Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites ve Ruble Alımında dikkat etmem gerekenler

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında kırpık tarafından paylaşıldı.

  1. kırpık

    kırpık Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    güzel bir yer
    Merhaba Arkadaşlar

    Gördüğünüz gibi yenisinden bir forum takipçisi olarak ilk mesajımı atıyorum ve yaklaşık iki gündür incelememe rağmen gözümden kaçan noktalar olduğu konusunda fikrim nedeniyle bu başlığı açıyorum..
    Ağır bir adam olmam ve bisiklet(24 vites bianchi THOMISUS gaza gelip aldıydık ") ) ile bazen hoplayıp zıpladığım için geçen haftalarda arka aktarmada sıkıntılar yaşamaya başladım. Neyse motorsiklet işleri nedeniyle artık bizlere ilgi duymayan sevgili bisikletçim şikayetlerimle ilgili olarak rublenin arızalandığını söyledi. Bu arada nedense her ayar yaptığından 3-4 gün sonra bazı vitesler geçmiyor mesela 3 ve 5. vitesler çalışmıyor hemen üst ve alt dişlilerinde takılı kalıyor bazen ayna kol vites aktarmada (özellikle yokuş çıkarken) kararsız kalıyor 1.ve 2. ayna arasında takılıyor vs vs. Neyse forumda araştırdığım kadarıyla bisikletimi eskitebilmem anlamında biraz yenilik yapmam gerektiğine kanaat getirdim. Şu an mevcut olan arka aktarıcısı SHIMANO TOURNEY yani anladığım kadarıyla en alt seviye; şimdi
    arka vitesi SHIMANO DEORE XT RDM760 GS UZUN TİP
    rubleyi ise: SHIMANO ALIVIO KASET RUBLE CS HG 50 8 Lİ
    olarak planladım;
    ilk etapta bu değişimler ile en azından vites problemlerinden kurtulur muyum? bol yokuşu olan bir yerde ikamet ediyorum ve sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyorum dayanır mı? Ruble kaset ve vidalı olarak ayrılıyormuş orasını pek çözemedim uyum sıkıntısı olur mu?
    bu uzun yazı nedeniyle kusura bakmayın sorunları böyle detaylı aktarmayı severim :(
    cevaplar için şimdiden teşekkür ederim
     
  2. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Vites problemlerinin nedeni ayar, kullanım veya parça yanlışlığı olabilir.

    Şu anki parçaların (değiştirici, kol, zincir ve kaset dişli) kodlarına bakarak uyumlu olduklarına emin olmak gerekiyor.
     
  3. kırpık

    kırpık Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    güzel bir yer
    tam olarak düşündüğümü aktaramıdım sanırım; ayar yapılsa bile bir kaç gün içinde performans bozuluyor; fabrika çıkışı bir bisiklette uyumsuz bir parça olabilir mi? üstüne üstlük arızalı ise(ki bisikletçi öyle diyor) bu parçalar ile değiştirdiğimde bir çzöüm olabilir mi?
     
  4. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    rubleyi değiştirmek için arka göbeğinizin kaset dişli uyumlu olması gerekli;)

    Eğer değilse birde arka göbeği değişmeniz gerekicek ayrıca ruble ve attırıcı ile beraber zincir değişimide gerekli olabilir...zinciri değiştirdiğinizde de aynakol dişlileri ile uyum sorunu meydana gelebilir..
     
  5. kırpık

    kırpık Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    güzel bir yer
    teşekkür ediyorum; benim kaset ya da vidalı ruble ayrımına varabilmem mümkün müdür? bir de dayanaklılık açısından baktığınızda(ki şöyle söyleyeyim 100+ biri olarak yokuş yukarı bisiklet biniyorum ve basıncım doğal olarak aktarma organlarına daha fazla oluyor) ruble ve vites bana yardımcı olabilek midir?
     
  6. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Kaset dişli vidalı dişli arasındaki fark sökülürken belli oluyo kaset dişliyi sökerken direk çıkarabiliyorsunuz rubleyi ama vidalıda adından belli olucağı şekilde çevirerek çıkarıyosunuz...
     
  7. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bisiklete bakınca kuvvet kaybının ruble ve vitesten önce arka yaydan
    (amortisör demiyecem) ve kadrodan olduğunu söyleyebilirim. Eski bisikletimde hala
    bu attırıcı ve rubleden var ayarlarını kendim yapıyorum ve sorunsuz çalışıyor.
    Benim önerim sadece ön süspansiyonlu bir bisiklete yönelmen,
    forumda bisiklet seçimi konulu başlıkları incelersen iyi bir fikir edinebilirsin.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=4511
     
  8. kırpık

    kırpık Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    güzel bir yer
    evet teşekkür ederim arkadaşlar cevaplar için...