Yağmurlu Hava Lastik Şeçimi

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında onur güneş tarafından paylaşıldı.

  1. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Bugun ilk uzun şehir içi deneyimimi yaşadım.Hakkaden de videolardaki gibi ben ne kadar dikkat edersem ediyim bisiklete saygı hiç yok.Bide üstüne üstük geri dönüşte yağmur başlamaz mı böyle bişey yok bu kadar kayacağını frenin işlemez olacağını hiç tahmin bile etmiyordum 18-15 km hızda seyrediyorum yağmur fazla ışıklara geliyorum basıyorum frene ya hiç tutmuyor yada direk kaymaya başlıyor gerçekten korktum bir anda yol bisikletinden bunun nedeni acaba azda olsa lastiklerin payı varmı yokuş çıkıcam patinajda kalıyor ön lastiği bile kaydırdım yavaşca çevirdim halde gidonu,arka tarafğı sanki f1 de kontra atar gibi topluyordum orası baya zevkliydi ama yinede korkunç :) lastikler scwalbe lugano 25C acaba diyorum kış ayları için şöyle contınental 4 seasona mı geçsem yada daha iyi bir yağmur lastiği varsa onu mu alsam bugun baya korktum çünkü yol tutuş 0 dı dans ettim son 5 kmsi eve dönerken :)
     
  2. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Maxxis Overdrive
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.347
    Beğeniler:
    4.968
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yağmurun ilk yağmaya başladığı dakikalar yerlerin en kaygan olduğu zaman oluyor, çünkü yağmurdan önce yolda birikmiş olan toz ilk yağmurla çok ince ve kaygan bir çamura dönüşüyor. Yağmur biraz yağdıktan sonra bu çamur akıp gidiyor ve sadece ıslak olan yol daha az kayıyor.

    Yağmurun ikinci bir etkisi jantı ıslatarak frenleri tutmaz hale getirmesi, freni sıktığınız zaman jantın üstündeki suyu atması için lastiğin 1-2 tur dönmesi gerekiyor. Bu şekilde jant kuruduktan sonra fren tutuyor. Frenin tutmamasına doğal tepkimiz freni daha kuvvetli sıkmaktır, yağmurda kontrollü olup bu içgüdüye karşı koymak gerek. Yoksa jant kuruduğunda bir anda frenler tutmaya başlar ve tekerlekler kitlenir bu da sizi tehlikeye sokar (bugün başınıza bunun geldiğini tahmin ediyorum). Bu yüzden frenlemeye yavaşlamanız gerektiğinde değil, daha önceden başlamakta fayda var.

    Lastiklerin de bugün yaşadıklarınızda bir nebze farkı vardır, neticede Lugano yol tutuş performansı yüksek olan bir lastik değil. Yaz kış demeden yağmurda da bisiklete biniyorsanız GP 4 season gibi lastiklere geçmenizde (hemen olmasa bile mevcut lastikleriniz ömürlerini tamamladığında) fayda var, ancak bu lastikler GP 4000S gibi lastiklernden hem daha ağır hem daha pahalılar...
     
    Serden Us bunu beğendi.
  4. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    http://www.maxxis.com/catalog/tire-264-119-overdrive
    Yol için olan bu sitede yok gibi.
    bu güne kadar Forumdaki konularda contınental 4 season ıslak zeminde lastik tavsiyesi olarak hep yer alıyordu
    Ben de 2 ay kadar önce aldım. Gerçek test ortamı ve sürücüsü olmadan farkı anlamak kolay değil. ama bir zafiyette hissetmedim. Sonuçta kendini kanıtlamış bir model olarak kabul ediliyor.
     
  5. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Sanat'ın babası...

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    1.128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Verdiğiniz linkte mevcut lastikler. Nasıl birşey arıyorsunuz? Tüm hybrid modelleri listeli. Direkt yol/yarış istiyorsanız önceki menüden hybrid başlığını değiştirip bakabilirsiniz...
     
  6. Fatih T.

    Fatih T. Deli Hinar

    Kayıt:
    6 Haziran 2013
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    Amasya
    Seviye:
    Dünkü yağmura da ben de iş dönüşü yakalandım ve çok keyif aldım :). Yaklaşık 25-30 kmlerle gittim eve kadar. Ben de birkaç bişey söylemek isterdim ancak Murat B. abimiz tamda yazmak istediklerimi yazmış. Ellerim sürekli frende giderim ve içgüdüsel olarak frenleme yapmadan önce yapmam gerektiğini düşündüğüm an çok hafif frenleme yaparak jantlardaki suyu sıyırıyorum ve %90 yağmursuz bi hava gibi tutuyo frenlerim. Üstelik fren pabuçlarım değişime yaklaştığı halde. Ve -bence- yağmurlu havalarda dikkat edilmesi gereken bi konu da; sürücülerimiz sanki daha hızlı kullanıyor veya bana öyle geliyor. Çok tehlikeli olabiliyolar.. Lastiklerim de Michelin Dynamic Classic. Ucuz diye tercih ettim ve markanın güvenilirliğinden dolayı. Hamuru yumuşak ve yağmurda tutuşu iyi sayılabilecek bir lastik. Memnunum şahsen. Bundan önceki lastiklerim Schwalbe Lugano idi sizin de olduğu gibi. Schwalbe Luganodan kesinlikle iyiler...
     
  7. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Cevap veren arkadaşlara teşekürler Murat bey teşekür ederim güzel özetlemişsiniz schalbe lugano ları yaza doğru zaten ömürlerini doldurur buyuk ihtimalle o zaman değiştiricem bide bir şey daha sormak istiyorum eve geldim jantların üzerini sildim simsiyah bir madde çıktı ne oldunu anlamadım ama baya bi çıktı bu maddeden acaba frenlerden mi geldi yoksa lastikten m çözemedim frenden geldiyse o fren bitmişti :( baya fazlaydı 3-4 silişte anca geçti çünkü
     
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.347
    Beğeniler:
    4.968
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Frenden geliyor diye biliyorum. Aslında her zaman olan birşey, ama kuru havada uçup gidiyor, yağmurda janta yapışıyor.
     
  9. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    tavsiye edilen Overdrive hakkında yazmıştım. Tekrar bakmadım ama sanırım overdrive tur ve şehir içi kullanım lastiği olarak var.
     
  10. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    313
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ben de geçen gün jantları değiştirmişgen bahaneyle lastikleri de değiştirdim continental grand prix 4000 taktım. yağmurda ve kuru yolda da tutuşu luganolara kıyasla bayaa iyi gibi geldi bana :) fren mesafemde ciddi bir artış olmadığını farketsem de tedbiri elden bırakmadım tabi hız yapmadım, erkenden frene bastım vs. eğer yağmurda ara sıra kullanacaksanız, bu lastiklerden önerebilirim. ama daha ciddi yağmurlu havalarda da sürerim diyorsanız, o koşullar için özel üretilmiş lastikleri düşünmenizde fayda var.
     
  11. Reahax

    Reahax Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Eylül 2014
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    489
    Şehir:
    İstanbul/Pendik
    Adı:
    Recep
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yağmurluklarım yarın gelmiş olur sanırım. Bende yağmurlu havalarda işe bisiklet ile işe gitmeyi sürdürmek istiyorum.

    Şu anki lastiklerim Continental Sport Contact 32
    [​IMG]

    Acaba bunlar yağmurlu havalarda yol tutuşu bakımından sıkıntı çıkartırmı ?
    Eğer çıkartırsa ne almamı önerirsiniz. Çokta fazla abartı dişli alıp performansı düşürmek istemiyorum.

    Yağmurluklarım elimde olsaydı deneyip görmek isterdim ama onlar gelincede havalar açacak görünüyor :)
     
  12. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    su tahliyesi yüksek olan lastik almalısınız,şuanki lastikleriniz kayabilir yağmurda,tahliye kanalı bol olan bir lastik tavsiye ederim
     
  13. Reahax

    Reahax Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Eylül 2014
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    489
    Şehir:
    İstanbul/Pendik
    Adı:
    Recep
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Almışken zor patlayan birşey alayım diyorum. Marathon çok övülüyor bu konuda.. Yağmurlu havalarda marathon iş görür mü dersiniz.
     
  14. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.486
    Beğeniler:
    7.066
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Yol bisikleti lastiğinin genişliği 2-3cm arası. Bu kadar ince bir alanda su kanalına kesinlikle ihtiyaç yok.
    Su kanalları, su birikintilerine gelindiğinde lastik suyun üzerinde yüzmesin diye kullanılıyor. Kanallar lastiğin altındaki suyu kenarlardan tahliye ediyor, bu sayede asfalt ile sürekli temas sağlanmış oluyor.
    Araba lastiklerinde, 15-20cm genişliğinde lastikleri düşünürseniz bu gerekli. Fakat 2cm için kesinlikle ihtiyaç yok.

    Yol bisikleti için o kadar ağır bir lastik almaya bence gerek yok. Benzer fiyatlara Continental Grand Prix 4 Season alabiliyorsunuz mesela. Çok daha isabetli bir seçim olur kış için.
     
  15. Kıvanç Cucur

    Kıvanç Cucur Üye

    Kayıt:
    23 Haziran 2010
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Tüm zorlu yol koşullarında, çok yüksek delinme dayanıklılığında önerilen ilk sıradaki lastik Continental Grand Prix 4 Season. Bende yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum, düşük sıcaklık, yoğun yağış ve hatta yarı çakıllı asfalt yollarda.
    Fazlası ile memnunum, iyi ki para verip almışım diyorum. Hararetle tavsiye ederim.
     
  16. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.347
    Beğeniler:
    4.968
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kesinlikle doğru, hatta bir ekleme yapayım; 2-3cm lastiğin tamamının genişliği, yere değen kısmı çok daha ince. 700x25c lastiğin yol ile temas eden kısmı 8-10mm genişliğinde mesela.

    Bisiklet lastiğinde su tahliye kanalına neden ihtiyaç olmadığı şurada (İngilizce olarak) çok güzel anlatılıyor:
    Bicycle Tires and Tubes
     
    Barış TURAN, ToffieBoi ve verisakeet bunu beğendi.
  17. Reahax

    Reahax Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Eylül 2014
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    489
    Şehir:
    İstanbul/Pendik
    Adı:
    Recep
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Benimki yol bisikleti değil ki fitness bisikleti :) Gerçi speeder t3 dropbarsız yol bisikleti sayılır :p

    Continin 32 lik versiyonu yok. Kullanabilmek için 28 lik almam lazım ve tabi iç lastiklerim uyarmı bilmiyorum.
     
  18. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    313
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    lastik basıncını normalde kullandığınızdan biraz daha düşürürseniz temas alanı artacak ve kayma riskiniz azalacaktır ayrıca.
     
  19. verisakeet

    verisakeet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    Ben de bir cok kez lastigin basincini bir parca dusurunce, islak zeminde yol tutusunun kismen arttigini okumustum. Ustteki yaziyi biraz okudum. Islak zeminde, lastik basincinin yuksek olusunun daha iyi olacagi, suyu daha etkili bir sekilde saga sola atacagindan bahsediyor. Dusununce gayet de mantikli. Sonucta su ustunde yuzmek yerine sekil itibari ile zeminle surekli kontak halinde kaliyor. Belki kullanilan lastige gore durum degisebilir. Slick ve kuru zemin lastikleri gibi.
     
  20. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.347
    Beğeniler:
    4.968
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Benim anladığım şu: basıncı düşürüp lastiğin yolla temas yüzeyini arttırmak yol tutuşunu arttırıyor. Fakat basınç belli bir seviyenin altına inerse lastik yol ile arasındaki suyu yanlara atamıyor ve aquaplaning denilen şey oluyor. Bisiklet için bu ikinci etki (aquaplaning) pek önemli değil, çünkü otomobillere göre çok daha yüksek lastik basınçları ve düşük hızlar söz konusu. Sheldon Brown'un koyduğu tabloya bakarsak lastik basıncını 100psi'dan 80psi'a düşürmek aquaplaningin başlayacağı hızı saatte 167km'den 149'a düşürüyor...
     
    x-rayted, AykutÇ., BFOkuru ve 2 kişi daha bunu beğendi.