Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yama patlarsa?

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Emre Akcan tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yanımızda iç lastik yok, lastik tamda yamadan patladı diyelim, çok zor bir ihtimal ama yama üstüne yama yapılır mı ? patlayanı söksek (denedim sökemedim) daha başıma gelmedi ama lastik yamadan patlarsa ne olacak?
     
  2. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    iyce zımparalayıp üzerine bi daha yama yapacaksın hiç düşük bi ihtimal değil herkezn basına gelior. tabi sen suan yol kullanıosun yol bskletnde durum ney blmiorm ama mtb de bi sorn olmuyor
     
  3. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bir kere denemiştim ama tutmamıştı.Yine yama üzerinden patladığı zaman eski yamayı söküp yeni yama yapıyorum bu seferde söktüğüm yamanın altındaki kesik daha fazla büyüyor.Her ihtimale karşı yanımda yedek iç lastik taşıyorum hemide 2 adet:=)
     
  4. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Üst üste yama uzun ömürlü olmaz ama idare eder.
     
  5. Hamza Hakkı

    Hamza Hakkı Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yamadan patlama olması çok zor. Genelde yama düzgün yapıştırılmadığı için bir süre sonra tekrar aynı yerden kaçırma yapar. Yamadan patlaması çok mu zor? değil tabi ama iç lastiğe göre zor.
     
  6. Umut Kılınç

    Umut Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2012
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Seviye:
    Geçenlerde bir programda görmüştüm yanınızda yedek lastik yok,lastiğinizde patladı,lastiği çıkarıp yerine yaprak,çimen vb doldurabiliyor;çok sağlam olmuyor ama genede idare ediyor (programdaki adam down-hill yapıyordu :))
     
  7. sedat_slave

    sedat_slave Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    562
    Beğeniler:
    509
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    Sesli harflere ne oldu acaba ?
     
  8. Orhanalkaya

    Orhanalkaya Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    Macaristan-Kayseri-İzmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    yama üstüne yapa yapılmaz,yamalar iç lastiğin durumuna göre değişir örnek verirseniz yama yapmışınızdır 2-3 ay kullanmışınızdır sorunsuz ama sıcak ortamda o yama mutlak suretle atma ihtimali vardır.
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    İyi zımpara yapılınca yama üstüne yama da tutuyor ancak normalden biraz daha dikkatli çalışmak gerekiyor. Boşluk falan kalırsa hava kaçırabiliyor ordan. Tabi sert bir bombe yaptığı için, dış lastikten de hissediliyor ve özellikle düz asfaltta sürerken rahatsızlık veriyor.
     
  10. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    serdar kılıç'ı izlediniz sanırım evet tekerleğe o şekilde dolgu yapıyordu ama serdar kılıç downhill yapmıyor.
     
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ben yama yerine iç lastik takıyorum. Durup yama yapmaktan çok daha hızlı, hem de tekrar patlar mı, şöyle böyle derdi yok.
    Bir turda 2 patlak şansı daha düşük oluyor. Eğer olursa ya arkadaşlardan ödünç iç lastik, yoksa da evi arayıp "gelip beni alır mısınız"
     
  12. Kemal Karakoç

    Kemal Karakoç Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2012
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba.Gökhan abi ben patlaklara karşı patlak önleyici sıvı kullanıyorum ve gerçekten çok rahatım.Lastiğiniz gümlemediği(yarılmadığı) sürece sıkıntı çekmiyorsunuz yani dikenlerle patlamıyor.Sıvının ömrü ortalama 6ay oluyor.Tavsiye ederim
     
  13. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    Yama olarak eski iç lastiklerden kesip kullandığım için böyle bir durumda yama üstüne yama hatta onun da üstüne yapabilirsiniz.Yapıştırıcı olarak da bally'nin solüsyonunu kullanıyorum.
    Hazır yamalardan kullanıyorsanız ikinci yaptığınız yama bir süre sonra kalkabilir.
     
  14. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    her zaman söylerim seyir halinde iseniz yama ile hiç uğraşmayın yeni iç lastiğinizi takıp güzergahınıza devam edin varılan yerde yeterli zamanınız varsa yama yapabilirsiniz hem telaşlı çalışmak durumunda kalmazsanız hemde itina ile yapılan yamalar genelde sorun çıkarmazlar üst üste yapılan yamalara çok fazla güvenmeyin ancak kısa süreli bir çözüm şeklimidir derseniz evet öyledir
     
  15. Adem Kaya

    Adem Kaya Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    3 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    689
    Beğeniler:
    686
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Şuan bisikletde 5 tane yama var bakalım ne zaman yolda kalacam diye merak ediyorum.
    Yanımda da hiç yedek lastik filan yok :D
     
  16. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yahu kusura bakmayın ama iç lastiğe patlak önleyici sıvı doldurduğumdan beri lastik patlaması ile ilgili konuları hayretle okuyorum.

    Hayret etme sebebim de şu: neden halen buna geçilmiyor? Lastik başına 5 lira. En az 5 tane deliği kapadığını kendi gözlerimle gördüm.Yol bisikletlerine mi uymuyor, nedir ben gerçekten anlamıyorum.

    Lastik sökme, tamir derdi vs. hiçbir şey yok.Dikkat etmezseniz haberiniz bile olmuyor.Sürüş esnasında delik kapanıp gidiyor. Lastik basıncının biraz azalmasından ve lastiği kontrol edince delik noktadaki ıslaklıktan anlıyorsunuz sadece.

    Böyle büyük bir rahatlık varken neden halen yamayla uğraşılır gerçekten anlamıyorum.Birisi kızmadan anlatırsa memnun olurum. :)
     
  17. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Kendi kullandığımdan memnun kalmamıştım çünkü kapatmamıştı, delikteki parçanın yanından dışarı fışkırıyordu solüsyon. 30-35 ile giderken durup da parçayı çıkarana kadar heryere bulaştı. Bu nedenle üstüm başım, jantlarım, kadrom ve viteslerim bu solüsyonun kalıntılarıyla kaplandı ve kısa sürede lastikleşerek yapıştı. Belki de kullandığım markada (Puck) iş yoktur, bilemiyorum artık. Bulaşan zımbırtıyı temizlemek yama yapmaktan daha zor geldiği için, ürünü aldığımın 2. ayından sonra kullanmayı bıraktım.
     
    ersen t. bunu beğendi.