Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yamuk lastik sorunsalı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında omerrrr tarafından paylaşıldı.

  1. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    benim merak ettiğim bu lastikler fabrika çıkışı mı hatalı oluyo yoksa sonradan mı misal hareketsiz durmaktan mı yamuluyo? fren sıktığım zaman ön ve arka fren yalpalıyodu. cantlara kabahat buldum. ee düzeldi sonra gene aynı bu sefer bi baktık ki cst tekerler hafiften yamuk. tekerden kaynaklanıyo. tavisyem bisiklet alırken bu tür detaylara dikkat edin. çünkü fren sıktığınızda amortisörün inip kalkmasını istemessiniz. sanırım daha hafif bi yeni bi lastik alıcam.
     
  2. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Lastikler tam oturmamış olabilir mi?
     
  3. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende bundan kaynaklanacağını düşünmüştüm.

    Lastikler janta tam oturmuyor ise eğer, musluğu az bişey açarak jantın kenarlarını suyun altında biraz gezdirip, ondan sonra hava basıyorum.Tam oturmasını sağlıyor. :in:
     
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba Ömer, sorularını sırasıyla yanıtlayayım;

    Lastikler, % 1 gibi bir oranda fabrikasyon olarak hatalı üretilebilirler.Yine de bu hatalı üretim, yalpalamayı kapsamaz.Üretim hatası daha çok dişli lastiklerin dişlerinde veya telli lastik ise tellerinde, yanak profillerinde görülebilir.

    Bisikletini satın aldığın yerde lastikleri havasız veya fazla düşük havalı halde bisikleti taşımaya bırakıldığında zamanla lastik, o yuvarlak formunu kaybedebilir.Özellikle kevlar (telsiz ve katlanabilen) lastiklerde bu olay görülür.Sendeki durum bundan kaynaklanıyor olmalıdır.

    Fakat anlattığına göre fren sıkınca bu yalpalamanın gerçekleştiği yönünde olunca bu durumu garipsedim.Çünkü lastik eğer yuvarlak orijinal formunu kaybetmişse, sadece fren yapıldığında değil, normal seyir halinde de yalpalayarak ilerler.Bunu düz yolda pedal çevirirken ön lastiğine bakarak gözlemleyebilirsin.

    Arkadaşların dediği gibi lastik, çembere tam oturmamış da olabilir.Lastiğin yanaklarına bir bak bakalım.

    Yeni lastik alman her halükarda faydalı olacaktır, bunu herkese tavsiye ediyoruz :)
     
    Hakan Yazman, omerrrr ve karatren bunu beğendi.
  5. omerrrr

    omerrrr Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Tekerlerin de canta oturduğu yerlere baktık hatta iç lastiği bile çıkarıp tekrar taktık. Sonuç değişmedi. Ön tekerde çok az. Arka teker de ise gözle görülür hata var. Frenlerim den de memnun değilim eskisi gibi çabuk tepki vermiyo sanırım fren ayakları gevşedi.Sanırım artık giriş seviyesini geçtim. Herşeye kabahat bulmaya başladım.
    Bu arada arka ve ön teker i söktüm beraber bisiskletçiye taşıdım. Aman Allahım ne kadar ağırlar!!! İkisi ortalama 5 kilo!!
    CST yi fiyat/verimlilik olarak en iyilerden biri sanırdım..Bunların daha hafifi var mı ? cst de olabilir başka marka da ...
    Teşekkürler cevaplar için.
     
  6. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Fren bacakların Shimano değilse, Shimano veya Avid markalarının ürünleriyle yenilemeni tavsiye ederim.Bacaklarda gevşeme olmayacaktır.
    Fren tellerin de bakımını yaptığın ve tellerini yılda 1-2 defa değiştirdiğin sürece sorunsuz hizmet edeceklerdir.
    İki lastiğin 5kg olmasa da 2-2.5kg olabilir :)
    CST markasının ürünleri, bütçeyi ön planda tutan müşterilere yönelik ürünlerdir.Birçok kategoride ürünü vardır.Hafif de ağır da, yarışlık da, amatör için de.Önemli olan doğru amaca, doğru ürünü satın almaktır.
    Yine de yarışçılarda pek CST markasının lastiklerini göremezsin :) Çünkü rakiplerine nazaran daha ağırlardır.

    CST'nin 2.40" lik Cheyenne Downhill lastiğini de kullandım, 1.40" lık slick yol lastiğini de kullandım, 1.15" lik meşhur ince yol lastiğini de kullandım.Hepsinin amacı farklıdır.
    Bugün de bisikletime öne 1.40", arkaya 1.15" lik CST lerimi taktım :)
    Muhtemelen asfalt yolda kullanacağın yol lastiği arıyorsun.Dişleri düşük profile sahip veya semi-slick (ortası kabak, kenarları dişli) veya tam dişsiz (slick) lastiklere bakmanı öneririm.
    Marka olarak piyasada birçok seçenek mevcut;

    Schwalbe, Maxxis, Michelin, Hutchinson, Cst.

    Kenda ve Continental'in de distribütörlükleri alınsa ne hoş olurdu.
     
    omerrrr ve alpinist63 bunu beğendi.
  7. olgun şenel

    olgun şenel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    585
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    İzmit/Burdur/Mozambik
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye: