Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yardım lütfen disk frenler hakkında

Konu, 'Frenler' kısmında beykan tarafından paylaşıldı.

  1. beykan

    beykan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    benim disklerim sürekli sürtüyor nasıl ayarlancak ne yapılcak gecen aldıgım yerde ayarladılar şimdi gene sürtüyor bunu nasıl engellicem çözücem??? şimdiden yardımlarınız için teşşekkürler...
     
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Disk frenlerinizin marka ve modelini verirseniz belki daha iyi yardımcı olabiliriz. Tekerlekleri söküp takıyorsanız sık sık ayarları kaçıp sürtebilirler.
     
    beykan bunu beğendi.
  3. beykan

    beykan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    avid juic 3 modeli :(
     
  4. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Avid juicy 3, avid serisinin alt modellerinden, dolayısıyla pad kontak ayarı yok diğer üst modellerdeki gibi, muhtemelen diskiniz yamulmuş olabilir, bunları kontrol edin, hidrolik seviyesi ile ayar yapılması da gerekebilir biraz açmak için, veyahut rotoru düzeltme veya değiştirme yoluna gidebilinir, profosyonel bir servise baktırın derim.
    Her halukarda eninde sonunda neredeyse her disk kullanıcısının sürtme sorunu yaşadığını da unutmayın ...
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bence bide şunu dene daha sonra olmassa birdaha yardımcı olmaya çalışırız hakan abininkiler çok son noktalar gibi biraz....

    Fren kaliperlerinin bağlantı vidalarını yani amortisör ve kadroya bağlayan ve sağa sola hareket etmelerini sağlayan vidaları biraz gevşet yani sadece gevşet sökme, frenlerini bir kaç kez sık bırak sık bıırak böylece kaliperlerler kendilerini otomatik olarak ortalamış olurlar.. bu sıkıp bırakma işleminin ardından frenlerini kuvvetlice sık ve daha sonra o daha önce gevşettiğin ve ayar yapmana fırsat tanıyan vidaları tekrar iyicene sık... Sonra dene gene sürtüyormu frenlerin... Eğer hala sürtüyorsa rotorunda bir yamukluk olup olmadığını kontrol et...

    Rotordaki yamukluklar sadece çarpma yada vurmayla olmaz.Uzun frenlemeler sonucu disklerin ısınması genleşme büzüşmeye yol açarak hafif yamulmalara ve gıcık seslere sebep olurlar ama başka bir uzun frenlemede geçebilirler...

    iyi sürüşler...
     
    beykan bunu beğendi.
  6. beykan

    beykan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    aldıgım yer baktı düzeltti herşey iyi oldu... sonra dışarı cıktım bir kac tur attım biraz gezdim gene diskler sürtmeye başladı... profesyonal bakıma girdi yani ama hemen gene ayarı bozuldu... teşşekkürler bilgileriniz için...
     
  7. Fatih Özgenlik

    Fatih Özgenlik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    822
    Beğeniler:
    440
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    hazır konu açılmışken buraya yazayım dedim. hidrolik frenler hakkında duyduğum olumsuz yorumlar, olumlulardan çok daha fazla. herkes sürtmeden ve sürekli ayar bozulmasından bahsediyor.(sorunsuz çalıştığında en iyisi olduğu aşikar ama) mesela beykan'ın bahsettiği gibi teker sökülüp takılınca, bisikleti ters çevirince hatta yere yatırınca bile ayarların bozulduğundan yakınıyor kullananlar. bu durum özellikle yarışlarda problem yaratmıyor mu? kullanan arkadaşlardan-özellikle yarışlara katılanlardan- yorum beklediğim için yazdım. umarım senin için bir sakıncası yoktur beykan...
     
  8. beykan

    beykan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    çok teşşekkürler... ben de aynı soruları soruyorum... ne yapsam acaba disk olsu iyi olur dedim ama bilmiorum birazdaha kullanıyım bakalım...


    bu arada fatih tonga doğa sporları klubunu duydum ben de bursalıyım şu anankaradayım bursaya geldigimde sizlerle tanışmak üye olmak isterim... umarım görüsürüz...:) hatta VOLKAN DEMİREL uludagda karşılaşmıştık bize kartını vermişti...
     
  9. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Fatih, ben de eski bir hidr.disk kullanıcısı olarak senin mesajındaki bir cümlenin altını çizmek istedim ve çizdim de zaten.. Ben 2-3 yıl kadar bir süre (yaklaşık 3000 km) hidr disk kullandım. ve diyebilirim son 2500 km. sinde hep sürttü meret:eek: :eek: :eek:
    Bendeki xt idi ve sürterdi.
    Bir arkadaşımda xtr vardı sürterdi.
    Dedem de lx var ve hala sürtüyor.(o da mekanik diske down-grade yapacak)
    Halen bir karbon kadrolu xtr hidr. diskli arkadaşımın diskleri de sürtmeye başladı.
    Ayarlarını Konya da yaptırttım olmadı. Ankarada yaptırtım tutmadı. Kendim yaptım olmadı. İstanbulda yaptırttım olmadı. Aslında önce olmuş gibi oluyor ancak 5-10 km. sonra başlıyor tekrar sürtmeye.
    Ancak ayar yaptıktan sonra bisikleti tavana kaldırır ve bir daha hiç binmezseniz belki ömür boyu sürtmeyebilir:D :in:

    Şu anda mek.disk'e dönüş yaptım. Mek. disklerde kesinlikle sürtme sorunu olmuyor, hatta diskler bir miktar yamulsa bile. zira balataların arasının açıklık çok rahatlıkla ayarlanabiliyor. ;)

    Konu mekanik diskteki sürtmeme avantajı değil, konu; hidr. diskteki sürtme sorunu. Bunu biliyorum. Ancak hidr. disk ten mekanik diske DOWN-GRADE yapan ve halinden artık daha fazla memnun olan biri olarak yaşadıklarımı paylaşmak istedim. :) :) :)

    Ayrıca ben hidr. diske sürte sürte binme gibi bir çözüme de pek sıcak bakamıyorum. Beni mazur görün lütfen... Yani sürten balatalar sadece kendi ömürlerinden çalmakla kalmıyor, ilaveten sürücünün enerjisinden de çalıyor.

    BENCE DÜNYADA BİSİKLETTE HİDR DİSK FREN TEKNOLOJİSİ HENÜZ OLGUNLAŞMADI.
    gülü seven dikenine katlanır. hidr disk diyen de sürtmesine katlanır. yada gül koklarken eli delik deşik olmak yerine benim gibi aldığınız gülü çöpe atarsınız.
    Mekanik diske çevirmek için bisikletimden söküp çıkarttığım xt hidr disklerimi başkasına değil satmaya, hediye etmeye bile utandım. (Sürten şeyi bana niye verdin derler diye.. )

    Ben satıcı yada alıcı değilim. Sadece sıradan bir tüketiciyim. İşin teknik kısımlarını profesyoneller kadar bilmeyebilirim. Bunun için kimse kusura bakmasın. Ancak 1990 Euroya aldığım original hidr disk frenli ve bol problemli bisikletimi şimdi 80-100 YTL ye taktırdığım mekanik diskler ile problemsiz kullanıyorum. Bu da benim gerçeğim..

    Başınızı ağrıttım..kusura bakmayın... by
     
    beykan bunu beğendi.
  10. beykan

    beykan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    ben de size katılıcam sanırım bu gidişle çünkü gercekten yoruyor aynı zamanda sürtüp ses cıkarmasına ek olarak. en buyuk dez avantajıda bu olsa gerek . bilmiyorum valla... ben hep en iyi sistem hidrolik disk olarak bilirdim butun iyi bisikletlerde bu sistem kullanılıor diye...
     
  11. Gökhan Seda

    Gökhan Seda Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2007
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben bişeye şahit oldum;bisikletin üzerinde ağırlık olunca(yane oturunca) diskin konumunda hafif de olsa değişiklik oluyor. Diskin ayarını siz üzerindeyken yaptırın bir de;)
     
  12. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Evet sana katılıyorum Eldorado. Senin tavsiyene ilaveten birkaç da katkı ben yapayım istiyorum.

    Ön maşanız lock out lu ise kilidi maşa kolları sıkışıkken kilitlerseniz de disk sürtebiliyor. Maşa travel i en uzun durumdayken kilitlemeye çalışın.
    Tekeri söküp taktıktan sonra orta göbek mandalının oturduğu tırtıkları da aynı yerlere denk getirmeye çalışın(bu çok hassas bir ayar), yoksa yine sürtüyor.
    Hidrolik yağın basıncı optimum düzeyde olmalı ve mümkün mertebe bisiklet hep dik durmalı. Bisikleti hasbel kader yera yan yatırırsanız bile hidroliğin içindeki mikron düzeyinde hava kabarcıkları yer değiştirip pistonların hareket etmesini kısıtlayabiliyor. onun için değil bisikleti tepetaklak getirmek, mümkünse yan bile yatırmayın.
    Bazen hidrolik diskten bir göz yaşı kadar damlayı dışarı çıkartmak ta sürtmelere çözüm olabiliyor. Ancak çok dikkatli olunmalı, seviye fazla eksilirse sistemi tekrar silbaştan hildolikle doldurmak gerekiyor.
    Fren kollarının ayarları ile durum biraz düzeltilebilir. Fren kollarını çok sıkı ve hassas ayardan biraz gevşek ayara getirirseniz sürtme bir müddet kesilebiliyor.
    Uzun, tozlu ve dik inişlerde bazen disk, balata ve hidroliğin birlikte ısınmasınla sürtmeler olabiliyor. Böyle zorlu inişlerden sonra frensiz olarak bir müddet düz yolda biner yada yokuş yukarı tekrar çıkarsanız sürtme kesiliyor.
    Balataların bulunduğu kısma giren tozları hava sıkarak veya suyla sık sık temizlemeye çalışın.
    Teker sökükken sakın ha fren kollarınızı boşta sıkmayın. Balatalar birbirine yapışacak kadar yaklaşıyor. Balatalar yaklaştıktan sonra aralarına bıcak vb. sokarak birbirinden aralanabiliyorlar ancak, balataları birbirinden ayırmaya yarayan yay sisteminin eski esnekliğimi kalmıyor veya pistonların optimum ayarımı bozuluyor bilemiyorum ama o sistem birdaha tam manasıyla eskisi gibi olmuyor.
    Diskleriniz çok çok ısınmışken sakın ha fooşş diye su sıkmayın onlara.. Mutlaka eğiliyorlar ve diskleriniz sürmeye başlıyor. (Olmaz öyle bir şey dediler ama benim başıma o da geldi. Uzun bir dağ inişinden sonra bir pınarın kenarından su doldururken bisiklet elimden kayıp giriverdi birikmiş suyun içine :eek: )
    Diskerinizin eğilip eğilmediğini sık sık kontrol edin. Eğilmişlerse, çok az eğiklikler çok az da olsa düzeltilebiliyor. Yada en iyisi yenisiyle değiştirmek ( Ben bir kere değiştirmiş ve sonra elle düzeltmeyi öğrenince defalarca da elle düzeltme yoluna gitmiştim) Dedim ya yolda giderken ön amortisörün lockoutuyla oynanırsa yine ne hikmet se ön disk eğilebiliyor.

    Aklıma geldikçe çektiğim çileleri paylaşırım sizlerle.. Yeterki sizlere bir faydası olsun.
     
  13. Elman TEMEL

    Elman TEMEL Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    957
    Seviye:
    mesut hojam merhabalar.
    ya bende disk sisteme geçmek istiyorum ama hidrolik mi mekanikmi kafam karışıyo.
    hojam ve arkadaşlar önerileriniz ne olur?
    ha bu arada hojam maşaya lock out yapıldığında diskin sürtmesinin sebebi:
    lock outta maşa tek koldan kilitlenerek tutuluyo o yüsden maşada asimetrik bi zorlama gerçekleşiyo ve diskle pabuçlar arasındaki boşluk dengesi bozuluyo.
    sevgiler saygılar.


    hojam ne yapmalı mekaniğe mi yoksa hidroliğemi geçmeli:)
     
  14. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Şimdi ben bişey diycem, sonra bu işten ekmek yiyenler ya da sadece hidr.diskin avantajlarına dikkat çekip dezafantajlarını kale almayanlar bana tepki verecekler.. bunu biliyorum ama .. ben daha bişey demeyim en iyisi..
    zaten bir önceki mesajımda gereken her şeyi dedim..
    ban sadece şu fıkrayı anlatayım..

    - - - - - - - - - - - - - - -
    Nasrettin hoca bir gün ağaçtan düşmüş(hidr. diski sürtmüş). :eek: :eek: :eek:

    Tüm köy yanına geçmiş olsun demeye gelmiş( Tüm yol arkadaşları geçmiş olsun demeye yanına gelmiş):( :( :(

    Hoca da köylülerin alaylı tavırlarından sinirlenip, "benim yanıma ağaçtan düşenler gelsin" demiş. (benim yanıma hidr. diski sürtenler gelsin demiş):in: :in: :in:
    - - - - - - - - - - - - - - -

    Ama benim bu topike gönderdiğim mesajlarda vurgulamak istediğim asıl konu, hidr. disk mi?- mek.disk mi? DEĞİL.

    HİDR. DİSKTEKİ KRONİK SÜRTME PROBLEMİNİN ÇÖZÜMLERİDİR.

    sevgi ve selamlar.

    yolunuz keyifli, hidr. diskiniz sürtmeyeninden olsun
     
  15. beykan

    beykan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:


    MESUT BEY ben sizin yanınnızdayım hidrolik diski sürten birisi olarak:D valla evet farkettim lockout yapıncada sürtüyor... valla benim çilelerimde yeni başlıyor gibi heralde sizin gibi:D teşekkürler bilgileriniz için...

    bu arada bütün sürtmeler arka lastigi çıkarıp bisikleti ters cevirmemden sonra başladı:( bilmiyordum bisikletin dik durması gerektigini bu bilgi içinde ayrıca teşekkürler...
     
  16. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu karbon kadrolu xtr li arkadaş Eyüp mü yoksa? :) Adana da yarıştan önce frenlerine ben de bakmıştım.

    Ben de uzun süredir xtr hidrolik kullanıyorum. Nadiren sürtüyor ama biraz ayar yapınca düzeliyor ve son 2 haftadır hiç sürtmedi. Bu sürtme sorunu genellikle yağışlı havalarda ve ıslak zeminlerdeki sürüşlerden sonra ortaya çıkıyor. Kaliperlerin içine toz-toprak-çamur giriyor ve balata aralığını daraltıyor. Ben de her çamurlu kullanımdan sonra kaliperlere komple bakım yapıyorum. :rolleyes:
     
  17. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:

    Ehehehehe.. Uğur kardeş çok yaklaştın.. Ama Eyüp değil.. Eyüp ü en son gördüğümde bisikleti karbon değildi. Ancak kardeşinin karbon bisikletini ortak kullanıyorlarsa bilemem.. Veya bisiklet Eyübün de kardeşi ondan otlanıyorsa onu da bilemem. Ben kardeşinden bahsediyordum..

    Yeri gelmişken diyeyim ki, senden iyi olmasın ama Eyüp benden iyi bisikletçi:D :D :D
    Onun bindiği xtr hidr disk de o binerken bu durumdan haya edip sürtmüyordur belki. :rolleyes: :D

    Arkadaşlar, ben bir bisiklet gezgini değilde yarışçısı olsam ve cross-country yarışlarda pedal basıyor olsam SÜRTSE DE SÜRTMESE DE HİDR DİSK kullanırım. Bakın lafı yuvarlamıyorum.. Açık konuşayım; ben gezgin ve hobi bisikletçilerine tavsiye etmiyorum ancak profesyonellere gelince kararı onlara bırakıyorum.
    Niye mi?

    Bu meretler(hidr diskler) sürtse de çok net duruş sağlıyorlar. Uzun inişlerde eliniz kolunuz fren sıkmaktan kopmuyor. Bence yarışlarda bu durum iyi bir avantaj. Bir yarışçının performansı da yarış havliyle bir hidr diskin cazır cuzur kıytırık sürtmesinden etkilenmeyecektir sanırım :in: :D Onun için profesyonellere ben karışmam.

    Ama diskli bisikletlerin asfalt uzun yollarda da kullanılmaya başlandığı(aslında bu tür yollar disk fren tarzı değildir bence) günümüzde 200 km. sürten hidr diskle gitme olayı, insanın bisikletin tepesine çıkıp zıplama dürtülerini harekete geçiriyor. :D Netekim gittiğiniz mesefa size 200 km. değil de 500 km. gibi etki ediyor. :eek: :eek: :eek:

    Sevgi selam
     
  18. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Walla bi scott scale ltd almış, Kadir Usta(Adanalı) dahil herkesi seferber ettiydi frenlerim sürtüyor deyi... :D
     
  19. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mesut Abi çoook güzel yazmışsın aslında.
    Ben de biraz deneyimlerimden bahsediyim.
    Şu ana kadar 2 ayrı hidrolik fren kullandım. Birisi Hayes HFX 9 ilk hidrolik diskimdi.
    Diğeri ise Tektro Auriga.
    Hayes'lerim bir dönem sürttü, bir dönem hiç sürtmedi. Sonra kadro değiştirdim yine başladı sürtmeye... Bir ara ayarladım sürtmeyi kestiler. Daha sonrasında balata değiştirdim, ayar yaptım yine başladılar sürtmeye... Akıl karı değildi iş resmen.
    Sonra Tektro'lara geçtim. Ama bu zamana kadar da ciddi tecrübe edinmiştim hidrolik diskler üzerine. Öyle ki Hayes'leri komple ayırıp geri toplayabiliyorum :) Evimde DOT 4 hidroliğim bile vardı...
    Tektro'ları kullanırken, Hayes'lerde edindiğim tecrübeler bana gösterdi ki hidrolik disk fren iyi ayarlandığında sürtmez. İsterseniz 50 defa tekeri söküp takın, hiç sorun değil.
    Ancak en çok dikkat edilmesi gereken 3 nokta bence;

    -Diskler göbeğe bağlı olduğu için göbeğin esnememesi şart. Bunun için de QR'lerin çok iyi sıkılması şart. Yoksa esnemeden dolayı disk bir yerlere sürtüyor mutlaka.

    -Fren padleri mutlaka ama mutlaka diske tam paralel olarak ayarlanmalı. Tek bir yönden baktığınızda her ne kadar paralel gibi görünse de frenler 2 ayrı vida ile ayarlandığından ve birisini sıktıktan sonra diğerini sıkarken genelde kaliper yerinden kaydığından çok dikkatli olmak gerekiyor. Bir kaç yönlü olarak paralellikten emin olun. Kaliperleri yerine sabitlerken de bundan emin olun, vidaları azar azar ve biraz altı biraz üstü sıkarak sabitleyin. Bu işlem süresince de paralelliği hep kontrol edin.

    -Teker değişimleri sırasında tekerleği geri takarken QR'yi yine aynı sertlikte sıktığınızdan emin olun. Çünkü az veya fazla sıkılmış QR diskin balatalara olan mesafesini ve aynı zamanda göbekten kaynaklanan esnemeyi etkiliyor. Bu da bizi yine 1. maddeye getiriyor :)
     
  20. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Halil hoş geldin.
    Gelmen iyi oldu, yoksa meydan bana kaldı deyip tüm hidr. disk üreticilerini iflasın eşiğine getirecek bir kampanyaya kollarımı sıvayacaktım:D

    Halilcim, senin kullandığın hidr disk modelleri benim kullandıklarımdan ve bahsettiklerimden farklı sanırım. Geçen yaz karma bir ekiple şehirlerararası bir turda, İstanbullu bir arkadaşta ayarlı hidr. disk sistemi görmüştüm. Yani fren kolunun yanında balataların açıklık ayarını değiştirebilen vanaya benzer bir şey vardı, bu sayede onun hidr diski hiç sürtmüyordu ama ben sürte sürte gezmiştim tüm turu. (yani hidr diskim sürtmüştü ben adam gibi gitmiştim yolumda:D )

    Dedim ya benim bahsettiklerim şahsi tecrübelerim, senin bahsettiklerin de senin tecrübelerin ve gerçekten senin tecrübelerin de benim nazarımda kıymetli. Ama ben yine de hayatımın geri kalan kısmını mekanik disk le devam ettirmek isteyebilirmiyim :) :) :)

    Konuya ilgine ve yaptığın açıklamalara teşekkürler.