Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yardım etmezseniz her çaylağın yaptığı hataları yapacağım

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Yusuf Z. Şipal tarafından paylaşıldı.

  1. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Selam değerli üyeler. Kırklı yaşlara doğru giden bir gencim :) üniversitede öğretim üyesiyim, işim gereği bisiklet şenlikleri vs katılmak durumunda kaldım ve virüs gibi bana da bulaştı. Aslında uzun zamandır evde bir bisikletim var ama denk geldi almıştım, pek ilgilenememiştim. Şimdi artık ciddi olarak konu hakkında tüm detayları öğrenmek istiyorum. Birkaç gündür forumu takip ediyorum, mtbike lar, race ler derken kafam da iyice karıştı. Sonunda evdeki bisikleti kullanmaya karar verdim ancak bazı değişiklikler yapmak istiyorum.
    Şimdi öncelikle bazı ayrıntılar hakkında açıklamalarınıza ihtiyacım var, gerçi forumsayfalarında var diyeceksiniz ama başım döndü inanın.
    1. Kadro boyu nedir ve nasıl hesaplanır, evdekinin kadro boyunu öğrenmek için ihtiyacım var
    2. 28 jant vs deniyor, bu nasıl hesaplanıyor. Herhalde her kadro boyunun kullanacağı jant ölçüsü farklıdır, bu konuda hata yapmamalıyım
    3. Deore ve Sora nedir
    4. Alloy kadro vs deniyor, bunun da anlamını bilmiyorum.
    5. Boğaz oversize imiş, öyle yazmış bir arkadaş, ne demek istemiş olabilr :)
    Bu sorularıma yanıt bulursam çok sevineceğim.
    Evdeki bisikletim Colnago, 1990 lardan kalma bir model sanıyorum, modeli galiba master x light. Maşasını falan karbon yapıp şu yeni nesil maşalardan yapmak istiyorum, düz çatallı olanlardan, benim bisikletimle uyumlu olan maşalar neler olabilir.
    DEĞERLİ ARKADAŞLAR, ÇOK OLDUĞUMU BİLİYORUM AMA ÇOK MİNNETTAR KALACAĞIM, bilginize çok ihtiyaç duyduğm için büyük yazdım yanlış anlaşılmayayım. Herkese sevgiler, saygılar
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=5191&highlight=kadro+boyu

    Colnago master X Light ise kadronuz (bisikletiniz) 28'' bir teker çapına sahip.

    Oversize boğazlar için kullanılan bir ölçü çeşidi.
    Sizinki 1'''tir, ve değiştirmenize gerek yoktur.
    Sora yol bisikletlerinde kullanılan bir ekipman.
    Deore ise dağ bisikletlerinde.
    (Fren kolu + Aynakol + Arka aktarıcı vs. vs.)
    Alloy kadro - Alüminyum demek.
    Sizinki iyi kalite bir cro-molydir.

    Başka Soru ?

    Unutmadan maşayı karbon yapmayın (tavsiye)

    kısaca resimlerini eklerseniz (Ayrıntılı) üzerinde konuşuruz.
     
  3. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Halil Bey çok teşekkürler, başka soru olmaz mı :), Bisikleti az önce evdeki baskülün üzeinde tarttım, 10-11 kg arası birşey çıkıyor sanki, pek sağlıklı bir ölçüm olmadı sanırım.
    Şimdi ben öncelikle maşayı değiştirmek istiyorum, eski model eğri çatal maşalar görsel açıdan hoşuma gitmiyor, ACABA nasıl bir maşa uyar, ya da maşaların ölçüsü varmı, bu arada tekerin yrı çapı galiba 28 doğru mudur?
    Kadro boyu nedir, benimki 54 mü 56 mı, neye göre belirlenir,
    Birde bugün kafama takılan bir şey oldu ben de bir bisikletçiye gösterdim, eski bir bsikletçi, öndeki çarklar hafif ekliptik, tam yuvarlak değildi, acaba yamuk mu diye düşünmüştüm, o da bana hız modellerinde dönüş çapı artsın diye böyle yapıldığını, zamanında benzer şekilde yamuk diye hep kendisine gelindiğini, o da uyanık davranıp bunları alıkoyduğunu, yerine tam yuvarlakları verdiğini söyledi, tabi pek ahlaklı bir davranış olmamakla beraber ben de açıklamadan dolayı memnun oldum.
    Bisikleti boyamayı da düşünüyorum bu yaz, çünkü netten aradığımda benim modelimin inanılmaz güzel örneklerini gördüm, amacım onlardan biri haline getirmek, bu imkan dahilinde bir uygulamamıdır, yani profesyonelce boyanabilir mi, başınızı ağrıttıysam kusura bakmayın lütfen.
     
    Samet Şenel bunu beğendi.
  4. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sedat Bey sağolun, ben yazarken o esnada gelmiş mesajınız. Hemen bakıyorum linklere
     
  5. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  6. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    öncelikle soruları sorma cesaretiniz için tebrikler,bazı insanlarda şunu yazsam gülerler mi ki diye sorular olabiliyor.anladığım kadarıyla gayet açık yazmışsınız.
    bisikletinizin colnago olduğunu yazmışsınız,bu demek oluyor ki muhtemelen bisikletiniz 28'' yani race diye tabir edebiliriz.dediğiniz gibi ise mükemmel bir bisiklete sahipsiniz :).fakat biraz değişim istiyorsunuz.sorularınız cevaplamaya çalışayım;
    kadro boyu bisikletin orta göbek merkezinden sele borusunun başladığı yere kadar olan kısmın ölçülmesi ile bulunabilir.boyunuza uygun olması açısından satın alınırken bu ölçüye dikkat edilir.yol bisikleti ve dağ bisikleti(26'') kadro boyları epey farklıdırlar,çünkü yol bisikleti kullanırken yapılacak hareketler genelde sınırlıdır.ayağa kalkarsınız,sprint için sağa sola sallama.ama dağ bisikletinde girdiğiniz araziye göre bisikletin üzerinde düz yolda sürmekten farklı olarak çok daha değişik şekillere girmeniz gerekir.bu yüzden bisikletin kıvraklığı açısından kadronun olağandan küçük olması tercih edilir.yarış ve arazide sürme amacınız yoksa dağ bisikletindede boyunuza uygun kadroyu seçebilirsiniz.
    28'' yol bisikleti,kısmen city bike--26'' dağ bisikleti,normal bisikletler
    dağ bisikleti ve yol bisikletinde üretici firmanın tercihine göre komponentlerde marka seçimi yapılır ve shımano da bunlardan biri.shımanonun hem dağ bisikletinde hemde yol bisikletinde belirli seviyelerde komponentleri mevcut.bu komponentlerin kalitesi yükseldikçe hafifliyor ve fiyatı artıyor.(bu yüzden hafif bisikletler pahalı denilebilir)sizin yazdığınız deore de dağ bisikleti komponentlerinden orta seviyede bir kısın model ismi.şöyle sıralayalım kısaca;
    tourney-altus-acera-alıvıo-deore-deore lx(2009 da slx oldu)-deore
    xt-XTR
    aynı şekilde yol bisikletindede sıralama kısaca şu şekilde;
    seri dışı-sora-tıagra-105-ultegra-DURAACE
    sora bu sıralamada en düşüğün bir üstü(yeni başlayanlar ve amatör sporcular için denilebilir)
    alloy aliminyum anlamında kullanılır.günümüzde çelik kadrolar,alloy kadrolar,karbon kadrolar,titanyum kadrolar v.b kadrolar var alloy olanlar çeliğe oranla daha hafif ve kullanılabilir karbona oranla ekonomik ve yeterli dayanıma sahiptir.
    oversize genelde alloy kadrolarda furş takımında geçilen sistemin adı.çok öncelerdede kullanılıyorda ama azdı şimdi genelde oversize şekilde.oversize olup olmadığını nasıl anlarız?şöyle,gidon boğazınız maşanın üst kısmında kalan boruya geçme ve furş takımının üzerinde büyükçe bir somun varsa(bu somun maşanın furş ile boşluğunu ayarlar.)bu şekilde ise oversize değildir.gidon boğazınız üst borunun içine değilde dışına gelecek şekilde ise oversize dır.
    -maşanızı eğer kadronuz uyumlu ise ve oversize şekilde ise kolaylıkla karbon yapabilirsiniz.(ki sizin bisikletiniz için bu muhtemelen olmaz çünkü 1990 lardan kalma dediniz.net bilgiyi bisikletinizin resmi ile verebilirim.)
    kadronuz uyumlu değilse bisikletinize uygın karbon maşa 2.el belki bulabilirsiniz ama sıfır olarak Türkiyede bulabileceğinizi zannetmiyorum.şöylede bir önerim var bisikletinizin solnago olmasından yola çıkarak,güzel bir bakım ve tamirattan sonra çok daha ilgi çekici ve klasik olacağı düşüncesindeyim.inşallah yazdıklarım açıklayıcı olmuştur.hayırlı akşamlar hocam.
     
  7. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Aynakol merkezinden (Eliptik diye belirttiğiniz parça) - yukarıya doğru çıkan dikmenin bitişini ölçerseniz kadro boyuna ulaşırsınız.

    Bunun dışında çok şey yapmak istiyorsunuz belliki , bunlar kolay gözüken ancak zor olan işler.

    O yüzden tavsiyem , bu konu ve benim kısa cevaplarımla tatmin olmayıp , forumda bulabileceğiniz çeşitli restorasyon işlerine göz gezdirmeniz olacaktır.

    Bir kaç örnek :

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=23747&highlight=restorasyon
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=18617&highlight=restorasyon
     
  8. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    ben yazana kadar epey yazı yazılmış,gerekli açıklamalar yapılmış bile,geç kaldım :)
     
  9. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    çok çok teşekkür ederim açıklamalar için, yarın kendi bisikletimin resimlerini ekleyeceğim, şimdi de bilgisayarımda kayıtlı olan yurtdışı sitelerden bulduğum diğer bir kaç resmi eklemeye çalışayım (becerebilirsem :))
    sizlerden ricam, yarın ben de resimleri eklediğimde, bu bisiklete neler yapılabilir, bu konu hakkında fikirlerinizi almak isterim, sağolun
     
  10. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    kadro ve maşanızın profesyonel olarak boyanmasını istiyorsanız uygun fiyata yardımcı olmaya çalışırım bana özel mesaj yoluyla veya peterman-26@hotmail.com mail ve msn adresinden ulaşabilirsiniz.
     
  12. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Boyamayı düşünüyorum Zafer Bey ancak okullar tatil olmadan başlayamayacağım, yine detelefonla iletişim bilgilerinizi de alabilir miyim, mutlaka ihtiyacım olacaktır. Saygılar
     
  13. Doğukan Akdoğan

    Doğukan Akdoğan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yusuf bey merhabalar,

    Colnago master x light çok değerli çok özel bir kadrodur. eğer zaman içinde üzerindeki donanım değişmedi ise, boyası da buna dahil olmak üzere lütfen parça değiştirmeyin. (maşasıda dahil olmak üzere, ) orjinaline sadık kalıp yeniden canlandırmak çok doğru olacaktır.
    bu başlığa bisikletinizin parçalarının da tek tek görülebildiği fotoğraflar ekeleyebilirseniz, keyifle neler yapılabileceğini konuşuruz.
    colnago master x light eski bir bisiklet değildir, hala üretilen bir efsanedir...
    http://www.colnago.com/bikes/2010/master-x-light

    [​IMG]
    tıkla büyüsün
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  14. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çok teşekkürler :) Benim madromda değişiklikler var sanırım, eklediğiniz resim son nesil X Light, bendeki maşası eğri olanlardan, bundan önceki model, sanırım 90 lı yıllardan kalma (yani colnagodan gelen mail öyle), aşağıya resimlerini ekliyorum.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Emre Binme

    Emre Binme Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2010
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok güzel ve orjinal bir bisikletmiş, biraz temizlik yapıp öylece muhafaza edin bence teknik olarak deneyimli arkadaşlardan öneriler gelecektir, benim yorumum tamamen görsel;)
    Keyifle kullanmanızı dilerim:)
     
  16. ender gökhan canatan

    ender gökhan canatan Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ADANA
    Arkadaşlar ben adanadan yeni üye oldum ve bi süredir yüzme ve arada koşu idmanlarım vardı şimdi zaman ve uzun zamandır aklımda olan bisiklet serüvenine başlamak istiyorum fakat benim isteğim şu andaki geçirdiğim zamanın daha çok evde olmasından dolayı bisiklet donanımını evde kurup pedal çevirmeye başlamak istiyorum.Bunun için yeterince bilgi bulamadım, böyle uzun yol bisikleti gibi evde idman yapabileceğim aletler var m? Ayrıca kasttettiğim klasik fitness salonların bisikletler degil.. Cevaplarınızı bekliyorum..şİMDİDEN teşekkürler
     
  17. Cihan A.

    Cihan A. Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    29 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.202
    Beğeniler:
    915
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Yayla
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bu bisiklet tam klasik:)Güzel bir yol bisikleti.Burdaki arkadaşlardan iyi ve güvenilir bilgiler almadan lütfen değişiklik yapmayınız.Yol bisikletiyle ilgili bilgim sınırlı ama burda çok bilgili arkadaşlar var.Onların tavsiyelerine göre hareket ederseniz şayet bir dev yeniden hayat bulacaktır(Colgano):)Şimdiden kolay gelsin...
     
  18. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar, atık tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum, saygılar
     
  19. Doğukan Akdoğan

    Doğukan Akdoğan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    kadronuz medium 56cm civarında bir kadro bu konuda şanslısınız. çünkü bu boylarda bir klasik kadro bulmak kolay değil genelde büyük kadrolara denk gelinir...
    üzücü olan şey ise, bu kadronun kötü şekilde boyanmış olması... boyamadaki kusursuzluğuyla bilinen colnagoyu çirkinleştirmişler...
    fotoğraflarınızda kadro/maşanın orjinal olup/olmadığına kanaat getirecek bir ayrıntı göremedim... kadronun bir yerinde, bağlantı yerlerinde (luglarda) mutlaka ve mutlaka colnago logosunu görebiliyor olmamız gerekli... yoksa üzelerek söylemeliyim ki bu bir colnago değil...

    eğer colnago olduğuna emin olursanız ozaman üzerinde çalışılabilecek değerde bir kadronuz olduğundan bu bisikleti adam etmeye vakit harcamanızı tavsiye ederim. (vakit ve para gerekecek :) ) aksi durumda, hali hazırda yürüyen 2.el bir bisiklet almanız çok daha iyi bir çözüm olacaktır...
     
  20. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Resimler gösteriyorki bisikletiniz Colnago değil.
    O yüzden üzerinde fazla para harcamadan ufak bir bakım ile (Fren-Vites-Akord) kullanabilirsiniz.