Yağmurlu Hava Lastik Şeçimi

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Mesaj
736
Tepki
183
Şehir
malatya
Bugun ilk uzun şehir içi deneyimimi yaşadım.Hakkaden de videolardaki gibi ben ne kadar dikkat edersem ediyim bisiklete saygı hiç yok.Bide üstüne üstük geri dönüşte yağmur başlamaz mı böyle bişey yok bu kadar kayacağını frenin işlemez olacağını hiç tahmin bile etmiyordum 18-15 km hızda seyrediyorum yağmur fazla ışıklara geliyorum basıyorum frene ya hiç tutmuyor yada direk kaymaya başlıyor gerçekten korktum bir anda yol bisikletinden bunun nedeni acaba azda olsa lastiklerin payı varmı yokuş çıkıcam patinajda kalıyor ön lastiği bile kaydırdım yavaşca çevirdim halde gidonu,arka tarafğı sanki f1 de kontra atar gibi topluyordum orası baya zevkliydi ama yinede korkunç :) lastikler scwalbe lugano 25C acaba diyorum kış ayları için şöyle contınental 4 seasona mı geçsem yada daha iyi bir yağmur lastiği varsa onu mu alsam bugun baya korktum çünkü yol tutuş 0 dı dans ettim son 5 kmsi eve dönerken :)
 
Scudo

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Yağmurun ilk yağmaya başladığı dakikalar yerlerin en kaygan olduğu zaman oluyor, çünkü yağmurdan önce yolda birikmiş olan toz ilk yağmurla çok ince ve kaygan bir çamura dönüşüyor. Yağmur biraz yağdıktan sonra bu çamur akıp gidiyor ve sadece ıslak olan yol daha az kayıyor.

Yağmurun ikinci bir etkisi jantı ıslatarak frenleri tutmaz hale getirmesi, freni sıktığınız zaman jantın üstündeki suyu atması için lastiğin 1-2 tur dönmesi gerekiyor. Bu şekilde jant kuruduktan sonra fren tutuyor. Frenin tutmamasına doğal tepkimiz freni daha kuvvetli sıkmaktır, yağmurda kontrollü olup bu içgüdüye karşı koymak gerek. Yoksa jant kuruduğunda bir anda frenler tutmaya başlar ve tekerlekler kitlenir bu da sizi tehlikeye sokar (bugün başınıza bunun geldiğini tahmin ediyorum). Bu yüzden frenlemeye yavaşlamanız gerektiğinde değil, daha önceden başlamakta fayda var.

Lastiklerin de bugün yaşadıklarınızda bir nebze farkı vardır, neticede Lugano yol tutuş performansı yüksek olan bir lastik değil. Yaz kış demeden yağmurda da bisiklete biniyorsanız GP 4 season gibi lastiklere geçmenizde (hemen olmasa bile mevcut lastikleriniz ömürlerini tamamladığında) fayda var, ancak bu lastikler GP 4000S gibi lastiklernden hem daha ağır hem daha pahalılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
@Hakan Can Onrat
(link)
Yol için olan bu sitede yok gibi.
bu güne kadar Forumdaki konularda contınental 4 season ıslak zeminde lastik tavsiyesi olarak hep yer alıyordu
Ben de 2 ay kadar önce aldım. Gerçek test ortamı ve sürücüsü olmadan farkı anlamak kolay değil. ama bir zafiyette hissetmedim. Sonuçta kendini kanıtlamış bir model olarak kabul ediliyor.
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Verdiğiniz linkte mevcut lastikler. Nasıl birşey arıyorsunuz? Tüm hybrid modelleri listeli. Direkt yol/yarış istiyorsanız önceki menüden hybrid başlığını değiştirip bakabilirsiniz...
 

Fatih T.

Aktif Üye
Kayıt
6 Haziran 2013
Mesaj
118
Tepki
127
Şehir
Amasya
Dünkü yağmura da ben de iş dönüşü yakalandım ve çok keyif aldım :). Yaklaşık 25-30 kmlerle gittim eve kadar. Ben de birkaç bişey söylemek isterdim ancak Murat B. abimiz tamda yazmak istediklerimi yazmış. Ellerim sürekli frende giderim ve içgüdüsel olarak frenleme yapmadan önce yapmam gerektiğini düşündüğüm an çok hafif frenleme yaparak jantlardaki suyu sıyırıyorum ve %90 yağmursuz bi hava gibi tutuyo frenlerim. Üstelik fren pabuçlarım değişime yaklaştığı halde. Ve -bence- yağmurlu havalarda dikkat edilmesi gereken bi konu da; sürücülerimiz sanki daha hızlı kullanıyor veya bana öyle geliyor. Çok tehlikeli olabiliyolar.. Lastiklerim de Michelin Dynamic Classic. Ucuz diye tercih ettim ve markanın güvenilirliğinden dolayı. Hamuru yumuşak ve yağmurda tutuşu iyi sayılabilecek bir lastik. Memnunum şahsen. Bundan önceki lastiklerim Schwalbe Lugano idi sizin de olduğu gibi. Schwalbe Luganodan kesinlikle iyiler...
 

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Mesaj
736
Tepki
183
Şehir
malatya
Cevap veren arkadaşlara teşekürler Murat bey teşekür ederim güzel özetlemişsiniz schalbe lugano ları yaza doğru zaten ömürlerini doldurur buyuk ihtimalle o zaman değiştiricem bide bir şey daha sormak istiyorum eve geldim jantların üzerini sildim simsiyah bir madde çıktı ne oldunu anlamadım ama baya bi çıktı bu maddeden acaba frenlerden mi geldi yoksa lastikten m çözemedim frenden geldiyse o fren bitmişti :( baya fazlaydı 3-4 silişte anca geçti çünkü
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Onur Gunes

Frenden geliyor diye biliyorum. Aslında her zaman olan birşey, ama kuru havada uçup gidiyor, yağmurda janta yapışıyor.
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
@Halil EROĞLU

tavsiye edilen Overdrive hakkında yazmıştım. Tekrar bakmadım ama sanırım overdrive tur ve şehir içi kullanım lastiği olarak var.
 

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
ben de geçen gün jantları değiştirmişgen bahaneyle lastikleri de değiştirdim continental grand prix 4000 taktım. yağmurda ve kuru yolda da tutuşu luganolara kıyasla bayaa iyi gibi geldi bana :) fren mesafemde ciddi bir artış olmadığını farketsem de tedbiri elden bırakmadım tabi hız yapmadım, erkenden frene bastım vs. eğer yağmurda ara sıra kullanacaksanız, bu lastiklerden önerebilirim. ama daha ciddi yağmurlu havalarda da sürerim diyorsanız, o koşullar için özel üretilmiş lastikleri düşünmenizde fayda var.
 

Reahax

Daimi Üye
Kayıt
4 Eylül 2014
Mesaj
304
Tepki
250
Şehir
İstanbul/Pendik
İsim
Recep
Bisiklet
Cannondale
Yağmurluklarım yarın gelmiş olur sanırım. Bende yağmurlu havalarda işe bisiklet ile işe gitmeyi sürdürmek istiyorum.

Şu anki lastiklerim Continental Sport Contact 32
http://www.cmcykel.se/shop/34384/art84/h8198/15838198-origpic-9d5bdf.jpg

Acaba bunlar yağmurlu havalarda yol tutuşu bakımından sıkıntı çıkartırmı ?
Eğer çıkartırsa ne almamı önerirsiniz. Çokta fazla abartı dişli alıp performansı düşürmek istemiyorum.

Yağmurluklarım elimde olsaydı deneyip görmek isterdim ama onlar gelincede havalar açacak görünüyor :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
su tahliyesi yüksek olan lastik almalısınız,şuanki lastikleriniz kayabilir yağmurda,tahliye kanalı bol olan bir lastik tavsiye ederim
 

Reahax

Daimi Üye
Kayıt
4 Eylül 2014
Mesaj
304
Tepki
250
Şehir
İstanbul/Pendik
İsim
Recep
Bisiklet
Cannondale
Almışken zor patlayan birşey alayım diyorum. Marathon çok övülüyor bu konuda.. Yağmurlu havalarda marathon iş görür mü dersiniz.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@alperK

Yol bisikleti lastiğinin genişliği 2-3cm arası. Bu kadar ince bir alanda su kanalına kesinlikle ihtiyaç yok.
Su kanalları, su birikintilerine gelindiğinde lastik suyun üzerinde yüzmesin diye kullanılıyor. Kanallar lastiğin altındaki suyu kenarlardan tahliye ediyor, bu sayede asfalt ile sürekli temas sağlanmış oluyor.
Araba lastiklerinde, 15-20cm genişliğinde lastikleri düşünürseniz bu gerekli. Fakat 2cm için kesinlikle ihtiyaç yok.

@Recep M.

Yol bisikleti için o kadar ağır bir lastik almaya bence gerek yok. Benzer fiyatlara Continental Grand Prix 4 Season alabiliyorsunuz mesela. Çok daha isabetli bir seçim olur kış için.
 
Kayıt
23 Haziran 2010
Mesaj
64
Tepki
5
Şehir
Samsun
Tüm zorlu yol koşullarında, çok yüksek delinme dayanıklılığında önerilen ilk sıradaki lastik Continental Grand Prix 4 Season. Bende yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum, düşük sıcaklık, yoğun yağış ve hatta yarı çakıllı asfalt yollarda.
Fazlası ile memnunum, iyi ki para verip almışım diyorum. Hararetle tavsiye ederim.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Gökhan Toros

Kesinlikle doğru, hatta bir ekleme yapayım; 2-3cm lastiğin tamamının genişliği, yere değen kısmı çok daha ince. 700x25c lastiğin yol ile temas eden kısmı 8-10mm genişliğinde mesela.

Bisiklet lastiğinde su tahliye kanalına neden ihtiyaç olmadığı şurada (İngilizce olarak) çok güzel anlatılıyor:
(link)
 

Reahax

Daimi Üye
Kayıt
4 Eylül 2014
Mesaj
304
Tepki
250
Şehir
İstanbul/Pendik
İsim
Recep
Bisiklet
Cannondale
Benimki yol bisikleti değil ki fitness bisikleti :) Gerçi speeder t3 dropbarsız yol bisikleti sayılır :p

Continin 32 lik versiyonu yok. Kullanabilmek için 28 lik almam lazım ve tabi iç lastiklerim uyarmı bilmiyorum.
 

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
lastik basıncını normalde kullandığınızdan biraz daha düşürürseniz temas alanı artacak ve kayma riskiniz azalacaktır ayrıca.
 

verisakeet

Daimi Üye
Kayıt
27 Nisan 2013
Mesaj
305
Tepki
407
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Felt
@Murat B.

@Efe Yamac Yarbasi

Ben de bir cok kez lastigin basincini bir parca dusurunce, islak zeminde yol tutusunun kismen arttigini okumustum. Ustteki yaziyi biraz okudum. Islak zeminde, lastik basincinin yuksek olusunun daha iyi olacagi, suyu daha etkili bir sekilde saga sola atacagindan bahsediyor. Dusununce gayet de mantikli. Sonucta su ustunde yuzmek yerine sekil itibari ile zeminle surekli kontak halinde kaliyor. Belki kullanilan lastige gore durum degisebilir. Slick ve kuru zemin lastikleri gibi.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@verisakeet

Benim anladığım şu: basıncı düşürüp lastiğin yolla temas yüzeyini arttırmak yol tutuşunu arttırıyor. Fakat basınç belli bir seviyenin altına inerse lastik yol ile arasındaki suyu yanlara atamıyor ve aquaplaning denilen şey oluyor. Bisiklet için bu ikinci etki (aquaplaning) pek önemli değil, çünkü otomobillere göre çok daha yüksek lastik basınçları ve düşük hızlar söz konusu. Sheldon Brown'un koyduğu tabloya bakarsak lastik basıncını 100psi'dan 80psi'a düşürmek aquaplaningin başlayacağı hızı saatte 167km'den 149'a düşürüyor...