Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vitessiz bisikleti vitesliye dönüştürmek..

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında M.A.Y. tarafından paylaşıldı.

  1. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,

    Birkaç güne kadar almayı planladığım vitessiz bisikleti ekonomik şekilde vitesli yapmayı planlıyorum, ön dişliye dokunmayacağım sadece arkada 7 dişli olacak.

    Gerekli parçalar;

    1- Halk arasında "yokuş vitesli" olarak adlandırılan "Shimano Megarange" 7 li ruble (seri adı bu mu bilmiyorum)
    2 - Shimano Tourney arka değiştirici
    3 - Vites değiştirme kolu (Shimano alt serilerden)
    4 - Kablo, tel
    5 - Uyumlu zincir
    6 - İyi bir bisiklet ustası :)

    Bunlardan başka parçaya ihtiyacım olurmu?
    Tavsiyeniz varmı?
    Bu parçalar 50 - 60 tl gibi tutuyor, işçilikle birlikte 70 - 80 gibi bitirmeyi hedefliyorum.

    Konu hakkında tecrübeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum. :in:
     
  2. aslan asker

    aslan asker Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bostancıda cadde bisiklette muhammet ustayı tavsiye ederim ayrıca tahminen birde arka göbek değişmesi ilaveten aynakolunda değişmesi gerekli diye düşünüyorum.
     
    M.A.Y. bunu beğendi.
  3. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    evet arka göbeğinde değişmesi gerekiyor sanırım.. bence direk vitesli bisiklet al, hem sorunsuz olur hem uğraşmamış olursun.. hemmen hemen aynı fiyata gelir heralde :))
     
  4. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:

    Çok teşekkür ederim :)

    Arkadaşlar konu hakkında kesin bilgisi olan varsa yardım rica ediyorum, göbek değişmelimi, ben tahminen gerek olmadığını düşünüyorum, profesyonel / üst limitlerde bir kullanım sözkonusu değil sadece düşük - orta hızlarda gezi amaçlı kullanılacak.
     
  5. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkaya ruble takılınca mil biraz daha uzayacak, kadro o genişlemeye uyum sağlayacakmı bide o var.
     
  6. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Sonunda oldu :) Tam tahmin ettiğim gibi listedeki parçalarla single bisikletimi vitesli bisiklete dönüştürdüm. Custom bisikletle dolaşmakta ayrı bi zevkmiş :)

    Benim gibi single speed bisikleti vitesliye dönüştürmeyi düşünen arkadaşlara yardımcı olacağını düşündüğümden bilgi vermek istiyorum;

    Aldığım parçalar:
    Shimano 7 li ruble : 14 tl
    Shimano Tourney arka attırıcı : 15 tl
    Shimano değiştirici : 15 tl
    İşçilik (akord, ek zincir, ruble, değiştirici ve ayarlar) : 15 tl
    TOPLAM : 59 tl

    Parçaları Sirkeci'den aldım.

    Böyle bir projeniz varsa ilk işiniz güvendiğiniz bir bisikletçiye danışmak olmalı. Benim bisikletçim arka göbek değişimine gerek olmadığını söyledi. Arka çatal genişliği yeterli. 10 lu ruble bile takılabilir.

    Yapılan işlemlere geçelim;

    - Rublenin janta sığabilmesi için arka jantın tüm telleri gevşetildi, arka göbek rublenin ters yönüne; ustanın tabiriyle "şişirildi" ve tekrar akord yapıldı. Oluşan boşluğa ruble takıldı. Akord işi çok uzun sürüyor. Mutlaka işi bilen biri olmalı çok dikkatli yapılması gerekiyor. Benim usta son derece güvenilir ve dürüst bir insan. 2.5 saat hiç durmadan çalıştı.

    - Arka değiştirici takıldı, zincir boyu ayarlandı ve ek yapıldı.

    - Vites kolu takılacak (aldığım değiştirici gidona uymadı, uyumlu değiştirici alıp taktıracağım ve ayarlanacak, yani geriye en kolay iş kaldı)

    Toplamda 59 tl ' ye vites donanımı takılmış oldu. Kullanılan parçalar en ekonomik sınıfta olduğundan bu fiyat çıkıyor. Düşük - orta hızlarda gezinti yapmak için ideal oldu.

    Bisikletin artık çok rahat bir sürüşü var. Yokuş çıkmak artık daha kolay. Single speedlerin standart hediyesi olan diz ağrısınıda özleyeceğimi hiç sanmıyorum :)

    Sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olmak isterim.

    Bol pedallı sağlıklı günler :)
     
    Dedekorkut, CandanC ve alikrtld bunu beğendi.
  7. alikrtld

    alikrtld Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Ekim 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    Merhabalar,

    Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız çok teşekkür ederim.

    kaç günden beri internette bu konuyu araştırıyorum, fakat sizin söylediklerinizden başka birşeye rastlamadım. :)

    Dedemin geçen günler de hediye ettiği 20-25 senelik sağlam bir bisiklet var, vitessiz.
    Günlük 10-20 km yapmayı düşünüyorum toplam...

    çift amasörlü bisikletim var, küçükken çok sürüyordum mahallede... şu an ufak, tefek ulaşım amaçlı kullanıyorum fakat ciddi anlam da ağır ve çift amasör insanın tüm gücünü çekiyor...

    bu yüzden bu bisiklete vites taktırıp günlük 10-20 km lik ihtiyacımı karşılamasını istiyorum, belki ileri de günü birlik turlar da gerçekleştirebilirim.

    neyse lafı fazla uzattım :)

    Bu vites ekleme işini acaba her bisiklet tamircisi yapabilir mi? yani yaptırırken tecrübe etmişsinizdir, çok meşekatli bir iş mi yoksa uzun süren fakat ortalama her tamircinin yapabileceği bir şey mi? Bu arada kocaeli tarafların da tamirci önerebilecek olan varsa ciddi anlam da sevinirim...

    Bir de, orta vites kısmını değiştirebiliyor muyuz acaba? yani anlamıyla bir 21 vites konumuna getirebilir miyim (maliyeti tahmini olarak ne kadar olur?), yoksa arkaya 7li ruble olarak sınırlı mı?

    Vites kolunu halletiniz mi?

    Son olarak,

    tecrübelerinize dayanarak, nasıl performans veriyor özellikle yokuşlar da ve hızlanmalar da? Ve bugüne kadar size hiç sıkıntı çıkarttı mı?


    Eğer cevaplayabilirseniz çok teşekkür ederim...
     
  8. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,

    Öncelikle bu işlemi yaptırdığım bisiklet; Dahon Cadenza Solo. Arada Sirkeci'ye yolum düştüğünden parçaları da bu kadar ucuza alabildim. Sizin tarafta bu fiyatlara bu parçaları (en azından sıfırını) almanız zor görünüyor. Ayrıca jant örme işi gerçekten zor, uzun süren ve sabır isteyen bir iş. Parçalar en alt sınıf olduğundan ve ön dişlinin tek olmasından kaynaklı küçük ve büyük dişlilerde zincirin sürekli çapraz çalışmasından dolayı sık sık ayar istiyordu. Benim size tavsiyem; imkan varsa sıfır yada ikinci el vitesli bir bisiklet alın.
     
  9. alikrtld

    alikrtld Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Ekim 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    vitesli bisiklet almak daha mantıklı olacak gibi görünüyor.

    yardımınız için teşekkürler.
     
  10. sinan d.

    sinan d. Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2013
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    benim göbekten 3 vites katlanır bisikleti, hafif yokuşlarda bile çoğunlukla zorlanıyorum ya da çıkamıyorum, bunu 21 ya da 24 vitese çevirmem mümkün mü? ve de daha da önemlisi bu ne kadar tutar.