Tufan Sağnak
Üye
- Kayıt
- 21 Mayıs 2010
- Mesaj
- 19
- Tepki
- 43
- Yaş
- 45
- Şehir
- İstanbul / Anadolu
Herkese selam.
Genellikle disk frenli sistemlerde, özellikle hidrolik olanlarda herkesin bildiği gibi tekerlekleri söküp taktıktan sonra disk ve balatalar arasındaki sürtünmeyi gidermek amacıyla kimi zaman çeşitli ayarlamalar yapmak gerekiyor. Mesela göbekteki mandalı gevşetip freni sıkarak tekrar sıkmak ya da caliper vidalarını gevşetip fren sıkılı iken yeniden sıkıştırmak gibi. Böylece rotoru iki yandaki padlar arasında ortalayıp sürtünmeyi ortadan kaldırıyoruz:rolleyes:
Peki ya rotorda hafif bir yamukluk varsa? O zaman ya sabredip padlarin erimesini bekleyeceğiz ya da rotoru düzeltmek gerekecek (Büyük yamukluklar dışında yeni rotor satın alma şıkkını eledim ) Keza rotorlar yalnızca yarış ortamında ya da sert sürüşlerdeki darbelerde yamulmuyor, bezen nakliye ya da saklama koşulları nedeniyle yeni satın aldıklarınızda da yamukluk olabiliyor. Özellikle biraz üst sınıf hafif malzemelerde tercih edilen materyal ve tasarım özellikleri, bazen daha kolay deformasyon gibi bir dezavantajı da beraberinde getirebiliyor
Hafif yamuklukları düzeltmek için bazı özel aletler var ki bunları her yerden her zaman temin etmek de mümkün olamıyor. Geçenlerde yeni almış olduğum gıcır gıcır ve hafif XT SM-RT79 (160 mm) rotorlarda benzer bir sorunla karşılaştım. gerçekten harika ve çok hafif bir ürün. Montajdan sonra farkettim ki rotor akortsuz bir jant gibi bir noktada hafifçe "8" çiziyor. Gecenin bir vakti, gidip yenisi ile değiştirme gibi bir ihtimali bir anda kenara itip balataya sürten kısmı hangi yönden temas ettiğini tespit ettim ve bu bölümü elimle hafifçe ters yöne büktüm... Sonuç "0" sürtünme, düzgün bir rotor.
Tabi benimki biraz el becerisi ve biraz da cahil cesareti ama böyle bir yöntem aklın bir kenarında opsiyon olarak tutulabilir. :in:
Saygılar.
Genellikle disk frenli sistemlerde, özellikle hidrolik olanlarda herkesin bildiği gibi tekerlekleri söküp taktıktan sonra disk ve balatalar arasındaki sürtünmeyi gidermek amacıyla kimi zaman çeşitli ayarlamalar yapmak gerekiyor. Mesela göbekteki mandalı gevşetip freni sıkarak tekrar sıkmak ya da caliper vidalarını gevşetip fren sıkılı iken yeniden sıkıştırmak gibi. Böylece rotoru iki yandaki padlar arasında ortalayıp sürtünmeyi ortadan kaldırıyoruz:rolleyes:
Peki ya rotorda hafif bir yamukluk varsa? O zaman ya sabredip padlarin erimesini bekleyeceğiz ya da rotoru düzeltmek gerekecek (Büyük yamukluklar dışında yeni rotor satın alma şıkkını eledim ) Keza rotorlar yalnızca yarış ortamında ya da sert sürüşlerdeki darbelerde yamulmuyor, bezen nakliye ya da saklama koşulları nedeniyle yeni satın aldıklarınızda da yamukluk olabiliyor. Özellikle biraz üst sınıf hafif malzemelerde tercih edilen materyal ve tasarım özellikleri, bazen daha kolay deformasyon gibi bir dezavantajı da beraberinde getirebiliyor
Hafif yamuklukları düzeltmek için bazı özel aletler var ki bunları her yerden her zaman temin etmek de mümkün olamıyor. Geçenlerde yeni almış olduğum gıcır gıcır ve hafif XT SM-RT79 (160 mm) rotorlarda benzer bir sorunla karşılaştım. gerçekten harika ve çok hafif bir ürün. Montajdan sonra farkettim ki rotor akortsuz bir jant gibi bir noktada hafifçe "8" çiziyor. Gecenin bir vakti, gidip yenisi ile değiştirme gibi bir ihtimali bir anda kenara itip balataya sürten kısmı hangi yönden temas ettiğini tespit ettim ve bu bölümü elimle hafifçe ters yöne büktüm... Sonuç "0" sürtünme, düzgün bir rotor.
Tabi benimki biraz el becerisi ve biraz da cahil cesareti ama böyle bir yöntem aklın bir kenarında opsiyon olarak tutulabilir. :in:
Saygılar.