Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Wilier kullananlar; bisikletlerini ve tecrübelerini buradan aktarabilir

Konu, 'Diğer Markalar' kısmında BFOkuru tarafından paylaşıldı.

  1. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Merhabalar,
    Türkiye'de oran olarak düşük rakamlarda olduğunu düşündüğüm bu italyan markasının modellerine sahip olan arkadaşları kendi bisikletleri ile ilgili edindikleri kullanım tecrübelerini paylaşmaları almayı düşünen arkadaşlar için de iyi bir fırsat olur.

    Ben iki aydır 2014 model Wilier Triestina Cyclocross bisiklet kullanıyorum. Sıfır olarak Murat Çömez arkadaşımız aracılığı ile Almanya'dan getirttim.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Orijinalinde üstteki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi beyaz prologo sele ve maxiss in Steve Larsen tarafından CX yarışları için tasarlanmış lastiği ile geliyor.Kutusundan suluk kafesi, pedal çıkmıyor. Ben daha önceden almış olduğum siyah renklı selle italia qbik wilier triestina logolu sele ve 5mm patlak koruma zırhlı rubena hook stu ile değiştirdim. Değiştirme sebebim genelde asfalt yollarda sürüyor olmam. Haliyle cx lastiği biraz ses yapıyordu. Lastiği 35mm genişlikte seçtim, yol bisikletinde aşırı öne uzanma gereği ve çok ince lastik beni rahatsız ediyordu. Bu bisiklette iki sorunu da çözmüş oldum. Bir eksiği cyclocross olarak inline lever olarak da geçen cross fren kolu, ileride tabi ki bisiklete eklenecekler.

    [​IMG]

    Bisiklet üzerinde 5700 105 set, tektro kısa bacak V frenler, shimano r500 jantseti ile beraber geliyor. Aynakol 48 / 34 diş, ruble 11-28 diş oranlarında. Aynakol ve göbek FSA yapımı. Gidon boğazı ve sele borusu alüminyum ve warp marka. Sele borusu 2-2,5cm setback ayarlı geliyor. Ben genelde hoodlardan tuttuğum için seleyi biraz öne ayarladım.

    Maşası boru ve çatalı alüminyum, fren bacaklarının üst tarafından itibaren carbon, kadronun tamamı iki defa dövülmüş alüminyumdan oluşuyor. İki defa dövülmesinin sebebi cyclocross olması, bu sebeple rahatlıkla atlayıp zıplayabiliyorsunuz. Kadro gayet sağlam görünüyor ve sağlam hissini veriyor.
    Gidon boğazı merkezden merkeze 11cm uzunluğunda bir küçük boy kadro alırsanız gidon boğazını 12-13 cm yapmak gerekebilir.

    Gidon genişliği 42cm, benim omuz genişliğime uyuyor. Gidon kalınlığı fena değil, ergo yapısı ile drop tutuşta sorun yaşatmıyor. Gidon sargısı hissi vs fena değil ama cyclocross koşacaksanız veya engebeli yollar elinizi yoruyor ise ikinci bir gidon sargısını orijinalin üzerine sarabilirsiniz. Ben yakında ikinci sargıyı sarmayı düşünüyorum.

    Kadroda iki adet suluk takma yeri, ön ve arka maşada çamurluk bağlama vidaları, arkada ayrıca tur için sele bağlama vidaları mevcut.
    Arka maşada 42mm, ön maşada 50 mm lastik aralığı var. Yine de 38mm üzerinde genişliğe sahip lastik takmak mantıklı olmayacaktır, özellikle çamurlarda vs sürülecekse üzerinde gelen lastik ve genişliği ideal.
    56cm kadro ölçüsünde olan bu kadroda
    H: sele borusu göbek merkezinden üst tarafına: 55cm
    L: üst boru (yere paralel): 56cm
    L1: üst boru merkezden merkeze: 55cm
    H1: alın borusu en alttan en üste: 17cm
    reach: 11cm gidon boğazı ile 52-56cm arası ayarlayabiliyorum. Benim şu an 53,5cm.
    lastik aks aralığı: 104cm
    lastikler yere basma aralığı: 109cm
    Ayrıca furş üst kapağından sonra 5 tane 5mm lik alüminyum spacer mevcut, daha agresif sürüş için boruyu 2,5cm daha kısaltmak mümkün.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Şöyle bir toparlarsak, bir önceki yol bisikletim (focus cayo) yarış odaklı geometrisi ile fazla uzanmamı gerektiriyordu, alın borusu da bundan kısa olduğu için bunun yanında fazladan eğilmem gerekiyordu. Oysa benim gibi yarış koşmayacak ve zevkine bisiklet binen birisi için bu zaman zaman eziyet oluyordu. Dropbar kullanmaya da alışmıştım, flat bar gidona göre tutuşu daha ergonomik, zaman zaman değişik pozisyonlar ile bileği dinlendirme olanağı, ihtiyaç olduğunda aerodinamik sürüş pozisyonuna güvenlikten ödün vermeden geçebilme gibi avantajları da bırakmak istemiyordum. Eskiden beri araştırdığım konforlu kullanıma müsaade eden cyclocross bu yüzden tercihim oldu. 23/25/28c lastik ölçüleri bana göre değil, bunu anladım, patlaklarla uğraşmayı da sevmediğim için 5mm koruma zırhlı tanesi 800gr :D rubena hook STU lastiklerden aldım. Gayet de memnunum.

    Ani hızlanmalar öndeki 48 dişli aynakol yaprağı sayesinde çok rahat, hızı korumak da daha az efor ile mümkün.

    Rubena ile ilgli ek bilgi vereyim, schwalbelerdeki gibi 3 ayrı kalınlıkta zırh üretiyorlar, birincisi 1mm direk geçiyorum, ikincisi 3mm ST (stop thorn) ve üçüncüsü benim de kullandığım STU (stop thorn ultimate); ben üçüncüyü şiddetle tavsiye ediyorum. Özellikle tur vs yapıyorsanız veya benim gibi lastik patlamasını sevmiyorsanız.

    .......................................................................

    Diğer wilier sahiplerini de burada tecrübe paylaşımı için bekliyoruz.

    Umarım faydalı olmuştur.

    Saygılar ve iyi günler
     
    Son düzenleme: 24 Temmuz 2015
  2. Hasan Tunalı

    Hasan Tunalı Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    verdiğiniz bilgiler çok güzel :) o kadar çok marka var ki bisiklet seçiminde kafa çok karışıyor. Ancak kullananların deneyimleri bize ışık oluyor. Tour of Turkey'de Kıta takımlarında Colombia takımı bu bisikletten kullanıyordu. Kaçış grubundan yakaladığım bir kare.. IMG_8728.JPG
     
    Özgünn, İbrahim A. ve BFOkuru bunu beğendi.
  3. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Evet bu bisiklet yol serisi güzel bir kadro.
     
  4. İhsnn_zyvl

    İhsnn_zyvl Düz maşa kullanıcıları kulübü

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    18 Haziran 2015
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    İhsan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hayırlı olsun fiystı nedir acaba?
     
  5. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Türkiye'de yok, Ben Almanya'dan aldım. Normal fiyatı 1250 Euro, benimki 2014 model, bulmak biraz zor olabilir. 2015 model olanlar disk frenli ve aynı fiyatlı...
     
  6. Ergin Yurttaş

    Ergin Yurttaş Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben de marostica kullanıcısının fakat işten güçten çok kullanma şansım olmadı. Nisan ayından beri bende ve 300km yol yaptım. Bir ara yeni çekilmiş formlarını koyarım.
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    wilier değil ama cyclocross geliyo çok yakında . beni takip etmeye devam edin :islik::islik:
     
    hogutmen bunu beğendi.
  8. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.001
    Beğeniler:
    1.282
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    merhabalar, "butting" in anlamı biraz karışıyor çoğu zaman, öncelikle butt dip demek, fakat bu çevirilirken dipçiklemek, dövmek gibi çeviriliyor, dövülen dipçiklenen bişey yok onu bi açıklığa kavuşturmak lazım :)
    diyalim bi kadro yapıyoruz 7005 den, aslan marka, böyle na kolum kadar borular, o zaman butted yapmama gerek yok, sağlam, ama diyoruz ki bu böyle ağır oluyo et kalınlığını yarıya indirelim hafif olsun, şimdi de boruların "dip"leri dayanıksız oluyo. bunun için boru kalınlığını ince tutulup dip birleşim yerleri kalınlaştırılmış olarak üretiliyor, bu da bir ölçü birimi olarak yerini alıyor 2x butted < 3x butted gibi.
    birde hydroformed olayı var, bu da kısaca tüpler üzerindeki stressin eşit dağıldını bildiriyor bize, iç kalıp yerine hydro - sıvı kullanıyorsunuz, böylece en ufak detayı bile işleyebiliyorsunuz, sıvı sıkıştırılamadığı için kesinleştirilmiş bi basınçla her seferinde mükemmel sonuçlar elde ediyorsunuz, katı kalıplarda farklılık çok daha fazla olur

    daha eski zamanlarda cnc kesim ve kaynaklar yapılıyordu, hatta aluminyuma itibar kaybettiren bu ilk dönem cnc üretimlerdir, neyse ki karbon çıktı, en yeni malzeme, eskilerin é kırılır lan bu" alüminyumu da artık sert adam statüsünde :)

    cnc çok daha ucuz bi sistem, eğer daha düşük bütçeli üretimler yapıyorsanız cnc ile başlanabilir, ama ne yapacaksınız ve hangi şekilde dökülmüş malzemeden yapacaksınız çok önemli ve çok zahmetli bi süreç.
    aluminyumu ağaçla benzeştirirsek nasıl ağaçta "su yolu" denilen bi dokusu ve bağlantı noktaları olduğu gibi, aluminyumda da bağlantıyı sağlayan kristalizasyon var(kabaca).

    şimdi şerit şeklinde bir bambuyu ya da ağacı alın, bir köşesini alttan 45° kesin, boşluğun hemen üstünde kalan kısmı bütünün bi parçası olarak düşünemezsiniz, bariz bi şekilde dayanımı daha düşüktür, çünkü bütünlüğü sağlayan köprünün halatlarından bazıları kopmuştur.

    bu yüzden cnc ürün alırken, kullanım amacınıza göre iyi karar verilmeli, aynakol fren gibi sistemlerde güvenilir markaları tercih etmek güven verebilir, ama gerekli analiz ya da konuya uygun bloktan yapılmazsa eksilterek mazlemenizi kırılganlaştırabilirsiniz
     
    gmfaruk ve BFOkuru bunu beğendi.
    Son düzenleme: 18 Mayıs 2016
  9. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Cahilliğimize verin ;)

    LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    943
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @halil ibrahim duran Bence Wilier çok güzel bir görüntüsü olan ve aşırı pahalıya kaçmayan iyi bir firmadır....:asik:
    Cento 1 Air modeli favorimdir:harika::harika:
     
  11. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    aha bu yolun sonu yol bisikletine mi çıkacak yoksa :D uzatma yolunu boşuna her yol yola çıkar sonunda :p
     
  12. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Fırat Y. o da yolda gidiyo bu da yolda gidiyo.
    bi bu mu yolda gidiyo buda bi yolda gidiyo.
    ben bi bu yolu biliyom :okyrm:
     
    Fırat Y. bunu beğendi.
  13. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.001
    Beğeniler:
    1.282
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    yanlış olan bişey yok, bahane üretmeye de gerek yok bunun için :) belki de bir yerden böyle okumuş ya da birinden dinlemiş olabilirsiniz ama bildiğim kadarıyla bu şekilde zaten aluminyuma 2-3 vursanız ısınısa hemen çatlamaya başlar, ama ben hala alumiyumun mucize bi malzeme olduğunu düşünüyorum, her zaman yeni maddelerle mixlenmeye devam edecek bence
     
  14. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    2.351
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @chnkrmz Hacı feyste yol bisikleti ile takas mesajına şaşıran bendim. Hey gidi dedim, nereden nereye. Mtb'ye fısıldayan adam yol ile takas istemiş :D
     
  15. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @mehmet.ali aslında gelecek teklifleri merak etmiştim :D
     
    mehmet.ali bunu beğendi.
  16. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    2.351
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @chnkrmz Fırat hocama katılıyorum. Direkt olarak yola geç bencede. :D
     
    Fırat Y. bunu beğendi.
  17. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @mehmet.ali direkt olmas alıştıra alıştıra
    hemen geçersem bünyeye ters gelir :D
     
  18. dincer_colak

    dincer_colak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    490
    Beğeniler:
    623
    Şehir:
    KOCAELİ / GEBZE
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @halil ibrahim duran fotolar acılmadı bende ne yazıkkı bakamadım fotolarına ama cok guzel anlatmıssınız ılerde 1 adet daha Cyclocross bisiklet almayı planlıyorum kazasız surusler
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  19. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    gelen kargoyu havalimanından teslim aldığımda, tekrar teşekkürler her şey için @Murat Cömez
    [​IMG]

    Kutu açılımı
    [​IMG]

    ilk kurulum
    [​IMG]

    yeni sele (bisikletin ana renkleri ile daha uyumlu oldu)
    [​IMG]

    yeni tur lastikleri (5mm patlak korumalı)
    [​IMG]
     
    gmfaruk ve Hakan® bunu beğendi.