Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yardım...

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında superonlayn tarafından paylaşıldı.

  1. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    valla çok şey ögreniyoruz burdan saolun arkadaşlar..bi soru daha..vites ve fren kablolarını gres yagı ile yaglamak dogrumudur?(yada sıvı yagla) birde şu bildigimiz ince makine yagı ile zincir yaglamak sakıncalımıdır?
     
  2. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Keisn bisey diyemiyecem ama bildiklerimi söyleyeyim.Shimano kablolarını bir cesit gresle yaglıyor.Biz genelde sıvı yag kullanıyoruz ama kendi tecrübelerimden faydalanarak söyleyebilirimki şu 444 ve benzeri bir zamanlar tvde reklamları cok cıkan yaglayıcılar cok ise yarıyor yogun kıvamlı yarı gres yarı sıvı deneibilir.Uzun süre etkili oluyoır ve hiçbir sorun cıkarmadı.Sadece bir seferi,nde can sıkıntısına telleri yaglamayalı uzun zaman oldu bi yaglayayım diye söktügümde hiç yas sürmeme gerek kalmayacak derecede yaglıydı...
     
  3. gugus

    gugus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2006
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Turkiye
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Forumda buna daha profesyonelce yanit verecek birileri muhakkak vardir, fakat bildigim kadariyla gres yagi mekanik hareket gereken bolgelerde asinmayi engellemek icin kullanildigi.. fren kablolari icin kullanilabilir mi bi fikrim yok! Ama yagin dikkatli secilmesinin bisiklet omru icin gerekli bi unsur oldugu dusunuyorum. Aldigim yagin yogun su bazli olldugunu bi dusunsenize...:) sulandirilmis akaryakita cevirdim isi....:p
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Vites ve fren tellerinin içinin gres ile yağlanması her denemem de çok güzel sonuçlar vermiştir. Zaten Campagnolo'nun, Shimano'nun set halindeki fren/vites kablolarını alırsanız dış kabloların içinde gres kıvamında bir yağ olduğunu görürsünüz. Dikkat etmeniz gereken ağdalık kıvamı çok yüksek olmayan bir gres çeşidi seçmektir. Aynı zamanda iç tellerin açıkta kalan kısımlarına da çok çok çok ince bir katman gres yağı sürerseniz paslanmasını da önleyebilirsiniz (Gresi bütün tele sürdükten sonra temiz bir bezle bir iki defa silebilirsiniz, telin üzerine yapışan yağ paslanmayı engellemeye yetecektir). Sıvı yağ da aynı etkiyi yapar ancak gres daha kalıcıdır.
    Zinciri de ince makine yağı ile yağlayabilirsiniz. Ancak yeterince yapışkan olmayan ve kalıcılık/tutunma özelliği düşük bir yağ olduğu için kısa zamanda zincirden akıp gidecektir. O yüzden daha sık yağı tazelemeniz gerekir. Zira zincir kurursa aşınması daha hızlı olacaktır.
     
    denZ, superonlayn ve tayfur bunu beğendi.