Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yalama olan maşa alyanı!??

Konu, 'Kadrolar' kısmında Ertuğrul Işık tarafından paylaşıldı.

  1. Ertuğrul Işık

    Ertuğrul Işık Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba.. Başlıkta da belirtilği gibi, Bisikletimin maşasını ayarlamaya yarayan alyan yalama oldu çok sıktığım için.. Göbekte bir miktar boşluk bulunmakta.. Şu anda hiç bir ayar yapamıyorum göbekte çünkü alyan sıkılmıyor.. Furşun yapısı threadless sistem.. Öncelikle bu sorunu kendimin çözebilmesi için yapabileceğim bi şey var mı?? Ya da istanbul anadolu yakasında bu sorunu çözebilecek bi bisikletçi tornacı vs. tanıyor musunuz?? iki yere götürdüm sonuç hüsran.. Benim için son derece önemli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.. Saygılarla..
     
  2. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisikletçinin yapacağı her iki parçanın da yenisini takmak.Bu iş oto sanayi sitesinde çözülecek.Önce parça alıştırılıp sonra yuva açılacak.Sıradan tornacılar kaynak yuva yaparlar ve tutmaz.Oto sanayi sitesinde bu tip yuvaları açan özel tornacılar vardır ki motor bloklarına bile yuva açabilecek donanıma sahiptir.Bu tip küçük bir işi,küçük bir ücrete yaparlar mı bilemem ancak her iki parçanın da yenisini alamıyorsanız,anadolu yakadaki sanayi sitesinin yolu gözüküyor size.
     
    Ertuğrul Işık ve Kamil BULUT bunu beğendi.
  3. Ertuğrul Işık

    Ertuğrul Işık Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Derya Bey son derece açıklayıcı olmuş teşekkür ederim.. Sonuç olarak oto sanayiine yolumuz düşecek.. - Ancak dikkatli bi şekilde tekrar okuduğumda bi noktayı anlayamadım.. Sanırım siz benim vidayı çıkarabildiğimi düşündünüz ama şu an vida o parçanın içinde ve herhangi bi şekilde çıkmıyor boşa dönüyor sıkmada da, gevşetmede de.. Yani yuvadan kastınız vidanın girdiği bölümse oraya ulaşamıyorum zaten.. Tornacılar vidayı çıkarabilecek donanıma sahiplerdir umarım.. Bunun için de aynı şekilde mi davranmalıyım?
     
  4. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    285
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    Yeşil bisikletten Gürsel bey veya Kaçkar bisikletten Serkan bey bisikletini bir görsünler ya yaparlar veya seni en doğru şekilde yönlendiriler.
    Kolay gelsin.
     
    Ertuğrul Işık bunu beğendi.
  5. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bir kaynakçı bulursan, herhangi bir metal çubuğu o vidanın üzerine yanlamasına kaynaklayıp ikisini birlikte çevirerek yerinden çıkartabilirsin. sonra da yenisini takarsın olur biter ;)
     
    Ertuğrul Işık bunu beğendi.
  6. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Furşun yapısı;threadless (dişsiz sistem )demişsiniz.Herkes ingilizce bilmek zorunda değil,herhalde.
    Ayrıca sorununuzu fotoğraflasanız,daha iyi olacak.
    Sorununuz hakkında basit olarak kullanılan furş takımları için şöyle bir çözüm var;
    Furş takımları kadroda sabitlenirken,bir ucu alyans veya anahtar başlı civatalarla,bir ucu da döküm malzemeli konik somunlarla sabitlenir.Sizi ilk önce ön tekerleği sökün.Daha sonra direksiyon demiri üzerindeki frenlerin,viteslerin...v.b.parçaların bağlantılarını sökün ve diireksiyon boynunun sabitlendiği boru şeklindeki parçanın en altından uzun ve sağlam bir demire çekiçle aşağıdan yukarı vurarak döküm olarak bahsettiğim parçayı kırmaya çalışın.Zaten o parça özelliğini kaybetmeye başladığında direksiyon boynu yukarıya doğru çıkacaktır.Fakat bu işlemden sonra civata ve döküm parça değişmelidir veya komple direksiyon boynu satın almalısınız.
     
    Ertuğrul Işık bunu beğendi.
  7. Ertuğrul Işık

    Ertuğrul Işık Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ahmet kardeşim bu fikrin işe yaryacağından kuşkuluyum.. çünkü yalama olan yer vidanın başı değil gövdesi.. Yani sorun dönmeme değil gereğinden çok dönme.. Yine de fikir verdiğin için teşekkür ederim.. Şansımı her şekilde deneyeceğim bakalım ne olacak..
     
  8. Ertuğrul Işık

    Ertuğrul Işık Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İlkay çağda bey bi yanlış anlaşılma olmasın burada kimseye bi şey ima etmek istemedim ancak şunu da düşündüğünüzü farz ediyorum ki ben dişsiz sistem olduğunu bilmiyordum türkçesinin.. Yine de kusurum varsa hepinizden özür dilerim..
    Sorun'a gelirsek yanıtınızı deneyeceğim çok sağolun.. Ancak tümden bir direksiyon boynu alabiceğimi sanmıyorum şu sıralar.. Bu yapacağım işlemin boyna %100 bir zararı olup direksiyon boynu almam gerekecek mi? yoksa sadece döküm ve civata aldığımda sorunsuz çalışacak mı? Açıkçası ilk seçenek biraz düşündürdü beni..
     
  9. Ertuğrul Işık

    Ertuğrul Işık Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sayın ilkay çağda dediğiniz yöntemle sorun çözülmştür.. Teşekkür ederim yardımlarınız için..
     
  10. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Rica ederim,hayırlı geceler.