Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

xt vites lx vites arasındaki fark

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında fulham tarafından paylaşıldı.

  1. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    nedir bunlar arasındaki fark? yani sonuçta otomobil değilki bu. ne kadar fark olabilirki? belki ikisinide kullananlar bir şeyler yazabilir. xt vites daha mı çabuk değiştiriyor ?
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu vites gruplarının arasındaki fark, ciddi anlamda profesyonel sürüş yapmayan bir kullanıcının anlayamayacağı bir fark aslında. XT vitesler LX'lere göre daha hafif olmakla beraber daha rigitler (tam Türkçe karşılığı "esnemez" olur sanıyorum). XT'de vites geçişleri daha kararlı, ayrıca çoğu zaman dişli aksamının aşınma ömrü daha düşük olduğu söyleniyor. Ağırlık farkında da göbekler, ayna kol, vites aksamı vs vs diye düşündüğünüzde 10 parçalık bir liste çıksa, her parçadan 50 gr kazansanız 500 gr eder. Yarım kilo özellikle belirli bir sınırın altında ağırlığa sahip bisikletlerde kolay kolay kazanılacak bir ağırlık değil.
    Ayrıca bir bisikleti bir otomobille karşılaştırmayın. Çünkü otomobiller 0-300 Km/h'lik bir sürat aralığında yayılmış şekilde performans değerlemesine sahip iseler bu bir dağ bisikletinde 60 Km/h olur tahmini... Bu yüzden farklı teknolojiler arasındaki mesafe de fazla oluyor otomobillerde. Diğer bir deyişle %10 performans farkı bisiklette atıyorum 6 Km/h fark ediyorsa otomobilde 30 Km/h farkediyor.
    Ben kendimden bir örnek veriyim. Daha önce Deore'nin Rapid Fire vites kollarını kullanıyordum, arka ve ön attırıcım XT, ayna kolum Deore Hollowtech, Octalink olan modeldi (FC-M540). Daha sonra sırasıyla önce XT Rapid Fire vites kollarına, onun ardında da Truvativ Stylo Team ayna kola geçiş yaptım. Bu ayna kol Shimano XT ayarında. Vites kolları çok ciddi anlamda vites geçişlerinde fark yarattı. Bir defa kollar çok kararlı çalışıyorlar, hamlenize çok daha hızlı cevap veriyorlar. Ayna kol değişimi ile birlikte de kadanslı pedal çevirmede pek bir fark olmazken, atak yaptığım, depara kalktığım zamanlarda çok ciddi bir fark oluştu. Zaten Deore ayna kolumu tutup kadroya doğru elimle bastırdığımda esnediğini gözümle görüyordum.
    Kısaca genel fark yüksek performanslı kullanımda fark edilebilecek cinsten...
     
    Murat CER ve Tuğrul bunu beğendi.
  3. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    cevabınızı okurken büyük keyif aldım.
    aydınlatıcı yardımınız için teşekkür ederim.
    bana LX yeterli olacaktır artık.
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)