Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yardım lütfen; Mtb ye düz maşa takmak

Konu, 'Süspansiyon' kısmında akifberkant tarafından paylaşıldı.

  1. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Arkadaşlar bu konular tartışılmış ama ben kararsız kaldım. Düz maşa alsam mı, xcm hlo maşamla devam mı etsem ya da daha üst düzey bir maşa mı alsam? Ama üst düzey maşalar da pahalı, çok fazla bütçe ayırmak ta istemiyorum.

    Bir mtb için düz maşanın artısı eksisi nedir? Mesela Sedona 741 e, çoğunlukla şehir içi kullandığımı, arada da hafta sonları Belgrad ta kullandığımı düşünürsek; alu düz maşa taksak eksi yönleri ne olur? Amortisör hem rahatlık, hem kolay hakimiyet sağlıyor ama düz maşa da ağırlık ve hız yönünden çok tasarruflu olur gibi geliyor. Üstelik yokuş açısından da avantajlı. Acaba düz maşa kullanımı, düz maşa darbe ya da şokları emmeyeceğinden kadro için de sorun olur mu? Ne dersiniz?
     
    Muzaffer YILMAZ bunu beğendi.
  2. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Bende eşimin bısıkletıne alu duz maşa almak ıstıyorum ama nereden bulabılecegımı bılmıyorum.Sehırıcı kullanılan yada tur bısıkletı olacak bısıkletler ıcın kesınlıkle gereklı olan bısey bu tavsıye ederım.
     
    akifberkant bunu beğendi.
  3. Cahit Türk

    Cahit Türk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2010
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    evet çok ikilemde kalınan bir mevzu. ben de önce mtb kullandım(xcm ve xcr maşalarla). Daha sonra hem hafiflik hem hız için sabit maşalı scott sub aldım. Ancak amortisörsüz hiç rahat edemediğim gibi hakimiyeti ve özgürlüğü de kısıtlıyordu. Güzel hızlanıyor az yoruyordu ancak sabit maşa ve V fren ani frenlemede nerdeyse takla attırıyordu. ki takla da attım bir defa. hız için gerekli olan yüksek lastik basınçlarında da tüm sarsıntıları hissettirdiği gibi ani çukur ve kasislerde de darbeyi emmediğinden hakimiyeti zorlaştırıyor nerdeyse kaybettiriyordu.Bu yüzden hem amortisör hem hidr. disk için mtbye geri döndüm. Benim tavsiyem alın bir Epicon keyfinize bakın.
     
    akifberkant bunu beğendi.
  4. Cahit Türk

    Cahit Türk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2010
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yazmayı unuttuğum birkaç şeyi daha ekleyeyim,

    düz maşa dediğiniz gibi yokuşta çok iyi oluyor, sanki hızlanıyor.
    Epicon için araştırma yaparken yurtdışı forumlarda fox gibi sid gibi çalışıyor diyenlere rastladım.
     
    akifberkant bunu beğendi.
  5. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Sedona'nın alu düz maşaları varmış. Ben de bir Sedona servisinden öğrendim. 100 tl civarı. Sedona servislerine bir danışın isterseniz
     
  6. Ömer Faruk MUMCUOĞLU

    Ömer Faruk MUMCUOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.676
    Beğeniler:
    1.936
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ömer Faruk Mumcuoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    selam berkant, düz maşa olunca arazıye girilmez diye bir şey yok kanımca mtbler çıktığında amortisör mu vardı çoğunda yoktu ama düz maşa taktıktan sonra lastıkleri inceltip asfalt lastiğine geçmediğin sürece max sürat olarak istediğini yakalayamayabilirsin.

    amortisörün getirisi konfor, bozuk yol şartında kontrol.

    düz maşanin getirisi dağ bisikleti için lastikler değişmeyecek ise pek yok.

    ayrıca yokuş çıkarken amortisörü kilitleyip de çıkabilirsin.

    yada bisikleti değiştirebilirsin:)
     
    akifberkant bunu beğendi.
  7. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:

    Teşekkrüler güzel dostum. Maşa olayına en son yaptığımız gezide kafayı taktım. Ben o maşanın 2,6 kg gibi bir ağırlıkta olabileceğini hiç düşünmemiştim. Forumda bir iki arkadaşın sabit maşa taktığını gördüm. Sabit alu maşa ise 600-700 gr arası ki bu da bisiklerin 2 kilo hafiflemesine neden oluyor. Ben bisikletimi tartmadım ama tahminim 13 kg var. Maşa değişimi ile 11 kg ye inerse çok hoş olur gibime geliyor. Tabii hafifledikçe daha az yorucu olacaktır. Ama lastikler incelmeden hıza bir faydası olmayacaksa Epikon gibi bir maşa da mantıklı gibi duruyor. Biraz daha düşüneyim. Olmazsa bir denerim, beğenmezsem yine xcm yi takarım. Bakalım nasıl olacak. Dilerim iyisindir, selamlar
     
  8. Ömer Faruk MUMCUOĞLU

    Ömer Faruk MUMCUOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.676
    Beğeniler:
    1.936
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ömer Faruk Mumcuoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    forumda satılık 2.el epiconlar var. Tatmin edeceğine eminim kilo olarak da 1000gr yada fazlası hafifleyecektir.Bisikletin hafiflemesi hızlanmanı ve süratini etkiler kesinlikle.

    Sağlıcakla kal,
     
    akifberkant bunu beğendi.
  9. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben kendi Sedona 771'imin gülle ağırlığındaki XCM maşasını çıkarıp yerine 670 gramlık Mosso sabit maşa taktım. Öncelikle fiyat performans açısından kazandığınız hafiflik muazzam. Sabit maşaya geçtiğimizde, bisikletin kadrosu 100mm maşaya göre dizayn edilmiş olduğundan, burun daha aşağı bakıyor ve pedallar da yere yakınlaşıyor. Bunu bertaraf etmek için daha yüksek payı olan (mm olarak farklı değerde oluyorlar) sabit maşalar tercih edilmedi.

    Sabit maşadan hemen sonra 1,5" genişliğindeki asfalt lastiklerine geçtiğim için arazi açısından size bir geridönüş belirtemeyeceğim. Ancak kalın lastiklerle devam edildiği takdirde sabit maşayla araziye çıkmamanız için hiçbir neden yok. Dezavantajları ön lastiğin kontrolünün zorlaşması ve bozuk zeminlerde hızlı geçiş yapmaya imkan tanımayan rigid sürüş olur. 5-10 santim büyüklüğündeki taşlardan ön lastiğin sekmesi de cabası. Ancak bu setupla araziye çıkmaya alışan birisinin sürüş tekniğini geliştirebileceği kanısındayım.

    Bütün bunların dışında, sabit maşa ve ince lastiklerle asfaltta kaymak gibi ilerlemek, virajlara muhteşem bir keskinlikle girebilmek size dağ bisikletinize yaptığınız 100 liralık upgrade'in sunabileceği en güzel hediye oluyor. Ekonomik yönden bakınca mantıklı bir hareket. Ancak o yönde bir sıkıntı yoksa, lastikler de kesinkes inceltilecekse, bir tane de yol bisikleti almanızda ve dağ bisikletini "dağ bisikleti" olarak kullanmanızda fayda var.

    Ebay'den Mosso maşalarına bakmanızı öneririm. Çin'den getirmeme rağmen totalde 75 lira'ya mal olmuştu bana maşam.
     
    akifberkant bunu beğendi.
  10. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
  11. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:

    Çok yardımcı oldunuz. Çinden gelen Mosso maşaları biliyorum, onlar görüntü olarak ta güzeller. Arazi açısından - sabit maşa takarsam - lastikleri inceltmem. Teşekkürler
     
  12. hakan70

    hakan70 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2008
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ben asvaltta kullanıyorum çoğunlukla diye düz maşa aldım
    hız için iyi ama amörtüsöre geri döndüm
    rahat olmuyor yol tutuşu bile fark ediyor
    asvalttaki çukur tehlike yaratababilir
    hele trafikte isen kilitli maşaların kilitleri var kilitle devam
     
    akifberkant bunu beğendi.