Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Work and travel (Wat) hakkında görüş ve önerileriniz

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Fatih Ertörün tarafından paylaşıldı.

  1. Fatih Ertörün

    Fatih Ertörün Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.281
    Beğeniler:
    1.093
    Şehir:
    izmir/bostanlı
    Seviye:
    4 yıllık örgün öğretimde okuyan üniversite öğrencilerinin hem Amerika'da çalışmasını hem de tatil yapmasını sağlayan bir etkinlik olan work and travel hakkında görüş ve düşünceleriniz nelerdir arkadaşlar?
     
  2. lepidoptera

    lepidoptera Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Kasım 2007
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    479
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Çevremde bu şekilde yurt dışına çıkan arkadaşlarım var.Ama açıkçası çok verim alan duymadım.Work&travel'ın amacı öğrencilerin dillerini geliştirerek kendilerine yurt dışı deneyimi kazandırmak olduğu halde oraya toplu olarak gidişlerden dolayı arkadaşlar biraraya gelip geziyorlarmış.Yani Türk dayanışmasından dolayı orada yabancı dil gelişimini önemsemiyorlarmış.Yok ben hem giderim hemde varolan yabancı dilimi geliştiririm diyen için kaçmaması gereken bir fırsat.Malesef benim lisans dönemimde bu tür etkinliklerden çok geç haberim oldu...
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  3. emreden

    emreden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    508
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    Sabancı Üni - İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    valla işin WAT kısmını bilemiyeceğim ben o program ile gitmedim.. ama amerikaya bi şekilde gidip görmek lazım :D

    güzel yerdir :D
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  4. mcyc

    mcyc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mart 2007
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    sadece amerika'ya mı gidebiliyorsunuz yoksa interrail olayında olduğu gibi belli bölgeler mi var?
    almanya' da okuyan bir arkadaşım benzer bir şekilde avusturya' ya gitmişti. başka bir ülke seçme şansımız var mı acaba?
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  5. emreden

    emreden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    508
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    Sabancı Üni - İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    başka bi ülkenin başka bi programı oluyor.. avrupa ülkenlerini genelde interrail ile gezebiliyosun.. WAT amerika için bişi, avustalya'nın da bi sistemi vardı galiba ona benzer..

    öyle işte, ülkesine göre değişiyor...

    ama WAT ile kuzey amerikanın yani ABD nin isteediğin bi yerine gidebiliyosun...
     
    mcyc bunu beğendi.
  6. gültekin

    gültekin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ocak 2008
    Mesajlar:
    454
    Beğeniler:
    283
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Ahmet Gültekin Gültepe
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Geçen yaz kız arkadaşım gitmişti. Tabiki çok memnun kaldığını söylüyor. Dil geliştirmek için pek etkili olduğunu düşünmüyorum sonucta çevrenizde türkler var ve sürekli onlarla dialog içindesiniz. Tabi hiçmi katkısı olmuyor oluyor tabiki. para kazanma olayına gelirsek oarada ne kadar saat çalışma imkanı bulacağınıza bağlı 3000$ lada dönebilirsiniz 9000$ lada. Alaskada iyi para kazanıldığını duydum para içinse orayı tavsiye ederim. çok karıştı ama gitme imkanınız varsa gidin derim. Bu yaz çekilmiş bi kaç tane foto var elimde onlarıda koyayım belki gitme isteğiniz artar :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esen06, Fatih Ertörün ve lepidoptera bunu beğendi.
  7. lepidoptera

    lepidoptera Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Kasım 2007
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    479
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Benim bilgilerim Work and travel ile alakalı.Erasmus (bildiğim kadarıyla) dönem olarak daha uzun,gidilecek yerler bakımından da daha fazla seçenek sunmakta.Şöyle bir araştırdım sanırım birazda not ortalamasına bağlı.Wat 'a lisans öğrencileri Erasmus'a lisans,master ve doktora öğrencileri gidiyormuş( Bende giriyormuşum bu kategoriye,Yeni öğrendim)ama maddi olanak sağlamıyorsa gidilen üniversiteden kendi olanaklarını kullanman gerekiyormuş.Ama eğitime daha katkı sağlayacak bir durum bence(yani Erasmus)
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla Work And Travel ve Erasmus Öğrenci Değişim Programı'ndan bahsediyim;

    WAT yaparken, bir yaz dönemi boyunca ABD'desiniz (tek seçenek ABD). 4 aylık bir dönemin 3 ayı çalışıyorsunuz, kalan 1 ay da gezmeniz için ayrılmış. Kimileri 3 ay gezip biriktirdiği parayı yerken, kimileri de bu parayı olduğu gibi geri getiriyor. Çok ciddi rakamlar kazanmak mümkün, ancak pek dil gelişimi beklemek yersiz. Çünkü yaptığınız iş genelde eğlence merkezlerinde bilet satmak gibi basit işler oluyor. Bu nedenle de insanlarla pek renkli bir diyaloğa girmeniz beklenemez, belki son 1 aylık gezme sürecinde mümkündür ancak bu da çok yeterli olmaz kanımca. Kalacak yerinizi bu organizasyonu yapan yer sağlıyor. Cüzi bir miktar ödüyorsunuz sanırım. Dil ile ilgili bir seviye (Toefl vs) gerekmiyor diye biliyorum.

    Erasmus: WAT ile karşılaştırılamayacak bir program, çünkü bir öğrenci değişimi programı. Üniversitede her seviyede (2 yıllık ön lisans hariç) Erasmus programından yararlanabiliyorsunuz. Yapmanız gereken ilgili hocanıza gidip gerekli evrakları doldurmak. Daha sonrasında bir yabancı dil sınavına giriyorsunuz (ki çok basit bir sınav). Bu sınavdan aldığınız puan + okul ortalamanız + mülakat sonucunda tüm öğrenciler sıralanıyor ve yaptıkları ülke tercihlerine göre gönderiliyorlar. Tabi ki açıkta kalan da çokça oluyor.
    Erasmus ile hibeli veya hibesiz eğitim görebilirsiniz. Hibe miktarı aylık 400 € idi geçen senelerde. Gittiğiniz okula bir ücret ödemiyorsunuz. Sadece yurt parası... Çek Cumhuriyeti, Almanya, Fransa gibi seçenekleriniz var. Genelde kabul gören dil İngilizce ve Almanca. İsteğinize göre bir sömestr veya tam yıl öğrenim görebiliyorsunuz.
    Verilen hibenin yeterliliğini şöyle anlatıyım, Almanya'da 650 € ile bir ay bir öğrenci çok rahat geçinebiliyor. Zaten ulaşım okulun verdiği bir kart ile ücretsiz sağlanabiliyor ki Avrupa'da her yerin bisiklet yolu olduğunu da unutmamak gerekir. 150 € gibi bir para yurt için aylık ödeniyor, bu 650 € ya dahil değil.

    Ben üniversitedeyken WAT vardı, ciddiye alıp gitmedim. Türkiye'de kendi mesleğim üzerine staj yapmak çok daha mantıklı geldi. Erasmus programı benim fakülteme geldiğinde ben mezuniyet savaşı veriyordum... Erasmus ile yurtdışına çıkan öğrencilerin büyük çoğunluğunun okulu uzuyor, alttan ders alma şansı olanlar ise bir sene zorluk çekerek okullarını zamanında bitirebiliyorlar. Şahsen şimdi şansım olsa Erasmus programından kesinlikle yararlanırdım.

    Kısacası macera arayanlar için WAT, ama kişisel gelişim anlamında kendisine bir şeyler katmak isteyenler için Erasmus...
     
    lepidoptera ve Fatih Ertörün bunu beğendi.
  9. muratkaracaus

    muratkaracaus Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Amerika'ya WAT ile gittim. Çok eğlendim hem para kazandım hem dünyanın dört bir yanından arkadaş edindim. Kazandığım parayla burada ciddi anlamda pahalı olup orada ucuz olan bazı şeyler aldım geri kalan ile gezdim 7-8eyaleti gezdim.Gidebilecek imkanı olan herkesin bu programa katılmasını şiddetle tavsiye ediyorum.

    Hem başka bir zaman 3ay Amerika'ya nasıl gidilebilir. Gidip nasıl gezilebilir. Burada kazandığımız parayı oraya götürüp yemeye kalmaya gezmeye harcasak. En süperinden 2bisiklet toplarız o paraya:)
     
  10. Fatih Ertörün

    Fatih Ertörün Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.281
    Beğeniler:
    1.093
    Şehir:
    izmir/bostanlı
    Seviye:
    Muratkaracasusa sormak istiyorum acaba ne iş verdiler size amerikada ne yaptınız?
     
  11. rammstein

    rammstein Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    denizli
    Seviye:
    bende bu yaz gitmeyi düşünüyorum, birçok firmayı araştırdım bana en cazibi casino işleri geldi hem saatlik ücretleri iyi hemde travel açısından iyi
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  12. nyx

    nyx Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    253
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    wat için şanslı da olmanız gerekir..
    ayrıc sadece abd değil çoğu avrupa ülkesini de böylece gezebilirsiniz..
    ama çalışıcanız yerler genelde kura ile belirleniyo,bi arkadaşım orlando daki disneyland de fotoğrafçılık yaparak tüm yaz resmen paraya doymuştu,new york dan bavul dolusu alışveriş üstüne de ispanya turu yaptı ve hala 2bin dolar arttırdı o paradan..
    bi arkadaşımın abisine ise mezar kazma,ewt mezar kazma işi çıktı we nası dönüceni şaşırmıştı..
    yani uzun sözün kısası her türlü ortama ayak uydururum derseniz wat ı düşünün derim..
     
    Fatih Ertörün bunu beğendi.
  13. drasahin

    drasahin Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2008
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    ben de düşünüyoreum gerçekten güzel
     
  14. muratkaracaus

    muratkaracaus Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    ben virginia eyaletin de busch garden eglence parkinda calistim. calistigim yer parkin su parki kismindaydi. karides yaptim patates cipsi yaptim bira ve icecek sattim:) biraz komik gelecek ama cok eglenceliydi calistigim yer bufe tarziydi direk musteriyle yuzyuzeydim.. oranin adami insani kucumsemiyor bizde nasil berrberle muhabbet edilir aynen oyle konusuyorlar. tabi buda dili gelistirmek icin super oluyor.

    cok eglendim cok guzel bir yaz gecirdim. wat dusunuyorsan bayaa bilgi veririm. cunku amerikaya ilk gittigimde cok sorun yasadim ilk isim bir restoranttaydi adam 1gun gel 1gun gelme dedi saati 5dolar gunde 8saat dedi. boyle gariplikler oluyor. kimi arkadaslar otele gitti haftada 20saat calistirdilar arkadaslari.cok sorun yasadilar anlayacagin. een garanti is bence eglence parki. cevremde diger calisanlar hep sorun yasadilar...

    baska merak ettigin sorular varsa bana sor. mesela sirketimden hic memnun degildim burada parayi odeyene kadar beni hergun aradilar parayi odedim sonra bir kere aramadilar agizlarindan arayip zorla laf aldim. hatta is icin isveren seni alacak dediler ne isveren geldi ne baskasi...

    BURADAN DUYURULUR BEN GITTIM GORDUM NEWYORK, NEWJERSEY, VIRGINIA, WASHINGTON D.C, MARYLAND, YANI DOGO KIYISINA GIDECEK ARKADASLAR DIGERLERIDE OLABILIR BANA ACIKCA AKLINIZA TAKILAN SORULARI SORUN SEVE SEVE CEVAP VERIRIM.

    OZELLIKLE UCAKTAN INECEGINIZ EYALET ILE CALISMA YERINIZ ARASI ULASIMI NASIL YAPACAGINIZ HAKKINDA SIZE YARDIMCI OLURUM.:in:
     
    ZekiAlper ve Ahmet Göker Derya bunu beğendi.
  15. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ben ciddi anlamda yabancı dilimi geliştirmek amaclı sadece egitim amacıyla yurtdışına gitmeyi düşünüyorum bana muratkaracaus ve diger arkadaşlarım yardımcı olucaklardır eminim :)..
    özel mesaj atarsanız konuyu daha sıkı takip edebilirim
    saygılarımla BMX_rider07
    ;)
     
    muratkaracaus bunu beğendi.
  16. muratkaracaus

    muratkaracaus Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    sevgili arkadaşlar ingilterede dil okulları var gerçekten pahalı şöyleki dil okulu size pahalı gelmeyebilir fakat londra'da yaşamak bayaaa ekstra maliyet gerektirdiğini arkadaş anlattı. benim nacizane tavsiyem dilokuluna da gidecekseniz 3aylık olanlara gidin. kimi programlar 40günlük falan oluyor inanın arkadaşlar gidip geldiğinize değmez. ben wat ile gittiğimde 2hafta bir alışma dönemim oldu daha sonra daha rahat ettim...
    dil okulu evet güzel olabilir imkanınız varsa gidin ama wat kadar eğlenebileceğiniz bişey ben düşünemiyorum....ne yazlıkçı arkadaşlar, ne otelelere gidip çılgınca eğlenenler ,nede başka bişekilde bir yaz bu kadar eğlenilerek geçirilebilir(para biriktirip dönmek zorunda olanlar hariç)....ha tabi çok umutlu olmayın ben eğlenceli bir yeer gittim herkes aynı imkanlarda olmuyor. bir de orada adamı çalıştırmadan para vermiyorlar.ben 7hafta çalıştım 9hafta o parayı çıtır çıtır yiyip eğlenip geldim...daha ne söyleyeyim.

    kafanızda ne soru varsa sorun arkadaşlar seve seve cevaplarım
     
    ZekiAlper bunu beğendi.