Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yağmurlu havada bisiklet kullanma teknikleri

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında AnılDemir41 tarafından paylaşıldı.

  1. AnılDemir41

    AnılDemir41 MounTain Bike

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    23 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    116
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Anıl
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba iki teker sevdalıları.

    Malumunuz bir yaz mevsimini daha bitirmiş bulunmaktayız. Yaz mevsiminin bitmesiyle birlikte kimi bisikletçi dostlarımız sevdasına ara verirken kimilerimizde yağmur çamur demeden sevdasının peşinden koşmaya devam edecek.

    Bisikletciliğin hakkını veren bi insan bu işin geniş kapsamlı ve gerek yol
    tekniği gerek mekanik anlamda öğrenmede sınırının olmadığını gayet iyi bilir. Bu konuyu açmamdaki sebep gerek bisikletimizin teknik bakımı gerek koruma giysileri gerek ıslak yoldaki sürüş tekniklerini hep birlikte tartışmak istemem.

    • Sonbahar ve kış mevsiminde kullanılan bisikletin yürüyen aksamında (lastik,pedal,vites,zincir vs) ne gibi extra bakımlar yapılmalı,ne sıklıkla bakım yapılmalı.
    • Sonbahar ve kış mevsimi için ıslak zeminde daha güvenli sürüş yapmak adına önerdiğiniz lastik markası hangisi olur, yaz mevsiminde lastiğe uyguladığımız standart lastik basıncı her mevsim için geçerli midir yoksa sonbahar ve kış mevsiminde lastik basıncı farklı mı olmalı.
    • Islak, toprak, çamurlu, virajlı yollarda daha güvenli sürüş için teknik önerileriniz neler olur? (Islak yolda virajı dar ve yavaş inmek bayır aşağı yüksek vites kullanmak vs)
    • Vücut uzuvlarımızı soğuktan ve rüzgardan korumak adına önerdiğiniz koruma giysileri ve markaları nelerdir.
    • Yağmur ve sisli hava için kullanılabilecek özel bi bisiklet gözlüğü var mıdır.
    Yukarıda listelediklerimin üzerine ekleyerek önümüzdeki hafta ve aylarda bisiklet kullanacak arkadaşlarımıza olumsuz hava koşullarında daha güvenli daha zahmetsiz bisiklet kullanmaları için teknik önerileriniz neler olur bu konu altında tartışalım.
     
  2. ventiol

    ventiol Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    27 Mart 2016
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Benim de sormayı düşündüğüm bir konu tam zamanında açmışsınız konuyu. Ben de özellikle bisiklet bakımı ve kıyafet konusunda bilmemiz gereken ekstraları merak ediyorum takipteyim.
     
  3. deadlistcach

    deadlistcach Felt F65x cx

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    31 Ocak 2015
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    309
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    Bir madde daha ekliyim numarali gozluk kullananlar yagmurda ne yapiyorsunuz?
     
    ddr, fatihözüdoğru, Hrii3y ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  4. AnılDemir41

    AnılDemir41 MounTain Bike

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    23 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    116
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Anıl
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben frenlerle başlıyorum o zaman.

    Fren bana gore olumsuz hava koşullarında bakımına en cok önem verilecek uzerinde durulacak kısım. Islak ve yağışlı yolda V tipi fren ile C tipi fren görevini tam anlamıyla yerine getiremiyor. Mekanik disk frenler de bilhassa aynı şekilde. Hidrolik frenler bana gore yağışlı havalarda en avantajlı fren çeşiti. Fakat aman dikkat,yağışlı havada haddinden fazla kullanacağınız ön fren birden tekerin kilitlenip kaymasına neden olabilir. Bu olduğu zaman çok üstün bi manevra kabiliyetimiz yoksa sayet yere kapaklandınız demektir. Viraj icinde kesinlikle ön fren kullanmayı tavsiye etmem. Takip mesafesini daha uzun tutup fren şiddetini daha az ve daha uzun tutmakta fayda var (30 metre sonra duracagınız yere 5 metre kala frene basıp 3 saniyede duruyorsanız,10 belkide 15 metre önceden frene basıp 10 saniye de durmak daha sağlıklı) hidrolik frenler yağışlı havalarda gücünden cok fazla bişey kaybetmeyecegi icin fren yapılan tekerin kızaklaması cok kolay olacaktır. Daha önce hiç girmediğiniz ortasında ve sonunda ne ile karşılaşacağınızı bilmediğiniz virajlarda mutlaka kendinizi güvende hissettiğiniz hızda girin,hız yüksekse viraja girmeden once mümkün olabildiği kadar hızınızı düşürün ki viraja girerken ve ya viraja girdikten sonra fren kullanma ihtiyacınız olmasın. Ve ıslak zeminde virajlara yatarak girmemekte de fayda var derim ben.
     
    salvodaze, Bozkurt48, ddr ve 10 kişi daha bunu beğendi.
  5. Decsan

    Decsan Kıdemli Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    5 Kasım 2014
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    461
    Şehir:
    KARŞIYAKA
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben giysi üzerine konuşmak isterim.
    Çünkü diğer konularda herhangi bir şey yapmıyorum.
    Bunun sebebi biraz bu konudaki ilgisizlik ve bilgisizlik birazda yaşadığım yerde ve kullandığım güzergahta kış, çamur, kar, buz, yokuş, iniş olmaması sanırım..

    Giysi konusuna dönersek ben İzmir şartlarında alt üst termal içlik üstüne kışlık forma ve eşofman ile işe gelip gidiyorum. En üste ise orta şekerli havalarda ince, daha sert olanlarda hafifçe korunaklı olmak üzere ve şubat gibi de puffer mont giyiyorum.
    Bunlar arasında Puffer mont dışında diğerleri ile ilgili bir sorunum yok.. O mont terletiyor. Bir çözüm bulmam gerek..
    Hafta sonu performans sürüşleri için de benzer kıyafetler yeterli oluyor.

    Yazlık eldivenleri aralık gibi kaldırıp şubata kadar biraz ince olan bisiklet eldivenlerini şubat ayında ise çok korunaklı olan kalın polar eldivenleri giyiyorum..

    Kışın çok soğuklarda decathlondan aldığım polar boyunluğu mutlaka takıyorum..

    Gözlük hususunda ise gündüz hava çok kapalı değilse güneş gözlüklerimi, hava kapalı ise yada akşam ise şeffaf gözlüklerimi kullanıyorum.

    Açıkçası yaz kış aynı spor koşu ayakkabılarım ayağımda. Gündüz gece hafta içi sonu aynı ayakkabılar ayağımda.. Bunun sebebi sabah ve akşam kullandıktan sonra işyerinde kıyafet değiştiriyor olmam..
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar..
     
    Son düzenleme: 21 Eylül 2016
  6. honeybadger

    honeybadger Forum Demirbaşı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    7 Mart 2016
    Mesajlar:
    429
    Beğeniler:
    599
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hüseyin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben de ilk defa dün yağmurlu havada bisiklet sürdüm. Şu an havalar sadece serin oldugu için normal tayt-forma ikilisini kullandım. Forma üstüne decathlondan almış oldugum yağmurluk alta ise yine decathlondan aldığım pantalonu giydim. Tek sorun ayakkabılar oldu şu an ayakkabım yok bu durumu engelleyecek. İç kısımlarım tamamen kuru kaldı.
    Gelir gelmez bisikleti sildim kuruladım çamur ya da su bırakmamaya özen gösterdim.
    V fren kesinlikle iş yapmıyor yaz aylarında olduğu kadar. Baradine marka pabuç kullanıyorum herkese öneririrm 1500km oldu bi okadar daha götürür galiba.
    Ayakkabı olayına önerilere bende açığım.
     
  7. Kerem Groims

    Kerem Groims Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeniler:
    1.389
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    honeybadger, altugem ve Decsan bunu beğendi.
  8. Decsan

    Decsan Kıdemli Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    5 Kasım 2014
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    461
    Şehir:
    KARŞIYAKA
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @honeybadger
    Aslında iklim ve coğrafya çok belirleyici..
    Ankara'da örneğin yokuş bol maşallah.. İklim de cidden serttir. Eksi yirmi bile olabiliyor..
    Ankara'da olsam bu işlere daha çok kafa yorar ve para harcardım..
    Lastik örneğin çok kritik..
    Suyu tahliye edip kayma önlemek için yumuşak hamurlu olması gerekli..

    Bu şartlar ile kışın sıfır dereceyi nadiren gören İzmir, Antalya aynı kefede değil..
    Ankara'da sorun olan şeyler Ege'de sorun olmayabilir..
    Bunları dikkate almak gerekiyor.
     
  9. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.773
    Beğeniler:
    2.159
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Zincir bakım vs:
    Ben zinciri her yağmurlu sürüş sonrası wd40-gazyağı-mazot vs ile temizliyorum. Maalesef yağmur yağmur değil çamur ve kum deryası... Su sorun değil ama toz ve kum parçacıkları vites sistemini çerez gibi yer dolayısıyla ben yağmurda zincirini temirlerim. Bunun yanında furç takımı, ana göbek jant göbekleri gibi yerlerin genel baımını da kış başlangıcı veya ortalarında yaparım ki bütün kışı hiç kontrol edilmeden geçirmesinler. Ayrıca frenlerimin pabuçlarına gelmeyecek şekilde mafsalları ve yağları gress ile korumaya alırım.
    Fren pabuçlarını da sık sık kontrol ederim, kumlu topraklı pabuçlar jantları çizer ve ömrünü kısaltır fren performansını da hissedilir şekilde düşürür.

    lastik olarak ben yol bisikleti kullandığımdan conti 4 seasons kullanıyordum ve çok memnundum. Şimdi michelin v4 endurance aldım, sonuçları yazarım.

    Sürüş:
    Yağmur, toz, kar vs farketez. Lastiğin yere tutunma kabiliyeti azaldığında prensipler çok benzer. Ani durmayacak ani yön değişimi yapmayacak ve bisikleti çok fazla yatırmamaya çalışacaksınız.
    Viraja yaklaşırken daha erken ama daha yumuşak fren yapacaksınız, virajda vücudunuzu daha fazla yatırıp bisikleti görece biraz daha az yatırmaya uğraşacaksınız, viraj çizginiz daha yumuşak olacak, yokuşta ayağa kalkarken arka tekerin pati çekme ihtimalini hep göz önünde bulunduracaksınız. Yokuş aşağı inerken arka lastiğe binen ağırlık ciddi oranda azalır ve arka tekerin yol tutuşu hissedilir şekilde düşer, böylece zaten yol tutuşun azaldığı bir ortamda ön tekeriniz tek başına mücadele etmek zorunda kalır, özellikle yokuş aşağı inerken viraja yaklaşıyorsanız çok çok önceden frene basıp virajı döneceğiniz hıza düşmeniz lazım, bir yandan fren bir yandan viraja girerseniz yeri öpneniz işten bile değil. Her gün 35kms ile döndüğüm virajda ıslakken 20kms ile kaydığımı bilirim. Sonuç olarak herşey daha yavaş ve yumuşak olmalı. Bir de ben yağmurda vs lastiğimin ne kadar tuttuğunu anlamak için düz giderken arka frenimi bilerek kilitlerim. Bakalım ne kadar kolay kayıyor...
    Kıyafet:Yağmur ve rüzgar bisikletçinin düşmanı. Günlük hayatta yanımıza alacağımız basit bir yağmurluk veya şemsiye bizi kurtarabilir ama bisiklette asla. Hele ki performans yapıyorsanız kesinlikle çok spesifik ve size özel ürünler kullanmanız lazım.
    Size özel olmayan ve her bisikletçinin ihtiyacı olan şey kesinnnlikle fileli bir içlik. Bakın içlik demiyorum fileli içlik diyorum.
    Bisikletçi yokuşta yavaş gider 2 katı efor sarfeder, inişte hiç efor sarfetmez düz yola göre çok daha hızlı gidip rüzgar yer. Dolayısıyla terleyeceksiniz bu kaçınılmaz. Fileli içlikler teri emmez ve içliğin üzerine giydiğiniz kıyafet ile arada bir hava katmanı oluşturur. İşte böylece ter kolayca buharlaşır dışarı atılır. Her kış veya bahar bisikletçisi fileli içlik kullanmalıdır. Markası modelini siz seçin burada önemli olan fileli olması. https://www.bisiklet.com/3099-thickbox_default/castelli-dikissiz-iclik.jpg
    Bizim forumda, sahibinden’de vs vs bu tür içlikler satılıyor.
    İçlik konusunu geçtiysek işin en zor kısmına geldik demektir. Rüzgar almayacak, su geçirmeyecek ama terletmeyecek bir ürün lazım. Üzgünüm ama böyle bir ürün yok... Az terleten var çok terleten var. Siz az terleteni bulup fileli içlik, yokuşta fermuar açmak, rotaya uygun şekilde giyinmek gibi yöntemlerle bu terleme olayını azaltmaya bakacaksınız.
    Peki az terleteni nasıl bulacaksınız? Bol bol açıklamaları okuyup kullanıcı yorumlarını takip edeceksiniz. Anahtar kelimeler değişkenlik, windstopper vs vs
    Rüzgarı kesen su geçirmeyen ürünler terlettiği için( goretex vs hepsi terletiyor ama görece daha az terletiyor) ben kışlık ceketimin ön kısmında rüzgar geçirmez kumaşı olan arka kısmında ise rüzgar geçiren hava alan kumaşı olan bir ceket tercih ettim. (Sportful Flash jersey) bu ceketin castelli versiyonu da var. Önemlli olan göğüs ve kollarınızı rüzgardan korusun ama koltuk altı, sırt gibi yerler de hava alsın.
    Elbette bir de çok ince, katlanınca arka cebinize sığacak bir yağmurluk/rüzgarlık edinmek şart. Ben dechatlondan 60tl’ye aldım. Çok memnunum, evet terletiyor ama zaten amaç yağmura yakalandığımda beni anlık olarak kurtarması. Veya yazın-baharda çıktığım yokuştan sonra uzun inişlerde kendimi korumak için 10 dakikalığına giyip kendimi kurtaracağım bir ürün. Yoksa tüm gün yağmurlu geçecekse daha kaliteli ve düzgün bir yağmurluk edinmek gerekli.
    Bir de elbette overshoe var. Ayakkabınıza su girmemesi rüzgarın işlememesi için mutlaka almanız şart. Bacaklarınız islansın sorun değil ama ayakkabıya su girerse emin olun o gün sizin için bir kabus olacak. Dolasıyısla bir tane almak şart. Baharlık olanı var kışlık olanı var. Dikkat edilmesi gereken su geçirmeyen cins olması( bazı ucuz versiyonları ayakkabı üzerine giyilen çorap mantığında oluyor, bunları tavsiye etmem) su dışında elbette rüzgar geçirmemesi ve ayağı sıcak tutması çok çok çok önemli. Bisiklette kısa tayt ile çıksam da bazen overshoe ihtiyacım oluyor. Bacak üşümüyor ama ayak inanılmaz üşüyor...
    Eldiven de elbette önemli, ancak bir önerim yok, herkesin eli ve kullandığı bisiklet farklı, mağazalara gidip tek tek denemenizi tavsiye ederim. Beğendiğiniz eldiveni sonrai nternetten ucuza alabilirsiniz J
    Kaskınız delikli yazlık kask ise( ben kış için kapalı şehir kaskı kullanıyorum) kaskın altına su geçirmeyen bir kep takmanız lazım. Goretex veya türevi hede hödö tex ürünü olursa daha az terletir. Mutlaka bir tane edinin.
    Bu malzemeleri aldık ama nasıl kullanacağız? Öncelikle bisikleti sürerken kıyafetlerimiz durduğumuzda bizi üşütmeli. Eğer durduğumuzda üşümüyorsak fazla kalın giyinmişiz demektir. Dolayısıyla dışarı ince çıkın. Kendinizi rüzgardan koruyun yeter. Bir fileli içlik ve bir ince rüzgarlıkla üşüyorsanız içinize fileli içliğin üzerine bir ince içlik daha giyin. Hemen polarlı ceketler giymeyin. Terlemektense üşümek daha iyidir, çok az üşüyorsanız bir şeyler giyeceğinize tempoyu artırın.
    Yağmurda sürmek için bu kadar şey alınır mı demeyin. Baharda veya kışın bisiklet sürmek harika bir duygu. Kıyafet uygunsa alınan keyif yazdan çok daha fazla. Çünkü bunalmıyorsunuz, hava oksijen dolu, kuru, güneşten yanmıyorsunuz gözlerinizi kısmıyorsunuz, terlemiyorsunuz. Benim için sezon yeni başladı, kıyafetlerimin hepsi tamam. Bu haftasonu yağış yok ama arka cebime bir rüzgarlık alıp çıkacağım size de tavsiye ederim...
     
  10. İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.999
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Efendime söyleyeyim hemen. Ben nuamaralı gözlük kullanıyorum normalde. Bunun için gözlük almıştım özel olarak. Bisiklette bu spor gözlüğü kullanıyorum :
    https://www.amazon.co.uk/Arctica-Sunglasses-S-70A-PRESCRIPTION-activities/dp/B00BO8GIJO
    ama çerçeve rengi siyah. Kırmız değil böyle. Verdiği sitedeki gözlüğün rengi güzel değil :) ama benim kullandığım renk farklı marka aynı işlev aynı :)
    Saygılarımla
     
  11. srdrmrs

    srdrmrs Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    491
    Şehir:
    İST
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bende 23mm lastik kullanan biri olarak tecrübelerimi aktarayım..

    yağmur sırasında bisikleti yatırmak , zıplatmak gibi aksiyonlara girmeye hiç gerek yok , oldukça riskli. takip mesafesini iyi ayarlamak lazım yağmur fırasında frenler %50 cıvarında daha kötü performans gösteriyor. bisiklet ayakkabısı ile yürümek de çok zorlaşıyor. birde maltepedeki abi mavi boyalı yollar inanılmaz kayıyor , asflat dışında başka yerde sürmeyi denemeyin.

    bir keresinde bisikletle vapura yetişmeye çalışıyordum , hava yağmurluydu.. neyse vapura yetiştim tam akbil gişesinin oraya kadar bisikleti kullanarak girdim asfalttan fayansa geçince bisiklet kaydım ve gişelere direkt uçarak girdim :)

    kıyafet olarak termal forma + iyi bir yağmurluk. ayakkabılar için de shoescover kullanıyorum.
     
    salvodaze, mfbay25, serati ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  12. Decsan

    Decsan Kıdemli Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    5 Kasım 2014
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    461
    Şehir:
    KARŞIYAKA
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Ozan k.
    Sezonun yeni başladığı konusunda hem fikiriz

    @srdrmrs
    Benzer durumu dün Bostanlı iskelede yoldan bisiklet yoluna çıkarken yaşadım..
    Mavi kaplama öncesi kırmızı bir kaplama vardı veee bisiklet altımdan kayarken ben de artistik bir düşüş yaşadım..
    Yağmurlu havalar özellikle yeni başlamış yağmur çok kaygan zemin demek..
     
    anti panik bunu beğendi.
  13. anti panik

    anti panik Forum Bağımlısı

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    661
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Selam herkese..
    4 mevsim bisiklet kullanıcısıyım ve gözlük takıyorum.

    Dün yeni taktığım tur lastiği schwalbe marathon almotionu test ettim.
    Düz çizgide ıslak zemin...su birikintisinde frenleme çok başarılı.
    Detayını inceleme başlığında yazdım...:)

    Yağmurda da gözlük kullanmaya devam.
    Buğulanma yapabiliyor.
    Durup silmek veya buğu önleyici sprey gerek.
    Birde gözlüğe su damlası gelmemesi için kaskın güneşlik kısmı en geniş olanlardan tercih edilmeli.:)
    Bende arkada heybe sürekli var.
    Heybe içinde yağmurluk bulunduyorum. Lazım olunca giyiyorum.:)
     
  14. Kerryn

    Kerryn Üye

    Yaş:
    15
    Kayıt:
    27 Haziran 2016
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    İzmit, Kocaeli(Turkey)
    Adı:
    Enes
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kışın bisiklet kullanmaya ben de bayılırım. Karda sürmek zor da olsa muhteşemdir. :D
     
    Ahmetgitar, mywashere ve anti panik bunu beğendi.
    Son düzenleme: 21 Eylül 2016
  15. anti panik

    anti panik Forum Bağımlısı

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    661
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    İlk bisikletim spottan alınma ikinci el çamurluksuz Mtb idi.
    Yağmurda ve ıslak zeminde arka lastik direk çamurlu suyu arkamda sırtımda boylamasına "lastik genişliğinde" ıslatıyordu.:D
    Tüm giydiklerim çamur oluyordu.
    Çamurluk mutlaka gerekiyor.:)
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  16. hasanmustafa

    hasanmustafa Donanım Uzmanı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    16 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    104
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hasan
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
    Ankaradayım ve numaralı gözlük kullanıyorum. kısa mesafe
    kullandığımdan ara sıra durup camları temizliyorum.
    Çamurluğu bugün takacağım :)
    Yine mazgallara dikkat ediyorum. Çok tecrübeli olmadığım için
    aşırı yağmurlarda Ankara"da kullanmamayı bile düşünüyorum
     
    anti panik bunu beğendi.
  17. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.113
    Beğeniler:
    3.880
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Konu açılmışken kış lastiği arayan varsa, Continental 4 sezon 700x25c lastikleri, şiddetle tavsiye edebilirim.
     
    anti panik bunu beğendi.
  18. anti panik

    anti panik Forum Bağımlısı

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    661
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Lastik konusuna ilave:
    Birçok üretici (schwalbe, continental ..) lastikleri olduğundan 2-3 mm ince üretiyormuş.
    Ben bunu bizzat yaşadım.
    584x50 (27,5×2,0 inç) lastik 50 mm olması gerekirken, şişik vaziyette yanak genişliği sadece 47 mm (kumpas ile ölçtüm).
    Bu nedenle 25 lastik 25 mm den daha küçük olabilir. Ve
    Bu da yağmurda dezavantaj yaratabilir.:)
     
  19. honeybadger

    honeybadger Forum Demirbaşı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    7 Mart 2016
    Mesajlar:
    429
    Beğeniler:
    599
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hüseyin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Kerem Groims bu modellerden önerebileceğiniz bir ürün var mı? Tesekkur ederim bu arada
    Ben de numaralı gözlük kullanıyorum bunu da xlc nin bir modeli var onunla çözdüm. Bilginiz olsun
     
  20. mywashere

    mywashere Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    190
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Mehmet YILMAZ
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yol bisikletinde ince tekerde,ıslak ve çamurlu zeminde sırta su sıçratması oluyor mu yol bisikletine de çamurluk şart mı ?
     
    anti panik bunu beğendi.