Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yağmurlu veya ıslak zemin için lastik seçimi

Konu, 'Tekerlekler' kısmında yalinay tarafından paylaşıldı.

  1. yalinay

    yalinay Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2012
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Trek
    700x23 lastikli bisikletim islak zeminde fren yaptigimda kayma yapiyor.Bu sorunu ne cesit marka model lastikle cozebilirim.Tesekkurler...
     
  2. Max Torque

    Max Torque Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    877
    Beğeniler:
    866
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin Gündoğdu
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Lastiğinizin şuan ki markası nedir?
     
  3. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.123
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Aynı dertten muzdaribim, hatta bu yüzden 2 hafta önce sol kalça kemiğimin üzerine düştüm. :/

    Şu an Michelin kullanıyorum ve 2100 km. yaptım. Continental 4 mevsim özellikli lastiklerden almayı düşünüyorum.
     
  4. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bence bu olay lastikten çok bisikleti kontrol edebilme ve frenleme becerisinde yağmurda veya çok ıslak yerde ön tekerde kayar arka tekerde ikisinin ortasını bulup kaydırmadan düzgün frenleme yapmak lazım düz giderken arkanın kayması pek önemli değil toplanıyor ama ön teker 1-2 saniye kaydıktan sonra düşüşe götürür, ıslak zeminde virajları dönerken asla fren kullanmıyorum viraja gelmeden yavaşlıyorum yoksa cidden tehlikeli
     
  5. alpdilgen

    alpdilgen Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2012
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Pro Tur seviyesindeki bisikletçilerin bile ıslak zeminlerde nasıl kaydıklarını izledikçe bunu çözebilecek bir lastik olduğunu sanmıyorum. Ama specialized espoir elite kullanırken bir nebze de olsa azalma yaşamıştım hem lastiğin hamuru hem de üzerindeki kanal yapısı işe yarıyor.
    Islak zeminde 700x23 yerine 700-28 kullanmak daha fazla yüzey gücü sağlayacağından rahatlama getirecektir.
    Bir de dönüşlerde içte kalan ayağınızı pedaldan çıkartarak denge unsuru olarak kullanabilirsiniz
     
    Tahir Keskin bunu beğendi.
  6. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Frenleme konusunde Continental 4S doğru seçim olmuş. Virajlarda da prosedür:
    1-Kafanızda lastiklerin yere değme noktaları arasında bir çizgi olduğunu varsayın.
    2-Bisikleti dönüşte zaten yatıracaksınız ve bu durumda ağırlık merkezi, lastiklerin arasındaki çizginin üstünden boşluğa kayacak. Bu da lastiklerin yol tutuşunu düşürecek. Bunu engellemek için sert ve hızlı dönüşlerde, bisikleti yatırırken, vücudu çizginin mümkün olduğunce diğer tarafına geçirmek gerek. Eğer denge sorununuz yoksa gerekli miktarı beyin hesaplar. basitçe:
    ..........................Dönüş yönü
    Lasitk çizgisi <-------V---------------------->
    .......................... Vücut
    Gerektiği kadar vücudu dik tutmak yeter.
     
    Caner Kaya bunu beğendi.
  7. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    continental grand prix 4 season kullanıyorum, kaymıyor ama bendekiler 700x25c ... Yarış koşmayacaksanız 25c öneririm
     
  8. Tayfun_Güler

    Tayfun_Güler Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    26 Mart 2016
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Tayfun Güler
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    MİCHELİN PROTEK 700X35C 37X622 ile ıslak zemin ve kaldırım rampasında ön tekerim kaydı. hızlı değildim :(