Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Xtr - Xt - Avid Ultimate,Carbon,Seven

Konu, 'Frenler' kısmında volki-tolki tarafından paylaşıldı.

  1. volki-tolki

    volki-tolki Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Tarabya
    Selamlar

    Disk fren alıcam ve bu 5 model arasından seçim yapmam gerekiyo..bana yardımcı olurmusunuz...Tüm ürünleri araştırdım ve hiç birinde tutarlı bilgilere ulaşamadım,her sayfada farklı gramajlar (yok kalipersiz ağırlıklarıymış,yok kolsuzmuş,yok rotorsuzmuş) ben ürünü almaya gittiğimde bana kutunun içinde verilen tüm malzemeler dahil gramajları ve fiyatları gerekli--tabi bunları performans olarakta kıyaslarsak iyi olur...lütfen gerçekten biliyorsanız yardımcı olunuz...
    teşekkürler
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlk olarak her fren setinin ağırlığı birbirinden farklı olabilir ağırlıklar o sebeple bile değişebilir... XS bir kadro ile l bi kadro arasında 50 gr fark eder sadece kablo farkından fren setleri...

    2008 XT haricinde yazdığınız bütün fren setlerini kullandım gerçek hatta birebir olarak...

    XT ninde eski olanını kullandım ve performansı oldukça iyidi yeni olanında ondan daha iyi olduğunu söylediklerine göre XT fren performansından kesinlikle memnun kalırsınız... Fakat XT kutusundan hazır hiidroliği basılı olarak çıkmıyor bu sebeple kutudan çıkmış ağırlığını kesin söyleyemesemde ortalama 900gr civarında geldiğini kesin olarak söyleyebilirim. Bunun fazlası olur eksiği olmaz...

    XTR ise kendini kesinlikle kanıtlamış bir fren seti ve performansı kesinlikle harika. Özellikle rakibi olan Avid Ultimate'e göre üstün... Avid in aynı performansı vermesi için önde 180 arkada 160lık rotor kullanması gerekiyor 75kg üstü bir kullanıcı iseniz... XTR ın 15-15.5" bir kadro için hazır toplanmış seti herşeyi dahil 720-740 arası geliyor... Fakat bana göre tek kötü yani fren kolları biraz hissiz ve çok yumuşak yani frene bastığınız zaman padlerin rotora değdini hissetmiyorsunuz ama fren gücüyle bunu hissediyorsunuz...

    Avid Ultimate ise Set olarak 15.5 kadro için 725gr geliyor herşey dahil. Fakat fren performansı açıkçası beni tatmin etmedi. Aydosta uzun inişte ve polenezköyde parkurdaki ilk inişte inişin sonunda eni durdurmakta olduça zorlandı ve hissizleşti ama önde 180mm rotor kullanan arkadaşlar fren performansına oldukça katkısı olduğunu söyleselerde 180mm lik rotorun ağılığıyla setin 750gr ma ulaşıyor olması ve fiyatının XTR dan daha pahalı olması bana göre bütün avantajını kaybettiriyor. Üstelik 180 avid orjinal rotoru bulmakta biraz zor gibi yurt dışından getirtmesseniz... Ayrıca karbon fren kolu çok yüklenince sanki biraz kırılacakmış hissi yaratıyor ve tedirginlik yapıyor... Son olarak üst model Avidlerde olan pad uzaklık ayarı fazla kurcalarsanız yağ sızmasına ve arızaya sebep oluyor, ayrıca herhangi bir sebeple yağ basmanız gerekirse bu ayar mekanizması yağ basarkende biraz uğratırabiliyor bazen...

    Avid Juicy7 Carbon ise XT ayarında bir fren sistemi ve performansı oldukça yüksek fakat karbon olması onu hafif yapmıyor ağırlığı 900gr civarında komple set olarak... Ve fren kolundaki o esneme bu frendede var ama frene bastığınızı hissedebiliyorsunuz ve kontrolün sizde olduğunu hissetririyor performansı ise 160-160 kullanılsa bile oldukça yeterli...
     
  3. volki-tolki

    volki-tolki Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Tarabya
    teşekkürler çağrı...
    karar verme aşamasında sayende gayet iyi yol katettim...tekrar saol

    şimdi Xt ve Xtr arasındayım....ortalama fiyat ve ort. ağırlıkları(sadece rotolar,kaliperler ve fren kolları ağırlıkları -kablo ve yağ dahil olmadan-) nedir bilen varmı
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Çağrı herşeyi çok güzel açıklamış. Açıkçası ben de Ultimate'in ağırlığının bu seviyede olduğunu bilmiyordum, daha düşük bekliyordum.

    Ben de Türkiye'ye ilk geldiğinde 2007 XTR disk frenleri satın alanlardanım. İlk şoku freni tarttığınızda yaşıyorsunuz öyle ki;
    Ön arka 160 mm rotor, hiç kesilmemiş fren kabloları, tüm fren donanımı ve yağı ile beraber 750 gr geliyor, bizzat tarttım. Bu çok çok iyi bir ağırlık. Üstelik disklerin ortasında yer alan, aluminyum blok diğer çelik olanlara göre çok daha sert. Bu nedenle disklerde eğilme görülmüyor. Daha önce Hayes HFX 9 kullanıyordum ve disk eğilmesinden gına gelmişti. (Not: Diskler, Centerlock montaj vidası ile beraber 130 gr geliyor).

    XT ile XTR'ı karşılaştırınca tabi ki arada bir kaç fark var. XTR kesinlikle çok daha hafif, fakat XT'de fren kolunun esneme mesafesi ayarlanabiliyor (pad yakınlık ayarı diye geçer çoğu kez). XTR'da da XT'de de fren kolu erişim ayarı var. Ancak XT'de bu ayarı elinizle yapabilirken, XTR'da 2 mm alyan anahtar ile yapıyorsunuz. Zaten bu ayar bir kez yapılacağı için, sorun teşkil etmiyor. Fren gücü olarak da aralarında fark yok diye hatırlıyorum, XT'yi denemediğim için bir şey diyemeyeceğim.

    Ağırlık için ise şöyle bir örnek veriyim, XT fren kolunun teki 125+ gr, XTR fren kolunun çifti 190+ gr (sadece fren kolu). XTR'ın padlerinin arkasındaki metal kısım bile titanyum...
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kablo ve yağ dahil olmadan ağılıkları aşağıdaki linkten parçlara tıklayarak bulabilirsin...

    Bu arada yeni XT kolların tabesi 120gr gelmişti kendm tartmıştım... XTR kol ise 90 küsür gelmişti... XT nin teknoljisi oldukça üstün XTR a göre ama ağırlık bu teknolojiyle beraber geliyor tabi...

    SHIMANO MTB PRODUCTS
     
    cazgır bunu beğendi.
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    xtr....


    gerçi abilerim açıklamayı yapmış konuşmaya bile gerek yok ama adı bile yeter ya X T R valla xc ci deilim ama frenleri baya araştırıyorum o nedenle biraz bilgim var ayrıca carbondaki esneme yani kollarda vardır tabi de ffrenlerindeki esneme beni şok etti iyiki öğrendim
     
  7. cazgır

    cazgır Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    438
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    Kadıköy
    Seviye:
    Bende xtr ı ultimate den daha ağır sanıyordum. Çok teşekkürler Çağrı ve Halil abi.

    Aslında seçimin birazda senin sürüş tarzına görede değişebilir. Performans benim için yeterli, fazla ağırlık takıntım yok dersen xt yeterli olur bence. Ama almışken en iyisini alıyım, biraz daha hafiflerim dersen tabi xtr:)
     
  8. otec

    otec Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Şubat 2006
    Mesajlar:
    958
    Beğeniler:
    792
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Çağrı, bu verdiğin gr hangi yılın fren seti için?
    tabi ki sen de bilirsin de (yada ben yanlış mı biliyorum) eskiyle yeni arasındaki fark; 345 e 333 (ön için)
    eğer bu doğruysa ve senin verdiğin 725gr geçen yılın freniyse şimdi bu set 700gr mı olur :rolleyes:
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Benim verdiğim ağırlık 2007 senesine ait frenler için bizzat kendim kullandıklarım...
     
  10. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Yazdıklarınız biraz kafamı karıştırdı.Avid fren setlerinin Özellikle üst grupta XTR dan performansının iyi olduğu konuşuluyordu tüm arkadaşlarım arasında.Tabi ben ikisinide kullanmadım onun için yorum yapmam doğru değil benimde tercihimi XTR a kaydırdı yorumlar.
     
  11. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    XTR basit çalışma mantığı kolay bakımı, hafifliği ve performansoyla çok göz doldurucu... Avid in karbon magnezyum gibi hassas malzemeler kullanarakj yakaladığı hafifliği Al ve ti gibi mekanik olarak tatmin edici malzemelerle yakalamış durumda...
     
  12. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Avid carbon kolunun esnemesiyle ilgili olarak yorumlarınızdan sonra ultimate takılı bir bisikleti kullandım.Esnemeyle ilgili bir şey hissedemedim?Bu benim sizler gibi profesyonel bir kullanıcı olmamamdanda kaynaklanıyor olabilir.
     
  13. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    XTR ın gidona dik konumdaki hidrolik haznesi gidonda gercekten boş alan bırakıyor kolun sağa sola kullanıcının isteğine göre monte edilmesini kolaylaştırıyor.
     
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Belkide kola benim kadar asılma ihtiyacı duymamnızdan kaynalanabilir... Aydıstan inerken o zeminde 50km/sa de durmaya çalışırken fren kolu yerinden çıkıp elimde kalıcak sandım... Bu arada esneme karbon kısımda değil kolun gidona bağlandığı kısımda oluşuyor karbon kolda da esneme var ama bağlantı yerindeki çok bariz...
     
  15. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Xtr ve avid için yapılmış fren testlerinde ultimate performansta önde çıkıyor.Hala yorumlarınızdan sonra kararsızlığım devam ediyor.Arada fiyat farkıda var bayağı 600 ytl xtr 730 ytl ultimate.
     
  16. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Ayrıca şu özelliklerle ilgili yorumunuzu alabilirmiyim.
    Bana cazip geldi.

    BALATA KAVRAMA NOKTASI AYARI

    Birçok Avid fren onları diğer frenlerden ayıran dahice bir özelliğe sahiptir. Fren kolu hareketinde balataların rotora temas ettiği noktayı ayarlayabilirsiniz. Bunun iki basit ama önemli sonucu vardır:

    1. Frenlerinizin gücü ile ellerinizin rahatını mükemmel bir biçimde ayarlayabilirsiniz.

    2. İki fren kolunu da aynı noktada kavrayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

    Kavrama noktası ayarı bir fren kolu mesafe ayarı değildir, mesafe ayarı tüm modellerde ayrıca bulunmaktadır. Kavrama noktası ayarı Hidrolik disk frenlerin en büyük handikaplarından olan sürtme ve ses yapma problemlerini de ortadan kaldıran bir ayardır.
     
  17. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet bu üstün bir özellik gibi görünsede o ayar vidasını fazla sıktığınızda yani mesela padleriniz eridiği zaman kavrama noktasını eski haline getirmek için sıktığınızda bir süre sonra padlerin arasındaki yayın rotorlara değmesine yamulmasına ve ses çıkarmasına sebep oluyor...

    Ayrıca çok turlu mekanizması hassas gibi görünsede sadece uç noktalarda (en son yada en baş kısma yakın noktalarda) yapılan ayarlamalarda istediğiniz ayarı tutturabiliyorsunuz (inanın çok denedim bunu istediğim gibi yapabilmek için)

    Ayar mekanizması bakım sırasında yağ basarken ayar tuttramamnıza sebep olabiliyor... Ayrıca fren koluna fazla asılırsanız yağ dolurma vidalarının oradan yağ sızabiliyor ve kolların üstündeki ultimate yazılarını kayediyorsunuz... DOT yağı siliyor yazıları :(

    Genede son karar sizin ama ben olsam kesinlikle XTR ı seçerdim...
     
    d.berkay ve BuRroM bunu beğendi.
  18. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Denedim ister 50 km isterse duran bir bisiklette bu hızla giderken sıkmayla alakalı bir şey değil AVİD kolların her ikisinide iki elimle bile sıktım fakat ne kollarda nede gidona bağlandığı yerde ufacık bir esneme yok.Hem 50 km hızla bir bisikletin fren kollarını nasıl sıkıyorsunuz bunu anlayamadım esnetecek kadar sıkarsanız zaten fren kazıklar.Sadece titreşimden doğan bir esneme olabilir.oda duran bir bisikletin fren kolunu iki elimle sıktığımda bile olmayan bir şey Çok kararsız kaldım sizin yorumlarınızla vegördüklerim arasında
     
  19. aykut52

    aykut52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Haziran 2006
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    ben ultimatei kullanmadim ama bisiklet ustunde fren kolunu sıkma fırsatım oldu.fren kolu kırılcak diye korktum ve elimi cektim.ayrica bisikletle dusersek ve kol ornegin bi kayaya denk gelirse kırılacagı kesin.
     
  20. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ultimate lerin kolu yerinden çıkacak şekilde yapılıyor bu herhangibir düşme anında kolun çıkıp kırılmasını yamulmasını önlüyor.Birçok akıllı bisisklet sever zaten gidona bağladığı parçaları sımsıkı bir şekilde sıkmazki düştüğünde bir yere çarptığında kırılma değil bir dönme olsun.tabi bu sıkılığın ayararı çok hassas kulanımda bir problem yratmamalı fakat düşüş gibi sert bir durumda yön değiştirerek kırılmayı önlemeli,