Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yağmurda yol bisikleti ile inişler nasıl olmalı?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Cem Unden tarafından paylaşıldı.

  1. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Malum sonbahar geldi , ardında da kış . Yağmurlu günler bizi bekliyor .Sorum şu:

    Yağmurda yol bisikleti ile yokuş aşağı inişler nasıl olmalı?

    İnternette çok bilgi mevcut ama ben yarış tecrübesi olan yada bu konuda tecrübesi olan arkadaşların bilgilerinden faydalanmak istiyorum

    http://www.pakistan.tv/videos-bike-race-km-h-in-[uwseIy89_fc].cfm

    Saygılar
     
  2. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle sağlam bir yağmur lastiği olmalı; sonra sırasıyla

    Viraja gelmeden önce yavaşlama ve güvenli dönüş yapılacak hıza düşmüş olmanız gerekir, bunun nedeni kaygan zeminde viraj içinde, özellikle apex noktasında frenaj çok riskli ve tehlikelidir.

    Virajı mümkün olduğu kadar düz bir çizgi ile aşmanız lazım, bu kural aynen kuru zemin içinde geçerli. Yani viraja dışardan girecek, içerden apex noktasını yakalayacak ve o noktanın çıkışında hızlanmaya başlayıp viraj bitişinde yine dışarı salınacaksınız.

    Yağmurda viraj içinde sert ve keskin ani direksiyon hareketleri yapmamak lazım, yönlendirmede mümkün olduğu kadar yumuşak ve önceden hesaplanmış hareketler yapmalısınız. Yani virajı dönmeden önce çoktan o virajı beyninizde hesap etmiş ve dönmüş olmanız gerekiyor.

    Düz gidiştede bisiklet üzerinde ağırlık dağılımınızı mümkün olduğu kadar merkez noktaya dengelemeniz lazım, ağırlığın büyük kısmı kesinlikle ön lastiklere binmemeli.

    Bunun gersinde kalanlar tamamen hissiyat ile alakalı teferuatlar.
     
  3. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yol için yağmur lastiği tavsiyeniz ne olur?
     
  4. kuduzk9

    kuduzk9 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    BOLU
    Seviye:
    ıslak zemınde dıs aralıkları sıkı olanı tercıh et ornegın shwalbe maraton yada bontrager h2 2,0 olması yada 1,5 tercıh edebılırsın yarı stabıl bı yolsa konforda sevıyorsan 2,0 tercıh et
     
    Aytaç Biber ve Cem Unden bunu beğendi.
  5. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben kis icin continental gatorskin kullaniyorum. Ingilterede neredeyse herkesin kullandigi kis lastigi bu veya yine cont 4 season

    diger markalari pek bilmiyorum ama continental acayip kaliteli
     
  6. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    "Continental Gator Skin " patlama durumu nasıl ? Internette bir yorumda çok patlıyor diye bir ifade var . Siz ne dersiniz?
     
    mcanb bunu beğendi.
  7. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yüksek Performans için;

    Vittoria Open Corsa Pave Evo, Schwalbe Ultremo Aqua, Continental GrandPrix 4 Season veya Michelin Pro3 Grip


    benim önerebileceğim lastikler.
     
  8. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Grup içinde hareket alanınız sıfıra yakın kısıtlı olduğundan yukarıdaki detaylar pek uygulanabilir olmuyor ( pelatonu kastediyorsak ) yapabileceğiniz tek şey kuru şartlardakinden çok daha tetikte olmaya çalışmak:)
     
    Abdülhamit TOPÇU ve Cem Unden bunu beğendi.
  9. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    gatorskin in ozelligi patlamaya karsi dayanikli olmasi aslinda

    http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Continental_Ultra_Gator_Duraskin_Road_Tyre/5300002585/

    bir de buradan bakin 400 e yakin yorum var ortalama 5 uzerinden 4.6

    ben cok memnunum 1 sene icinde 2 kere patlattim onda da cukuru gormedim ondan
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  10. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Süratiniz azalmak zorunda, yol ıslak iken 60km. üstünde bisiklet her an yolda gezmeye başlayabilir.
    Asıl sıkıntı yolların durumu, arabaların egzoslarından asfaltlar zaten yağlanmış durumda, en azından ben İstanbul yolları için bunu söyleyebilirim. Yağmurla birlikte yollar muazzam kayganlaşıyor ve çamurda cabası. Hepsi bir araya gelince tam bir kayak pisti durumu.

    Şehir dışı yollarda bu daha az bir problem, ağır yağan bir yağmurdan sonra hatta asfalt biraz olsun temizleniyor ama ıslak zemine yinede hiçbir zaman güvenemezsiniz, en azından ani bir yavaşlamada sizi kaydıracaktır.

    Tavsiyem; ıslak yollarda lastik havasını biraz indirin, frenlemede herzaman her iki frenide eşit ve dikkatli kullanın. Bisikleti durduran ön frendir fakat ıslak yolda buna güvenemezsiniz, ön fren virajlarda tekerleği altınızdan kaydıracaktır.
    Virajlara girmeden önce (dengenizi arkaya vererek) yavaşlayın ve virajda fren kullanmamaya çalışın. Özellikle ıslak yollarda eğer yerde metal bir zemin varsa
    ( mazgal, yol tamiratı için yatırılan levha vs.) üstünden geçerken selede oturur durumda olun, pedal kesin ve kesinlikle ayakta iken pedal basmayın, kaydırır.

    Bunlar aslında anlatılarak öğrenilmez, sağ duyunuz ve bolca yol tecrübesi ile gelişecek şeylerdir. Yağmur çamurdan korkmayın, çıkın bolca sürün, bir süre sonra ( ve hatta düşe kalka:D ) doğal olarak gelişeceksiniz.
    Gerçek yolda deneyimleriniz, internet üzerinden yapacağınız araştırmalarla bir diğerlerinin tecrübe birikimlerinden daha verimli olacaktır.

    Lastik seçimi olarak ben Conti 4 season( Clincher) kullanıyorum ( yaz-kış), mükemmel bir lastik, yol tutumu çok iyi. Fakat bu demek değilki ıslak zeminde kaydırmaz. Kullanacağınız her marka-model lastik ıslak zeminde, hele hele Türkiye yollarında kaydırabilir.
    Continental gatorskin lastikler ( kullanmışlığım var) çok sağlam lastiklerdir, patlatması zor ve yan cidarları kötü yollar için biçilmiş kaftan. Fakat bu lastikler sert lastiklerdir ve ıslak zeminde iyi yol tutmazlar. Benim deneyimim bu.

    En iyi yol tutan ( ıslak veya kuru) lastikler Tubular yol yarış lastikleridir.
    Daha önce belirttiğim gibi ıslak yolda lastik basıncını biraz düşürmeniz gerekli fakat Clincher ( açma) lastiklerde sorun lastiğin havasını indirince jantı vurma ihtimaliniz çoğalır buda lastiği yardırır ( sneak bite). Bu Clincher jant tasarımının doğasında olan bir şey.

    Fakat olay Tubular ( Dublex) lastiklerde farklı, lastik havasını indirdiğinizde yola basan yüzey çoğaldığı halde Tubular jantta lastik kesemezsiniz, yani jant vurmaz. Tubular lastikler genelde çok daha pahalı olduklarından ve yarış amaçlı kullanıldıklarından zaten lastik compound ları üstün, daha çok natural rubber içerir. Avantajı her koşulda çok iyi yol tutuşları ve akışları vardır fakat çabuk eskirler, yani çok daha pahalı ve zahmetli lastiklerdir.

    Not: Tubular lastik jant illaki lastik yardırmaz demiyorum ama zor, bu sizin becerinize kalmış birşey.
     
  11. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Biraz indirmekten kastınız ne kadar ,Mustafa Abi?
    Örneğin ben bisiklet lastiklerini 7,5psi kadar şişiriyorum . Böyle yağmurlu bir günde antreman yapmak istediğimde 6psi gibi değerler uygun mudur mesela?

    Yıllar önce mecburiyetten Tubular kullanmıştım .Elime ona uygun jantlar düşmüştü. Biraz da cahillikten aldım . Pahalı ve patlatığında tamiri çok emek istiyor . Daha hafif lastikler ama amatör için lüks diye düşünüyorum.
     
    Ercan Saygılı ve orkun tulu bunu beğendi.
  12. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Ben normalde ( kuru hava) 7,5 -8 bar kullanıyorum ama bunu her lastik için önermem, kendi lastik max. değerlerinize bakın muhakkak.

    Islakta 6 bar' a kadar iniyorum ben ( max. kilo 70-72kg.)

    Şu yanlış anlaşılmasın; Tubular lastikler çok daha hafiftirler bu doğru. Fakat asıl kullanılma sebepleri hafiflikleri değil, çok üstün ve güvenli oluşları. Gerek jant gerek lastik olarak bu böyle. Son 30 yıl içinde top düzeydeki tubular lastiklerin gramajları hiç değişmedi. Fakat cidden baş belası, tamiri zor ve pahalı ( yapıştırması ayrı bir dert).

    Şöyle birşey daha var; Bugünün teknolojisi ile Tubular bir jant setini hiç taviz vermeden, yani hafiflik budalalığına girmeden, ön-arka 1400 gr. da toplarsınız.
    ( 32 tel DT swiss revolution- campy rec. göbek, mavic reflex jant).:D
     
  13. kuduzk9

    kuduzk9 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    BOLU
    Seviye:
    h2 nın 700c sı pıyasada war olabılır bontragerın sıtesınde war
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  14. kuduzk9

    kuduzk9 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    BOLU
    Seviye:
    Cem Unden bunu beğendi.
  15. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bugün sezonun ilk yağmurlu antremanını yaptım . 45 kilometre sürdüm . Yağmur için kendimi ve lastikleri test ettim . Verilen bütün bilgiler için teşekkürler . Çok faydalı . Ayrıca yağmurda sürmekten çok zevk aldığımıda belirtmek istiyorum.

    Mustafa Abi'nin dediğinin dışında 6psi yerine ön 6,5 arka 7psi denedim . Biraz daha düşük hava basmakta fayda var . Yerler ıslak olduğu için inişlerde tekerler 2 kez hafif kayma yaptı. Yol asfalta gömme mıcır olduğu için lastik basıncını biraz yüksek tutmayı düşünmüştüm.

    Bir daha ki binişimde 6psi hava basacağım .

    Saygılar
     
    Ercan Saygılı ve mcanb bunu beğendi.
  16. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    dostum yagmurda fren yapmadan evel hafif papuçları janta sürki suyu alsın ve fren yapıcagın noktada iyi tutsun.Ben yagrmuda karda balçıkda hertürlü koşulda işe gitgelde bisiklet kullandıgım için size önericeğim tek bir lastik var scwalbe racil ralp ahada adresi http://www.schwalbetires.com/racing_ralph_cx 1 sene boyunca lastiğim patlamadı öyle söylim size.Gator skin mikin türkiyede yok zaten bu kaçkarda var bende ilk taktıklarında dedim abartmayın patlar ama yok bugünkü selde bile patlamadı o kadar ıvır zıvırın üstünde geçtim hatat artık bilerek geçiyorum :) Hoş lastik basınçları çok önemli konu öyle abartı düşürmemek lazım basıncı 120 ise 90 a falan indirmeniz lazım.Frenler çabuk bitiyor ama yagmurlu havalarda haberiniz olsun.Kardada yurtdışından getirtiğim çivili scwalveleri kullanıyorum öneririm herkeze.
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  17. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    :p:p aabiçok lezzetli anlatmışın olayı bi çırpıda okuyuverdim:)
     
  18. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
  19. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Cem Unden bunu beğendi.
  20. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dun cam kirigi yuzunden lastigim daha 500 600 uncu km de yarildi ve kullanilmaz hale geldi. Bakirkoyde metin bisiklete gittim acil lastik lazim diye haftasonu icin. Schwalbe lugano veya Rubena diye bir marka vardi. Lugano nun maks basinci dusuk diye Rubena yi aldim 30 kusur Tl. Dokunusu ve hissi bana yagmurda iyi tutus saglar gibi bir his yaratti. Hafif ve katlanabilen bi lastik. Delinmeye karsi Aramid koruma katmani var falan filan. Bugun 2 saat denedim, bana guven verdi ve acikcasi tek lastige 40 50 eur vermektense 30 tl ye bu lastigi almak bana mantikli geldi.

    Continental veya Schwalbe almanyada yapiliyo, ve almanya isciligi en pahali olan ulke o yuzden acaba ayni kalitede lastik Cek mali oldugu icin daha ucuz ve yakin kalitede olur mu diye dusundum. Kullandikca yazarim dusuncelerimi. Ama ondan once, bu markayi kullanmis olan var mi?

    http://www.rubena.co.hu/english/kulsok.html
     
    Cem Unden bunu beğendi.