Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vo2 Max Interval

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Cyclist999 tarafından paylaşıldı.

  1. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    İyi forumlar arkadaşlar,
    Bir bisikletçi yüksek nabızlar da (180 üstü) dayanıklılığını, direncini, gücünü, hızını ve Vo2 max değerlerini artırır. Fakat, bir yerde şöyle okumuştum, iyi tırmanışçılar iyi zamana karşıcı olurlar, sizce bunun için gerçekleştirilecek intervaller düz yolda yapıldığını da mı yoksa tırmanış gerçekleştirildiğinde mi kişiyi daha iyi geliştirir? Hepimizin bildiği gibi düz yolda, tırmanırken çıktığımız nabızlara çıkmak çok hızlandığımız için sorun yaratıyor, özellikle akan bir trafik ve saçma sapan kasisler ışıklar varsa. Antrenman bilgisi çok olan abilerimizden veya arkadaşlarımızdan gelecek cevapları özellikle merak ederim.
     
  2. Hamza Hakkı

    Hamza Hakkı Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sizin de dediğiniz gibi şehir merkezlerinde İnterval antrenmanlar yapmak zor oluyor, düz yolda yüksek nabızla sürmekle tırmanış esnasında yüksek nabızla sürmek arasında fark elbette var fakat tırmanış sırasında yapılan intervalin dayanıklılığı, gücü, ortalama hızı ve Vo2 max değerlerini kesinlikle artırdığını söyleyebilirim hatta düz yolda yapılan intervale göre bence daha çok geliştiriyor. Bunu bir hafta boyunca her gün 1500 metre ve üzeri tırmanışlı antrenmanlar yaparak da anlayabilirsiniz illa interval antrenmanı olmasına gerek de yok. Önceden hep ne kadar çok km, ne kadar hızlı sürersem o kadar iyi diyordum fakat şimdi ne kadar çok çıkarsam, ne kadar hızlı çıkarsam o kadar iyi diyorum ve artık neredeyse düz yolda sürmek istemiyorum çünkü gelişim sağlamıyormuş gibi hissediyorum.
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Öncelikle, interval ile eşik antremanını karıştırmıyorsunuz değil mi?

    Trafiğe açık yolda (hele ki şehir içinde) interval antremanı yapılmaz, yapılırsa da pek randıman alınmaz benim düşünceme göre. O hızda giderken; yola mı bakacaksınız, trafiğe mi, kronometreye mi, harcadığınız efora mı? O yüzden interval çalışmak istiyorsanız velodromu olan bir yere taşınmanız veya trainer almanız gerekli.

    Aynı kadans ve güç ile pedal çevirdiğiniz sürece, bacak kaslarınız ve kalbiniz açısından, yüksek vites/düşük direnç (düz yol) kombinasyonu ile düşük vites/yüksek direnç (tırmanış) arasında fark yoktur. Ancak, tırmanış antremanını yüksek irtifada yapıyorsanız kırmızı kan hücresi artışı daha hızlı olur; çünkü yüksek irtifada atmosfer basıncı daha düşük olduğu için havada daha az oksijen vardır, vücut buna adapte olmak için kan hücresi yapımını arttırır.
     
    Uğur S. bunu beğendi.
  4. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Tranier ım var, lastiği en az seviye de sıkıştırmış olsam da kadro kulağını kırdığım için şuan out interval için. Intervalin yoğun halinden bahsediyorum 190 a yakın nabız atıyorum 3 dakika için. En iyi yokuşta randıman alınıyor.