Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

XT ön ve arka jant göbeğin periyodik bakımı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Semih Temiz tarafından paylaşıldı.

  1. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Arkadaşlar bugün XT ön ve arka jant göbeği aldım. Bu göbeklerin periyodik bakımını kaç km de bir yapmam gerekiyor? Bisiklet ağırlığı 17 kg, vücut ağırlığı 82 kg, bisikleti devamlı olarak asfalt yolda hızlı bir şekilde kullanıyorum. Asfalt yollarda yer yer çukurlar, tümsekler, kasisler var. Kullandığım gres Formula 1 arabalarında kullanılan ve ısındıkça performansı artan Alman Sonax marka. Bu gres yerine SHIMANO Dura Ace gres yağı kullanmamı tavsiye eder misiniz? Bu göbeklerin bilyeleri kafesli bilye mi dağınık bilye mi? Aslında içini açıp bakacaktım ama göbek vidalarının ayarıyla oynamak istemedim. En son olarak XT arka göbek 67 YTL, XTR ise 240 YTL. XT ile XTR arasında performans olarak çok ciddi bir fark var mı? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
     
    ahmet ozgen bunu beğendi.
  2. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    göeklerin periyodik bakımı bisiklete ne kadar uzun süre binildiğine göre yapılır.tabi göbeğe görede değişir.iyi bir seçim yaparak xt almışsınız ki bu sizi uzun süre götürür.şöyle söyliim sataba kadar göbeklere bakmasanız dahi sorun çıkmaz çük xt bu:)çokda aşırı sök tak sök tak o da ii değil bence.Yağa gelince bence hiç gerek yok durace e falan.xt ile xtr arasındaki performans farkı tabiki var ama sizin kullanma amacınıza göre xtr ı çok farkedemezsiniz.xtr nin fiyat farkı performans ve ağırlık.17 kg bisiklet için xt iyi bir seçim ancak xtr bence gerek yok.
     
    Fatih Buzgan, Semih Temiz ve onaran bunu beğendi.
  3. onaran

    onaran Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    heryer
    Seviye:
    ahmet yani (cyclist_43)çok güzel açıklamış söylücek söz bırakmamış...ama eklemek istediğim birşey var detay bu yazdığım;xtr göbeklerin iç yatakları parlatma işlemi daha iyileştirilmiş,diğer farkı ise xtr göbeklerin milleri titanyum'dur...xt ler ise çelik'tir...
     
    Baki Berk Kayalar ve ahmet ozgen bunu beğendi.
  4. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Açıklayıcı bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Yalnız aklıma takılan bir şey var. XT nin bisikleti satana kadar beni idare edeceğini yazmışsınız ben bisikleti yıllarca kullansam göbeklerdeki gres zamanla özelliğini kaybedip performans düşüklüğüne neden olacaktır. Gresin özelliğini kaybetmesinden dolayı da bilye yataklarında aşınma başlayacaktır. Eğer bu XT göbeğin hiç bakım yapılmadan 10 bin km nin üzerinde performansını koruyabileceğini emin olarak söyleyebilirseniz ben bu göbeğin içini 10 bin km boyunca açmam. 10 bin km dolduktan sonra da bu göbeği söküp XTR alırım. Daha fazla dayanır derseniz 15 bin km gibi, belirttiğiniz km ye kadar kullanırım.
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
     
  5. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Eğer hep kuru hava koşulunda ve sorunsuz asfaltta kullanırsanız, jant akordunuz fazla bozulmuyorsa, XT ile 50.000km bile yapabilirsiniz.Tabi bu mesafe boyunca göbeği hiç açmadan ve bakımı yapmadan mümkün değil.
    Kullanım ortamınıza, hava koşullarına göre 5000-10.000km'de bir göbeklerin bakımı tavsiye edilir.
    cyclist_43'ün dediği gibi Bianchi gibi çok ağır bir bisiklette XT ile XTR göbeğin farkı hissedilmez.O bisiklete alabileceğiniz en iyi göbek XT olmalıdır.
     
  6. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Açıklayıcı bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Yalız anlamadğım nokta Bianchi gibi ağır olan bisikletlerde XT ile XTR nin farkı hangi sebepten dolayı hissedilmez?
     
  7. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Bianchi ağır olduğundan yapılacak hafifletme çalışması hiisedilmez. Çünkü siz zaten bisikletin ağırlığına bedenen alışmışsınızdır. Bisikletten 100 gram eksiltseniz ne kadar hissedeceksiniz. Yinede psikolojik olarak hafiflik hissedebilirsiniz o ayrı.... Ben olsam Bianchi' ye yatırım yapacağıma daha hafif ve kaliteli bir bisiklet alıp ona XT-XTR döşerim.

    Buna şöyle bir örnek vereyim. Türkiye' nin en ağır elektrikli lokomotifleri 120 tondur. 120 ton biraz düşürülse 110 tona indirilse makinist bu hafiflemeyi hissetmeyecektir.
     
    erekarteks, Semih Temiz ve Fatih Buzgan bunu beğendi.
  8. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    baymineral'in söylediklerine ek olarak, sadece Bianchi'nin ağır olmasından değil, aynı zamanda çekiş sisteminin de çok alt seviyede olmasından da hızlanma ve akıcılık farkını XT ve XTR arasında hissedemezsiniz.
    Bu yüzden Türkiye'de üretilmiş bir Bianchi bisiklete (en üst modeli bile olsa) XT'den daha üst bir donanım takılmamalıdır.
    (XT'den daha üst zaten sadece XTR var demeyin, üzerine 10 tane daha seri sayabilirim, tabi onlar shimano olmazlar :) )
     
    Semih Temiz ve Baki Berk Kayalar bunu beğendi.