ek bir bilgi:
karda sürüş için lastik indirmek yanlış bilgi, özellikle araçlar için; aksine daha fazla şişirilir ki kar yüzeyini yarıp asfalta kadar yarabilsin
bu bilgi dişli lastikler için geçerli, aynı zamanda indirilen lastiklerde dişler bilbirine fazla yaklaştığı için tutunma performansı düşer
Murat B. arkadaşımızın bahsettiği aquaplanning (su veya kar yüzeyinde tutunmanın tamamen kaybolarak kayma) olayının artmasının sebebi de budur
bunun yanında hemen hemen her bisiklet lastiği neredeyse -10/-15 santigrat dereceye kadar tutunma gücünü koruyor. bu konuda lastik üreticisi firmalara meraktan bu sene eposta atıp sormuş ve bu cevabı almıştım, hatta konusu da var forumda... daha extreme soğuklar için ayrıca metal dişli özel kış bisiklet lastiği üreten bir iki firma da var...
karda sürüş için lastik indirmek yanlış bilgi, özellikle araçlar için; aksine daha fazla şişirilir ki kar yüzeyini yarıp asfalta kadar yarabilsin
bu bilgi dişli lastikler için geçerli, aynı zamanda indirilen lastiklerde dişler bilbirine fazla yaklaştığı için tutunma performansı düşer
Murat B. arkadaşımızın bahsettiği aquaplanning (su veya kar yüzeyinde tutunmanın tamamen kaybolarak kayma) olayının artmasının sebebi de budur
bunun yanında hemen hemen her bisiklet lastiği neredeyse -10/-15 santigrat dereceye kadar tutunma gücünü koruyor. bu konuda lastik üreticisi firmalara meraktan bu sene eposta atıp sormuş ve bu cevabı almıştım, hatta konusu da var forumda... daha extreme soğuklar için ayrıca metal dişli özel kış bisiklet lastiği üreten bir iki firma da var...