Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yardım

Konu, 'Trial' kısmında BF Okuru tarafından paylaşıldı.

  1. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    yazın bir bisiklet toplıyacağım ama bir anda aklım trial gidonlarına gitti baktım uzun yanı rahat geldi normal mtb gidonlarına göre uzun benim bir kaç sorum var bu gidonlar normal maşaya (100 lük bir maşaya yani :D) olurmu dj kadrosuna olurmu (yz 0 yada x11 e yani :D) bide normal dh gidon boğzına (truvativ gibi yani :D) olurmu bide marka verebilirmisiniz..??..
     
  2. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    normal dh gidon boğazı dediğin borla ise truvativ gidonlar uymaz. truvativler daha kalın. bende truvativ hussefelt gidon boğazı holzfeller gidon var borladan daha uzun ve çok sağlam. 70cm civarı gidon kontrolu çok iyi bisikletim voltage yz3.
     
  3. RuSKi

    RuSKi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2006
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Cihangir/İST
    Seviye:
    ne amaçla süreceğine bağlı. trial yapacaksan ki öyle gözüküyo uzun gidon boğazı almalısın. ama street fln takılacaksan en kısasından almanı tavsiye ederim (50mm) bir sürü marka var raceface truvativ azonic amoeba falan filan...
     
  4. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    senin gidon bogazı ve gidonun Resimlerini forumda paylaşma şansın var mı??
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
  6. RuSKi

    RuSKi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2006
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Cihangir/İST
    Seviye:
  7. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    o koyduğun linkteki gidon ve boğaz amoeba boğaz ve kısa amobea gidon. onları değiştirdim. yarın bu başlık altında resimleri çekip koyarım internette resimleri var ama yinede bisikletin üstündeki görüntüsünü çekip koyarım.
    ruski o resimleri qweasdzxc isimli arkadaşımın koymasının sebebi bmx_rider07 isimli arkadaşımın gidon ve boğazı görmek istesinden doyalıdır. ama o gidonu ve boğazı değiştirdiğim için yanlış resim konulmuş oldu.
     
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:

    arkadaş ujurun gidon ve boğazının resmini istemişti bende bikesinin fotolarını koydum ...
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  9. RuSKi

    RuSKi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2006
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Cihangir/İST
    Seviye:
    peki hangi tarz süreceğina karar verdin mi??
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Syreet / Unban tarzında ona göre topluycam listem hazır sıra nakitte :D
     
  11. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    işte benim gidon ve boğazı
    http://img299.imageshack.us/my.php?image=sany0036df3.jpg
    http://m.yollayap.com/b13/249020523.jpg
    http://img156.imageshack.us/my.php?image=sany0038vi8.jpg


    resimler buyuk olduğu için siteler çok kasıyor bende farklı sitelerden denedim:D ama denediklerim ya açmadı yadaçok kastı.

    bu gidonun normal dh gidonlardan farkı 2-5cm felan ama 2cm bile olsa borla kullanan biri 68 den sonra 70cm yi bu gidon çok uzun olarak nitelendiriyo. yani 2cm diyip geçmeyi açıları felan çok güzel olduğu için 2 cmden daha fazlaymış gibi geliyo kullanana. ve kontroluü çok rahat e güzel ayrıcada çok sağlam bi gidon. truvativin en üst model gidonu ve en üstün bi altı boğazı yani en alt model:D 2 modeli var zaten :D
     
  12. RuSKi

    RuSKi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2006
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Cihangir/İST
    Seviye:
    street takılacaksan kesinlikle kısa gidon boğazı almalısın mümkünse 50mm
     
  13. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    kısa gidon boğazı iyi olur en kısa bulduğunu tak. gidonuda en uzununu tak:D gidon boğazı benimki en kısası değl ama yinede iş görüyo.
     
  14. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    saolun dikkate alıcam
     
  15. tugayabicim

    tugayabicim Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Ekim 2007
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    qweasdzxc yeni toplayacağın bisikletin listesini yazarmısın bende yeni bir bisiklet toplayacağım.merak ettim
    şimdiden teşekgürler...
     
  16. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Arkadaşlar neden street için en kısası ama trial için en uzun boyun tavsiiye ediliyor? Mantığı nedir merak ettim..
     
  17. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    street bisikletiyle trial bisikletleri birbirinden çok farklı yapılarda oldukları için trial bisikleti 20" olduğu için gidonun ilerde ve yukarda durması gerek. street de ise bisiklet buyuktür kısa olması gerek kısa oldukça gidon kullanana daha yakın olur ve kontrol de artar.
     
    Sahinoz bunu beğendi.
  18. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Peki neden trial'de yakında olunca kontrol artmıyor :) Kadro açılarından kaynaklanan optimum uzaklık gibi birşey mi bu? Heralde öyle..
     
  19. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:

    Street ve Trial arasındaki ana fark...Ağırlık merkezidir...
    Ana benzerlikleri ise Chainstay(arka-orta göbek arası mesafe) mesafesinin kısa olması gerekliliğidir...

    Street bisikletinden ağırlık merkezini optimum derecede ortada tutmak gerekir...
    Trial bisikletinde ise ağırlık merkezi dik konumdayken(pedal kickte) olabildiğince arkada olmak durumundadır...

    İkinci en önemli nokta...Bunny potansiyeli ve kontroldür...
    Trial'in ana mantığı pedal kickte dengede durmak ve bunny çekmektir...

    Streette ise tamamen yerle olan bağlantıyı koparıp bağlama esnasında (bunnyler de, 180 yada 360 larda) tekerleklerin iniş pozisyonunun beraber olması(aynı anda yere değmesi gerekliliği) önemlidir...Bunun sebebi bağlantılı hareketler sırasında devamlılığı sağlamak ve hızı kesmemektir...

    Bu iki türdede Chainstay'in kısa olmasının sebebi istendiğinde önü çekmenin kolaylaşması...Şöyle açıklayabiliriz...Chainstay i uzun olan bir kadroda bisikleti manuele çekmek istediğinizde(maşa faktörünü katmıyorum...Maşa ne kadar fazla travellı ise o kadar kolay manuel e gelecektir...)zorlanırken, Chainstay i nispeten daha kısa kadro daha rahat gelecektir...Bu sürüş sırasında genel ağırlık merkezinizin arkada olması sebebiyledir...

    İşte yukarıdaki sebepler yüzünden iki türünde sürüş ergonomileri farklıdır...
    Bu iki özellik yol bisikletinde de(pist ve triathlon farkı) karşımıza çıkıyor...Çünkü "ağırlık merkezi" yol tutuş ve sürüş ergonomisi (kullanım alanına göre ayarlanmış açılar) açısından en önemli şeylerden biridir...

    İyi günler...
     
    batuhany ve ujur bunu beğendi.
  20. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    ve trial bisikleti küçük olduğu için kısa boğaz takıldığında kocaman adam hiç bişey yapamaz. street te ise bisiklet buyuk gidon uzun olursa öne eğilmek zorunda kalıcak ve çoğu harekette zorlanıcak.