Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

xt

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında anildagdemir tarafından paylaşıldı.

  1. anildagdemir

    anildagdemir Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2008
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Arkadaşlar xt,deore gibi modellerin amacı vitesi değiştirmek değilmi?
    sonuçta aynı işlevi görüyor xt nin diğerlerinden ne gibi farkı vardır
     
  2. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    alabiliyorsan şahin işimi görüo mercedesi napayım demezsin bence.daha uzun ömür ve yüksek performans için arkadaşım.
     
    deniz çelik ve SoldieR52 bunu beğendi.
  3. SerdarAktas90

    SerdarAktas90 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Hem hafiflik hem kalite farkı bariz bir şekilde vardır...
     
    kron_xc4000 esk bunu beğendi.
  4. bryant

    bryant Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2008
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    tabiki hafiflik dayanım ve performans bence bir fırsatını bulup kullan o zaman farkı hissedersin biz ne desek hava civa dene gör
     
  5. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    üste çıktıkça hafiflediği kesin ama dayanıklılık artıyor mu, ondan emin değilim.
    ben henüz acemiyim ama istanbul'un hatırı sayılır bisikletçilerinden biri bana tur bisikleti yapacaksam, arkaya bagaj atacaksam, üst modellere çıkmamamı, alivio almamı önermişti.
    üst model hem sana gereksiz, hem de daha sık değiştirmek zorunda kalırsın demişti.
    ki kendisi satıcı olmasına rağmen bana ucuz modelleri önermişti.
     
  6. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kaçtane bisiklet eskittim bilmiyorum, ama şunu diyebilirim şu ana kadar kullandığım en sağlam bisiklet "vidasına kadar her parçasıyla" Scott un zamanında zatılan en üst model bisikletlerinden birisiydi. Üzerinde XT ve Ritchey'in XTR muadili parçaları vardı. Bu aletle 3 sefer 1000km üzeri tur yaptım hatta birkaç yarışa dahil katıldım ve halen zincir hariç tüm parçaları sapasağlam duruyor. Vites kollarım XT olduğu için ve bu modellerin plastik aksamları biraz fazla olduğu için bir sefer bakıma girdi, XTR olsalardı emimimki buna da ihtiyaç olmayacaktı. Benim önerim alabileceğiniz en üst malzemeleri alın. Ayna kolunda XTR tamam gereksiz olacaktır ama en azından bir LX veya XT almaya çalışın. Vites sistemi "kollar ve aktarıcılar" çok fazla eskiyen şeyler değildir ve imkanınızın el verdiği en üst modelleri tercih edin. Üst model dahi olsa arıza yapma/eskime olasılığı biraz daha yüksek olan göbekler ve frenlerde daha ucuz veya farklı alternatiflere gidebilirsiniz.
     
  7. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    xtr aynakolun daha çabuk aşındığını duymuştum bu doğruysa uzun ömürlü olmayan bir parçaya okadar verilmez ama xtr hafif diyede seçiyolar ama gr ların nasıl bir perfonmans verdiğinide merak ediyom doğrusu
     
  8. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    aralarındaki farklar hiç tartışılmayan ve bu forumlarda defalarcada açıklanmış ve incelenmiş bu tür sorular artık gereksiz oluyor lütfen forumu biraz karıştırıp cevabını kolayca bulabileceğiniz soruları bence sormayın.
     
    ikarus, gatila ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:

    XTR daha cabuk asiniyor mu? HAdi örnekleyelim.

    Öncelikle düsünelim, XTR'i kim tercih ediyor, sadece gr merakinin disinda yarisanlar, bisikletiyle performansli binis yapanlar vs.
    Peki bu insanlar bu bisikletlerine nasil biniyorlar? Performans beklentisi ile bisiklete biniyorlar, sürekli tirmanislar yapiyorlar, yaris esnasinda performans ve saniyeler ugruna bisikletleri gözlerinde olmuyor.
    Iste parcalarini böyle kullanan birisinin yilda yaptigi 10bin km ile, yilda 10bin km gezinti yapan birisinin parcalari da ayni ömürde olmuyor dogal olarak.

    Yani XTR kisa ömürlü demek yetmiyor, sebebini arastirmak gerekiyor.
     
    Şerif Şentürk ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  10. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    bisikletle ilgili ben halen pek çok konuda net cevaplara ulaşabilmiş değilim.
    internette teknik verilere dayalı araştırmalar yapmadım ama çok kişiye sordum. foruma, istanbul'daki bisikletçilere, yakından tanıdığım yılların tecrübelerine... her birinin tecrübesine güveneceğiniz kişiler tamamen farklı öneriler yapabiliyorlar. yani bu konular artık birileri için netleşmiş ve yeterince açıklanmış olabilir ama o "birileri"ne çok sayıdaki uzman veya tecrübeli bisikletçi henüz dahil değil belli ki :)

    şimdi konu dağılmasın, diğer konulara girmeyeyim. sadece bir örnek vereyim. düz maşa / amortisör konusunda mesela, herkesin önerisi farklı oluyor. kullanım amacına göre diyeceksiniz ama kullanım amacını açıklayınca bile herkes farklı öneriyor. örnek vereyim. Trakya Bisiklet'ten Cahit abimiz ve Rahman sürekli birlikte turlarlar. aynı parkurları aynı amaç için kullanırlar. İkisi de yılların bisikletçisi. Ama biri amortisörlü önerdi, diğeri ise benim amortisörlü aldığımı görünce "naaptın sen" dedi :)

    asıl konu olan vites sistemleri için ise şimdiye kadar neler duydum:
    * ne kadar üste çıkarsan o kadar iyidir, paranın yettiğini al.
    * lx'ten aşağı sakın bakma
    * üste çıktıkça hafifler ama 9'lu sistem 8'liye göre daha az dayanıklıdır. sık değiştirmek zorunda kalırsın.
    * sen turcusun, arkaya bagaj takacaksan ne önemi var hafifliğin. alivio'dan şaşma.
    vesaire vesaire farklı şeyler. ama temelde iki farklı şey söyleniyor tabi. üste çıktıkça hafiflik kazanıldığında herkes hemfikir zaten mecburen. ama dayanıklılık veya vites geçişlerinde serilik konularında şimdiye kadar duyduklarımda iki farklı görüş var.

    dediğim gibi ne benim için ne de pek çok uzman için henüz netleşmiş görünmüyor. belki de bunun nedeni sadece kişisel tecrübelerimiz doğrultusunda yorum yapıyor olmamızdır. Ben şimdiye kadar Shimano'nun veya başka bir kurumun/kişinin bu konuda bir açıklamasına veya teknik verilere dayalı bir raporuna rastlamadım. Yok demiyorum yalnız, ben araştırmadım ve rastlamadım diyorum. Var mı böyle bir rapor bilen?
     
  11. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    tecrübeli ve benzer kişilerin farklı önerilerde bulunması bazen doğaldır.Biri amortisörlüyü önerirken biri neyaptın sen dedi demişsin.Burada amortisörlüyü önerenin kastettiği bisiklet yokuşta ön yada arka amortisörü kilitlenebilen nispeten hafif ve kalite bir bisiklet eğer alabiliyorsan bunu bende tavsiye ederim ama gidip sırf amaortisörlü olacak diye kötü bir bisiklet aldıysan o paraya amortisörsüz ama daha kaliteli bir bisiklet al diye yine ben tavsiye ederim.ve ne yaptın sen derim. Değişik birçok seri komponentlerin kullanım amaçları ile ilgili geniş bilgiler shimanonun kataloğunda her sene yer alır.Öncelikle sen ne amaçla kullanacağına karar vermeli ve ona uygun seriyi seçmelisin.Ayrıca gelen soru "ikiside vites değiştirmiyormu ne farkı var"olursa,ki soru aynen böyle,ikiside kağıtsa o zaman neden tuvalette zımpara kağıdı kullanmıyorsun diye sormazlarmı adama.işte bu yüzden bence artık bu sorular gereksiz sorular oluyor.
     
  12. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    tabi biraz deneyim kazananlar bu soruyu farklı şekillerde sorarlardı.
    ama yeni bilgi edinmeye başlayan kişilere de bazı şeylerin garip gelmesini hoşgörmek gerek.
    sonuçta iki teker değil mi? uçmuyo ya? ikisi de vites değiştirmiyo mu? 10-15 kg'luk bisiklete disk frene ne gerek var?
    :) gibi gibi sorular başta olağandır

    diğer taraftan forumda sıklıkla karşılaştığım ve beni düşündüren bir olay var.
    yeni başlayan ve bütçesinin kısıtından bahseden arkadaşlara dahi üst modelleri fazla övüyoruz gibime geliyor. tamam, elbet artıları vardır ve bunlar hakkında bilgilendirmek güzel. Ama herkesin beklentisinin ve bütçesinin aynı olmadığı gerçeği gözönünde bulundurularak alt modellerin dahi artık pek çoğumuz için tatmin edici seviyede yeterli seviyede olduğu vurgulanmalı diye düşünüyorum.

    mesela bu konuya özel olarak cevadım şudur:
    geçen yıla kadar eski bir bianchi kullanıyordum. ve vites grubu altus idi.
    gayet uzun ve zorlu turlarda hiçbir sorun yaşamadım.
    tabi hem kullanım amacım bu farkı anlayacak tarzda değil, hem de henüz ben o deneyimde değilim. ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim: ondan önce kullandığım SIS'lerde hiç keyif almazken, Altus benim için muhteşem birşeydi. :)
    Şimdi aktarıcı XT kullanıyorum. şıkır şıkır geçiyor vitesler. mutlak daha hafif. ama Altus'tan bambaşka birşey mi? benim için henüz değil. biliyorum altus ile XT'yi böyle kıyaslamak size çok saçma geliyor. arada kaç tane model var. ama benim kullanımımda (yani turda) gerçekten de bambaşka birşey değil.

    Sedona 711'in üzerinde bir bisiklet almamın bir tek nedeni vardı. o da amortisörün kilitlenebilir olmasını istememdi. Yoksa 711 ve ayarındaki bisikletlerin pek çoğumuzu ihya edeceğine inanıyorum.
     
  13. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    elbetteki alt modeller zaten neden varki.bunun için ihtiyaca göre komponent seçilmeli demiştim.eskiden basketbolla ilgisi olmayan ama,profesyonel basketbol salon ayakkabılarını sokakta giyen ve birbirine hava atan gençleri görür çok garipserdim.gezi ve tur amaçlı bir bisiklette kalkıp yarış komponenti kullanırsan gereksiz olur ama kişisel tatmin ve zevk için ise doğal karşılanıyor.bu tür soruları genelde yeni üye arkadaşlar forumu araştırmadan soruyorlar birazda araştırılması gereğini belirmek için bu eleştirilerim.
     
  14. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    eğer sırf tur yapıyorsanız tabiiki deore üstü parçalara ihtiyacınız olmayabilir.

    fakat bütceniz çok yüksek değilse ( xtr ile xt arasında 2 kat fiyat farkı var) ve yarışlara kendi imkanlarınızla katılıyorsanız hem hafif hem sorun çıkarmayan hemde ekonomik bir bisiklet isterseniz işte bu isteklere en iyi cevap veren parçalar xtlerdir ;)
     
  15. Atahan Akıllı

    Atahan Akıllı Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.081
    Beğeniler:
    682
    Şehir:
    Antalya merkez-Karabük safranbolu
    Seviye:
    umarım bazı sorulara cevap olur.
    saygılar
    [​IMG]
    görüldüğü üzre her parça farklıdır. ;)