Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yaptığım yama tutmuyor

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında metin özcan tarafından paylaşıldı.

  1. metin özcan

    metin özcan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2013
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    arkadaşlar geçen tekerim patladı tamir ettim yama setim vardı ama yaptığım yama tutmadı neden acaba sonra sinirlendin ve yamaya vurdum lastikte kesik oluştu anlatırsanız yama yapmayı sevinirim
     
  2. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  3. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    zimparalamayi unutmis olabilirsiniz aayrica bi sey duymustum bazi kalitesiz ic lastiller yqmayi zpr.tutuyormusz
     
  4. metin özcan

    metin özcan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2013
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    zımparayı unutmadım arkadaşım hepsini yaptım
     
  5. metin özcan

    metin özcan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2013
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
  6. kayhanpulurbey

    kayhanpulurbey Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Fazla bastırmadan iç lastiği iyice zımparalayın. Sadece patlak olan yeri değil patlak olan yerin 3cm aşağısı ve yukarısınıda zımparalayın sonra orayı iyice temizleyin. Temizledikten sonra yapışkanı sürün zımparaladığınız alanın dışına bile gelsin yapıştırıcınız. Tabi fazlada abartmadan sürün yapıştırıcıyı çok büyük bir alana yaymayın yamanın tamamı yapıştırıcı maddeye değsin. Yapıştırıcıyı sürdükten sonra 1 ile 2 dakika arasında üfleyerek hafiften kurumasını bekleyin. Yapıştırıcı acaba kurumaya başladımı diyede sakın elinizle kontrol etmeyin. Dediğim gibi 1 ila 2 dakika üflemeniz yeterli. Yamanın siyah tarafı iç lastiğin dışına gelecek şekilde yapayı yapıştırın( Yamanın siyah tarafındaki jelatini şimdilik çıkartmayın) Çok sıkı bir şekilde bastırın. Ben genelde sıkı bir şekilde bastırmak için yamalı yeri halının üzerinde orta sehpanın bir ayağının altına koyuyorum ve orada yarım saat kadar bekletiyorum çünkü yamada press çok önemli iyi pres yapılmadıysa o yama asla tutmaz. eğer orta sehpanız yoks çok ağır olmamak kaydıyla herhangi bir eşyanın altına koyun ama alt yumaşak olsun. Bırakın orta sehpanın üzerinde bi yarım saat iç lastiğinizin yamalı yeri kalsın. Yarım saat sonra iç lastiği çıkartın ve çok dikkatli bir şekilde üst jelatini yamadan ayırın. Ne kadar sağlam bir yama yaptığınızı göreceksiniz.
     
  7. onur özlem

    onur özlem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Merhaba, öncelikle kullandığınız yama seti nedir, kesinlikle yama setinin kendi yapıştırıcısını kullanmanız gerekli adamlar öyle bir şey yapmışlar ki kendi yapıştırıcısı hariç hiçbir yapıştırıcı yamayı tutmaz japon bile ve bir kez açılmış yapıştırıcı tüpünün uzun süre kullanılmadığı taktirde içindeki özelliği kaybeder şahsen kendim yaşadım bunlar.
     
  8. metin özcan

    metin özcan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2013
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    çok saholun bilgi verdiğiniz için birdaha deniycem
     
  9. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bir de yapışkansız yamalar var. (Ör. Topeak)
    Hiç uğraştırmıyor. Azıcık zımpara, üzerine direk yama. 30 sn - 1 dakika parmağımla sıkıca bastırıyorum, iç lastiği geçirip yola devam ediyorum. Çıkar-tamir et-tak uğraşması toplam 5 dakikadan az oluyor.
     
  10. metin özcan

    metin özcan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2013
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    arkadaşlar zımparayı bulamayıorum o bölgeyi tinerle temizlersem olur muu
     
  11. özel

    özel Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    BALIKESİR
    Seviye:
    Olmaz. Tiner sadece üzerindeki kiri yok eder. Zımpara ise lastik üzerindeki parlak kısmı yok ederek yamanın daha iyi yapışması için zemin hazırlar.
     
  12. erol ugur

    erol ugur Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    sağlıklı bir yama yapmak için ilk önce yama setinin tazeligi önemlidir.2-3 yıl bekleyen yama seti bayatlamış olur ve sağlıklı bir yapıştırma yapamaz.daha sonra patlak kısmı tespit ettikten sonra kalem ile işaretlenir hava indirilir.biraz gerdirerek patlak yer ince zıpara ile zımaralanır.(temiz olmak şartı ile)sülüsyon fazla sürülmez fakat el ile patlak kısma yedirmek süretiyle sürülür.5-10 dk.kurumaya bırakılır.daha sonra yama patlak yere yapıştırılır.levye ile kenarlara bastırılırsa yada üstüne agır bir malzeme koyup beklemeye alınırsa daha sağlam olur.işlem bittikten sonra sakın lastiği tekere takmadan şişirmeyin çünkü yama atabilir.en sağlıklısı lastiği tekere takıp şişirmektir.çünkü lastik takılıp şişirilince dış lastiğin içi yamaya bir basınç uygulayıp sıkıştırır.bir de yuvarlak yamalar kare yamalara göre daha mukavemetlidir.kare yamalarda köşelerden kalkma ihtimali var.yardımcı olabildiysem ne mutlu kolay gelsin.
     
  13. farukbas77

    farukbas77 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Arkadaşlar ben de kendi yaptığımı anlatayım inanın yamanın tutması için yarım saat beklemeye felan gerek yok.İlk önce patlağı bulup daha sonra delinmiş bölgenin etrafını iyice ince zımpara ile zımparalayıp solüsyondan az bir şey sıkıp sürdüğüm solüsyonu ince bir tabaka olacak şekilde yayıyorum ve 15-20 sn kadar üflüyorum zaten üfledikçe o ince tabak bayağı kuruyor.sonra yamanın jelatinini kaldırıp hemen yapıştırıyorum ve lastiği sert ve düz bir zemine koyup yamaya ingiliz anahtarının kenarıyla iyice pressliyorum ve yama yapışıyor daha sonra lastiği takıp yoluma devam ediyorum.Bu kadar basit yani yarım saat beklemek ağır bir şeyin altına koymakla zaman kaybetmiyorum yaptığım yamalarda gayet sağlam oluyor.
     
  14. enzo

    enzo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    287
    Beğeniler:
    160
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Enes Çatal
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zımpara yerine bıçakla hafifçe kazıtarak da yapabilirsin, zımpara bulunmayınca öyle yapıyorduk hep :) Önemli olan kaynamayı engelleyecek ufak pürüzlerin düzeltilmesi.