Yağmurda yol bisikleti ile inişler nasıl olmalı?

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Malum sonbahar geldi , ardında da kış . Yağmurlu günler bizi bekliyor .Sorum şu:

Yağmurda yol bisikleti ile yokuş aşağı inişler nasıl olmalı?

İnternette çok bilgi mevcut ama ben yarış tecrübesi olan yada bu konuda tecrübesi olan arkadaşların bilgilerinden faydalanmak istiyorum

(link)

Saygılar
 
Scudo

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Öncelikle sağlam bir yağmur lastiği olmalı; sonra sırasıyla

Viraja gelmeden önce yavaşlama ve güvenli dönüş yapılacak hıza düşmüş olmanız gerekir, bunun nedeni kaygan zeminde viraj içinde, özellikle apex noktasında frenaj çok riskli ve tehlikelidir.

Virajı mümkün olduğu kadar düz bir çizgi ile aşmanız lazım, bu kural aynen kuru zemin içinde geçerli. Yani viraja dışardan girecek, içerden apex noktasını yakalayacak ve o noktanın çıkışında hızlanmaya başlayıp viraj bitişinde yine dışarı salınacaksınız.

Yağmurda viraj içinde sert ve keskin ani direksiyon hareketleri yapmamak lazım, yönlendirmede mümkün olduğu kadar yumuşak ve önceden hesaplanmış hareketler yapmalısınız. Yani virajı dönmeden önce çoktan o virajı beyninizde hesap etmiş ve dönmüş olmanız gerekiyor.

Düz gidiştede bisiklet üzerinde ağırlık dağılımınızı mümkün olduğu kadar merkez noktaya dengelemeniz lazım, ağırlığın büyük kısmı kesinlikle ön lastiklere binmemeli.

Bunun gersinde kalanlar tamamen hissiyat ile alakalı teferuatlar.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Grup binişlerinde de uygulanması gereken durumlar bunlar sanırım ?

Yada grup için ayrıca dikkat edilmesi gereken şeyler varmı dır ?
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
@Aytaç Biber Yol için yağmur lastiği tavsiyeniz ne olur?
 

kuduzk9

Daimi Üye
Kayıt
2 Eylül 2010
Mesaj
311
Tepki
135
Şehir
BOLU
ıslak zemınde dıs aralıkları sıkı olanı tercıh et ornegın shwalbe maraton yada bontrager h2 2,0 olması yada 1,5 tercıh edebılırsın yarı stabıl bı yolsa konforda sevıyorsan 2,0 tercıh et
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@Ali Gelir

Ben kis icin continental gatorskin kullaniyorum. Ingilterede neredeyse herkesin kullandigi kis lastigi bu veya yine cont 4 season

diger markalari pek bilmiyorum ama continental acayip kaliteli
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
@mcanb

"Continental Gator Skin " patlama durumu nasıl ? Internette bir yorumda çok patlıyor diye bir ifade var . Siz ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
@Halil Uygun

Grup içinde hareket alanınız sıfıra yakın kısıtlı olduğundan yukarıdaki detaylar pek uygulanabilir olmuyor ( pelatonu kastediyorsak ) yapabileceğiniz tek şey kuru şartlardakinden çok daha tetikte olmaya çalışmak:)
 

mcanb

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
720
Tepki
917
Şehir
İstanbul
@Ali Gelir

gatorskin in ozelligi patlamaya karsi dayanikli olmasi aslinda

(link)

bir de buradan bakin 400 e yakin yorum var ortalama 5 uzerinden 4.6

ben cok memnunum 1 sene icinde 2 kere patlattim onda da cukuru gormedim ondan
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@Ali Gelir

Süratiniz azalmak zorunda, yol ıslak iken 60km. üstünde bisiklet her an yolda gezmeye başlayabilir.
Asıl sıkıntı yolların durumu, arabaların egzoslarından asfaltlar zaten yağlanmış durumda, en azından ben İstanbul yolları için bunu söyleyebilirim. Yağmurla birlikte yollar muazzam kayganlaşıyor ve çamurda cabası. Hepsi bir araya gelince tam bir kayak pisti durumu.

Şehir dışı yollarda bu daha az bir problem, ağır yağan bir yağmurdan sonra hatta asfalt biraz olsun temizleniyor ama ıslak zemine yinede hiçbir zaman güvenemezsiniz, en azından ani bir yavaşlamada sizi kaydıracaktır.

Tavsiyem; ıslak yollarda lastik havasını biraz indirin, frenlemede herzaman her iki frenide eşit ve dikkatli kullanın. Bisikleti durduran ön frendir fakat ıslak yolda buna güvenemezsiniz, ön fren virajlarda tekerleği altınızdan kaydıracaktır.
Virajlara girmeden önce (dengenizi arkaya vererek) yavaşlayın ve virajda fren kullanmamaya çalışın. Özellikle ıslak yollarda eğer yerde metal bir zemin varsa
( mazgal, yol tamiratı için yatırılan levha vs.) üstünden geçerken selede oturur durumda olun, pedal kesin ve kesinlikle ayakta iken pedal basmayın, kaydırır.

Bunlar aslında anlatılarak öğrenilmez, sağ duyunuz ve bolca yol tecrübesi ile gelişecek şeylerdir. Yağmur çamurdan korkmayın, çıkın bolca sürün, bir süre sonra ( ve hatta düşe kalka:D ) doğal olarak gelişeceksiniz.
Gerçek yolda deneyimleriniz, internet üzerinden yapacağınız araştırmalarla bir diğerlerinin tecrübe birikimlerinden daha verimli olacaktır.

Lastik seçimi olarak ben Conti 4 season( Clincher) kullanıyorum ( yaz-kış), mükemmel bir lastik, yol tutumu çok iyi. Fakat bu demek değilki ıslak zeminde kaydırmaz. Kullanacağınız her marka-model lastik ıslak zeminde, hele hele Türkiye yollarında kaydırabilir.
Continental gatorskin lastikler ( kullanmışlığım var) çok sağlam lastiklerdir, patlatması zor ve yan cidarları kötü yollar için biçilmiş kaftan. Fakat bu lastikler sert lastiklerdir ve ıslak zeminde iyi yol tutmazlar. Benim deneyimim bu.

En iyi yol tutan ( ıslak veya kuru) lastikler Tubular yol yarış lastikleridir.
Daha önce belirttiğim gibi ıslak yolda lastik basıncını biraz düşürmeniz gerekli fakat Clincher ( açma) lastiklerde sorun lastiğin havasını indirince jantı vurma ihtimaliniz çoğalır buda lastiği yardırır ( sneak bite). Bu Clincher jant tasarımının doğasında olan bir şey.

Fakat olay Tubular ( Dublex) lastiklerde farklı, lastik havasını indirdiğinizde yola basan yüzey çoğaldığı halde Tubular jantta lastik kesemezsiniz, yani jant vurmaz. Tubular lastikler genelde çok daha pahalı olduklarından ve yarış amaçlı kullanıldıklarından zaten lastik compound ları üstün, daha çok natural rubber içerir. Avantajı her koşulda çok iyi yol tutuşları ve akışları vardır fakat çabuk eskirler, yani çok daha pahalı ve zahmetli lastiklerdir.

Not: Tubular lastik jant illaki lastik yardırmaz demiyorum ama zor, bu sizin becerinize kalmış birşey.
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
@Mustafa İçdağ

Biraz indirmekten kastınız ne kadar ,Mustafa Abi?
Örneğin ben bisiklet lastiklerini 7,5psi kadar şişiriyorum . Böyle yağmurlu bir günde antreman yapmak istediğimde 6psi gibi değerler uygun mudur mesela?

Yıllar önce mecburiyetten Tubular kullanmıştım .Elime ona uygun jantlar düşmüştü. Biraz da cahillikten aldım . Pahalı ve patlatığında tamiri çok emek istiyor . Daha hafif lastikler ama amatör için lüks diye düşünüyorum.
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@Ali Gelir

Ben normalde ( kuru hava) 7,5 -8 bar kullanıyorum ama bunu her lastik için önermem, kendi lastik max. değerlerinize bakın muhakkak.

Islakta 6 bar' a kadar iniyorum ben ( max. kilo 70-72kg.)

Şu yanlış anlaşılmasın; Tubular lastikler çok daha hafiftirler bu doğru. Fakat asıl kullanılma sebepleri hafiflikleri değil, çok üstün ve güvenli oluşları. Gerek jant gerek lastik olarak bu böyle. Son 30 yıl içinde top düzeydeki tubular lastiklerin gramajları hiç değişmedi. Fakat cidden baş belası, tamiri zor ve pahalı ( yapıştırması ayrı bir dert).

Şöyle birşey daha var; Bugünün teknolojisi ile Tubular bir jant setini hiç taviz vermeden, yani hafiflik budalalığına girmeden, ön-arka 1400 gr. da toplarsınız.
( 32 tel DT swiss revolution- campy rec. göbek, mavic reflex jant).:D
 

kuduzk9

Daimi Üye
Kayıt
2 Eylül 2010
Mesaj
311
Tepki
135
Şehir
BOLU
@kuduzk9

h2 nın 700c sı pıyasada war olabılır bontragerın sıtesınde war
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Bugün sezonun ilk yağmurlu antremanını yaptım . 45 kilometre sürdüm . Yağmur için kendimi ve lastikleri test ettim . Verilen bütün bilgiler için teşekkürler . Çok faydalı . Ayrıca yağmurda sürmekten çok zevk aldığımıda belirtmek istiyorum.

Mustafa Abi'nin dediğinin dışında 6psi yerine ön 6,5 arka 7psi denedim . Biraz daha düşük hava basmakta fayda var . Yerler ıslak olduğu için inişlerde tekerler 2 kez hafif kayma yaptı. Yol asfalta gömme mıcır olduğu için lastik basıncını biraz yüksek tutmayı düşünmüştüm.

Bir daha ki binişimde 6psi hava basacağım .

Saygılar
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
dostum yagmurda fren yapmadan evel hafif papuçları janta sürki suyu alsın ve fren yapıcagın noktada iyi tutsun.Ben yagrmuda karda balçıkda hertürlü koşulda işe gitgelde bisiklet kullandıgım için size önericeğim tek bir lastik var scwalbe racil ralp ahada adresi (link) 1 sene boyunca lastiğim patlamadı öyle söylim size.Gator skin mikin türkiyede yok zaten bu kaçkarda var bende ilk taktıklarında dedim abartmayın patlar ama yok bugünkü selde bile patlamadı o kadar ıvır zıvırın üstünde geçtim hatat artık bilerek geçiyorum :) Hoş lastik basınçları çok önemli konu öyle abartı düşürmemek lazım basıncı 120 ise 90 a falan indirmeniz lazım.Frenler çabuk bitiyor ama yagmurlu havalarda haberiniz olsun.Kardada yurtdışından getirtiğim çivili scwalveleri kullanıyorum öneririm herkeze.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden

Ali Hekimoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ağustos 2006
Mesaj
1.175
Tepki
247
Şehir
izmir
Bisiklet
b'Twin
:p:p aabiçok lezzetli anlatmışın olayı bi çırpıda okuyuverdim:)
 

murat beyaz

Daimi Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
219
Tepki
152
Şehir
izmir
@mcanb

evanscycles'dan 150 euro'ya kadar gümrüğe takılmadan sipraiş verebilirsiniz, tanesi 22 eurodan. 3 tane alırsanız kargo ücretsiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden