fs sorsaydınız sayabilirdim ama ol hakkında pek bilgim yok ultegra ve 105 i biliorum o kadar :D
     
  4. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Downhill bisikletiniz fixedgear olur, ama downhill yapmak için çok tehlikeli ve kullanışsız olur. 135mm arka aks için disk frenli/frensiz fixed göbekler satılıyor.

    Kendinize uygun bir yol kadrosu arıyorsanız tavsiyem arka iz açıklığı içten içe 120mm olan, 1980'ler ve öncesine ait bir yol kadrosu bulmanız. Olur da pist kadrosu bulursanız, onlar zaten fixed, pek bir ihtiyacınız kalmaz.

    Arkada 5 vites dişlisi olan kadrolar genelde 120mm arka iz açıklığına sahiptir. 6 vites ya da üzerindeki kadrolar ise 126-130mm oluyor. Bunları da fixed yapabilirsiniz ama zinciri hizalamak zorlaşıyor.

    120 arka iz açıklığı olan ve tekeri ileri-geri hareket ettirip yerine sıkabileceğiniz bir kadro bulduğunuz vakit daha faydalı olabilirim.

    Duruma göre arka göbek seçimi, yeni aynakol-orta göbek ihtiyacı doğabilir. Aldığınız bisikletten ölçüler alarak ilerleyebiliriz.
     
    Atakan Türkmen bunu beğendi.
  5. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:
    yaw bu 15 kiloluk bike ı fg yapmam cidden saçmalık olur ki sıradan bir zincir sistemim yok aynakolum rublem artırıcım çook farklı :D bu makinadan kurtulucam hatta kurtuldum paramı yarın alıyorum o yüzden tekrarlıyorum 120 kilo 185 cm boya sahibim ona göre biraz daha detaylı yardım edebilirseniz:D
     
  6. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    eğer fg yapmayı düşünüyorsanız arka jant ve tellerin çok sağlam olması gerekir özellikle 120 kg ye göre fg bisiklette arka jant ve teller baya zorlanır gibime geliyor size en uygun bence single speed downhill :)
     
  7. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:

    ss dh mi :D bu ölüm demek 203 mm rotoru nereye koyacam :D
     
  8. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    diskten vazgeçmene gerek yok hidrolik diskli ss ler günümüzde mevcut tek yapman gereken ruble kısmına resimdeki gibi pullar ile tek dişli eklemek.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Atakan Türkmen bunu beğendi.
  9. Atakan Türkmen

    Atakan Türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    Bursa - Amasya
    Seviye:
    anlatamıyorum ki derdimi 17 kilo +- bir bike p ss yapmak bana mantıklı gelmioyr ki zaten elimden çıkartmak üzereyim hatta çıktı şimdiki derdim şu 0 dan bir bike yapmak anlatabildim umarım ve buna uygun çözüm önerileri bekliyorum ki sadece ss deil fixie istiyorum hoşuma gitti :D


    bu o 300 ytl yi sadece cevirmek için diorum yaksa 2000 ytl 2500 ytl lik bi bike toplayacaüım parça seçimlerini ona göre yaparsanız :)
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Öncelikle "bike toplayacagim" demekten vazgec, komik görünüyor!

    Ikincisi, adam gibi bir FG icin sadece cekis sistemi (ayna kol, arka göbek, disli ve zincirler) 250 € civarinda. Madem sifirdan baslayacaksin, adam gibi de bir kadro almalisin, zincir gerginligini ayarlayabilecegin bir kadro...

    Veya hic ugrasmayip, Trek'in Soho modeline bak.
     
    utku bildirici, Mehmet Keten ve GokhanAK bunu beğendi.