Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yama nasıl yapılır.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Mur4t tarafından paylaşıldı.

  1. Mur4t

    Mur4t Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    arkadaşlar ben sıcak yamayı beceriyorum ama sıcak yama sibobun oraya olmuo bende başka bi yama aldım soğuk yama mı silisyonlu yamamı ne ismi lasım deil yamasını yapamıyorum işte resmi
    [​IMG]
    biri bana bunun nası yapıldıını anlatırsa çoook hayra geçer kullanım klavuzu ingilizce ve benim ingilizcem berbattır. lütfen yardım edin dışarı çıkıp gezmek istiom:D:D yani çok acil bisiklet krizim tuttu..:D
     
  2. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    patlak tespit edilir ve zımpara yardımı ile temizlenir, ince bir katman yapıştırıcı sürülür, kurumasına yakın yama yapıştırılır..
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Patlağı bul, zımpara ile etrafını temizle.
    Solüsyonu ince bir katman olarak sür. Yaş görünümü gidene kadar bekle. Daha sonra yamalardan birisinin arkasındaki parlak folyoyu kaldır, yamayı yapıştır ve bol bol üzerine bastır, mümkünse bir yere sıkıştır. Bir kaç dakika bekle, ve monte et.
     
  4. Mur4t

    Mur4t Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    çak sağolun ya :D hallettim sayenizde...
     
  5. mecaoz

    mecaoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    aa
    Seviye:
    sana tavsiyem bu işlemleri yaptıktan sonra ne suya sokup kacırıyo mu hala die dene ne de dısarıdayken iç lastiği şişir

    bunlardan sakınırsanda saglıklı bir yaman olur:D
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    O yapıştırıcı yerine japon yapıştırıcısı kullansan daha sağlam ve kalıcı olur.Denedim 2 aydır gidiyo.
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Japon yapıştırıcısı, donduktan sonra esneme özelliği olmayan, ayrıca yumuşak plastik maddeleri de eritebilecek kadar keskin bir kimyasaldır. Bu nedenle kısa sürede yamayı atabilir, iç lastiği kullanılmaz hale getirebilir.
    Ayrıca bu yamaların iç yüzeyleri, kendilerine özel solüsyon ile kullanılmak üzere özel olarak üretilir. Yani bali (Bally) dahi kullansanız, bu solüsyon kadar iyi olmaz.
     
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Halil abi lastikler genelde dış lastiğin iç tarafından patlar. Çivi cam v.s Yapılan yama dış lastiğin iç yuzuyine geleceğinden bence esnemesine ihtiyaç yoktur.2 aydır kullanıyorum o şekilde sorun çıkarmadı. :)
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    7.60 farklı bir düşünce tarzı ancak minik bir hatan var :) Resimle bakalım;
    [​IMG]
    Resimdeki ince yuvarlak iç lastik, kalın yuvarlak dış lastik, sarı kısım da jant olsun.
    İnce yuvarlağın üzerindeki kırmızı şey yama ise, kalın yuvarlağın üzerindeki turuncu alan yamanın esneyerek dış lastikte değeceği alan olur. Çünkü iç lastiklerimizin çapları, dış lastiklerimizinkilerden azdır. Biz ona hava bastıkça onlar şişer (tıpkı balon gibi) ve dış lastiğin içini doldururlar. Yamalı olan bölümleri de aynı şekilde esner, genişleyerek dış lastiğin yüzeyine dayanırlar. Evde bir balonu şişirmeden del (şişikken delersen direk gümler :D). Sonra başka bir balondan kestiğin bir parçayı o balona yapıştır. Demek istediğimi anlayacaksın. (Kıyabiliyorsan aynı işlemi iç lastikle de yapabilirsin. İç lastiği monte etmeden şişirebildiğin kadar şişir. Hatta 2 yama olsun, birisi japonla, diğeri ise solüsyonla yapılmış olsun. Demek istediğimi daha iyi anlarsın ;))
    Umarım anlatabilmişimdir.
     
    Can Sonbay ve d.berkay bunu beğendi.
  10. mutu88

    mutu88 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    ISTANBUL
    Seviye:
    Bence kendinden yapışmalı yamalardan al
    Solisyonu sürme derdin olmaz
    Daha kolay halledersin
     
  11. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    o tip yamalar solüsyonlu yamalar kadar sağlam olmuyor.
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  12. İsmail Ağıllı

    İsmail Ağıllı Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.707
    Beğeniler:
    930
    Şehir:
    Ürgüp, Kapadokya
    Seviye:
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Birde aklınızda olsun açılmış solusyon tüpleri bir süre sonra kendi kendine kuruyabiliyor, an aciz anınızda ormanın ortasında 4-5 kişinin de hepsinin solusyonlarının kupkuru kaldığını görebilirsiniz (yaşanmıştır), çözüm: bir adet hiç açılmamış solusyon taşıyın ;)
     
    Erdem Yıldırım bunu beğendi.
  14. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    Hakan'ın bahsettiği handikap için öneri :) tabii bir adet açılmamış solusyon bulunmaması halinde geçerlidir.

    iç lastik çakmak alevinde ısıtılıp yumuşatılır ve solusyon uygulanmış gibi, lastik soğumadan yama tatbik edilir. tam da ormanın orta yerinde en yakın yerleşim yeri 5 saat yürüme mesafesinde iken denenmiş ve olumlu sonuç alınmıştır.
     
  15. sol_ak

    sol_ak Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2007
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    kardeş yama olayında önemli şeyler ;
    1-yamanın kalitesi
    2-tutkalın kalitesi
    3-yama yapıldıktan sonra en az 24 saat ağır bir cismin altında bekletilmeli.

    bunlar kısa ama önemli şeylerdir.
     
  16. zazu

    zazu Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2007
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    temizlik için selülozik tiner zımparadan daha etkiliymiş. deneme fırsatı bulamadım ama ilk patlağımda uygulayıp deneyimlerimi sizlerle paylaşcam...
     
  17. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    ilk iki madde doğru olabilir ama son madde gerçekten saçma geldi bana..

    yolda giderken lastik patladığında nasıl 24 saat bekleyebiliriz ki??
     
  18. neyzencan

    neyzencan Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    72
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aman dikkat yama tamam .. yamanmış lastiği veya yedekdeki yeni iç lastiğinizi takarken dış lastiğin içini elinizle kontrol edin ; lastiğinizi patlatan yabancı madde dış lastikde hala duruyor olabilir..
     
  19. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bişey sorucam yama yerine 5ytl ye yeni lastik alsak daha sağlıklı olmazmı
    ayrıca ben arka dış lastiğimi değiştirirken lastiğimi patlattım..ilk sorumun cevabına göre hareket edicem...son bişey daha lastik takıp çıkarırken levyem yoksa ne kullanmalıyım?? şimdiden teşekkürler...
     
  20. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    yama setı 2 lira gibi birsey :) ;)