Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yardım etmek istedim fakat tepkiyle karşılaştım

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında muhiddin tarafından paylaşıldı.

  1. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    dun akşam saat 23:15 gibi bi arkadaşımla parkta oturdum muhabbet hasbihal ettik ve eve geri dönerken bisikletle ugraşan vites ayarlarını yapmaya çalışan bi abiyle karşılaştık.arkadaşıma sordum gidip yardım edelımmı bı problem var mı soralımmı dedım.arkadasımda tamam kardesım gıdıp soralım dedı.bende tamam dedım ve adamların yanına geldık selamun aleykum-aleykum selam dedıkten sonra.abi bi problemmı var yardım edeyım mı bısıkletten anlıyorumda dedım.adamda bi problem yok dedı viteslerde sıkıntı var dedı.abi bi bakayım istersen dedım.oda tamam dedı ama keske tamam demeseydı..tornavıdayı aldım elıme orta arttırıcının vidalarını ayarlarken abi bu ayarları kım yapmış boyle dedım bısıkletcı dedı adam.abı adam hıcte işinin ehli değilmiş dedim vitesleri çok kotu ayarlamış dedım.vıtes kolundakı koblodakı vıdayı bıraz gevsettım ayarlar daha ıyı oldu ınce ayarlarınıda yaptım fakat
    biraz daha ugrasılması gerekıyodu.
    abı dedım sız buradakı telı penseyle azıcık gevsetırsınız dedım.ortadakı vıtesın 3.süne taktıgımızda cok asırı zorlanıyo vites kolu dedım..sonrada adamın yanından ayrılırken adama dedım kı abı bu ng650 lerin kronık sorunları var haberın olsun dedım ılerde buralardan sıkıntı yaşayıp değiştirmek zorunda kalıcaksın dedım..arka göbekte sıkıntı yaşayacaksın dedım orta gobekte problem yasıcaksın dedım bu bahsettıgım sıstemler bilyalı oldugu için ve kalitesiz oldugu için ilerde sıkıntı çıkaracak dedım.rulmanlı sıstemle degıstırırsın dedım.
    zannımca adamın kayış orada koptu ve bana senın yaşın kaç dedı.21 abi dedim.bende 40 yaşındayım dedı ve senelerden beri mekanıkle ugrasıyorum dedı.kaç tane motor topladım ben sen bılıyomusun dedı..bu bısıkletın heryerınde bılya var dedı..elıyle gosterdı bılya olan yerlerı bende haklısın abı dedım fakat ben sana rulmanlı sıstemı onerıyorum dedım..rulmanla bılya arasında çok fark var dedım..sonra neyse abı sen haklısın deyıp iyi akşamlar abi dedık ve çektik geldık..

    anlamıyorum ben orada yardımcı olmaya çalışırken ınsanlar neden boyle tepkı verıyo..ben basına gelecek muhtemel problerı anlatırken neden boyle tepkı gösterıyoo.tamam anlarım mekanıkcı olabılırsın yasında buyuk olabılır saygım sonsuz ama neye tepkilisin ki yani.:):)
    :):):)
     
  2. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yaşınız çok genç sevgili arkadaşım sen üstüne düşeni yapmışın bazıları ezik olunca yapacak bir şey yok ama eğer ses tonun ve olayı karşındakine anlatışın karşı tarfın nazarında bak,bak ukalaya bize gelmiş masal anlatıyor algısı doğurdu ise yapacağın bir şey yok o yüzden hep derim'''''akıl yaşda değil başdadır''''
     
  3. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Motor toplamakla bilye dizmek nedir ya anlamıyorum bu mantığı tamam mekaniker olabilirsin sana yardımcı olan birisine bu böyle değil diyip öğretmeye çalış insanlar bu kafayla nereye gidecek bilmiyorum.
     
  4. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    gayet guzel bi şekılde geldım adamın yanına ukala bı sekıldede anlatmadım:)hıc bız zaman oyle olmadım dogrusu.amacım yardım etmektı:)ukala bı sekılde anlatsam tamam hak verırım ama nezaketlı bı sekılde anlattım olayı:)adam gerı teptı ne yazıkkı.
     
  5. Mustafae

    Mustafae bekleyen seyyah

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    648
    Beğeniler:
    277
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Her doğru her yerde söylenmemeli Cihat Bey.:)
     
    Emre Kılıç ve Murat B. bunu beğendi.
  6. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.253
    Beğeniler:
    877
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Orada hatan fazla iyilik yapmış olman.Bence sadece vitesi ayarlayıp oldu tamam deseydin daha iyi olurdu.Birde ne yazık ki saygımızı gün geçtikçe kaybediyoruz adamın tepkisi çok farklı olmuş şaşırdım yani.Ama sizin gönlünüz rahat olsun doğru olanı yaptığınızı düşünüyorum.
     
  7. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    (mustafa demırbacak) sonra binpişman oldum yardım ettım dıye:) insanlık yapıyosun aldıgın tepkiye bak dedım içimden:)
     
  8. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Adamın biri yolda giderken telaş içinde bir başka ahpabı yanına gelmiş ve demiş'ki bak felancı sana çok büyük bir kötülük yapacak aman!! dikkat et demiş adam'da hafifce tebessüm edince.ahbabı şaşırmış demiş hayırdır güldün oda demiş'ki '''ben o kişiye hiç iyilik yapmadım'ki o bana kötülük yapsın'''' çok sevdiğim bir hikaye ve örnekdir.
     
  9. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    oğuz bey hikayeye hakikaten manidar:)
     
  10. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Çok acı tecrübeler'le öğrettiler ama sanki kafamız değişdimi yok gene yardım gene yardım her konuda ediyorum ben kendimce yapıma ters çünki.
     
  11. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Insanlar sahip olduklari malin elestirilmesinden veya dusundukleri kadar iyi olmadigini ogrenmekten hoslanmazlar :)
    Dgru bir davranis sekli mi? Bence hayir, ama genel gercek bu maalesef...
    Bir de yas, cinsiyet vb. degisik durumlara ve farkli kisilere gore yetersiz kalinca sinirlenen tipler var apayrı! Herkes herseyi bilemeyecegine gore genc, yasli, kadin, erkek herkesin birbirinden ustun veya geri kalan yonleri olabilir. Siz yardim edip bilginizi - tecrubenizi paylasarak dogru davranirsiniz, karsidaki ezildigini hissederek alinir veya sinirlenerek tepki verir.
    Elbette bu yapilirken karsilikli uslup ve hareketlerde onemlidir. Bazilari da ukalalik yaparak hafiften sinir eder adami :)
    Bosverin, "iyilik yap, denize at" deyisine uyun gitsin!
     
    Murat B. bunu beğendi.
  12. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    (oğuz aydın kadıoğlukurt) aynen öyle oguz bey..yardım ederız bazen tepkı goruruz ama yardım etmekten vazgeçmeyiz:)
     
  13. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    (suat akman) suat bey bende yardım ettıgım için biraz pişman oldum fakat bi kere yardım etmıs bulunduk.:)denizede attık yardımı ama zannımca haketmeyen bi balıkla karşılaştı yardım:)
     
    suat akman bunu beğendi.
  14. mavinehir

    mavinehir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    önce bisikletin iyi yönlerini veya yaşça büyük olduğu için onun grurunu okşayacak bişeyler söyleyip sonra muhabbet olursa bisikletin eksilerini söyleseydin belki fazla tepki vermezdi.hem seni tanımıdağı için bir anda eksi yönlerini fazlaca söylemen öfkelenmesine neden olmuş olabilir.sonuçta gururlu insanlarız.ama ne olursa olsun sen iyi olan bişey yapmışsın onun sinirlenmesi senin iyilik yapmanı etkilemesin.
     
    suat akman bunu beğendi.
  15. Emrah GÜLEZ

    Emrah GÜLEZ Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    İSTANBUL/ SİLİVRİ
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Sen üzerini düşeni yapmışsın boş ver. Ne derse desin o seni kendinden küçük görüpte hasetlenerek kıskanmış dert etme. O yaştaki adama da yakıştıramadım o tepkiyi bilmiyorsan öğren yanlışı nerede yaptığını herkes her şeyi bilemez.
     
  16. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    (emrah gülez) sert bi tepkiyle karşılaştım ama (oğuz aydın kadıoğlukurt)abininde dediği gibi bu tepki beni yardım etmekten vazgeçiremicek.:)
     
  17. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    (mavinehir) abiye hitap ederken abi dedım sakın benı yanlış anlama ve benden korkma benden bi zarar gelmez ben bu sokakta oturuyorum için rahat olsun dedim.:) tereddutlu olmana gerek yok dedım.dedim ama fayda etmedı.zaten yanından ayrılırken bize tepkiyi koymuştu:)bende biraz üzülerek birazda neden yardım ettım kı sankı dıyerek ama boyle ınsanlarda varmıs dıyerek eve gerı döndüm:) o dakıkadan sonra yapacak bısey yoktu çünkü:)
     
  18. mavinehir

    mavinehir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    tamam anladım ama olay senden korkması değil herhalde anladığım kadarıyla.zaten savunma yapmış bende biliyorum gibi bişeyler söylemiş.yani adam kendi yönünden gururu incinmiş olduğunu düşünmüş olabilir. kızmasıda bisikleti hakkında yorumlarından sonra başlamış herhalde.ama yok yardım etmeye başlamışken sinirli bir hali vardı ise o zaman başka.
     
    muhiddin bunu beğendi.
  19. muhiddin

    muhiddin Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    biraz sinirliydi yardım ederken.
     
  20. Antares

    Antares Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    417
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    EGO EGO EGO ben daha iyi bilirim.. ben daha iyi yaparım.. ben var ya.. benim.. benim için.. bana göre..
    Bu tip insanlar karşısında sakinliğini korumak bilgeliktir ;)