Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Vites ve dişli sayıları çeşitleri neden fazla?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında minolta35 tarafından paylaşıldı.

  1. minolta35

    minolta35 Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İzmir-Poligon
    Seviye:
    Bisikletleri biraz da bu forumun katkılarıyla incelemeye başladığımda oldukça değişik vites kombinasyonlarıyla karşılaşmaya başladım.Shimanonun distribütöründen Türkçe ürün kataloğunu indirmeye çalıştım ama sitesinde sorun var herhalde başaramadım.
    Neyse, MTB ve yol yani yarış bisikletlerindeki mantığı anladım.Ama hibrit ve city bike türü bisikletlerde çok çeşitli dişli sayı ve kombinasyonu ayrıca 2 değişik jant ölçüsüyle karşılaşıyorum.
    Büyük jant yani 28lik jantlar şehiriçi kullanım amaçlı tamam.Ama bu çaptaki bir janta sahip bisikleti hareket ettirmek için pedala binmesi gereken yük 26lık bir bisiklete gerekenden fazla fizik kuralı olarak.Ama üreticiler genellikle bu tür bisikletlerde dişli sayısı fazla ayna dişlileri kullanmaya meyilliler.Ayrıca arka kasetteki dişli sayıları da farklılık gösteriyor.Çoğunda en küçük diş 13 kiminde 11, kimi 18 vites kimi 21, kimi 24 gibi.
    Halbuki MTB lerde hem önde hem de arkada daha az sayılı dişliler kullanılmış.
    İzmir ve İstanbul gibi kentlerde yol şartları hep Konya gibi dümdüz değil.Benim bir şehir bisikletinden beklediğim ya da çoğu kullanıcının beklediği düz yolda akar gibi gitsin ama öyle 50-60 km sürat beklemiyorum.Ama bir yokuşla karşılaştığımızda bunu kolayca tırmanacak bir vites hesabı da olsun.Malum şehirlerimizde yokuşlar çok.Sonuçta 70-80 kg.lık bir insana yormadan yokuş çıkartacak bir vitesxteker çapı kombinsyonu hesaplayabilecek ya da test edebilecek üreticilerimiz olduğuna inanmak istiyorum.Aslında gördüğüm bu tür kombinasyonların sadece hibrit model üreten bir kaç üreticide var olduğu.
    Keza kadrolar için de aynı şeyi söylemek mümkün.Üretilen City bikeların kadro açıları o kadar dik ki genellikle dik yokuş inişlerinde yapılan yavaşlama çabalarımda bir kaç kez arka tekerleğimin yerden kesildiğini farkettim.Ama hibritlerde bu açılar biraz daha yumuşak.Neden hibritleri bu tür yolları olan şehirlerde city bike olarak üretmiyor,tavsiye etmiyor ve satmıyorlar.

    Kısaca yokuş da çıkabilme özelliği olabilecek 28 jantlı bir bisikletin ayna ve kaset dişlileri kaçlık olmalı, ayrıca ayna kolunun uzunluğu ne olmalı?
     
  2. yiğit_kara26

    yiğit_kara26 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ocak 2009
    Mesajlar:
    464
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    dişli vites sayısı aynakol büyüklüğü nün nasıl olduğu önemli değil önemli olan senin vites ağırlığına uygun deviri çevire bilmendir ((saygılarımla İyi forumlar ))) :)
     
  3. yiğit_kara26

    yiğit_kara26 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ocak 2009
    Mesajlar:
    464
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    birşey daha ekliyeceğim yol bisikletinde ince tasarımlı lastikler kullanılmıştır ama yüksek hıza ulaşmaktır insan antreman yaptıkca ne kadar kendini zorlarsa okadar gücü artar her antremanda artış neredeyse hissedile bilir bunu en ufak ayrıntısına kadar incelemek istersen nabız ve km saat leri yardımcı ola bilir güç arttıkca belli bir zaman sonra bisikletteki vitesin en ağırı bile bitme durumunda kalına bilir ozaman daha büyük bir aynakol kullanılırsa gelişim ve yüksek hıza ulaşılabilir yol bisikletinde özellikle rüzgar direncine karşı daha iyi olmak için özel gidon boyutları vardır bu gidonlar bizim rüzgar direncine karşı daha iyi kapanıp daha yüksek sürat e ulaşmamızı sağlar böylelikle birazdaha az enerji kullanmış oluruz :) umarım bir faydam dokunmuştur tekrar saygılarımla iyi forumlar :)